Jump to content
Guest Liisu

Toitun tervislikult, teen trenni aga kaal ei lähe alla!

Recommended Posts

Nii räägin siis kuidas seis on, tean, et 1300 cal päevas oli vähe, seepärast tõstsin seda 1700/1800-le. Toitusin nii 1.5 kuud ja kaal tõusis põhimõtteliselt iga päevaga, ei hakanud kaal langema ka siis kui lasin kalorid 1300/1400 cal tagasi, siis kaal seisis. Ning kuna kaalutõus oli viimane asi mida vaja otsustasin proovida siiski veel madalama kalorihulgaga(keskmiselt 1100), trenni teen samuti hetkel vähem. Tean, et see kalorihulk väga väike, kuid ei oska midagi muud endiselt ette võtta. 1100 kaloriga on kaal tasapisi langenud kuid vahepeal siiski ka kaal seisab. Mis on müstika. Kellelgi ideid?

Ja palju sul see kaal siis tõusis 1.5 kuuga? Ilmselgelt langema ta ei pidanudki hakkama. Ei saa aru, kust selle loogika võtsid, et tõstad kaloraaži ja kaal hakkab langema. lol

Kalorite tõstmise eesmärk on eelkõige sinu keha ainevahetus normaliseerida, et siis tulevikus saaks uuesti rahulikult kärpima hakata.

Pealegi mis vahet see omab, milline su kaal on. Loeb visuaalne pilt ja enesetunne. Kui sa jäigalt kaalunumbreid vahid siis lähed lõpuks hulluks ja vormist võid ainult und näha.

Korraliku trenniga ehitad endale lihasmassi, mille kaal avaldub visuaalses pildis teistmoodi.

Kui suudad maha võtta 1kg pekki ja asendada selle 1kg lihasega, siis olgugi, et kaal on sama - siis visuaalne pilt tunduvalt parem.

Seega on võimalik juurde võtta ka 10kg ja ometigi olla kõhnem ja ilusam, kui siis, kui kaalunumber väiksem oli. Selline on reaalsus.

Kaalunumber ei näita kogu tõde ja pole mõtet liialt endal juhmeid krussi ajada.

Mis see kaal praegu siis näitab? Mis selle 1.5 kuu muutused olid? Mille arvelt kaloraaži tõstsid? Kuid kaal muutus, kas igapäevaselt kaalusid või pikemate vahedega?

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seega on võimalik juurde võtta ka 10kg ja ometigi olla kõhnem ja ilusam, kui siis, kui kaalunumber väiksem oli. Selline on reaalsus.

Kaalunumber ei näita kogu tõde ja pole mõtet liialt endal juhmeid krussi ajada.

See on ikka väga kauge reaalsus. :D

Keskmise andekusega edasijõudnud treenija puhul kuni 10 aastat, naiste puhul veel ebareaalsem näide. :P

Aga point on arusaadav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) loomsetele rasvadele eelista taimseid jne...

2) Hommikul rohkem süsivesikuid ja vähem rasva, õhtul vastupidi ja valk jaota päeva peale võrdselt ära.

5) Tõsta füüsilist koormust. Madalal pulsil, nt igaõhtune tunniajane jalutuskäik värskes õhus, mõõdukas tempos.

Kui ei aita, siis mina ei tea mis aitab...

edu...

No mida soovitused? :o

In contrast, it is now well-established that consumption of trans fats, such as those present in partially hydrogenated vegetable oils, are a risk factor for cardiovascular disease.

http://www.news-medical.net/health/Lipid-Health-and-Nutrition.aspx

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mida soovitused? :o

In contrast, it is now well-established that consumption of trans fats, such as those present in partially hydrogenated vegetable oils, are a risk factor for cardiovascular disease.

http://www.news-medical.net/health/Lipid-Health-and-Nutrition.aspx

Ma arvan, et ta mõtles sellist asja nagu nt. avokaado jmt. Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja palju sul see kaal siis tõusis 1.5 kuuga? Ilmselgelt langema ta ei pidanudki hakkama. Ei saa aru, kust selle loogika võtsid, et tõstad kaloraaži ja kaal hakkab langema. lol

Kalorite tõstmise eesmärk on eelkõige sinu keha ainevahetus normaliseerida, et siis tulevikus saaks uuesti rahulikult kärpima hakata.

Pealegi mis vahet see omab, milline su kaal on. Loeb visuaalne pilt ja enesetunne. Kui sa jäigalt kaalunumbreid vahid siis lähed lõpuks hulluks ja vormist võid ainult und näha.

Korraliku trenniga ehitad endale lihasmassi, mille kaal avaldub visuaalses pildis teistmoodi.

Kui suudad maha võtta 1kg pekki ja asendada selle 1kg lihasega, siis olgugi, et kaal on sama - siis visuaalne pilt tunduvalt parem.

Seega on võimalik juurde võtta ka 10kg ja ometigi olla kõhnem ja ilusam, kui siis, kui kaalunumber väiksem oli. Selline on reaalsus.

Kaalunumber ei näita kogu tõde ja pole mõtet liialt endal juhmeid krussi ajada.

Mis see kaal praegu siis näitab? Mis selle 1.5 kuu muutused olid? Mille arvelt kaloraaži tõstsid? Kuid kaal muutus, kas igapäevaselt kaalusid või pikemate vahedega?

1.5 kuuga tõusis kaal 3 kg ja lihaste arvele ei kirjutaks midagi, sest jõutrenni tegin vähe. Ja seda, et langema hakkab lootsin saavutada nii, et tõstes kalorihulka kiirendan ainevahetust ning kui kalorihulka jällegi vähendada, hakkaks langema...kaloraaži tõstsin valgu(muna, kanafilee, kala, kohupiim, kodujuust jms) ja süsivesikute(täistera leib, tatar, kaerahelbed, köögiviljad, natuke ka puuvilja) arvelt. Ning ei jälgi vaid kaalu ja ka enesetunnet ja visuaalset pilti, muutunud see aga paremuse poole pole.

1) kontrolli üle millistest allikatest oma rasvad, süsivesikud, valgud kätte saad. Eelista nisupastadele täisterapastasid, saiale täisteraleiba, loomsetele rasvadele eelista taimseid jne...

2) Vaata üle kellaajad millal mida ja kui palju sööd. Hommikul rohkem süsivesikuid ja vähem rasva, õhtul vastupidi ja valk jaota päeva peale võrdselt ära.

3) Naise organism on loodud talletama. Proovi seda petta süües "tühjasid" toite (kapsas, kurk)

4) Väldi hormoontablette (sh rasestumisvastased tabletid, eelista muid vahendeid)

5) Tõsta füüsilist koormust. Madalal pulsil, nt igaõhtune tunniajane jalutuskäik värskes õhus, mõõdukas tempos.

Kui ei aita, siis mina ei tea mis aitab...

edu...

Päris võhik ma pole seega tean, et allikad kust saan oma rasvad, valgud ja süsivesikud on ok. Kellaaegu niimoodi jälginud pole, kuid samas mõned aastatd tagasi olen edukalt kaalu langetanud ilma kellaaegu jälgimata. Köögivilju püüan süüa piisavalt. Hormoontablette ei võta. Füüsilist koorust olen ka erinevalt proovinud tõsta ja langetada. Kaalul see aga ei kajastu ja ka mitte cm-tes.

Ma ei ole spetsialist, aga võid mõnipäev proovida veits süsivesikuid kärpida. Selle arvelt võid rasvale ja valgule rohkem ruumi jätta.

Võid proovida ka suhkrust loobuda. Suhkur on toodete sees. Näiteks jogurt, võta hoopis maitsestamata jogurt ja pane sinna sisse marju ja kohupiima.

Poe-müslit ära söö, vaid tee ise jne.

Söö vähe, aga tihedalt.

Olen proovinud, paar esimest päeva midagi langes, edasi aga mitte. Suhkrut tarbin vähe, magustatud jogurtit ja müslit jms. ei tarbi üldse, vaid maitsestmatta jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unusta ära hetkeks kalorite lugemine. "Appi, ma söön niigi vähe, aga kaal ei lange". Aktsepteeri fakti, et misiganes põhjusel piisab sulle sellest toidust, mida saad kaalu hoidmiseks. Vähenda seda veelgi. Midagi pole parata. Enne näljasurma saabub vähemalt korraks hetk, kui pilt peeglis ja kaalul parem on. Sel hetkel jää lihtsalt pidama.

Jäta ära õhtusöök misiganes nime all - "natuke näksimist", "veidi lahjat" vms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unusta ära hetkeks kalorite lugemine. "Appi, ma söön niigi vähe, aga kaal ei lange". Aktsepteeri fakti, et misiganes põhjusel piisab sulle sellest toidust, mida saad kaalu hoidmiseks. Vähenda seda veelgi. Midagi pole parata. Enne näljasurma saabub vähemalt korraks hetk, kui pilt peeglis ja kaalul parem on. Sel hetkel jää lihtsalt pidama.

Jäta ära õhtusöök misiganes nime all - "natuke näksimist", "veidi lahjat" vms.

Kui midagi tarka ka öelda on, siis palun!

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilne menüü:

Hommik 7.30: Viil täisteraleiba, spl toorjuustu, 1 muna, 50 g. neljaviljahelsestega valmistatud puder (50 ml piimaga, ülejäänud vesi)

Lõunal: 13.30: 130 g kanafilee, täistera tortilla (100 cal), suitsujuust 15 g., suur tomat, salatilehed

Vahepala: 40 g. maapähkleid, 12 g. piimašokolaadi

Õhtu 18.00: 200 g kodujuust(2%), täisterasai 1 spl maapähklivõiga(koostises 100% maapähkleid), 150 g. maasikaid, 100ml rabarberi mahla.

Üldiselt on menüü iga päev väga sarnane erinevate varieeruvustega, näiteks kana asemel kala, maapähklite asemel mandlid jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas hommiku ja lõuna vahele ei jää liiga pikk paus ?, äkki tood selle vahele veel ühe vahepala.

Piimasokolaadi asemel võiks olla näiteks kohupiim, kindlasti tuleks veel midagi muuta.

Suuremad targemad võivad mind jällegi parandada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui midagi tarka ka öelda on, siis palun!

Õigesti ütles. Tal on endal sarnane küsimus, ainevahetus miskipärast ülisäästlik ja kalorikulu oma poole väiksem kui teistel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilpnääret oled lasknud kontrollida?

Olen ja see korras.

Sellist määramistulemust nagu "korras" ei ole olemas :rolleyes:

Õigemini on aga eri inimesed mõtlevad selle all absoluutselt erinevaid asju.

On TSH, T4, T3, vaba T4, vaba T3, türeoidperoksüdaasi vastased autoantikehad ja türeotropiini retseptorite vastased antikehad.

Loodetavasti ikka küsisid endale tulemuste lehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellist määramistulemust nagu "korras" ei ole olemas :rolleyes:

Õigemini on aga eri inimesed mõtlevad selle all absoluutselt erinevaid asju.

On TSH, T4, T3, vaba T4, vaba T3, türeoidperoksüdaasi vastased autoantikehad ja türeotropiini retseptorite vastased antikehad.

Loodetavasti ikka küsisid endale tulemuste lehe.

Tulemuste lehte kahjuks ei küsinud. Eeldasin, et kui arst ütleb, et sellega probleeme pole, siis ka nii on. Või peaks äkki tõsisemalt siis kilpnäärme kontrolli uuesti käsile võtma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arsti esmamure on patsiendist lahti saada. Ja teiseks on tal kohustus järgida ravijuhendit, mille põhieesmärk on sama.

Küsi arstilt vähemalt TSH konkreetne number üle.

Ja googelda ja vaata kas sul on olemas enamus tüüpilisi hüpotüreoosi tunnuseid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The problem is that there’s a HUGE assumption built into statement #2 above: that calories can be controlled under a given set of conditions. As has been found repeatedly in the real-world' date=' this simply isn’t a safe assumption.

Put a little bit differently, [b']it might very well be possible to lose all the weight/fat you wanted on a calorie controlled junk-food diet with some high quality protein source. The problem that would probably arise is that most people wouldn’t be able to control their hunger or appetite on such a diet and they’d probably end up eating more in the long run. In eating more, they’d either lose less weight/fat or even gain it. Even if a given dietary approach appears optimal for some reason, if you can’t control your caloric intake, and end up eating more because of it, it won’t produce results.

Understand me here? Issues such as hunger control, long-term adherence, individual variance, athletic performance, and a few others all go into the determination of what food might or might not be a better choice under a given set of circumstances.

Ärge paanitsege toiduvalikute või söömiste sageduste üle.

Sööge mitmekülgselt ja täisväärtuslikku toitu. Kuid ärge elimineerige toiduaineid ilma mingi põhjuseta.

Tsiteeritud osa vaadates on ikkagi oluline, mida süüa, ja ei saa makrode ekvivalentsuse peale lootma jääda. Sest rämpstoit paneb rohkem õgima :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arsti esmamure on patsiendist lahti saada. Ja teiseks on tal kohustus järgida ravijuhendit, mille põhieesmärk on sama.

Küsi arstilt vähemalt TSH konkreetne number üle.

Ja googelda ja vaata kas sul on olemas enamus tüüpilisi hüpotüreoosi tunnuseid.

Mitmed tunnused on tõesti, tegelen asjaga!

Tänud!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitmed tunnused on tõesti, tegelen asjaga!

Tänud!

Tunnused võivad olla, aga kui veres näidud jäävad normi piiresse, siis arst võib ka mitte tablette välja kirjutada.

Hüpotüreoosiga ongi see, et aeglustub ka toitainete lõhustumine ja vaatamata vähesele söömisele suureneb kehakaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunnused võivad olla, aga kui veres näidud jäävad normi piiresse, siis arst võib ka mitte tablette välja kirjutada.

Hüpotüreoosiga ongi see, et aeglustub ka toitainete lõhustumine ja vaatamata vähesele söömisele suureneb kehakaal.

Kas see tähendab, et on võimalus, et ei annagi midagi parandada, ravida ja ette võtta selle asjaga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas see tähendab, et on võimalus, et ei annagi midagi parandada, ravida ja ette võtta selle asjaga?

Kui kehakaal ei lange, siis on järelikult saadud ja kulutatud kalorid tasakaalus. Üks võimalus on suurendada päevas füüsilist koormust. Teine võimalus suurendada valkude osakaalu natukene ja vähendada s/v oma. Mõni inimene on väga tundlik s/v-le, peab katse-eksituse meetodil proovima.

Ravimise suhtes peab haigus olema enne diagnoositud, niisama oletusi teha ei saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aeglane "korras" kilpnääre on tugev terviserisk isegi siis kui kaal kaloripiiramisega normis hoida.

Kilpnääret on võimalik stimuleerida ravimtaimedega.

Väidetavalt võib kilpnäärme alatalitlus olla tingitud ka seleeni puudusest. On tehtud uuringuid, et Eesti mullastik on väga seleeni vaene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisan lingi artiklile "Maalehes", kus juttu seleeni mõjust ja mida näitasid eestlaste hulgas läbi viidud uuringud.

Ma ei ole varem seleenipuudust ja ülekaalulisust omavahel seostanud. Aga kui hakata praktiliste kogemuste peale mõtlema, siis meil on Vemma tarbijate hulgas mitmeid ülakaalulisi inimesi, kelle kaal on Vemmat igapäevaselt tarbides hakanud langema. Ja langenud pikema aja jooksul kokku üle 10kg. Pean silmas just neid, kes pole oma elustiilis muid muudatusi teinud, lihtsalt tarbinud toidulisandit organismi tugevdamiseks.

Kui nende probleem on olnud kilpnäärme alatalitlus ja nüüd saavad igapäevaselt seleeni juurde, siis võib see selgitada nende liigsete kilode kadumist.

Kõlab loogiliselt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisan lingi artiklile "Maalehes", kus juttu seleeni mõjust ja mida näitasid eestlaste hulgas läbi viidud uuringud.

Ma ei ole varem seleenipuudust ja ülekaalulisust omavahel seostanud. Aga kui hakata praktiliste kogemuste peale mõtlema, siis meil on Vemma tarbijate hulgas mitmeid ülakaalulisi inimesi, kelle kaal on Vemmat igapäevaselt tarbides hakanud langema. Ja langenud pikema aja jooksul kokku üle 10kg. Pean silmas just neid, kes pole oma elustiilis muid muudatusi teinud, lihtsalt tarbinud toidulisandit organismi tugevdamiseks.

Kui nende probleem on olnud kilpnäärme alatalitlus ja nüüd saavad igapäevaselt seleeni juurde, siis võib see selgitada nende liigsete kilode kadumist.

Kõlab loogiliselt?

Nii ühekülgselt ei saa seleeni küll kiita:

http://prostatecancer.about.com/od/riskfactors/a/selenium.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×