Jump to content
Guest Anonüümne

14 aastane poiss. Tagumik ja kaal.

Recommended Posts

Guest Anonüümne

Tervist!

Olen 14 aastane poiss, pole kunagi trenni teinud, kuna pole selleks ühe teise huvi pärast võimalusi. Suvi on ees ja nüüd on mul piisavalt aega, et tegeleda enda treenimisega.

Olen umbkaudu 175 cm pikk ja mu kaal on vahelduvalt 67-73 KG.

Minu kõige suuremaks probleemiks on suur tagumik. See on minuenda jaoks vastik lihtsalt, mu tagumik on lihtsalt jube suur.

Sooviksin, et keegi annaks minule nõu, kuidas saaksin ma lahti oma suurest tagumikust ja üldse saaksin kaalust alla võtta, et vormi saada. Oma vanusekaaslastest olen ma alati veidi rohkem kaalunud, tunnistan olen neist ka pikem ja suurema kehaehitusega alati olnud.

Ühesõnaga sooviksin ma treeningkava, millega terve suve vältel tegeleda ja kooliajaks juba vormi saada ja suurest tagumikust lahti saada. Kui keegi aitaks, siis ka toitumise suhtes oleks mul abi vaja, kuna olen viimasel ajal jubedalt palju sööma hakanud. Ma ei tea kust see tuleb, mul lihtsalt on koguaeg isu.

Kodu lähedal on mul võimalik ujuda ja joosta. Samuti on võimalus rattaga sõita.

Ootan mõistliku suhtumist, mitte vingujaid, et ma olen alles 14 ja...

Tänud ;) Ilusat suve!

Share this post


Link to post
Share on other sites

See kõik tuleb kasukus, ujumine, jooksmine, rattaga sõitmine, kuid eelkõige tuleb toitumine korda saada.

Ja siis aeroobse peale mõtlema hakata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa oled alles 14 ja... :)

Ma lihtsalt ise mäletan, et kui lõpetasin keskkooli, siis need püksid, mis tollal istusid pigem kitsalt 3 aastat hiljem olid igalt poolt ruumikad.

Ja selline liigne tähelepanu koondumine ühele kehaosale ei ole väga hea suhtumine ka millest motivatsiooni ammutada. Kas mingi sportlik tegevus sulle ka huvi pakub? Kuidas üldiselt ennast tunned kui liigutama vead ja kuidas tunned pärast?

Paari päeva menüü siia foorumisse üles viskamine on ka abiks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 aastase päevamenüüd küll ärge reguleerima hakake. Mul tekkis 14 aastaselt järsult tohutu isu, hakkasin sööma kõike mis kätte sain, poole aastaga õgisin ennast klassis peaaegu kõige lühemast kõige pikemaks. Vene ajal, niiet põhiliselt kartul liha jne. Rasvaprotsent jäi samaks või isegi vähenes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalse toidu söömist sinu vanuses piirata ei tohi. Tee ikka kolm korralikku toidukorda päevas. Kui sa muidu regulaarselt trenni ei ole teinud, siis lihtsalt trenni lisamine päevakavasse aitab üleliigsel pekil kaduda väga hästi. Menüüst tuleb kindla peale välja visata tühjad süsivesikud: kommid, kartulikõpsud, tavaline sai, saiakesed, suhkru, cocacola, limonaadid (ka "dieet"-kraam), mahlad kuhu on lisatud suhkrut, energiajoogid, nutella kreem ja selle sugulased, jne. Janu korral juua vett. Saia asemel söö leiba. Magusaisu korral süüa puuvilja, ausat tumedat sokolaadi või jäätist (ja mitte liiga palju, vaid teha näiteks kaks magusapäeva nädalas). Üldsielt, magusad asjad maitsevad paremad, kui neid harvem saab.

Jõu arendamiseks võib teha kodust ringtreeningut: http://www.vomax.ee/...nguage=estonian ja see pole üldse halb kava: http://www.fitness.ee/treeningkavad/63, siin on sees nii jõutreening kui aeroobne. Kui sa ise lõuga tõmmata ei jaksa, siis on võimalik teha abistamisega lõuatõmbeid (hüpata üles ja lasta aeglaselt ala e. rõhutada negatiivset faasi, või siis toetada üks jalg toolile ja aidata jalaga natuke kaasa).

Aeroobse treeningu jaoks on jooksmine on kindlasti hea variant. Ära kohe alguses liiga kiiresti ürita joosta, tempo vali selline, et oleks mugav ja jalgu ära ei põrutaks. Linke:

http://forums.fitnes...ooksmise-algus/

http://jookseme.blog...ngprogramm.html

Kui hästi sa inglise keelt oskad? Siin on head kavad http://running.about...innersguide.htm, võtame näiteks selle: http://running.about...10Kbeginner.htm (distantsid on küll miilides). Vihm pole suvel vabandus, mille pärast jooksutrenn ära jätta.

Vabal ajal ära istu toas, vaid pigem ürita mängida palli. Jalgpalli sinu vanuses ajaliselt piirama ei pea, mängi nii palju kui sina ja sõbrad jaksavad.

Kui sa kaks kuud 3x nädalas trenni vastu pead, siis on pilt juba kindlasti muutunud. Ja uus hobi ka tekkinud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×