Jump to content
Sign in to follow this  
canibus

jalgrattasõit/trenn

Recommended Posts

Küsiks teadjamate trennimeeste/naiste käest, et kui sõidan pea iga õhtu jalgrattaga umbes 24-25km (keskmise kiirusega 22 km/h), siis kas seda võib üldse trenniks nimetada või rohkem kulgemine? :rolleyes: Ise olen 25-aastane naisterahvas pikkusega 175cm ja kaaluga hetkel 55kg. Olen nüüdseks sõitnud umbes 3 kuud. Kaal pole absoluutselt alla läinud. (see pole muidugi eesmärk ka). Pigem juurde tulnud :D Ei söö väga palju rämpsu (et sellest oleks). Kas võib olla, et jalgrattasõidust on u. 2kg kaalu juurde tulnud? Enne kaalusin 53kg.

Minu näidismenüü:

Hommik: kaerakliipuder + kohv koorega

Lõuna: täisteramüsli hapsiga või kohupiim segatud hapukoorega + natuke moosi + 1 banaan.

Õhtu: Kuidas kunagi, aga üldiselt soe toit nt. riis+tuunikala+ananass või tatrapuder ja sinna midagi kõrvale või ahjulõhe riisiga jms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui palju sul ajaliselt kulub selle distantsi sõiduks? Ilmselt tunnike?

Mina näiteks vahetaks lõuna ja õhtu söögi omavahel ära :)

Mis muidu eesmärgiks on?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepp tunnike jah :)

Eesmärk on vormis olla. Ei taha lihtsalt kondine ja treenimata olla. Vanasti hakkasin iga väiskema liigutuse peale hingeldama ka. Nüüd nii hull pole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nii palju, kui ma tarkadelt kuulnud olen siis kuskil 20-30 min hakkab rasvapõletus alles:D

Ma ise sõidan kuskil 2-3h :)

Või siis kui eesmärk mingeid lihaseid arendada vms äkki mõne treeneri poole pöörduda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui lihaseid tahad, tee jõutrenni ;) Rattaga kulutad meeletult kaloreid ja ainukesed lihased, mida normaalse toitumisega on võimalik saada on jalalihased.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huvitav miks need kulutatud kalorid siis kaalule ei mõju? Pigem on kaalu 2kg jagu juurde tulnud :D Kuidas seda seletada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, järelikult on probleem selles söömises:)

Kas õhtune söök on pärast rattasõitu või enne?

Kui pärast, siis võibolla sinna on see koer maetud:)

Kogused kui suured on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, järelikult on probleem selles söömises:)

Kas õhtune söök on pärast rattasõitu või enne?

Kui pärast, siis võibolla sinna on see koer maetud:)

Selles väites pole mingit loogikat. Toidukorra ajastus mängib ikkagi minimaalset rolli ja pole absoluutselt mingit vahet kas see on enne või pärast. Kui päeva lõikes kaloraaz/makrotoitainete suhe vale on siis kaal muutub.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söön ikka enne sõitu. Muidu vist ei jaksakski :D Kogused on üsna väiksed. Miskine 150g riisi/tatart ja siis sinna kõrvale mingi kalalõik või kotlet. Lõin mingi aeg oma menüü ampserisse sisse ja siis tuli päevakaloraaz heal juhul 1200kcal. Vahepeal kui mõned päevad jäävad vahele ja rattaga ei sõida, siis olen kohe pea 1,5kg kergem :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huvitav miks need kulutatud kalorid siis kaalule ei mõju? Pigem on kaalu 2kg jagu juurde tulnud :D Kuidas seda seletada?

Kaal kõigub palju ka vee arvelt ja see 2 kilo siia-sinna pole midagi erilist,aga jah jõutrenni soovitaks. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tund aega rattasõitu iga päev on mitmes mõttes kasulik tegevus ja üpris mõistliku kestvusega ka.

Sinu pikkuse ja kehakaalu juures pole üldse mõtet mainidagi midagi rasvast või rasvapõletuse tsoonidest. Aga su jutu tagant paistavad kaalu langetamise kõrvad ikkagi. Pelgalt kaalunumbrist ning selle langetamisest tuleb lähtuda rasvunud inimestel. Ülejäänud võiksid lisaks kaalule arvesse võtma ka peegelpilti ja ümbermõõte. Kuivõrd lihas ja pekk on erineva paiknevuse, konsistentsi ja olekuga ollused.

Ma ei saa su eesmärgist aru. Ehk soovid lihaselisemat taljepiirkonda ja suuremat puusaümbermõõtu? Sellisel juhul on "kangiga kükk" ja "sirgete jalgadega jõutõmme" sinu sõbrad jõusaalis. Kui pilt avataril on sinust endast, siis peaksid kindlasti kükke tegema :ph34r: .

5 lbs = ~2,2kg

Edited by salasilm

Share this post


Link to post
Share on other sites

175 cm - 55 kg, päris ideaalilähedane, võib olla isegi natuke alakaalus. 1200 ckal - ajal,mil norm oleks ehk vabalt 2000 juures... mõtle ise edasi. Vänta ratast, kui meeldib aga tee regulaarselt 'jõudu' juurde. Ja lisa väga heale (optimaalne tundub hetkel) süsivesikukogusele korralikult valku juurde. kui korraga ei lähe sisse, tee lisalaadimist nende 3 korra vahele. Ära karda ka vahetult enne und kohupiimapakki sisse pista. Kui muidu ei lähe, raputa lusikatäis kookosehelbeid, kakaopuru, suts lemmikmaitselist muud asja peale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tund aega rattasõitu iga päev on mitmes mõttes kasulik tegevus ja üpris mõistliku kestvusega ka.

Sinu pikkuse ja kehakaalu juures pole üldse mõtet mainidagi midagi rasvast või rasvapõletuse tsoonidest. Aga su jutu tagant paistavad kaalu langetamise kõrvad ikkagi. Pelgalt kaalunumbrist ning selle langetamisest tuleb lähtuda rasvunud inimestel. Ülejäänud võiksid lisaks kaalule arvesse võtma ka peegelpilti ja ümbermõõte. Kuivõrd lihas ja pekk on erineva paiknevuse, konsistentsi ja olekuga ollused.

Ma ei saa su eesmärgist aru. Ehk soovid lihaselisemat taljepiirkonda ja suuremat puusaümbermõõtu? Sellisel juhul on "kangiga kükk" ja "sirgete jalgadega jõutõmme" sinu sõbrad jõusaalis. Kui pilt avataril on sinust endast, siis peaksid kindlasti kükke tegema :ph34r: .

5 lbs = ~2,2kg

Ei tegelikult ei taha kaalu langetada, aga ei taha, et juurde ka tuleks ^_^ Sellepärast küsisingi, et huvitav miks see 2kg juurde on tulnud. Kui tõesti rasva asemele on mingigi lihas tulnud, siis tore :D Peegelpildist siis nii palju, et ülakeha on suhteliselt kondine. Vöökoht täitsa ok, aga väike lihas võiks ju iseenesest olla. Puusa juurde ei tahaks. Lihtsalt peps võiks trimmis olla, mitte lame. Avatari pildil ei ole mina.

P.S Kui nüüd rattahooaeg läbi saab, siis mõtlesin crosstraineri soetada. See peaks vist vormis hoidma küll? Mitu korda nädalas ja kui palju korraga oleks sellega mõistlik treenida?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis värk on selle kaalukartusega naistel on? Kõrgem kaal != paksem keha. Julgen väita, et 65kg vormis keha on palju apetiitsem kui 55kg mittevormis keha ;) Keegi kunagi postitas sarnase võrdlusega pildi ka kuskile siia, äkki oli Archangel. Kaal näitab lihtsalt, kui suurt survet sa maapinnale avaldad, see ei huvita kedagi :) Visuaalne pilt aga küll

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puusa juurde ei tahaks. Lihtsalt peps võiks trimmis olla, mitte lame.

Need kaks harjutust mõjuvadki just sinna samusesse kohta ja positiivselt. Pepu ümbermõõtu ju nimetataksegi "puusaümbermõõduks".

Share this post


Link to post
Share on other sites
P.S Kui nüüd rattahooaeg läbi saab, siis mõtlesin crosstraineri soetada. See peaks vist vormis hoidma küll? Mitu korda nädalas ja kui palju korraga oleks sellega mõistlik treenida?

Soeta parem jõusaali kuukaart selle asemel. :) Ma kordan veel,jõuharjutused on need,mis keha trimmi ajavad,mitte ilmatus koguses aeroobset tööd.Jah trimmi,sa ei lähe suureks ja põkiks vms.Ei pea ilmtingimata saali ronima,võid ka keharaskusega teha,terve youtube on igasugu huvitavat materjali täis. :) Ja lõpeta kaalu peal käimine ka ära,usalda pigem enesetunnet ja peegelpilti. :)

Edu!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis värk on selle kaalukartusega naistel on? Kõrgem kaal != paksem keha. Julgen väita, et 65kg vormis keha on palju apetiitsem kui 55kg mittevormis keha ;) Keegi kunagi postitas sarnase võrdlusega pildi ka kuskile siia, äkki oli Archangel. Kaal näitab lihtsalt, kui suurt survet sa maapinnale avaldad, see ei huvita kedagi :) Visuaalne pilt aga küll

No ei saa just väita, et ma praegu mitte vormis oleksin. Kuskilt ei lödise kui seda mõtled :D Aga eks tuleviku pärast peab ka muretsema :rolleyes:

Mis sellel aeroobsel treeningul siis viga on? See ei anna justkui midagi?

Edited by canibus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis sellel aeroobsel treeningul siis viga on? See ei anna justkui midagi?

Aeroobne treening pole paha asi,aga sinu puhul kui soovid keha trimmi ajada oleks jõutrenni esikohale seadmisest rohkem tolku.Aeroobset võid ikka siia-sinna teha aegajalt,aga puhtalt selle najal lihas ei kasva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×