Jump to content
CCB

Öine toitumine

Recommended Posts

Tere. Tahaks saada perspektiive öise toitumise kohta. Nimelt kui eesmärk on kasvatada massi, kuid tasakaalukalt (ilma liigset rasva juurde võtmata) kas siis on öisel toitumisel sisu (eriti kui öösel läheb kõht nii tühjaks, et äratab üles)? Ja kui on siis mida süüa öösel? Kuskilt kuulsin, et kaseiini valk pidi hea olema, kuna imendub aeglaselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sel pole perspektiivi :) Kaseiini võid ehk enne magama minekut võtta aga üles ärgata on mõttetu. Pigem on öösel söömise pärast ärkamine hoopis taastumisele kahjulik. Nimelt rikub see "magamistsükli" ära ning uuesti uinudes mitte ei "minda edasi sealt kus pooleli jäi", vaid kogu tsükkel läbitakse uuesti algusest ja viimane pärsib korralikku väljapuhkamist.

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui selle pärast ikka uni ära läheb, siis ju samahästi v6ib v6tta midagi.

V6i siis enne magama minekut sedasama kaseiini näiteks, mingi rasvaga mis v6iks aeglustada..

see siis yks variant... muidu htilgaga n6us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul oli sama mure, et öösel läks kõht tühjaks, aga selle vastu on hea nipp.

Enne magama minekut söö kõht liha (steik, saslõkk, filee vms.) täis ja hommikuni pole muret.

Mingi kaseiini lurr sul vaevalt kõhtu täis hoiab.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeringas pidavat selline tegelane olema, kes päris pikaks ajaks kõhtu jääb. Iseasi kui mõistlik seda õhtul vahetult enne magamaminekut süüa on :)

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma söön enne magama minekut mingi 50g valku kohupiima näol(natuke süsikaid ka sees), hommikul kõht nii väga tühi polegi aga isu jagub ikka.. Õnneks nälg öösiti ei ärata, kui ka ei söö enne und.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alati on ju räägitud, et viimane toidukord peaks olema ca 2 - 3 h enne magamaminekut. Ja mina tean seda nii:

Esiteks, kui sööd õhtul paraja kalorikoguse sisse, aga hilisõhtul seda kõike ju ära ei kasuta, ja magades kulutab ka organism kaloreid minimaalselt, siis õhtul sisse õgitu ladestub.

Teiseks, öösel tegeleb organism selliste protsessidega nagu regenereerimine, mitte toidu seedimine (see on päevatöö). Seega õhtul hilja süües ei jõua toitu ära seedida enne magamaminekut ega ei seedita ka öösel. Kujutage ette kui see sama söök jääb ööseks laua peale seisma - kas ta säilib? Aga miks ta peaks sellisel kujul sinu kõhus paremini säilima? Sealt tulevad probleemid nagu organismi mürgistus, mis omakorda tekitab halva vere ja sealt edasi erinevad tervise hädad.

Kuidas sellesse teooriasse suhtute?

Pealegi, kui sa sööd päeva jooksul õigesti ja õhtul ca 2 tundi veel enne magamaminekut lahja söögi, ei tohiks öösel sellist nälga tulla, mis lausa üles ajab.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alati on ju räägitud, et viimane toidukord peaks olema ca 2 - 3 h enne magamaminekut. Ja mina tean seda nii:

Esiteks, kui sööd õhtul paraja kalorikoguse sisse, aga hilisõhtul seda kõike ju ära ei kasuta, ja magades kulutab ka organism kaloreid minimaalselt, siis õhtul sisse õgitu ladestub.

Teiseks, öösel tegeleb organism selliste protsessidega nagu regenereerimine, mitte toidu seedimine (see on päevatöö). Seega õhtul hilja süües ei jõua toitu ära seedida enne magamaminekut ega ei seedita ka öösel. Kujutage ette kui see sama söök jääb ööseks laua peale seisma - kas ta säilib? Aga miks ta peaks sellisel kujul sinu kõhus paremini säilima? Sealt tulevad probleemid nagu organismi mürgistus, mis omakorda tekitab halva vere ja sealt edasi erinevad tervise hädad.

Kuidas sellesse teooriasse suhtute?

Pealegi, kui sa sööd päeva jooksul õigesti ja õhtul ca 2 tundi veel enne magamaminekut lahja söögi, ei tohiks öösel sellist nälga tulla, mis lausa üles ajab.

Kas koolis tõesti tänapäeval enam midagi ei õpetata?

http://www.fitness.ee/artikkel/445/fusioloogia-viii-osa-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alati on ju räägitud, et viimane toidukord peaks olema ca 2 - 3 h enne magamaminekut. Ja mina tean seda nii:

Esiteks, kui sööd õhtul paraja kalorikoguse sisse, aga hilisõhtul seda kõike ju ära ei kasuta, ja magades kulutab ka organism kaloreid minimaalselt, siis õhtul sisse õgitu ladestub.

Teiseks, öösel tegeleb organism selliste protsessidega nagu regenereerimine, mitte toidu seedimine (see on päevatöö). Seega õhtul hilja süües ei jõua toitu ära seedida enne magamaminekut ega ei seedita ka öösel. Kujutage ette kui see sama söök jääb ööseks laua peale seisma - kas ta säilib? Aga miks ta peaks sellisel kujul sinu kõhus paremini säilima? Sealt tulevad probleemid nagu organismi mürgistus, mis omakorda tekitab halva vere ja sealt edasi erinevad tervise hädad.

Kuidas sellesse teooriasse suhtute?

Pealegi, kui sa sööd päeva jooksul õigesti ja õhtul ca 2 tundi veel enne magamaminekut lahja söögi, ei tohiks öösel sellist nälga tulla, mis lausa üles ajab.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas koolis tõesti tänapäeval enam midagi ei õpetata?

http://www.fitness.e...oogia-viii-osa-

Ei. Koolis tõesti ei õpetata tänapäeval midagi. Tervisliku toitumist ammugi mitte, ilmselt haridusministeerium ei pea seda väga oluliseks. Palju olulisem on õpetada inimesele muusika ajalugu ja matemaatikat (mingil täiesti ebapraktilisel ja ebainimlikul tasemel). Niipalju kui kehalist kasvatust on piirdub see võrkpalli ja korvpalliga, selle asemel et õpetada inimestele kuidas elukestvalt oma tervise eest hoolistseda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To MoloM:

Tõin välja teooria, mitte ei raiunud mingit arvamust ainuõigena.

Ootasin selle teooria mõistlikku arutlemist/ümberlükkamist, mitte lalinat ja naeruvääristamist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artiklist leiab:

Maos viibib toit 4-10 tundi. Peensooles toimub toidu lõplik seedimine, 10-15 tundi.

Seega pole vahet kuna sa sööd seedimine kestab 14-25 tundi.

Kui sa tahad kindel olla, et magades seedimist pole, siis pead sööma 14-25 tundi enne magama minekut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alati on ju räägitud, et viimane toidukord peaks olema ca 2 - 3 h enne magamaminekut.

Nii need müüdid tekivad.Naised saunas rääkisid ,et ära peale kuute söö,muidu lähed paksuks......oijah :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei meenu tõesti, et kooliajal öisest söömisest oleks räägitud. Mis seal tänapäeval õpetatakse, ei tea. Sellest artiklist aga samuti midagi öiste protsesside kohta ei leidnud. Jäi kahe silma vahele?

Öösel paljud organismi tegevusprotsessid aeglustuvad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niiet söö kasvõi õhtul kell 22 korralik praad ja on okei? Kas nii väidate?

Nii üheselt ei saa vastata. Sõltub sellest, mis kell magama minna, kui palju päeva jooksul on eelnevalt söödud, kui palju energiat on vaja lihasglükogeenina salvestada, millist unekvaliteeti taotleda, kas on eesmärk kaalu suurendada või vähendada, millised on järgmise päeva hommikusöögi võimalused.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No eesmärk on kaalu kasvatada. Päeval eelnevatest einetest niipalju et söön 5x päevas u. 3 tunniste vahedega. Igas eines on visuaalselt mõõdetuna enam-vähem samapalju süsivesikutekeskseid toite (riis, makaronid, puuviljad, helbed jne) ja valkutekeskseid (kanafilee, lõhe, tuunikala, soja, munavalged, kohupiim jne) + juurviljad (umbes sama kogus), süsivesikukeskseid natukene rohkem kui valkudekeskseid. Päeva viimane eine on tavaliselt kella 21:30 ja 22:00 vahel. Magama lähen 23:00. Enne magamaminekut söön tavaliselt puuvilju ja kohupiima, nii et tunnen et kõht on kergelt täis, kuid ikkagi on öid kus ärkan üles ja mitte sügava une faasi keskelt vaid nii, et kui ärkan siis pole mingit und, on nälg, eriti süsivesikute järele. Minu küsimus ongi, et kui ma tahan massi kasvatada, aga samas säilitada mõistliku rasvaprotsendi siis kuidas peaksin selle näljaga tegelema? Kas sööma siis öösel, või järsku suurendama süsivesikute tarbimist enne magamaminekut või siis üldse ignoreerima nälga. Ma olen natukene segaduses selle koha pealt, sest mis puutub enne magaminekut söömisesse ja öösel söömisesse siis erinevate inimeste vaatenurgad võivad üsna erinevad olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peamine on kalorsus ja õige makrotoitainete vahekord.

Keha suudab väga edukalt põletada rasva ükskõik millal sa suuri eineid sööd. Kohe hommikul, või kohe enne magamaminekut. See jutt nagu öösel söödu jäädavalt rasvavarudesse salvestatakse on tobedus. Jah, see võib juhtuda ajutiselt - aga so what? Kui sööd enne magamaminekut niivõrd palju, siis see on ju tähendanud seda, et ülejäänud päeva oled vähem söönud ja selle võrra enam rasva põletanud.

Summa ei muutu liidetavate järjekorrast.

Oled kaloridefitsiidis ning pekk põleb igal juhul. Täiesti vältimatu. Söö või kilo jäätist enne und ära ning pekk põleb täiesti vabalt. ;)

Ma soovitan süüa enne magamaminekut just niipalju, mis tagab hea une ning selle, et hommikul pole kohe mingi surma-nälg vaid lihtsalt vbl kergelt näpistab. Milline see reaalis välja näeb - ei tea. Sinu enda valik ja sõltub sinust.

Öösel seedib toit väga edukalt. Küll aeglasemalt ja mõningate mööndustega, aga seedib. Üks probleem on nö. "Acid reflux", jään eestikeelse variandi hetkel võlgu. Ehk maomahlad pääsevad maost välja kuna unes erinevate nende lihaste töö on nõrgendatud, mis tavaliselt blokeerivad sellise võimaluse.

Seega kui toit on liiga suur, rasvarohke - siis on võimalik, et see probleem tekib. Sellisel juhul tuleb piirata tarbimist. Aga see pole üleliiga sagedane probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on eestikeeli lihtsalt refluks

http://www.naistemaailm.ee/index.php?module=article&id=16264

LOL@pole väga sagedane probleem. Ilma meditsiinikirjandusega kursis olemist ei soovita nii huupi pakkuda, doktor ;)

Tekitab ösofagiiti, mis on eestis üsnagi levinud ja tõsine probleem, osaliselt ka sellepärast, et meil on juba vanast ajast komme ja väljend "leiva luusse laskmine".

http://www.inimene.ee/?disease=%C3%B6&sisu=disease&did=313&idr=Mhbr2ew6mrt3yds5Q1-xsx2m6pc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nojah. Rasvast ma õnneks enne magaminekut ei tarbi. Kohupiima söön rasvavaba ja puuviljad ei tohiks ka niipalju rasvu sisaldada et antud probleemi tekitada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Summa ei muutu liidetavate järjekorrast.

Oletame, et on tüdruk, kes tahab alla võtta ja tema mõistlik päevane kaloraaz on 2000kcal. (u. 500g glükoosi)

Kuna tal on päev kiire ja pole aega süüa, siis ta sööb õhtul enne magama minekut pool kilo glükoosi.

Kas see on OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletame, et on tüdruk, kes tahab alla võtta ja tema mõistlik päevane kaloraaz on 2000kcal. (u. 500g glükoosi)

Kuna tal on päev kiire ja pole aega süüa, siis ta sööb õhtul enne magama minekut pool kilo glükoosi.

Kas see on OK?

Tähtis on ka makrode vahekord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletame, et on tüdruk, kes tahab alla võtta ja tema mõistlik päevane kaloraaz on 2000kcal. (u. 500g glükoosi)

Kuna tal on päev kiire ja pole aega süüa, siis ta sööb õhtul enne magama minekut pool kilo glükoosi.

Kas see on OK?

Tähtis on ka makrode vahekord.

Ja nii lihtne see ka on.

Lõpetage see Musta ja Valge nägemine ükskord ära. For crying out loud. Miks peavad olema ainukesed kaks varianti maailmas kas see, et sööd kilo suhkrut päevas või ainult juurikaid, maitsetut kohupiima ja kanarinda.

Äkki teeks nii, et igast asjast veidikene? Ah. Prooviks vahelduseks? möh? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on eesti keelne foorum, inglise keelt saad harjutada siin ja vene keelt siin!

Aga see selleks...

Nii et kui oleks hommikusöögiks teelusiktäis toiduõli, lõunaks 50g valgupulbrit ja õhtuks 400g glükoosi, siis oleks kõik OK?

Või mis need õiged vahekorrad on ja miks need üldse tähtsad on?

Suhkruhaigeks ei jääks???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×