Jump to content
Guest Küsija

Jooksmine - toitumine, pulss jms

Recommended Posts

Guest Küsija

Lugupeetud Fitness foorumi targemad inimesed

Esiteks palun, et mitte hakata hukka mõistma, õiendama, et miks ma ei googleda jms. Kes viitsib, see vastab, kuna mul on mitu küsimust. Ma soovin lihtsalt ülevaatlikku lisainfot, kuna jooksmas käin nagunii. Igatahes, olen jooksmas käinud vahelduva eduga (s.t enamasti kevadel-suvel) päris tükk aega. Meeldib värskes õhus liikuda jne. Siiski sooviksin teada paari asja, et enda jooksmist teha ka efektiivsemaks.

Esiteks, olen kuulnud, et hommikune jooks on kõige mõjusam (kuna pole veel söönud ja kulutad energiat kehast). Siiski, minu puhul on selline asi, et hommikune jooks on üsnagi välistatud. Kui ma aga käin õhtupoolikul jooksmas, siis kui palju hullem see on? Kas siis kasutegur on väga palju väiksem?

Teiseks, kuidas ja mida peaks ja võiks süüa enne treeningut ja pärast treeningut, arvestades, et käin õhtupoolikul(17-21, olenevalt võimalustest) jooksmas?

Kolmandaks. Arvestades, et ma ei ole hea füüsisega inimene (samas mingit liikumist teen ikka enam-vähem kogu aeg, kas siis väiksema või suurema koormusega, käin ka vastavalt võimalustele jõusaalis ja rühmatreeningutes, vahel keerutan hularõngaga jne), siis milline koormus oleks jooksmiseks mulle sobiv? See tähendab, et mitu korda nädalas ja kui pikk peaks olema jooksmisprotsess?

Neljandaks. Olen lugenud ka, et rasvade põletamiseks (minu primaarne eesmärk) on sobivaim nn "Fitness zone", kus treeningu intensiivusus on 60-70% maksimaalsest SLS'st. Kas see võiks tähendada ühtlast sörkjooksu, kuna kiirema jooksu puhul tõuseb mu pulss kindlasti üle selle(olen vaadanud stepperiga tehes seda). Ja kuidas arvate sellest nn intervall-treeningust - et jooksen natuke aega hästi kiiresti, siis hästi rahulikult, siis jälle kiiresti? Milline nendest võiks olla rasvade põletamiseks parim lahendus?

Viimaseks, vahel joostes hakkab mul kõhus keerama või valutama, nagu oleks midagi halba söönud vms, kuigi tegelikult ei ole. Millest see võib tuleneda?

Ma väga tänan neid, kes võtavad aega minu küsimustele vastamiseks, usun ja loodan, et need küsimused-vastused on kasulikud ka teistele jooksjatele, kes ehk selle teemaga nii hästi kursis ei ole.

Lugupidamisega

Küsija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esiteks, olen kuulnud, et hommikune jooks on kõige mõjusam (kuna pole veel söönud ja kulutad energiat kehast). Siiski, minu puhul on selline asi, et hommikune jooks on üsnagi välistatud. Kui ma aga käin õhtupoolikul jooksmas, siis kui palju hullem see on? Kas siis kasutegur on väga palju väiksem?

Viimaseks, vahel joostes hakkab mul kõhus keerama või valutama, nagu oleks midagi halba söönud vms, kuigi tegelikult ei ole. Millest see võib tuleneda?

Linked.

Neljandaks. Olen lugenud ka, et rasvade põletamiseks (minu primaarne eesmärk) on sobivaim nn "Fitness zone", kus treeningu intensiivusus on 60-70% maksimaalsest SLS'st. Kas see võiks tähendada ühtlast sörkjooksu, kuna kiirema jooksu puhul tõuseb mu pulss kindlasti üle selle(olen vaadanud stepperiga tehes seda). Ja kuidas arvate sellest nn intervall-treeningust - et jooksen natuke aega hästi kiiresti, siis hästi rahulikult, siis jälle kiiresti? Milline nendest võiks olla rasvade põletamiseks parim lahendus?

Kuskil ~5 sõna peaksid jõudma öelda, st. ~normaalselt rääkida ilma hingeldamata. Individuaalne :)

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×