Jump to content
OldMan

13 aastane koolitüdruk

Recommended Posts

Tal koduleht ka: www.maryana.pro

Võistleb WPC liigas.

Nagu näha, siis ta iidol on üks huvitav kuju, kes on kindlasti paljudele tuttav nägu (või siis biitseps) :D

post-20384-0-94145200-1363893003.jpg

Edited by LauraL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõik on väga tore ja värki aga rinnalt surumiseks mina seda ei nimetaks.

Kuidas sa siis kutsuksid? Rinnalt tõmbeks või? :D

Niimoodi käibki jõutõstja surumine. Kulturistide moodi nalja võivad need teha, kelle jaoks pole raskus otseselt oluline vaid lihase töötlemine - enamasti rind või triits /Mõlemad. Aga jõutõstja ei saa endale lubada jõu piiramist lihase koormamise eesmärgil ega vigastuste ohu suurendamist. See tehnika on selline, et saaks liigutada max. raskust, max. ohutusega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohutusega pole seal mingit pistmist, puhtalt soorituse optimeerimine vastavalt reeglitele (lühem trajektoor, rinnalihase parem kaasamine). Maailmas on sadu kergejõustiklasi (kuuli- ja kettamehed), kes pidevalt ilma igasuguse varustuseta 200+ kg rinnalt suruvad ja seda jõutõstja ning ka kulturisti jaoks kohutava tehnikaga, aga pole veel kuulnud, et keegi neist lamades surumisega oma õlga oleks vigastanud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohutusega pole seal mingit pistmist, puhtalt soorituse optimeerimine vastavalt reeglitele (lühem trajektoor, rinnalihase parem kaasamine). Maailmas on sadu kergejõustiklasi (kuuli- ja kettamehed), kes pidevalt ilma igasuguse varustuseta 200+ kg rinnalt suruvad ja seda jõutõstja ning ka kulturisti jaoks kohutava tehnikaga, aga pole veel kuulnud, et keegi neist lamades surumisega oma õlga oleks vigastanud.

Rinnalt surumine on jõutreeningu kõige vigastusterohkem harjutus. Kui seda saaks asendada, ei peaks seda üldse tegema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohutusega pole seal mingit pistmist, puhtalt soorituse optimeerimine vastavalt reeglitele (lühem trajektoor, rinnalihase parem kaasamine). Maailmas on sadu kergejõustiklasi (kuuli- ja kettamehed), kes pidevalt ilma igasuguse varustuseta 200+ kg rinnalt suruvad ja seda jõutõstja ning ka kulturisti jaoks kohutava tehnikaga, aga pole veel kuulnud, et keegi neist lamades surumisega oma õlga oleks vigastanud.

Ohutusega on nii mõndagi tegemist. Keskmise kulturisti õlad kehast eemal, kang lõua alla laia haardega tehnika puhul on vaid aja küsimus millal õlg läheb enamasti. Jõutõstja eesmärk ei olegi niiväga rinnalihast töösse kaasata, pigem võetakse seda vähemaks. Rõhk lendab triitsale, seljale, jalgadele - kõigele suures mahus. Kogu keha lülitatakse surumisse max. võimsusel sisse.

Mis kergejõustiklastesse puutub siis on neil minuteada vigastusi küll ja küll. Ei peagi alati otseselt rinnalt surumisega midagi lõhkuma - aga see võib eeltöö ära teha.

Üldiselt vigastustega ongi nii, et ainult mingi üks harjutus ei olegi alati ainus süüdlane ega see, mis õnnetuse ajal käsil oli. Piisab, kui kehva tehnikaga oma õlga stabiilselt lõhud ning lõpuks võid üldiselt täiesti ohutu ja väikese raskusega muu harjutusega endal ka asja üle vindi keerata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohutusega pole seal mingit pistmist, puhtalt soorituse optimeerimine vastavalt reeglitele (lühem trajektoor, rinnalihase parem kaasamine). Maailmas on sadu kergejõustiklasi (kuuli- ja kettamehed), kes pidevalt ilma igasuguse varustuseta 200+ kg rinnalt suruvad ja seda jõutõstja ning ka kulturisti jaoks kohutava tehnikaga, aga pole veel kuulnud, et keegi neist lamades surumisega oma õlga oleks vigastanud.

Hea sild kärbib tublist amplituuti, kuid eks siis kannatavad teised "sõlmed"

Tasemel kuulitõukaja või kettamees, kes varustuseta 200kg surub on tavaliselt +120kg mees. Samas kaalus jõutõstja teeb 200 kiloga alles sooja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olgem ausad, jõutõstjaid kes sillaga märkimisväärselt surumisamplituudi vähendavad, on suhteliselt vähe (jutt käib siis IPFi reeglite kohase surumisega, kus jalad peavad täielikult maas olema ning enamus tagumikust kontaktis pingiga). Mida aga sillaga surumine annab - on kogu keha liigutus, st. et ideaalis peaks jõutõstja surumisliigutusse kaasama kogu keha. Mis puutub vigastusse, siis tundub loogiline et pinge jagamine kogu keha peale võiks vähendada õla ja rinna vigastuste ohtu..., lisaks jõutõstjad säilitavad (ideaalis) kogu soorituse ajal pinget, samas kui "kulturismi" surumise puhul vb see pinge nii hästi ei säili ja jällegi on suurem oht vigastada saada.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohutusega on nii mõndagi tegemist. Keskmise kulturisti õlad kehast eemal, kang lõua alla laia haardega tehnika puhul on vaid aja küsimus millal õlg läheb enamasti. Jõutõstja eesmärk ei olegi niiväga rinnalihast töösse kaasata, pigem võetakse seda vähemaks. Rõhk lendab triitsale, seljale, jalgadele - kõigele suures mahus. Kogu keha lülitatakse surumisse max. võimsusel sisse.

Ega kulturistidele polegi väga mõtet jõutõstjate surumist kiita, kuna eesmärgid on erinevad ja kulturistil puudub mõte jõutõstja moodi teha. Olen lugenud, et rinnalt surumise ohutuse suurendamiseks oleks vaja hoopis pinki ümber teha. Õlgade juurest peaks kitsam olema vms. Ma ei kujuta küll ette, kuidas seal tasakaaluga on, ja pole ka sellist pinki kuskil näinud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ega kulturistidele polegi väga mõtet jõutõstjate surumist kiita, kuna eesmärgid on erinevad ja kulturistil puudub mõte jõutõstja moodi teha. Olen lugenud, et rinnalt surumise ohutuse suurendamiseks oleks vaja hoopis pinki ümber teha. Õlgade juurest peaks kitsam olema vms. Ma ei kujuta küll ette, kuidas seal tasakaaluga on, ja pole ka sellist pinki kuskil näinud.

Pink peaks just veidi laiem olema. Vigastuste oht suureneb, kui puudub korralik toetuspunkt, lisaks kui õlad pingilt läbi vajuvad suureneb ka rinna-lihaste liig-venituse oht jne. Ikka pink laiemaks ühesõnaga.

Aga ei muidugi jah, kulturist ei peakski täiesti jõutõstja moodi suruma. Eesmärgid ju tõesti erinevad. Küll aga tuleb asjale mitme punkti alt läheneda. Kehva tehnikaga enda vigastamine pole ühelgi juhul mõtekas, isegi kui suudad seal oma lihast 10-20% paremini töödelda. Üks suurem vigastus on enamasti selline tagasilöök, et sa ei jõua elu sees seda kasutegurit realiseerida. Seega pigem teha ohutult ja nõksa väiksema effektiivsusega seda surumist oma rinnale - aga olla kindel, et saad sooritusega hakkama ka järgmised 20-30 aastat järjest ilma probleemideta.

Pealegi, isegi kui hõlmad rinda veidi vähem, siis mõned jõutõstjate surumise tehnika-nipid kasutusele võttes suudad sa lisaks ohutusele ka siiski üldjuhul rohkem suruda. Ehk teed selle veidi väiksema lihase hõlmamise jälle üldise koormuse ja jätkusuutlikkusega tagasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pink peaks just veidi laiem olema. Vigastuste oht suureneb, kui puudub korralik toetuspunkt, lisaks kui õlad pingilt läbi vajuvad suureneb ka rinna-lihaste liig-venituse oht jne. Ikka pink laiemaks ühesõnaga.

Aga ei muidugi jah, kulturist ei peakski täiesti jõutõstja moodi suruma. Eesmärgid ju tõesti erinevad. Küll aga tuleb asjale mitme punkti alt läheneda. Kehva tehnikaga enda vigastamine pole ühelgi juhul mõtekas, isegi kui suudad seal oma lihast 10-20% paremini töödelda. Üks suurem vigastus on enamasti selline tagasilöök, et sa ei jõua elu sees seda kasutegurit realiseerida. Seega pigem teha ohutult ja nõksa väiksema effektiivsusega seda surumist oma rinnale - aga olla kindel, et saad sooritusega hakkama ka järgmised 20-30 aastat järjest ilma probleemideta.

Pealegi, isegi kui hõlmad rinda veidi vähem, siis mõned jõutõstjate surumise tehnika-nipid kasutusele võttes suudad sa lisaks ohutusele ka siiski üldjuhul rohkem suruda. Ehk teed selle veidi väiksema lihase hõlmamise jälle üldise koormuse ja jätkusuutlikkusega tagasi.

Mida laiemaks pink läheb, seda raskemaks muutub olukord õlaliigsele ja abaluule. Tulemuseks vigastused. Kui pink on liiga kitsas, siis jah, tasakaal kaob. Tulemuseks jälle vigastused. Pink tuleks teha oma keha järgi.

Ma usun, et jõutõstjad ei lähtu oma asendi puhul siiski eelkõige ohutusest. Mu meelest muutub liigutus ohutumaks just siis, kui käed kitsamaks viia (vähendab rinna osakaalu). Jõutõstjatelt tasuks siis üle võtta liigutuse kaar (surudes üles kerge kaar suunaga taha).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma olen proovinud poolikuid surumisi. Sama raskusega tehes on keha igaljuhul rohkem turvatud pooliku surumise puhul. Vastu rinda lastes saab õla esiosa ja rinnalihas suurema venituse mis on kindlasti ohtlikum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tundub, et ükskõik, mis analoogiline teema, alati leidub keegi, kelle arvates pole kas sooritus õige või on üldse mingi vandenõuga tegemist. Pagan küll, tegelikult võib kaks kuud olla, kuna üks on NASA poolt ära peidetud...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mida laiemaks pink läheb, seda raskemaks muutub olukord õlaliigsele ja abaluule. Tulemuseks vigastused. Kui pink on liiga kitsas, siis jah, tasakaal kaob. Tulemuseks jälle vigastused. Pink tuleks teha oma keha järgi.

Ma usun, et jõutõstjad ei lähtu oma asendi puhul siiski eelkõige ohutusest. Mu meelest muutub liigutus ohutumaks just siis, kui käed kitsamaks viia (vähendab rinna osakaalu). Jõutõstjatelt tasuks siis üle võtta liigutuse kaar (surudes üles kerge kaar suunaga taha).

Paljud jõutõstjad kasutavadki kitsamaid haardeid treeningutel. Tuntud koolkonnad/treenerid nagu Jim Wendler ja Loie Simmons soovitavadki ainult võistlustel laia haaret kasutada, trenni teevad alati erinevate kitsaste haaretega. Põhjuseks on enamasti vähenenud vigastuste oht ja triitsepsi suurem osatähtsus jõutõstjate rinnalt surumisel. Ei ole ise ka juba aasta või paar laia haaret treeningutel kordagi kasutanud, samas max tulemus laia haardega on paranenud (paari aastaga) u. 30 kg, ehk siis tsiteerides Loie´t: "Kitsa haardega surumine treenib laia haaret tugevamaks kuid laia haardega surumine kitsast haaret ei paranda" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohutusega pole seal mingit pistmist, puhtalt soorituse optimeerimine vastavalt reeglitele (lühem trajektoor, rinnalihase parem kaasamine). Maailmas on sadu kergejõustiklasi (kuuli- ja kettamehed), kes pidevalt ilma igasuguse varustuseta 200+ kg rinnalt suruvad ja seda jõutõstja ning ka kulturisti jaoks kohutava tehnikaga, aga pole veel kuulnud, et keegi neist lamades surumisega oma õlga oleks vigastanud.

Kas need sajad kergejõustlikased kannaksid selle vigastuse kohe ette?

Sest mina olen neid õlavalutajaid surujaid näinud küll ja küll :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võibolla ei olekski kõige õigem kergejõustiklastega võrrelda. Nii kulturistid, kui jõutõstjad annavad lihasele puhkust nii vähe kui võimalik, aga niipalju kui vaja. Kergejõustiklased ei tee kindlasti rinnalihase treeningut nii mahukalt ja intensiivselt. Kui kulturist laksab rinnale 4-5 harjutust ja igat harjutust mingi 4 tööseeriat, siis kergejõustiklane üldjuhul piirdubki lamades surumisega, või teevad heal juhul ühe harjutuse veel. Samas tippkergejõustiklastel ei ole ilmselt kohta kehas mis poleks haige olnud. Ala on väga vigastustealdis ja enamus kas rebestavad või tõmbavad oma peamise töölihase paar korda aastas ikka ära. Olgu selleks siis jooksjal jalg või odviskajal õlg. Ma usun, et nende vigastused tulevad samuti mahu ja intensiivsuse pealt, ehk siis sealt kus kõige suurem koormus taga on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas need sajad kergejõustlikased kannaksid selle vigastuse kohe ette?

Sest mina olen neid õlavalutajaid surujaid näinud küll ja küll :)

Gmaster, äkki annad oma hinnangu õigest surumistehnikast? Mis sellest õlgade kohalt süvendatud pingist arvad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gmaster, äkki annad oma hinnangu õigest surumistehnikast? Mis sellest õlgade kohalt süvendatud pingist arvad?

Milline siuke pink välja näeks muidu? Et siis õlgade jaoks on kerged lohud sees? Et saad õlad taha kokku tõmmata aga samas ei jää ülakeha ka ainult nö. nende peale puhkama vaid pink läheb ka siiski rohkem kogu ülaseljaga kontakti? Tundub nagu hea idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gmaster, äkki annad oma hinnangu õigest surumistehnikast? Mis sellest õlgade kohalt süvendatud pingist arvad?

Noh, põhipunktid rind üleval, õlavars kehast 45 kuni peaaegu 90 kraadise nurga all. Suurema nurga all on liigutuse lõpus tugevam venitus, mis mõnele kõige soodsamini ei mõju, kui jõudu väheks jääb. Suurem raskus soodustab suuremat nurka.

Randmed ei tohiks olla sirutatud nagu paljudel, maks sirutus võiks olla randmest u 45 kraadi. Abaluud tuleks kangi laskudes kokku tõmmata.

Olenevalt siis sellest kuhu kang tuleb, kas kõrile või nibude juurde, on rohkem mõjutatud kas siis ülemised v keskmised kiud.

Ma arvan, et õlgade kohalt süvendatud pink ei ole hea mõte, kuna ülaselja mingid lülid võivad sealt suure raskuse korral läbi vajuda, ühtlasi oleks siis abaluust kõrgematel olevatel lihastel kohutavalt palju suurem koormus kui siis kui selg on kontaktis.

Olen surunud veidi laiade pinkide peal ja seal tõesti mõnikord ei saa abaluusid piisavalt kokku ja kangi piisavalt alla lasta. Et äärmisel juhul võiks pinki abaluude juurest kitsamaks teha, niiet see toetaks ainult lülisammast. See eeldab head abaluude vaheliste lihaste jõudu ja õiget biomehaanikat, et abaluud liiguksid kokku, mitte alla ja laiali.

Ja mina isiklikult natuke vaidlen sellele väga laiale haardele vastu, eriti pikkadel või pikkade jäsemetega inimeste puhul. Mõnel on nii amplituut 5 cm :D Endal surudes selline "keskmine" haare, ja rind on seni peale rinnatrenni ikka korralikult töödeldud.

Loodan et saite mu jutust aru ka :D

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milline siuke pink välja näeks muidu? Et siis õlgade jaoks on kerged lohud sees? Et saad õlad taha kokku tõmmata aga samas ei jää ülakeha ka ainult nö. nende peale puhkama vaid pink läheb ka siiski rohkem kogu ülaseljaga kontakti? Tundub nagu hea idee.

Jah, ainult kerged lohud. Selja peaks ikka korralikult ära toetama. Naljakas on see, et nii palju kui olen erinevates saalides pinke proovinud, siis kõik on tasakaalu seisukohalt kuidagi kitsad tundunud. Seejuures selg pole mingi laudauks. Nüüd on mul enda tehtud väga hea pink, aga kavatsen siiski õlgade lohud sellel ära proovida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proovi ja anna teada. Proovi erineva pikkusega seeriaid ja kindlasti maxi ka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×