Jump to content
Sign in to follow this  
Sparta

Külm dušš pärast trenni - hea või halb?

Recommended Posts

Olen harjunud peale trenni külma dušši all käima. Teatavasti treenides tuleb hoida lihased soojas, et vigastusi ei tekiks ja lihas paremini areneks. Kuidas mõjub aga lihastele külm dušš pärast treeningut?

Käin ka jõudumööda talvel ujumas. Naturaalselt võttes ongi ju loomulik, et looduses sooja vett naljalt ei leidu. Inimese keha harjub külmaga. Ise tunnen küll, et karastamine pigem mobiliseerib keha end tugevdama, sest ta ei tea kunagi, mis teda võib veel tabada. Nii selline ekstreemsus tundub kehale pigem kasulik olevat. Kuid see on minu subjektiivne arvamus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iga kord pärast trenni sauna, pärast sauna tulikuum dušš, et lahtiste pooridega mustus maha pesta ja siis jääkülm vesi. Väga mõnus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrastdušid nt 1,5 min sooja, 0,5 minutit külma tunduvad tegevat head taastumise koha pealt (vähemalt tundub nii mulle põgusalt teaduse vaatamise tulemusel).

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrastdušid nt 1,5 min sooja, 0,5 minutit külma tunduvad tegevat head taastumise koha pealt (vähemalt tundub nii mulle põgusalt teaduse vaatamise tulemusel).

Sellist asja olen konkreetsele kohale teinud, mitte kogu kehale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iga kord pärast trenni sauna, pärast sauna tulikuum dušš, et lahtiste pooridega mustus maha pesta ja siis jääkülm vesi. Väga mõnus :)

See peaks müüt olema, et poorid avanevad või sulgevad olenevalt vee temperatuurist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See peaks müüt olema, et poorid avanevad või sulgevad olenevalt vee temperatuurist.

Hmm... Minu teada kuumusega ikka poorid avanevad, et vesi saaks välja tulla ja aurustuda, et kehatemperatuuri alandada. Selle efekti saavutan saunas ja et poorid kinni ei läheks, pesen ennast tulikuuma veega ära. Kui külma vee panen jooksma, siis on tunda, kuidas nahk kokku tõmbub.

Ei ole uurinud seda pooride asja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See peaks müüt olema, et poorid avanevad või sulgevad olenevalt vee temperatuurist.

Kindlasti ei ole müüt ! Tee lihtne katse võimalusel proovi pesta õliseid või tahmaseid käsi külma veega(saad puhtaks lihtsalt) ja siis kuuma veega ning saad kohe aru.

Tean,et närvi valu puhul aitab hästi sooja ja külma veega ravimis meetod .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindlasti ei ole müüt ! Tee lihtne katse võimalusel proovi pesta õliseid või tahmaseid käsi külma veega(saad puhtaks lihtsalt) ja siis kuuma veega ning saad kohe aru.

Tean,et närvi valu puhul aitab hästi sooja ja külma veega ravimis meetod .

Mis sellel mida sina kirjeldasid pooridega pistmist on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis sellel mida sina kirjeldasid pooridega pistmist on?

Mõtlesin natuke mööda,minu viga. Aga kui rääkida näo pooridest nn.puhastada siis sellise kuuma veega tuleb räsu palju paremini välja kui külma veega . Enda kogemuste peal,kui saan õigest asjast aru :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Iga kord pärast trenni sauna, pärast sauna tulikuum dušš,.." - ja lähedki otse kangide juurest ilma oma kehavedelikke maha pesemata lavale istuma? (tag 'hügieen' )

Edited by Marxengel

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Iga kord pärast trenni sauna, pärast sauna tulikuum dušš,.." - ja lähedki otse kangide juurest ilma oma kehavedelikke maha pesemata lavale istuma? (tag 'hügieen' )

Kas pean detailselt rääkima, mida teen enne sauna minekut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korvpallurid, jalgpallurid, sprinterid jne teevad suisa jäävanne peale võistlusi, pidavat kiirendama taastumist ja vähendama DOMSi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Korvpallurid, jalgpallurid, sprinterid jne teevad suisa jäävanne peale võistlusi, pidavat kiirendama taastumist ja vähendama DOMSi.

Paljud võitlejad ka, aga minu meelest on see liigne ja kasu küsitav. Võimas platseebo iseenesest, taluda ülimat ebamugavust ja uskuda, et sellest on kasu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×