Jump to content
fender

Aminohapped ainult enne trenni

Recommended Posts

Tekkis küsimus, et kui ma võtaksin aminohappeid kapslite kujul ja ainult enne trenni ning mitte igapäev, kas oleks siis asjal üldse mõtet ja asjast kasu?

Ehk enne trenni korralik tavatoit + aminokad ja peale trenni šeik kus on ka aminohapped sees.... lihtsalt enamus tooteinfodes on kirjas et iga päev... kui vajalik see on`?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekkis küsimus, et kui ma võtaksin aminohappeid kapslite kujul ja ainult enne trenni ning mitte igapäev, kas oleks siis asjal üldse mõtet ja asjast kasu?

Ehk enne trenni korralik tavatoit + aminokad ja peale trenni šeik kus on ka aminohapped sees.... lihtsalt enamus tooteinfodes on kirjas et iga päev... kui vajalik see on`?

Sõltub kui palju aega on möödas enne trenni viimasest söögikorrast kui juba 4 h. siis kindlasti peaks võtma,kui tahad mingit moodigi edasiminekut ja säästa lihast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekkis küsimus, et kui ma võtaksin aminohappeid kapslite kujul ja ainult enne trenni ning mitte igapäev, kas oleks siis asjal üldse mõtet ja asjast kasu?

Ehk enne trenni korralik tavatoit + aminokad ja peale trenni šeik kus on ka aminohapped sees.... lihtsalt enamus tooteinfodes on kirjas et iga päev... kui vajalik see on`?

Tavatoit on niigi aminohapetest pungil. Milleks neid veel juurde võtta maeisaaaru.

Sõltub kui palju aega on möödas enne trenni viimasest söögikorrast kui juba 4 h. siis kindlasti peaks võtma,kui tahad mingit moodigi edasiminekut ja säästa lihast

Lol. No.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavatoit on niigi aminohapetest pungil. Milleks neid veel juurde võtta maeisaaaru.

Sa oled kindlasti isegi uuringuid lugenud et lisa-BCAA ja arginiin ja teised tulemusi annavad.

Kaasa arvatud dieedi või aeroobika ajal lihase säästmine.

Aga pausid peavad vahel küll olema, pidev kõrge aminohappetase veres ei mõju.

Ja tsitrulliin on päris hea stimulant. Türosiin ja L-fenüülalaniin on ka närvisüsteemile päris head.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa oled kindlasti isegi uuringuid lugenud et lisa-BCAA ja arginiin ja teised tulemusi annavad.

Kaasa arvatud dieedi või aeroobika ajal lihase säästmine.

Aga pausid peavad vahel küll olema, pidev kõrge aminohappetase veres ei mõju.

Ja tsitrulliin on päris hea stimulant. Türosiin ja L-fenüülalaniin on ka närvisüsteemile päris head.

No teatud spetsiifilised aminohappeid väga spetsiifiliste olukordade jaoks jah. Aga teema-algataja tundub, et kõigepealt sööb kõhu täis ja siis nagistab veel BCAA tablette juurde. :P

Tsitrulliin on jah, päris pandav. Türosiin kah jah. L-fenüülalaniini kohta polegi uurinud eriti.

BCAA-d ja Arginiini eriti kellegile ei soovitaks küll. BCAA vajalikkus lisandina on minu jaoks täiesti ümmargune 0, Arginiin on rahalises mõttes ligilähedaselt mõttetu. Igal juhul pigem Tsitrulliin juba.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seda ma ei teadnud et tavatoit aminohapetest pungil on.

Siiamaani olen ainult tavatoidule ja šeigile peale trenni keskendunud, aga mõtlesin et aminohapped oleksid ka enne trenni hea laks ja annaksid paremaid tulemusi... aga vb siis polegi vaja..

Peale trenni joon kanepiproteiinipulbri šeiki mis sisaldab 50% täisväärtuslikke proteiine- kõiki 21-te teadaolevat aminohapet, sealhulgas 8-t asendamatut aminohapet, mida inimorganism ise toota ei saa... aga kui palju ma ikkagi tavatoidust aminokaid saan? Või on mingid teatud toiduained mis on teistest aminohapete suhtes eespool?

//

Muidu lugesin natuke asendamatutest aminohapetest ja toon näiteks sellise asja :

Lüsiin

Lüsiin hõlbustab kaltsiumi imendumist ning aitab sedasi hoida luustikku tugevana. Lüsiin osaleb ka kollageeni ja antikehade moodustumisel ning aitab kontrollida vere rasvu, kuna ta aitab transportida rasvhappeid läbi rakumembraanide.

Saadakse: sojavalgust, piimatoodetest, ubadest ja läätsedest.

Kui mul on sojavalgu, piimatoodete ja ubade vastu allergia, kas siis on ka suur võimalus et aminohapete kapslid võiksid allergilisi reaktisoone tekitada?

Edited by fender

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõik loomsed valgu-allikad sisaldavad kõiki tavapäraseid aminohappeid. Ning isegi taimetoitude puhul on paari erineva allika puhul juba pm. garanteeritud kõikide aminohapete olemasolu. Seega, kui su menüüs on valke piisavalt on sul ka aminohapete olemasolu garanteeritud.

Lihaskasvule mõjuvadki peamiselt ainult 3 aminohapet ning neist kõige enam leutsiin. Küll aga pole vaja seda eraldi tarbida. Kuskil 2-3g leutsiini peaks vist tagama valgusünteesi kõrgeima punkti. Küll aga leutsiin ise kogu tööd teha ära ei saa siiski ning teisi aminohappeid ehitusmaterjaliks ikkagist vaja.

Samas selle leutsiini koguse saad kätte ka ühe kulbitäie tavalise valgupulbriga või tüki lihaga. Seega lisandina selle kasutamine on minu arust mõttetu. Kui siis ainult väga spetsiifilistes olukordades. Paastumiste ajal mingite x-dieetide puhul, kus mõni arvad, et selline jebimine on talle meeltmööda.

Rääkida võib ka siis veel teatud aminohapete mõjust energia tunnetusele ja erksusele ning see on omaette ooper juba ning seda AlanBstard ka mainis ülalpool. Seega spetsiifiline olukord.

Mis sinu allergiatesse puutub siis ei usu, et reaktsiooni tekitaks. Aga jään parem vastuse võlgu, pole allergiatega nii sinapeal.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selge, tänud info eest kõikidele :) !

Seoses erksuse ja energiaga, siis jah, tean isegi paari inimest kes on väitnud et see on päris hea ergutina toiminud ja energiat andnud.

Teen esimest korda elus praegu läbi süsteemset 5x5 stronglifti treeningkava ning kuna olen suurelt varajane trennitegija, siis lihtsalt mõtlesingi, et kui raskused nüüd tasapisi suuremaks lähevad ja lõpuks juba tõelisteks katsumisteks, siis mõtlesin, et miks mitte millegiga natuke veel tagant aidata ja proovida näiteks lisa aminohappeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selge, tänud info eest kõikidele :) !

Seoses erksuse ja energiaga, siis jah, tean isegi paari inimest kes on väitnud et see on päris hea ergutina toiminud ja energiat andnud.

Teen esimest korda elus praegu läbi süsteemset 5x5 stronglifti treeningkava ning kuna olen suurelt varajane trennitegija, siis lihtsalt mõtlesingi, et kui raskused nüüd tasapisi suuremaks lähevad ja lõpuks juba tõelisteks katsumisteks, siis mõtlesin, et miks mitte millegiga natuke veel tagant aidata ja proovida näiteks lisa aminohappeid.

Usalda rohkem iseennast. Katseta erinevaid variante ja aja jooksul tulevad kogemused ning suudad oma tegemisi ja toitumist juba iseseisvalt ka hinnata-analüüsida. Kui on hea olla ja purakas sees, siis anna kuivalt tuld kas siis aminohapetega või ilma :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõik loomsed valgu-allikad sisaldavad kõiki tavapäraseid aminohappeid. Ning isegi taimetoitude puhul on paari erineva allika puhul juba pm. garanteeritud kõikide aminohapete olemasolu. Seega, kui su menüüs on valke piisavalt on sul ka aminohapete olemasolu garanteeritud.

Lihaskasvule mõjuvadki peamiselt ainult 3 aminohapet ning neist kõige enam leutsiin. Küll aga pole vaja seda eraldi tarbida. Kuskil 2-3g leutsiini peaks vist tagama valgusünteesi kõrgeima punkti.

Ergo-logis oli uuring kus maksimumtulemus saavutati 20 grammiga, veeniinfusiooniga :D/>

Alla 30 eluaasta pole BCAAd toidule lisada mõtet, hiljem on... kah ergo-log ja loogiline ka.

Ja alati jääb BCAA mõju mitokondritervisele. Seda jälle pigem 30a ja hiljem, või pärilike II tüüpi suhkruhaiguse või Alzheimeri eelduste korral.

Paastumiste ajal mingite x-dieetide puhul, kus mõni arvad, et selline jebimine on talle meeltmööda.

Ergo-logis aitas aminohappesegu, oli vist BCAA koos arginiiniga, aeroobika kataboolse mõju vastu ka.

Mis sinu allergiatesse puutub siis ei usu, et reaktsiooni tekitaks. Aga jään parem vastuse võlgu, pole allergiatega nii sinapeal.

Allergiate vastu kasutatakse hüdrolüüsitud valke küll sest immuunreaktsioonid tekivad reeglina suurte osakeste vastu. Aga hüdrolüüsitud valgujupid koosnevad mitmest aminohappest ja imenduvad hästi, täiesti vabad aminohapped imenduvad halvasti.

Ja samas vähendatakse artriidihaigete autoimmuunreaktsiooni kollageeni suhtes just kollageeni või kanasupi söömisega sest soolestikus on mingid rakud kes tegelevad rünnakut mitte vajavate valkude äratundmisega, nii et see asi pole nii lihtne.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aminohappeid paneks mind just ostma asjaolu, et räägitu kohasel suudab inimene trenni lõpus rohkem, kui lihtsalt vee peal olles. Siinse jutu kohaselt siis aminohapete mõju on väga minimaalne, kui toitumine on korralik. Kas siis oleks parem variant hoopis aminohapped Workout shockiga asendada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aminohappeid paneks mind just ostma asjaolu, et räägitu kohasel suudab inimene trenni lõpus rohkem, kui lihtsalt vee peal olles. Siinse jutu kohaselt siis aminohapete mõju on väga minimaalne, kui toitumine on korralik. Kas siis oleks parem variant hoopis aminohapped Workout shockiga asendada?

Aminohappeid kasutatakse edukalt ka energiaks. Eriti, kui trenni ajal süsivesikuid tarbitud ei ole. Ma isiklikult pooldan lihtsalt enne trenni sobivat toitumist tavatoidu näol ning üldse ühegi lisandiga enne trenni/trenni ajal vaeva ei näeks.

Aga kui sa leiad, et energiat on rohkem nende lisanditega siis anna minna. Sinu rahakott ju. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aminohappeid paneks mind just ostma asjaolu, et räägitu kohasel suudab inimene trenni lõpus rohkem, kui lihtsalt vee peal olles. Siinse jutu kohaselt siis aminohapete mõju on väga minimaalne, kui toitumine on korralik. Kas siis oleks parem variant hoopis aminohapped Workout shockiga asendada?

Workout Shock on kofeiini baasil erguti, mida päris iga trenn kasutada pole vaja ja ei soovitaks ka.

Kui nö unisusega probleeme pole, ära mõtle üle ja võid vabalt aminohapetega katsetada.

Lisaenergiat andvat efekti tunnetan nii mina kui enamik kliente ja süsivesik ikka sama asi ei ole.

Ma ei saa öelda, et lisa aminohappeid on vaja algajatele ja teistele, kel treening ja toitumine paigast ära on.

Kui põhiasjad logisevad, siis seda ei kompenseeri ükski lisand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×