Jump to content
Dholl

Liiga intensiivne trenn ?

Recommended Posts

Võtsin ennast täpselt kuu aega tagasi kätte ja hakkasin korralikult trenni tegema, sealjuures jälgides rangelt õiget toitumist. Väldin nisujahu tooteid, kui süüa süsivesikuid, siis ainult rukkijahu ja täistera; väga palju juur-, köögi- ja puuvilju; Ei mingit suhkrut ega võid; oliiviõli; pähklid; kana - ja kala liha. Palju vett ja rohelist teed ning kõikvõimalikke vürtse; loen isegi kaloreid, et päevane kaloraaž püsiks max 500 kcal miinustes. Trenni osa poolelt teen pea iga päev trenni ja üsnagi intensiivselt 1-3 tundi (kuidas kunagi juhtub. Trenni alla läheb mul tants, body pump, jooksmine, rulluisutamine jm).

Mõtlesin, et äkki selline järsk koormus mu kehale on kuidagi liiga palju taluda, mistõttu ei ole mitte mingisugust nähtavat progressi füüsilises vaatepildis ? Paar kilo on alla läinud, aga vaatepilt on täpselt sama, mis kuu aega tagasi. Ma tean, et rasvaprotsendi kaotamine ei ole kiire protsess, kuid kas tõesti nii jälgitud toitumise ning intensiivse trenniga ei saabu tulemused veidi kiiremini ? Kas peaksin trenniga tagasi tõmbama või jätkama samas vaimus ja varuma lihtsalt kannatust ?

Lisaküsimusena tahaksin teada ka seda, et kui mingi päev juhtub söömisega nii, et tuleb suur isu ja sööd kõhu väga täis(korraga suur kalori kogus nt süsivesikuid), kas siis on võimalik seda trenniga reaalselt tasakaalustada ? On niimodi paar korda juhtunud ning siis on suur paanika, et kõik need süsivesikud kohe ladestuvad. Tol päeval olen alati trenni kõvasti rohkem teinud, kuid kas see päästab palju või ainult leevendab natuke selle nõrkushetke tagajärgi(trenni tulemusena viin tavaliselt kaloraaži jälle miinustesse) ?

Suured tänud.

- m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esiteks, millest su kalorid koosnevad? Valgud, rasvad, süskarid?

Ning milline on üldine kaloraaž? Mille järgi sa seda -500 kaloraaži arvutad? Millised on su andmed? Vanus, kaal jne.

Tants, bodypump, jooksimine ja rulluisutamine ei ehitagi sulle mingit lihasmassi oluliselt, kui just bodypumpi väga korralikult ja tihti ei tee. Alakaloraažis veel eriti - seega see pekk võib põleda küll, aga kui seal peki all ikka erilist liha pole siis läheb omajagu aega enne, kui visuaalne pilt paremaks läheb.

Arvatavasti peab mingi aega ikka vähe raskemat trenni tegema, et veidi paremat lihastoonust ka arendada positiivses kaloraažis.

See, et süskaritest kõhu täis sööd ei ütle mulle midagi. Ma võin end täiesti oimetuks süskaritest süüa ja ikka päeva lõpuks defitsiidis olla ning pekki põletada. :)

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võtsin ennast täpselt kuu aega tagasi kätte ja hakkasin korralikult trenni tegema, sealjuures jälgides rangelt õiget toitumist. Väldin nisujahu tooteid, kui süüa süsivesikuid, siis ainult rukkijahu ja täistera; väga palju juur-, köögi- ja puuvilju; Ei mingit suhkrut ega võid; oliiviõli; pähklid; kana - ja kala liha. Palju vett ja rohelist teed ning kõikvõimalikke vürtse; loen isegi kaloreid, et päevane kaloraaž püsiks max 500 kcal miinustes. Trenni osa poolelt teen pea iga päev trenni ja üsnagi intensiivselt 1-3 tundi (kuidas kunagi juhtub. Trenni alla läheb mul tants, body pump, jooksmine, rulluisutamine jm).

Mõtlesin, et äkki selline järsk koormus mu kehale on kuidagi liiga palju taluda, mistõttu ei ole mitte mingisugust nähtavat progressi füüsilises vaatepildis ? Paar kilo on alla läinud, aga vaatepilt on täpselt sama, mis kuu aega tagasi. Ma tean, et rasvaprotsendi kaotamine ei ole kiire protsess, kuid kas tõesti nii jälgitud toitumise ning intensiivse trenniga ei saabu tulemused veidi kiiremini ? Kas peaksin trenniga tagasi tõmbama või jätkama samas vaimus ja varuma lihtsalt kannatust ?

Lisaküsimusena tahaksin teada ka seda, et kui mingi päev juhtub söömisega nii, et tuleb suur isu ja sööd kõhu väga täis(korraga suur kalori kogus nt süsivesikuid), kas siis on võimalik seda trenniga reaalselt tasakaalustada ? On niimodi paar korda juhtunud ning siis on suur paanika, et kõik need süsivesikud kohe ladestuvad. Tol päeval olen alati trenni kõvasti rohkem teinud, kuid kas see päästab palju või ainult leevendab natuke selle nõrkushetke tagajärgi(trenni tulemusena viin tavaliselt kaloraaži jälle miinustesse) ?

Suured tänud.

- m

1kg rasva põletamiseks pead kulutama 7000 kcal.

Kui sa ühel päeval sööd korraga palju süsivesikuid, siis lähevad need peamiselt lihaste glükogeenivarude täitmiseks ja kulutatakse järgneva füüsilise tööga ära.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mainisin ära oma põhitoidud:köögi- ja juurviljad, lihad, pähklid, täistera tooted jms.

Ma olen (naissoost) 17-aastane, 178 cm pikk ja kaalun 70 kg. Päevane kaloraaž on ca 1500 kcal. Eesmärk ei olegi niivõrd lihast kasvatada kui just rasva põletada ( ma tavaliselt teen treenides algul kardiot ning siis jõutrenni vähesel määral). Üheaegselt seda teha poleks küll paha, aga nagu ma aru saan, ei ole see võimalik kuna lihaste kasvuks peab sööma veidi üle tavapärase? Kas see tähendab, et kui ma teen jõutrenni ning sealjuures ei söö piisavalt, siis lihased ei arene?

Kas peaksin muutma oma süsteemi, et tulemused tuleksid paremad ?

Palun aidake õigele järjele saada.

-m

Edited by Dholl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina soovitaksin menüüsse rasvu lisada ja selle arvelt ka kaloraaži tõsta. 1500 on sinu parameetrite juures kindlasti vähe ja rasvad on kasulikud:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500 tundub mulle ka vähe, eriti kui ütled et intensiivset trenni teed 1-3h päevas.

Mina tooks jõutrenni sisse (ole rahulik lihamäeks Sa ei muutu ;) ) ja paar päeva nädalas jätaks trennivabaks (taastumiseks). Ja vaataks üle palju Sa nt valku sööd päevas? see peaks ca. 140g Sul olema, et lihased kasvaks ja pekk saaks kiiremini põleda :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×