Jump to content
Guest Arnold

rasva % vähendamine

Recommended Posts

Guest Arnold

Tere! Oleks küsimus selline, et kui mitu % peaks olema SV, valke ja rasvu, et oma rasvaprotsenti alandada.

Tahaks omale ise toitumiskava koostada, kuid netist leiab väga seinast-seina arve selle jaotuse kohta.

Samuti ka küsimus, kaloraazi kohta, et kas 2400kcal oleks piisav? 16-aastane, 6 korda trenni (jalgpall) kaal: 76.9 ja pikkus 181 cm.

Arnold

Share this post


Link to post
Share on other sites

valgud 2.5g per 1kg bodyweight ja rasvad 1g per 1kg bodyweight. sinu puhul siis vastavalt 190g ja 77g. ülejäänud peaksid moodustuma sv-d. ehk siis arvutuste kohaselt 2400 - (190*4) - (77*9) = 947 kcal süsvesikutest, ehk siis 947/4 = ~235g süsivesikuid. ehk kui sooviksid 2400kcal juures kaalu langetada, siis valgud 190g, rasvad 77g ja süskarid 235g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks ta nii on jah. Valguga võib isegi veidi veel mängida, et sinna 2-2,5g kehakilo kohta. Jalgpallur saaks suuremast süsivesikute kogusest vast siinkohal rohkem kasu. :)

Kaloraazi koha pealt on raske öelda, kas see number on sobiv või mitte. Umbes sinna kanti ta olla võib, aga samas kui jalgpall ikka väga koormav on - mitu tundi jooksu iga trenn, siis ma arvan, et see number võib isegi suurem olla. Pead katsetama. Rasva kaotuse koha pealt sihi 1-2kg kaalukadu kuus. Kui hakkab liiga kiiresti kukkuma siis anna toitu juurde. Kiire kaalukadu kipub ka lihaseid sööma, samuti kannatab füüsiline võimekus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas te seda teete - siiras huvi - kutt on puberteediealine, 181 pikk, 77 kaalu, igapäevane intensiivne treening ja pannakse diagnoos, et rasva vaja kaotada? Mille põhjal? Ok, ta ise seadnud selle eesmärgi, aga ikkagi. Ma ei kujuta ette nende lähteandmete põhjal 'rasvunud' noort. Jalgpallurit:)

Edited by Marxengel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas te seda teete - siiras huvi - kutt on puberteediealine, 181 pikk, 77 kaalu, igapäevane intensiivne treening ja pannakse diagnoos, et rasva vaja kaotada? Mille põhjal? Ok, ta ise seadnud selle eesmärgi, aga ikkagi. Ma ei kujuta ette nende lähteandmete põhjal 'rasvunud' noort. Jalgpallurit:)

Ütleme nii, et selles vanuses olin ma ise ca. 70kg sama pikkuse juures või isegi veidi pikem ning olin ikka ilusa kõhukesega. Enamik klassi jalgpallureid olid kõik sinna 50-60kg kanti, seega ma ei ütleks, et tema kaalu järgi nüüd peaks arvama, et ta mingi kõrend on. :)

See selleks. Muidugi võiks öelda, et mis sa noor inimene ikka dieeditad. Kuid, kui juba toitumist korrigeerida siis võib seda teha ka korralikult. Hästi kontrollitud aeglane rasvamassi vähendamine nüüd küll kahjuks ei tule, kui ta just järgmised aasta aega seda ei plaani teha. Paar kolm kuud ja ca. 4-5kg peki arvelt alla võtta peaks olema enam, kui küll. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

olen sama Arnold, lihtsalt tegin kasutaja siia nüüd.

Pmst tahaksin oma rasvaprotsenti ikkagi alandada. Hetkel kuskil 16% peal. Tekkis, kuna ei oskand ette näha, et üks väike lisaports toob 150kcal juurde igapäev ja järsku avastasingi, et vaja veidi korrigeerida ennast. Rasvaprotsendi alandamine peaks ju sportlikule vormile ka kaasa aitama. Tahaks siis jõuda kuskile 10% kanti. Kuus kulutada kuskil 5000kcal ehk 1,5kg.

Aga põhimõtteliselt sain algse kava valmis, lähtusin üleval toodud süskarite-valkude-rasvade protsentidest. Oleks vaja vaid teadjate arvamust juurde. kava.jpg

Kriitika kava kohta on väga teretulnud, esimest korda tegin sellist asja.

Küsimused veel, et

1)kuidas hakatakse lugema kaloridefitsiiti? kas sissesöödud kalorid - (BAV+Trenn)? Mainiks ära, et trennis kulutan ma kuskil keskmiselt 700 kcal.

2)Kas 2675kcal saaksin kuus umbes oma 5000kcal ära kaotatud?

Edited by henzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina isiklikult vahetaks kakaokohupiima tavalisega ära (või siis vanilje), sellepärast, et süsikate kogusumma on muidu päris kõrge.

Jalgpallurile? Vaevalt. :)

Ma ise istun kogu päeva toolis ning minu jaoks oleks see vast enamvähem kogus. Temasugune võiks arvatavasti 500g ka nahka pista, sest ta jookseb ja rahmeldab endal iga trenniga sellest enamuse niikuinii maha. Ning veel vähem näen mõtet maitsvast kohupiimast teha mingi mõttetu maitsetu löga, et kokku hoida 20g süskareid. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jalgpallurile? Vaevalt. :)

Ma ise istun kogu päeva toolis ning minu jaoks oleks see vast enamvähem kogus. Temasugune võiks arvatavasti 500g ka nahka pista, sest ta jookseb ja rahmeldab endal iga trenniga sellest enamuse niikuinii maha. Ning veel vähem näen mõtet maitsvast kohupiimast teha mingi mõttetu maitsetu löga, et kokku hoida 20g süskareid. :D

Mis k**** moodi see 15% rasvakiht siis 10 peale saab? Ainult rasva ja valku suurendades? kui süsivesikuid mitte piirata..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis k**** moodi see 15% rasvakiht siis 10 peale saab? Ainult rasva ja valku suurendades? kui süsivesikuid mitte piirata..?

Ma vastasin küll hoopis üldisemas mõttes, ei pannud tähele, et kommenteeriti ülal olevat kava. Jah, kui on ilmtingimata vajadus kaloraaži piirata siis jah süsivesikuid vähemaks. Kuigi antud juhul või ka valkude osa vajadusel mõned kümned grammid vähendada, kui nii on lihtsam. Eks teema-algataja peab ise vaatama, kuidas see kaal muutub. Sellegi poolest kohupiima ikka maitsetuks ei muudaks. Seda solki pole vaja sisse endale pressida, silmad lähevad pahupidi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

õige proteiiniga ja vähese piimaga seda maitsetut kohupiima segada, võib saada päris hea kreemi ;D

Seda küll. Ma ise tegin vanasti keefiriga ja lisasin HydroIso, siis eriti nämma. Muidu suvalist pulbrit ja piima sisse visates on lõpuks ikka sul seal hunnik süsivesikuid, lisaks rasva ja ongi kaloraaž lõpuks suht sama lõhki, mis maitsestatud kohupiima puhul. Muidugi valke saab rohkem. Samas hind tõuseb. Nokk kinni saba lahti teinekord. :D

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×