Jump to content
JKL

Neiu soovib kaalust maha võtta

Recommended Posts

Tere!

Kirjutan siia, sest olen üsna meeleheitel, kui nii võib öelda.

Olen 18, 155cm pikk ja kaalun nüüdseks 58kg. Ma pole kunagi pidanud dieete, keelanud endale miskit või kaloreid lugenud, olen alati söönud oma soovide ja isude järgi. Treeningutest nii palju, et olen pidevalt tantsinud 12 aastat. Mainin ka kohe ära, et ei ole mõtet öelda, ma arvan, et puberteedieas keha muutubki, sest see on ammu läbi, erinevate uuringute käigus selgus, et see algas liigagi vara. :D

Igaljuhul, mure seisneb selles, et viimasel ajal, kolme kuni kuue kuuga ehk, olen juurde võtnud umbes 3kg. Varem ma ei pööranud oma kaalukõikumisele mingit tähelepanu, aga nüüd, kus tekib endal juba halb tunne peeglisse vaadates, arvan, et midagi on valesti.

Toitun enda meelest üsna tavaliselt. Hommikuti söön kaerahelbeputru umbes 100g, mõne võileiva vahepeal kõrvale, kohukese ja mõnikord harva ka tass kohvi. Lõunaajal koolis näksin mõne võileiva/puuvilja/müslibatooni, peale kooli söömine oleneb sellest, kuidas isu on, tavaliselt on kõht üsna tühi ja söön seda, mida kiirelt võtta on. Õhtuti söön nt köögivilju kodujuustuga, kartult, makarone, salatit vms tavalist. Alkoholi ei tarbi, see-eest aga magusast ära ei ütle, karastusjoogid meeldivad ka, eriti coca, kohvi-teed tarbin väga harva, piima ei joo üldse, ei söö ka kala.

Trenni proovin hetkel teha nii palju kui võimalik, see nädal tegin nt 4 päeva. Kuna armastan tantsimist, siis meeldib mulle kodus nö vehkida videode järgi või teha nende järgi lihase harjutusi. Üks kord nädalas annan tantsutrenni, kus kulutan kuskil 500kcal. Olen harrastanud ka jooksmist, aga see ei läinud kuigi hästi, kuna mul oli pidevalt probleeme pulsiga, seda ka nt kehalise kasvatuse tundides. Kogu aeg on ta liiga kõrge, st et kui alustan jooksmist on seal 150 kandis nt, aga väga kiirelt on 180-190 peal ja enamus trennist ongi selles vahemikus. Olen proovinud teha ka jooks-kõnd vaheldumisi, aga see pole olnud palju edukam, sest nii kui mõne sammu jooksen, on pulss kõrge. Kehalise kasvatuse õpetaja arvas, et peaksin pöörduma spordi arsti poole, ehk sealt selgub, mis viga.

Ka on perearst öelnud, et mul on madal veresuhkur, seepärast pidavat peale trenni olema magusaisud või trenni ajal nõrkushood. Alustasin nüüd kroomi tablettide võtmist. Ei saa ka mainimata jätta, et nii kui jätan magneesiumi tabletid võtmata, tekivad trennis krambid.

Ma loodan, et saan siit abi. Minu peamiseks eesmärgiks on siis kaalus alla võtta, sest käsivarred, puusad, kõht ja jalad tunduvad juba liiga paksud enda jaoks ning neid trimmida oleks suurepärane. Ei ütleks ära ka nippidest, kuidas motivatsiooni säilitada, sest olen üsna kannatamatu tulemuste osas.

Targemad mehed-naised kindlasti oskavad öelda, mis valesti teen.

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekkis kohe küsimus, et kas Sul tantsides ei tõues pulls "lakke"?

Alustada võiks sellega, et ära joo enda süsivesikuid pigem söö neid. Kui tahad ikkagi midagi juua, siis eelista mahla > coca colale. Kui tahad ennast trimmi ajada, siis soovitaks Sulle et käi jõusaalis. Kui vaikselt ja mõistusega asja võtta, siis ei tohiks see pulls Sul kah lakke minna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tõepoolest, mõtlesin täpselt sedasama, mis eelnevki - kui sa oled 12 aastat tantsinud, siis on seegi treening üsna tõhus ja peaks samamoodi pulssi sul kõvasti mõjutama, sest vaevalt sa ju ainult jalga seal vaikselt nõksutamas käid. Või mida sa täpsemalt teed seal trennis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menüü paistab olevat üsna valgu-rasvavaene.Karastusjoogid on kõige mõttetumad tühjad kalorid imo.Kui janu,siis vesi on alati hea janukustutaja olnud :) Ja ega need maiustused ka midagi head sulle tee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinu menüü koosneb peamiselt ainult süsivesikutest. Coca Cola no kuule... Sa veel küsid millest liigsed kilod tekkivad ?Klaasitäis karastusjooki sisaldab kuni 11 teelusikat suhkrut.

Vähenda jahutoodete ja magusa tarbimist(eriti limonaadid). Täida menüü täisväärtuslike valkude ja rasvadega.

http://www.fitness.e...sivesikute-soda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui koguaeg on sellise söögiga vormis oldud, siis seda pole küll vaja muuta. Kas 3-6 kuud tagasi juhtus midagi? Mingi elumuutus, keskonnavahetus, uneajad, psühholoogiline asi? Enamus aktiivseid noori söövad parajat saasta, aga liigutavad piisavalt ja on ikkagi vormis. Põhiliselt sellepärast, et neil on kindel rütm, millega keha harjunud . Kui sellest rütmist välja minna, hakkab igasugust jama juhtuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekkis kohe küsimus, et kas Sul tantsides ei tõues pulls "lakke"?

Tantsides on pulss keskmiselt seal 170 kandis, max 190. Teen showtantsu, tunni alguses aeroobikat üsna kiire muusika järgi ja siis tunni lõpus nt hüppeid ja õpin/õpetan tantse, siis muidugi pulss langeb.

Olen alati suhtunud niimoodi toitu, et söön seda, mille järgi isu on ja olen alati olnud oma kehaga niimoodi rahul, sest enesetunne on hea ja vaatepilt ka meeldiv enda jaoks. Jaanuaris kolisin vanematest lahku kooli ja suure vahemaa tõttu kodu ja kooli vahel, aga kuna see koht, kus elan, on mulle väga vastumeelne, siis mõtlen pidevalt, et jõuaks juba nädalavahetus kätte, saaks koju. Väga stressirohketel aegadel võtan tavaliselt alla, kuna siis söögiisu täielikult puudub.

Ning mis oleksid need toiduained/söögid, mida peaks lisama?

Edited by JKL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui koguaeg on sellise söögiga vormis oldud, siis seda pole küll vaja muuta. Kas 3-6 kuud tagasi juhtus midagi? Mingi elumuutus, keskonnavahetus, uneajad, psühholoogiline asi? Enamus aktiivseid noori söövad parajat saasta, aga liigutavad piisavalt ja on ikkagi vormis. Põhiliselt sellepärast, et neil on kindel rütm, millega keha harjunud . Kui sellest rütmist välja minna, hakkab igasugust jama juhtuma.

Süsivesikurikas toitumine ei tekita ehk puberteedieas probleeme, aga hiljem küll. Kasvufaas saab läbi ja probleemid

hakkavad pihta,

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisan siia oma tänase menüü. Kaloriarvutiga lõin kokku, et süsivesikuid liiga palju ja rasvasid vähe. Mida lisada, mis tõstaks rasvade osakaalu kui mereande/kalasid ei söö? Kas ainult pähklitest piisaks? Meeldib iseensest mandleid näksida, aga kas nendega liiga kergelt üle ei või pingutada?

Hommik: 2 rukkipala vorsti ja tomatiga (130g),

kohuke (45g),

vesi

Lõuna: 1 pirn (100g),

2 rukkipala vorsti ja tomatiga (130g),

Õhtu: 3tk mõrudat šokolaadi (18g),

riis (100g),

sealihašnitsel (80g),

1 rukkipala sulatatud juustuga (55g),

kohupiim rosinatega (83g),

jäätis (60g)

vesi

Edited by JKL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täpselt nagu nightq ütles, teatud vanuseni saad sellise menüü pealt ilus olla, kui enam ei toimi, siis tagasi enam ei saa. Nüüdsest siis kodujuustud, magus ära, kalamaksaõli, pähklid jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päeva esimeses pooles sa sööd kesiselt ja siis õhtul võtad viiekäigulise :P Ei ,proovi just tagurpidi talitada,et ikka hommikupoole rohkem kütet ja siis õhtupoole vähem süsikaid ja rohkem valke.Jäätised,kohukesed njah,tühjad kalorid.Vorsti asemel ehk liha või sink või kala.Pähklid on head jh,vahest omletti ka hommikuks ehk. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jäätised,kohukesed njah,tühjad kalorid.Vorsti asemel ehk liha või sink või kala.Pähklid on head jh,vahest omletti ka hommikuks ehk. :)

Tihti ongi mul just hommikuti meeletu magusaisu, siis on kohuke hea. :D Omletti ei taha, ei maitse eriti ja hommikud on nii kiired, et vaevalt jõuab pudru tehtud. Täna hommikul jäi kahjuks puder ära, sest otsas oli. :D Homme panen siis juba leiva peale singi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasvu võid otsida linaseemneõlist, oliivõlist, omega 3 kapslitest, avakaadost, pähklitest.

Kohukestest:

Kohukesed võiksid asendada kohupiima näiteks, ja ürita magusad asjad jätta hommiku poole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

minul kadus magusaise kohe, kui hakkasin rohkem rasvu tarbima... ei tea kas kõigil nii on aga enda keha peab õppima kuulama :)

Mul asendus soolaste snäkkide isuga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lisan selle ka, et täna hommikul proovisin rohkem süüa, võtsin natuke jogurtit juurde, ühe rukkipala singiga, paar tükikest mõrudat šokolaadi ning kõht püsis täis päris kaua. Sõin kuskil poole üheksa paiku ja kui tavaliselt on kõht tühi juba 11 ajal, siis nüüd ei midagi. :rolleyes: Tänase menüü kohta näitab kaloriarvuti ka, et valke ja süsivesikuid natuke liiga palju, aga rasvade osa on juba oluliselt suurenenud. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin teemas antud enamike soovituste peale on ainult üks reaktsioon:

1h59nq.jpg

Midagi tarka ma lisada ei viitsi, sest siis kirjutaksin kolmkümmend lehte juttu ning vaidleksin inimestega, kuni teema lukku pandaks. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin teemas antud enamike soovituste peale on ainult üks reaktsioon:

Midagi tarka ma lisada ei viitsi, sest siis kirjutaksin kolmkümmend lehte juttu ning vaidleksin inimestega, kuni teema lukku pandaks. :D

Küll on kahju :D Ma kohe üldse ei ütleks ära teistsugustest arvamustest. Ehk on siis mõni asjalik lehekülg, kust ise saan lugeda? ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel nippe?

Ja mis juhtub siis kui päevane kaloraaž jääb alla BAVi? St et kaal hakkab langema lihaste arvelt?

Edited by JKL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekkis selline küsimus, et mulle on viimasel ajal meeldima hakanud pähklid erinevate maitseainetega, kuid vaatasin, et kcal neis pea sama palju kui krõpsudes või isegi rohkem. Kas selliseid pähkleid tuleks samamoodi täielikult vältida nagu muud rämpstoitu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×