Jump to content
jaanus666

Kaalust maha

Recommended Posts

Ma ei ütleks et see väga näljutamine on mis teen, nälga küll ei tunne ise.

Ning kuskilt on muidu jäänud meelde kellegi ütlus: Rasva ratsiooni pärast spetsiaalselt ei ole vaja muretseda, kuna see tuleb täis ka valkude ja süsivesikute koostises.

Edited by jaanus666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei ütleks et see väga näljutamine on mis teen, nälga küll ei tunne ise.

Ning kuskilt on muidu jäänud meelde kellegi ütlus: Rasva ratsiooni pärast spetsiaalselt ei ole vaja muretseda, kuna see tuleb täis ka valkude ja süsivesikute koostises.

Tihtipeale jah. Üks suur rasvane lihatükk on juba päevane rasvavajadus vaat-et käes. Aga sul õnnestus ikka liiga vähe rasvu saada. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ma ei tea kas see kalkulaator äkki valetab seal siis või panin ise midagi valesti. Kui lõunas kanafilee siis näitab rasva 1.5g ja täna praadisin seafileed sisi näitab rasva 67.16 g. Vahe suht suur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanafilees ei olegi võrreldes sealihaga rasva.Nii et see kalkulaator näitab suhteliselt õigesti. Kuid arvestades kui kindlalt sa eitad et ei tunne nälga, siis kas sa oled need arvutslikud kogused kaalunud või paned silam jägi, sest kui ei ole , siis on sellest kalkulaatorist ikka väga vähe kasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokku peaks rasvade arvele langema 25-30% päevasest energiast, okei...dieedi ajal võiks siis vb jah nii 20% olla.

Ära selliseid reegleid/nõudeid küll sea. Mul oli rasvade osakaal 40 %, kui kaalu langetasin 144 kg pealt 95-ni. Kõik on individuaalne ja oleneb elustiilist.

Valgud olid mul 35 % ja süsivesikud 25 %.

Praegu tõstan kehakaalu ja alla 35 % ei lase rasvasid mitte mingil juhul.

Edited by renku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanafilees ei olegi võrreldes sealihaga rasva.Nii et see kalkulaator näitab suhteliselt õigesti. Kuid arvestades kui kindlalt sa eitad et ei tunne nälga, siis kas sa oled need arvutslikud kogused kaalunud või paned silam jägi, sest kui ei ole , siis on sellest kalkulaatorist ikka väga vähe kasu.

kaalunud ei ole neid kuid iga asja pakendil on kaal olemas. Kasutasin kalkulaatorit ja jagasin ära kui palju miski asi peaks olema. Edited by jaanus666

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ma ei tea kas see kalkulaator äkki valetab seal siis või panin ise midagi valesti. Kui lõunas kanafilee siis näitab rasva 1.5g ja täna praadisin seafileed sisi näitab rasva 67.16 g. Vahe suht suur.

Seafilee ei sisalda kindlasti 67,16 g rasva 100 g kohta.

Edited by renku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli jälle portsjonide teemast juttu. Mõtlesin, et uurin selle kohta täpsemalt ning selgus, et hullemat "puuga-pähe" riiklikul tasandil tunnustatud toitumisteooriat ma pole veel näinud. Nagu siit (http://www.toitumine...tsjonite-arv-3/) võib näha, siis on kunstlikult loodud 7 gruppi (igaüks defineeritud läbi erinava kalorsuse), kus saab vastavalt alajaotustele (http://www.toitumine...ortsjonite-arv/) päevase toitumise koostada endale "keskmine inimene". Mis on "pildil" valesti? On tahetud teha toitumine inimestele täpsemaks, kuid alagruppides on öeldud, et tuleb tarbida näiteks "x grammi viinereid või y kogus muna" (esiteks on viinerid seinast seina makrotoitaineliste väärtustega ja mis siis kui mul on külmkapis jaanalinnumuna?). Eriline pärl on veel nö. kriitilises alagrupis, kus on öeldud, et tarbida tuleks (½ väikesest jäätisest, väga väike tükk kooki või saiakest). Selline süsteem allub väga kergelt manipulatsioonile. Lihtne asi on kunstlikult tehtud veelgi keerulisemaks. Tekib küsimus, et kas idee autorid ei adu piisavalt toitumise "essentsi" või nad reaalselt peavadki tavakodanikke nõnda rumalaks. Piltlikult öeldes on inimestele antud ette suuruses a, b ja c riided, mis hea juhuse korral võivad sobida (selle asemel, et anda neile niit ja nõel). Teadlikumad inimesed võivad ju need konstruktsioonid lahti harutada ja endale sobivaks "ümber õmmelda" ning saaksid ka sellega edukalt hakkama, kuid produktiivsuse mõttes on see ajalise ressursi raiskamine (kilplase töö). Ma tõesti ei saa aru, et milles see probleem on ja peab portsjonide jura ajama, kui võiks lähtuda baasteadmistest (siinkohal toitumine.ee kui riiklikke toitumissoovitusi jagavale lehele etteheides tehes).

---

Võib-olla on idee selles, et "portsjonide kontseptsiooni" näol on loodud selline hüppelaud krõpsupakist kodujuustu topsi. Samas peaksid vastavad põhimõtted olema kuskil mainitud, et juba teadlikum ja motiveeritum inimene valesse kohta kinni ei jääks.

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaalunud ei ole neid kuid iga asja pakendil on kaal olemas. Kasutasin kalkulaatorit ja jagasin ära kui palju miski asi peaks olema.

Pakendi peal olev toore liha kaal ei vasta kindlasti peale praetud liha kaalule. Kergem oleks osta köögikaal ja peale praadimist ära kaaluda, vähemalt kana ja liha. Tatart/riisi muidugi ennem ja pärast et teda saada palju vee arvelt mass suurenes ja siis ära jaotada vastavalt kuivaine kaalule lõppkaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakendi peal olev toore liha kaal ei vasta kindlasti peale praetud liha kaalule. Kergem oleks osta köögikaal ja peale praadimist ära kaaluda, vähemalt kana ja liha. Tatart/riisi muidugi ennem ja pärast et teda saada palju vee arvelt mass suurenes ja siis ära jaotada vastavalt kuivaine kaalule lõppkaal.

miks peaks kuivainete kaalu arvestama nn kuivaines, kuid lihatooteid kaaluda peale valmimist ?

Köögikaal on väga mõistlik investeering sellegipoolest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kergem oleks osta köögikaal ja peale praadimist ära kaaluda, vähemalt kana ja liha.

Kust selline natuke totter loogika?

Teemaalustajale: Võin siis su hädast välja aitamiseks näidata oma päevast menüüd, olles sinust 10cm pikem kuid vaid 3kg raskem on mu kaloraaz sinuga võrreldes rohkem 1.5x suurem ning kaal langeb praegusel hetkel isegi liiga kiiresti..

Hommikusöök

tatar (60 g):

- Kaloreid 211.2 Kcal, Rasva 1.2 g, Valku 6.6 g, Süsivesikuid 43.2 g, Kiudaineid 8.7 g -kustuta

veisehakkliha (200 g):

- Kaloreid 496 Kcal, Rasva 40 g, Valku 34 g, Süsivesikuid 0 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

hapukoor 20 % (50 g):

- Kaloreid 102 Kcal, Rasva 10 g, Valku 1.5 g, Süsivesikuid 1.5 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

piim 2,5 % (250 g):

- Kaloreid 130 Kcal, Rasva 5 g, Valku 7.5 g, Süsivesikuid 12.5 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Lõunasöök

keedetud kartul (150 g):

- Kaloreid 115.5 Kcal, Rasva 0 g, Valku 3 g, Süsivesikuid 25.5 g, Kiudaineid 1.5 g - kustuta

sealiha (200 g):

- Kaloreid 522 Kcal, Rasva 42 g, Valku 34 g, Süsivesikuid 0 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Vahepala

kanafilee juustus (Tallegg) (200 g):

- Kaloreid 188 Kcal, Rasva 1.8 g, Valku 42 g, Süsivesikuid 0.8 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

tatar (60 g):

- Kaloreid 211.2 Kcal, Rasva 1.2 g, Valku 6.6 g, Süsivesikuid 43.2 g, Kiudaineid 8.7 g -kustuta

piim 2,5 % (500 g):

- Kaloreid 260 Kcal, Rasva 10 g, Valku 15 g, Süsivesikuid 25 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Õhtusöök

veisehakkliha (220 g):

- Kaloreid 545.6 Kcal, Rasva 44 g, Valku 37.4 g, Süsivesikuid 0 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

piim 2,5 % (500 g):

- Kaloreid 260 Kcal, Rasva 10 g, Valku 15 g, Süsivesikuid 25 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

tatar (60 g):

- Kaloreid 211.2 Kcal, Rasva 1.2 g, Valku 6.6 g, Süsivesikuid 43.2 g, Kiudaineid 8.7 g -kustuta

hapukoor 20 % (50 g):

- Kaloreid 102 Kcal, Rasva 10 g, Valku 1.5 g, Süsivesikuid 1.5 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Hilisõhtune vahepala

Dextro (FAST) (40 g):

- Kaloreid 144 Kcal, Rasva 0 g, Valku 0 g, Süsivesikuid 36.4 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Hera80 maitsestatud (FAST) (40 g):

- Kaloreid 166 Kcal, Rasva 3.2 g, Valku 34.8 g, Süsivesikuid 2.4 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Kaloreid: 3664.7 Kcal

Rasva: 179.6 g.

Valku: 245.5 g.

Süsivesikuid: 260.2 g.

Kiudaineid: 27.6 g.

Hilisõhtune vahepala on tegelikult peale trenni olev sheik jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

selleks, et kui oletame 200g kanaliha kohta on 46g proteiini, siis pärast praadimist jääb alles 150g kana, sisaldusega 46g proteiini. ainuke, mis kaob on vesi, toitained jäävad samaks

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kust selline natuke totter loogika?

Teemaalustajale: Võin siis su hädast välja aitamiseks näidata oma päevast menüüd, olles sinust 10cm pikem kuid vaid 3kg raskem on mu kaloraaz sinuga võrreldes rohkem 1.5x suurem ning kaal langeb praegusel hetkel isegi liiga kiiresti..

Hommikusöök

tatar (60 g):

- Kaloreid 211.2 Kcal, Rasva 1.2 g, Valku 6.6 g, Süsivesikuid 43.2 g, Kiudaineid 8.7 g -kustuta

veisehakkliha (200 g):

- Kaloreid 496 Kcal, Rasva 40 g, Valku 34 g, Süsivesikuid 0 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

hapukoor 20 % (50 g):

- Kaloreid 102 Kcal, Rasva 10 g, Valku 1.5 g, Süsivesikuid 1.5 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

piim 2,5 % (250 g):

- Kaloreid 130 Kcal, Rasva 5 g, Valku 7.5 g, Süsivesikuid 12.5 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Lõunasöök

keedetud kartul (150 g):

- Kaloreid 115.5 Kcal, Rasva 0 g, Valku 3 g, Süsivesikuid 25.5 g, Kiudaineid 1.5 g - kustuta

sealiha (200 g):

- Kaloreid 522 Kcal, Rasva 42 g, Valku 34 g, Süsivesikuid 0 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Vahepala

kanafilee juustus (Tallegg) (200 g):

- Kaloreid 188 Kcal, Rasva 1.8 g, Valku 42 g, Süsivesikuid 0.8 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

tatar (60 g):

- Kaloreid 211.2 Kcal, Rasva 1.2 g, Valku 6.6 g, Süsivesikuid 43.2 g, Kiudaineid 8.7 g -kustuta

piim 2,5 % (500 g):

- Kaloreid 260 Kcal, Rasva 10 g, Valku 15 g, Süsivesikuid 25 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Õhtusöök

veisehakkliha (220 g):

- Kaloreid 545.6 Kcal, Rasva 44 g, Valku 37.4 g, Süsivesikuid 0 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

piim 2,5 % (500 g):

- Kaloreid 260 Kcal, Rasva 10 g, Valku 15 g, Süsivesikuid 25 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

tatar (60 g):

- Kaloreid 211.2 Kcal, Rasva 1.2 g, Valku 6.6 g, Süsivesikuid 43.2 g, Kiudaineid 8.7 g -kustuta

hapukoor 20 % (50 g):

- Kaloreid 102 Kcal, Rasva 10 g, Valku 1.5 g, Süsivesikuid 1.5 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Hilisõhtune vahepala

Dextro (FAST) (40 g):

- Kaloreid 144 Kcal, Rasva 0 g, Valku 0 g, Süsivesikuid 36.4 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Hera80 maitsestatud (FAST) (40 g):

- Kaloreid 166 Kcal, Rasva 3.2 g, Valku 34.8 g, Süsivesikuid 2.4 g, Kiudaineid 0 g - kustuta

Kaloreid: 3664.7 Kcal

Rasva: 179.6 g.

Valku: 245.5 g.

Süsivesikuid: 260.2 g.

Kiudaineid: 27.6 g.

Hilisõhtune vahepala on tegelikult peale trenni olev sheik jne.

Kas selle näidispäeva põhjal võib teha järelduse, et aedviljad, salat ja muu 'roheline', puuviljad, on täiesti mittevajalik, et me normaalselt funktsioneeriksime?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

Lugesin seda teemat ja mõtlesin, ma ei ole näinud üheski kommentaaris kas sa trenni teed?

Minul näiteks tehti samuti kava, kuna ma ei hakka enda peaga seda "head" söömist välja mõtlema, selleks on spetsialistid ikka:)!

Minul on hästi palju köögivilju , kana, kala, kodujuust, keefir. Mina kes armastasin väga kartulit suur käntsakas liha, mõtlesin alguses et see puhas lollus. Aga kui ma hakkasin juba esimesel nädala muutusi nägema, siis mõtlesin et asi ikka õige. Ma olen nüüdseks söönud selle kava järgi nädal ja 4 päeva. Minu kaal on langenud selle ajaga juba 5-7 kg, see kõigub. Aga samas kui lihtsalt näiteks eile õhtul pärast trenni ma kaalusin ennast oli kaal 109 kg. 5 mail kaalusin ennem seda kavade ja asjade alustamist 120kg. Minul on ka trenn nädalas 3-4 korda vastavalt kuidas ma jõuan füüsiliselt/ajaliselt.

Soovitaksin sul ikka spets kava endale lasta teha. Pole sul endal vaja siis pead murda mis kui palju;)!

Edu:)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

selleks, et kui oletame 200g kanaliha kohta on 46g proteiini, siis pärast praadimist jääb alles 150g kana, sisaldusega 46g proteiini. ainuke, mis kaob on vesi, toitained jäävad samaks

Aga kuidas kylmutatud toiduainetega asi k2ib? Oletame, et mul on 500 g kylmutatud l6het. Peale praadimist j22b alles 300 g. L6hes on 100 g kohta 20 g valku. Kas mul on p2rast praadimist 100 g valku v6i 60 g valku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no kui 500g toore lõhe kohta on 100g valku ning peale praadimist jääb alles 300g lõhe, siis ta sisaldab siiski endiselt 100g valku. toiduained kaotavad kuumtöötlemisel oma kaalu enamasti aint vee arvelt, mitte valkude jms arvelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no kui 500g toore lõhe kohta on 100g valku ning peale praadimist jääb alles 300g lõhe, siis ta sisaldab siiski endiselt 100g valku. toiduained kaotavad kuumtöötlemisel oma kaalu enamasti aint vee arvelt, mitte valkude jms arvelt.

Aga kui tegu on kylmutatud l6hega, siis ma ju ei tea, mitu grammi on algselt l6het ja kui palju kylmutatud vett.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kui tegu on kylmutatud l6hega, siis ma ju ei tea, mitu grammi on algselt l6het ja kui palju kylmutatud vett.

Mõtle suts, kaalu siis külmutatud kala ennem ära, las soeneb üles, ja siis kaalu uuesti kala ära?! Sa ei viska ju kala lärts jääkülmana ahju või kuskile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kui tegu on kylmutatud l6hega, siis ma ju ei tea, mitu grammi on algselt l6het ja kui palju kylmutatud vett.

ja ka töötlemisel ei tea sa kunagi, kui palju vett lihatükk kaotab. Ning külmutatult saan ma lõhet sedasi, et olen ise juba kaalutud tüki sügavkülma pannud. Ehh, mis seal vaielda. tee kuidas twqhad, peaasi, et sina ise rahul oled. I agree to disagreement with You

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui sul on kaloreid vähe, kuidas ta saab mitte langeda? Kui sa ei söö päevadeviisi mitte midagi, siis su kaal ju ikka langeb... Iseasi mille hinnaga ja mille arvelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langeb tänu alakaloraažile. Süüa võid kõike mida tahad. Siin tulebki mängu tervislik ja teadlik toitumine ja ülejäänud :D

Iseenesest võid sa oma kaalu ka puhtalt tõmmu kommidega langetada. Iseasi, mis su kehast pärast järgi jääb. Kaloril ja kaloril on vahe. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×