Jump to content
Guest JoZhik

rasva põletamine või lihasmassi kasvatamine?

Recommended Posts

Guest JoZhik

Tere,

umbes 4-5 viimase kuu jooksul olen olnud kaalu langetamise teel. Rahulikult, ca 2-3 kg kuus, kodune trenn 3 korda nädalas.

Nüüd olen jõudnud punktini, kus mu KMI on juba põhimõtteliselt alakaalu piiri peal (hommikul kaalun ca 54,5 kg, pikkust mul pidi 169 cm olema), kuid pekkikiht on ikka veel päris suur, eriti kõhul (ja üldse vöö piirkonnas) ning tagumikul (vaatamate sellele, et tagumik on praktiliselt kadunud :angry: ). Selle kalkulaatori abil: http://expert.sportswiki.ru/fat.html sain rasvaprotsendi tulemuseks 22%, abikaasa mõõtmistega - 17% :) , ehk see õige on seal kuskil nende numbrite vahel, kuid igal juhul, rasva on veel päris palju :(

Nüüd siis küsimus, mida edasi teha - kas kõigepealt ikka põletada need suuremad rasvavoldid ära (ehk veel 2-3 kg alla) ja alles siis asuda lihasmassi kasvatamisele, või hoopis tõsta kaloraaž ning hakata kõigepealt lihaseid kasvatama? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tõenäoliselt põletasid sa koos oma rasvaga ka mõnuga oma lihaseid. Soovitan tellida toitumis- ja treeningkava kehakoostise muutmise eesmärgil - rasv lihaseks. Esialgu on see võimalik, nii rasva põletada kui lihast kasvatada, isegi üks selleteemaline artikkel siin lehel olemas.

Edu

Share this post


Link to post
Share on other sites

söön 10% vähem, kui vaja + 4x nädalas ~30min erinevaid harjutusi. jõudu tuleb juurde ning rasvapolster muutub kõhnemaks. 3 nädalat tagasi ei suutnud lõuatõmmetki teha, nüüd negatiivsete lõuatõmmete abil paar sentimeetrit juba õhus. super värk ikka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tõenäoliselt põletasid sa koos oma rasvaga ka mõnuga oma lihaseid. Soovitan tellida toitumis- ja treeningkava kehakoostise muutmise eesmärgil - rasv lihaseks. Esialgu on see võimalik, nii rasva põletada kui lihast kasvatada, isegi üks selleteemaline artikkel siin lehel olemas.

Edu

Suur tänu kiire vastuse eest!

Olen seda artiklit (ning ka palju teisi) ka lugenud...

Lihaseid olen põletanud mõni aasta varem - vale toitumise ning istuva eluviisiga. Nägin lõpuks küll 6-pack-i kõhul, kuid keha muudes kohtades rasva kadumisega oli pilt hirmus, vaatamata sellele, et olen kunagi küll trenni teinud. Sain oma õppetunni kätte. :unsure:

Seekord sõin ikka suht korralikult - 5 korda päevas, ca 120 g valku päevas (munad, kanarind, kalkunirind, vaasikaliha, kohupiim), süsivesikud iga toidukorraga (ka õhtuse kohupiimaga) + lga päev linaseemneõli, oliiviõli ning tükike võid. Jälgisin, et kaalulangus oleks aeglane, muutsin toitu vastavalt tulemustele.

Trennide tulemusi on ka näha - ma ei ütleks, et lihased ei kasva, baasharjutused teevad ikka oma töö ära (kodus on reguleeritavad hantlid, tõstekang ning lõuatõmbekang olemas), kuid rasva on endiselt palju... sellepärast tekkiski see küsimus, mida nüüd teha - jätkata samas vaimus või minna ikka rohkem lihaste kasvatamise suunas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi ei ole selles, mitu % sa vähem sööd, vaid selles mida sa sööd...

Mõlemad mängivad rolli. Ei ole võimalik kehamassi pikema aja peale vähendada, kui kaloraaži/kulutuste suhet ei piira negatiivse suunas. Samuti ei piisa ainult kaloraaži järgimisest, et head kehakoostist saavutada.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miks enamus mõõdab alati mingi kaalu või kalkulaatori või aiateibaga oma vormi.Pilgust peeglisse peaks piisama. :) Milline sul see trenn välja näeb muidu?

Küsimus on selles, et peeglist tundub et saab veel alla võtta küll, kaalu järgi lõhnab aga juba alakaalulise järgi, mis ka hea ei ole.

Trenni teen nii: jagasin keha tinglikult alakehaks ja ülakehaks ning teen neid vaheldumisi - siis järmiseks alakeha/ülakehakorraks jõuan ilusti taastuda.

Säär ja kõht iga kord.

Alakehale viimasel ajal tegin nii- kükk kangiga, jõutõmme kangiga sirgete jalgadega, väljaasted, keresirutus. Vahelduseks teen aeg ajalt ka "good morning"-ut kangiga, käärkükid, ja sumo kükid.

Ülakehapäeval on mul kätekõverdused ja lõuatõmbed (hetkel veel negatiivsed, kuid poolamplituudist suudan ennast juba paar-kolm korda ka üles tõmmata), lendamine hantlitega ettekallutatult, pluss mõni biits-triits-õla harjutus juurde (valik on seal väga suur :) ), pullover hantliga. Keresirutust teen mõnikord ülakehapäevadel ka.

Trenni pikkus on reeglina 45-60 min.

Niimoodi näevad mu trennid välja.

Edited by JoZhik
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Küsimus on selles, et peeglist tundub et saab veel alla võtta küll, kaalu järgi lõhnab aga juba alakaalulise järgi, mis ka hea ei ole.

Trenni teen nii: jagasin keha tinglikult alakehaks ja ülakehaks ning teen neid vaheldumisi - siis järmiseks alakeha/ülakehakorraks jõuan ilusti taastuda.

Säär ja kõht iga kord.

Alakehale viimasel ajal tegin nii- kükk kangiga, jõutõmme kangiga sirgete jalgadega, väljaasted, keresirutus. Vahelduseks teen aeg ajalt ka "good morning"-ut kangiga, käärkükid, ja sumo kükid.

Ülakehapäeval on mul kätekõverdused ja lõuatõmbed (hetkel veel negatiivsed, kuid poolamplituudist suudan ennast juba paar-kolm korda ka üles tõmmata), lendamine hantlitega ettekallutatult, pluss mõni biits-triits-õla harjutus juurde (valik on seal väga suur :) ), pullover hantliga. Keresirutust teen mõnikord ülakehapäevadel ka.

Trenni pikkus on reeglina 45-60 min.

Niimoodi näevad mu trennid välja.

Sellised kipuvad välja nägema tibitjeetlased - süsikad menüüs laes, valgud all, rasvad põhjalikult välja roogitud.

Juba öeldi:telli toitumiskava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellised kipuvad välja nägema tibitjeetlased - süsikad menüüs laes, valgud all, rasvad põhjalikult välja roogitud.

Juba öeldi:telli toitumiskava.

Toitumisest olen paar kommentaari kõrgemale kirjutanud, kusjuures "süsikutega" on mul pigem vastupidine probleem olnud - päris ilusti püsin ka ainult hommikuse kaeraklii portsuga (50 g kuivalt), edasi - lehtsalat/brokkoli+liha ja kogu lugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mõlemad mängivad rolli. Ei ole võimalik kehamassi pikema aja peale vähendada, kui kaloraaži/kulutuste suhet ei piira negatiivse suunas. Samuti ei piisa ainult kaloraaži järgimisest, et head kehakoostist saavutada.

Loomulikult kaloraas mängib ka rolli. Mõtlesin ka ise seda, et isegi kui ta vähendab 15-20%-le ja toitumine 80% süsvesikud, siis ikka ei lähe see asi nagu soovitud. Plus ei tea me, kuidas ta arvestas oma päevase kcal vajaduse. Nagu ka kang 08 ütles, siis kindlasti tasub vaadata peegel pilti. Isegi, kui kaal vahe peal tõuseb, võib vorm paremaks muutuda... Soovitaks siin kohal võtta veel käiku ka trenni kava. Need isetehtud kavad ei kõlba kuskile enamus juhtudest. Palju sa kiudaineid oma toitumisega päevas sööd ka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellised kipuvad välja nägema tibitjeetlased - süsikad menüüs laes, valgud all, rasvad põhjalikult välja roogitud.

Juba öeldi:telli toitumiskava.

Mille põhjal te näete, et tema toitumine vastab sellele kirjeldusele? Naine on oma aktiivsuse kirjelduse põhjal täiesti õigel teel. Kirjutatu mõistmisega, tundub, on meil ikka päris suured puudujäägid.

Kui ei saanud algallikast piisavalt selgust:

" Seekord sõin ikka suht korralikult - 5 korda päevas, ca 120 g valku päevas (munad, kanarind, kalkunirind, vaasikaliha, kohupiim), süsivesikud iga toidukorraga (ka õhtuse kohupiimaga) + lga päev linaseemneõli, oliiviõli ning tükike võid.

// ....."süsikutega" on mul pigem vastupidine probleem olnud - päris ilusti püsin ka ainult hommikuse kaeraklii portsuga (50 g kuivalt), edasi - lehtsalat/brokkoli+liha ja kogu lugu. "

Kus te näete 80% sv?

Lihtsalt läheb veidi aega.

Mingit kava talle vaja ei ole.

Edited by Marxengel
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIs on sul treeningutel korduste arvud? koduste vahenditega jõuab anyways sinnamaale, kus teed mingi 30 kordust seerias. pigem soovitaks kasvatada treeningutel kasutatavat raskust või valida harjutused, mis kodus treenides annaksid korduste vahemiku 8-15. SElles vahemikus on lihase kasv tõenäolisem.

Kui peegel ja enesetunne ütlevad, et sinuga on kõik hästi, siis ei peaks sa mingi kaaluindeksi päprast väga muret tundma. Kui arvad, et midagi siiski võib valesti olla, siis mine käi arstil, tee erinevad analüüsid. Vitamiinide sisaldus veres, maksa näitajad, neerude näitajad jne... kui ka need korras, siis jätka oma valitud rada ja ära mõtle üle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mille põhjal te näete, et tema toitumine vastab sellele kirjeldusele? Naine on oma aktiivsuse kirjelduse põhjal täiesti õigel teel. Kirjutatu mõistmisega, tundub, on meil ikka päris suured puudujäägid.

Kui ei saanud algallikast piisavalt selgust:

" Seekord sõin ikka suht korralikult - 5 korda päevas, ca 120 g valku päevas (munad, kanarind, kalkunirind, vaasikaliha, kohupiim), süsivesikud iga toidukorraga (ka õhtuse kohupiimaga) + lga päev linaseemneõli, oliiviõli ning tükike võid.

// ....."süsikutega" on mul pigem vastupidine probleem olnud - päris ilusti püsin ka ainult hommikuse kaeraklii portsuga (50 g kuivalt), edasi - lehtsalat/brokkoli+liha ja kogu lugu. "

Kus te näete 80% sv?

Lihtsalt läheb veidi aega.

Mingit kava talle vaja ei ole.

.

Kogu minu kommentaar oli, et taoline keha - alakaal, aga suur rasvaprotsent - viitab tibitjeetlusele.

Ma ei kommenteerinud hetkemenüüd.Mitte ühegi sõnaga.Ma ei rääkinud midagi protsentidest.Minu kommentaaris puudusid numbrid.

Teil on tõesti kirjutatu mõistmisega puudujäägid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minumeelest sa teed kõik enamvähem õigesti ja see valik- kas jätkata dieeti või hakata lihasmassi kasvatama- on puhtalt maitse asi.

Kui sa ütled, et -2kg kuus, siis võid ju kaks kuud veel selle dieedi peal olla, et enda jaoks ideaalse keha verstapost paika saada. Märgatava lihasmassi kasvatamine võtab pikema perioodi, aasta-kaks, parem on see aeg veeta kehas, millega ise rahul oled.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Kogu minu kommentaar oli, et taoline keha - alakaal, aga suur rasvaprotsent - viitab tibitjeetlusele.

Ma ei kommenteerinud hetkemenüüd.Mitte ühegi sõnaga.Ma ei rääkinud midagi protsentidest.Minu kommentaaris puudusid numbrid.

Teil on tõesti kirjutatu mõistmisega puudujäägid.

" ja toitumine 80% süsvesikud, siis ikka ei lähe see asi nagu soovitud. " - andestust, kõrgeauline, ei pidanud vajalikuks teha mitme tsitaadiga posti. Üritaks ikka teemal tervikuna silma peal hoida, oma naba jõuab imetleda ikka ;)

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

" ja toitumine 80% süsvesikud, siis ikka ei lähe see asi nagu soovitud. " - andestust, kõrgeauline, ei pidanud vajalikuks teha mitme tsitaadiga posti. Üritaks ikka teemal tervikuna silma peal hoida, oma naba jõuab imetleda ikka ;)

No ei sega siis Teil oma naba imetlemast.

Ülbitsege rahus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas mitte, lihasmassi kasvatamine ei tähenda näiteks söögiikoguste tõstmist?

Siin üleval pool kommentaarides, veel mis silma jäi oli, et kaalunumber see on number lihtsalt ! Mina pilt peeglist oleks nagu kõige parem, mina isiklikult kaalun hetkel kuskil 99 kg, kaalusin 121 kg;). Ja kui peeglisse vaatan siis võtab kohe näo naerule, kuna see vaade mulle juba on meelt mööda. Muidugi mul on puudusi näiteks kõhul rippuv nahk, mis tänu suurele kaalule nüüd tagasi tõmbab tasa ja targu :). Ehk kuhu jutuga tüürin, kas sa oled peeglist vaadanud kas see vaatepilt sulle ei meeldi, mida sa näed sealt :):)?

Kuna sul pikkus 169 ja kaal 54, peaks äkki nii öelda arstide jutu järgi olema üldse 60kg ? See siis nii öelda ideaal kaal?

Samas kükk ja väljaasted ju treenivad tuharaid/reieid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loomulikult kaloraas mängib ka rolli. Mõtlesin ka ise seda, et isegi kui ta vähendab 15-20%-le ja toitumine 80% süsvesikud, siis ikka ei lähe see asi nagu soovitud. Plus ei tea me, kuidas ta arvestas oma päevase kcal vajaduse. Nagu ka kang 08 ütles, siis kindlasti tasub vaadata peegel pilti. Isegi, kui kaal vahe peal tõuseb, võib vorm paremaks muutuda... Soovitaks siin kohal võtta veel käiku ka trenni kava. Need isetehtud kavad ei kõlba kuskile enamus juhtudest. Palju sa kiudaineid oma toitumisega päevas sööd ka?

Kaloraažist. "Dieedile minek" ei toimud ühe päevaga. Kõigepealt viskasin kõik "valed toidud" välja (koogid, küpsised jne, vähendasin suhkru kogust - asendasin osaliselt stevia-ga), lisasin hommikul kaeraputru ning linaseemne õli ning panin eesmärgigs pista endale sisse 100-120 valku päevas. Hakkasin jälgima, et päevas oleks vähemalt 5 toidukorda. Kui aga üks kord hakkasin arvutama, mis mul siis välja tuli, osutus, et valkudega on küll nüüd kõik korras, kuid üldkaloraaž on liiga väike (vaatamata sellele, et tundsin ennast hästi). Siis hakkasin "mängima" süsivesikute ning rasva osaga.Kui trenni intensiivsus hakkas tõusma, siis tõstsin süsivesikuid veel natuke (suurendasi pruunriisi kogust, mida liha juurde söön).

üks minu suvaline päev on umbes selline (söön iga päev enam-vähem sama toitu, hommikusöök ja õhtune kohupiimapakk on iga päev samad):

Valgud ca 165 g (see on kokku, "õigeid" valke on siis veits vähem )

Rasvad ca 50 g

Süsivesikud ca 256 g

Kokku on siis 2130 kcal.

Vitamiinid ja omega3 kapslid iga päev.

Kiudaineallikad: kaeraklii+kaerahelbed, pruun riis, köögiviljad (ca 220 g päevas), puuviljad (ca 50 g päevas). Mulle piisab, seedimishäireid ei ole.

Kui minu BMR (nt 55 kg, 169 cm, 31aa n) on 1336 x PAL 1,4 (3 trenni nädalas) + imetamine ca 500 kcal (ütlen kohe, et lisaküsimusi ei oleks - piima on PALJU ja laps võtab hästi juurde) = 2370,4 kcal.

2370-2130= 240/2370 = 10 % - tundub, et täitsa normaalne kalorite defitsiit. Ehks see veidi kõigub, samas ega päevad ka ühesugused ei ole ning minul ei ole vaja vormi saada mingiks konkreetseks päevaks.

Selle kuuga läks alla hetkeks 1,2 kg (viimased kilod nii kergesti alla ei anna :) ).

MIs on sul treeningutel korduste arvud? koduste vahenditega jõuab anyways sinnamaale, kus teed mingi 30 kordust seerias. pigem soovitaks kasvatada treeningutel kasutatavat raskust või valida harjutused, mis kodus treenides annaksid korduste vahemiku 8-15. SElles vahemikus on lihase kasv tõenäolisem.

Kui peegel ja enesetunne ütlevad, et sinuga on kõik hästi, siis ei peaks sa mingi kaaluindeksi päprast väga muret tundma. Kui arvad, et midagi siiski võib valesti olla, siis mine käi arstil, tee erinevad analüüsid. Vitamiinide sisaldus veres, maksa näitajad, neerude näitajad jne... kui ka need korras, siis jätka oma valitud rada ja ära mõtle üle.

Seerias on mul alati 8-12 kordust (v.a. säär - 15 kordust), Kui suudan 5 seeriat x 12 kordust teha ja kehal hakkab igav olema, siis tõstan raskust, 60 kg-ni on mul tõstekangiga veel mängimist küll ja küll :)

Kas mitte, lihasmassi kasvatamine ei tähenda näiteks söögiikoguste tõstmist?

Siin üleval pool kommentaarides, veel mis silma jäi oli, et kaalunumber see on number lihtsalt ! Mina pilt peeglist oleks nagu kõige parem, mina isiklikult kaalun hetkel kuskil 99 kg, kaalusin 121 kg;). Ja kui peeglisse vaatan siis võtab kohe näo naerule, kuna see vaade mulle juba on meelt mööda. Muidugi mul on puudusi näiteks kõhul rippuv nahk, mis tänu suurele kaalule nüüd tagasi tõmbab tasa ja targu :). Ehk kuhu jutuga tüürin, kas sa oled peeglist vaadanud kas see vaatepilt sulle ei meeldi, mida sa näed sealt :):)?

Kuna sul pikkus 169 ja kaal 54, peaks äkki nii öelda arstide jutu järgi olema üldse 60kg ? See siis nii öelda ideaal kaal?

Samas kükk ja väljaasted ju treenivad tuharaid/reieid :)

Tähendab kaloraaži tõstmist küll. Küsimus oligi, et mis on mõistlikum antud situatsioonis teha - jätkata veel natuke kcal defitsiidis, või tekitada juba profitsiit.

Peeglipilt on küll kordi parem, kuid kogupilt on proportsioonidest väljas - rasvane kere suht peenikeste käte- ja jalgadega. Rasvakiht on ikka veel päris paks. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No eks naistel on seda rasvakihti vaja ka. Mõistan kui sa ei taha siia pilti postitada, aga hetkel soovitan mina küll tulla rahulikult kaloriplussi tagasi. Usun, et natuke võib siin olla ka seda, et tihti näeme ennast endale vähem meeldivana kui teised.

Muide, valesid toite ei ole olemas eks. Kook ja küpsis võib ka olla väga õige :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No eks naistel on seda rasvakihti vaja ka. Mõistan kui sa ei taha siia pilti postitada, aga hetkel soovitan mina küll tulla rahulikult kaloriplussi tagasi. Usun, et natuke võib siin olla ka seda, et tihti näeme ennast endale vähem meeldivana kui teised.

Muide, valesid toite ei ole olemas eks. Kook ja küpsis võib ka olla väga õige :)

pilte isegi on, kuid ma ei saanud aru, kuidas neid siia lisada, äkki oskate aidata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

..leidsin...

esimene - sünnitusmajast tagastumisel, teine - 3 kuud hiljem:

attachicon.gifprogr3kuud.jpg

Selline näeb välja hetkel mu selg:

attachicon.gifselg.jpg

Mina küll ei näe, et siin midagi valesti oleks? :D

Väga kena ju, pealegi veel sünnitanud naine näeb nii hea välja siis tõesti väga 5+ ;)! Tavaliselt linnapildis on näha, et osad naised miski pärast kas ei taha või ei saagi oma keha normaalseks tagasi, eks see muidugi nende endi otsustada, millised nad välja soovivad näha.

Edited by priibe

Share this post


Link to post
Share on other sites

arvan, et isegi ei peaks minema kaloritega plussi. Mina pigem prooviksin seal kaalu säilitamise kaloraažis püsida. KUna ise olen rohkem rasva´austaja, siis suurendaksin endal rasvade osa natuke - kuni 1,5 g kohta kehakaalu kg juures ja vähendaksin süsivesikute kogust. Valke ei puutuks.

välimus on ju super. MIs seal seda kaalu vadata :)

Edu igatahes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Your content will need to be approved by a moderator

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×