Jump to content
Risto Uuk

Kuidas muuta jõutreeningu tegemine lõbusamaks?

Recommended Posts

Mu filosoofia elus on selline, et ei tuleks teha asju, mis ei meeldi. Kui jõutreeningu tegemine ei meeldi, tuleks mõelda välja, kuidas see lõbusamaks muuta või sellest üldse loobuda.

Ma olen kirjutanud enda blogis mõned ideed, kuidas jõutreeningu tegemist lõbusamaks muuta: http://ristouuk.wordpress.com/2012/02/14/10-ideed-kuidas-joutreeningu-tegemine-lobusamaks-muuta/

Kui sul on mingeid häid ideid, siis ole hea ja jaga neid siin või blogipostituse all.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No on neid tegelasi nähtud küll, kes otse peolt spordisaali tulevad. Jõusaalis neist väga asja ei ole, aga meeleolu on laes :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mine jõusaali asemel kergejõustikuhalli ja vaata, mis seal tehakse - lisaks kolmele suurele proovi klassikalise tõstmise harjutusi, erinevaid hüppeid (tõketega ja niisama), spurdid, kuulijännid, topispalli loopimised...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siia võiks tegelikult veel ühe punkti lisada:

11. Mine bodypumpi!

Kui jõutreening ei paku sulle enam lõbu ning tundub pigem enda piinamine, siis tõenäoliselt ei ole sa kunagi bodypumpis käinud. Kusjuures eelmainitud rühmatreening ühendab ka paljusid eelnevaid punkte: nimelt personaaltreeneri palkamine on üsna kulukas ettevõtmine, kuid bodypumpis juhendatakse(1) sind täpselt sama hinna eest, mille eest sa niikuinii jõusaalis(osade spordiklubide puhul) käid. Samuti on ümberringi päris palju "treeningpartnereid"(2) ning üheskoos on ikka toredam. Bodypumpi puhul on tegemist kindlasti ka vaheldust pakkuva treeninguga võrreldes tavalise jõutreeninguga(3). Kuna harjutused muutuvad ebameeldivaks tavaliselt seepärast, et sooritustehnika on vale, siis järelikult ei tohiks bodypumpis eriti ebameeldivaid harjutusi olla(4), sest vale tehnika korral märkab ja korrigeerib seda treener. Trenni tehakse üldjuhul hea muusika saatel, mis kostub kõvasti üle saali(6). Kuna bodypump on hoogne treening ning vaevu jääb aega üleüldse lihasgruppide vahel puhata, siis punkt (7) üle filosofeerimine langeb üleüldse ära :D Kuna bodypump ei toimu jõusaalis, saab ka (8) täidetud ja samuti ka (9) kuna selle rühmatreeningu puhul on tegemist lihasvastupidavustreeninguga. Ilmselgelt on täidetud ka (10). Pealegi pärast esmakordset bodypumpi tõenäoliselt tõded, et jõusaalis treenida ei olegi nii raske.

(1)-(10) on viited blogis väljatoodud punktidele.

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma hakkasin veidi juurdlema selle asja üle. Jõusaalis treenimine pole minu jaoks vist kunagi tõeliselt lõbus olnud. Aga kas peakski? Jõutrenni võib ju võtta nagu rasket katsumust ja kui ühe sellise raske katsumuse nädalas teed, siis ülejäänud käimised võivad olla veidi lihtsamad. Teed ühe raske katsumuse ära ja järgmine kord ongi lõbusam minna, sest tead, et seekord on veidi kergem jne. Selline vahelduva pingega tegemine. Lõbusamaks teeb kindlasti kombineerimine erinevate kavadega, selline tuimalt 3-5 korda nädalas samad harjutused tapab igasuguse energia.

Võibolla tavainimesele ei sobi selline meetod ja siis töötavad Sinu blogis pakutud variandid muusika ja/või treeningpartneriga ideaalselt. Jällegi meenub oma kunagine treeningpartner - kuna mina arenesin kiiremini, siis peagi tema hale vingumine mulle närvidele käima ja sellega lõppes trennikaaslasega treenimine. Üksi on parim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma hakkasin veidi juurdlema selle asja üle. Jõusaalis treenimine pole minu jaoks vist kunagi tõeliselt lõbus olnud. Aga kas peakski? Jõutrenni võib ju võtta nagu rasket katsumust ja kui ühe sellise raske katsumuse nädalas teed, siis ülejäänud käimised võivad olla veidi lihtsamad. Teed ühe raske katsumuse ära ja järgmine kord ongi lõbusam minna, sest tead, et seekord on veidi kergem jne. Selline vahelduva pingega tegemine. Lõbusamaks teeb kindlasti kombineerimine erinevate kavadega, selline tuimalt 3-5 korda nädalas samad harjutused tapab igasuguse energia.

Võibolla tavainimesele ei sobi selline meetod ja siis töötavad Sinu blogis pakutud variandid muusika ja/või treeningpartneriga ideaalselt. Jällegi meenub oma kunagine treeningpartner - kuna mina arenesin kiiremini, siis peagi tema hale vingumine mulle närvidele käima ja sellega lõppes trennikaaslasega treenimine. üksi on parim.

Inimesed on erinevad, teisest küljest on hädaldav(oma arengu seisukohast) treeningpartner just hea õppimiskoht personaaltreeneri tasandil ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siia võiks tegelikult veel ühe punkti lisada:

11. Mine bodypumpi!

Kui jõutreening ei paku sulle enam lõbu ning tundub pigem enda piinamine, siis tõenäoliselt ei ole sa kunagi bodypumpis käinud. Kusjuures eelmainitud rühmatreening ühendab ka paljusid eelnevaid punkte: nimelt personaaltreeneri palkamine on üsna kulukas ettevõtmine, kuid bodypumpis juhendatakse(1) sind täpselt sama hinna eest, mille eest sa niikuinii jõusaalis(osade spordiklubide puhul) käid. Samuti on ümberringi päris palju "treeningpartnereid"(2) ning üheskoos on ikka toredam. Bodypumpi puhul on tegemist kindlasti ka vaheldust pakkuva treeninguga võrreldes tavalise jõutreeninguga(3). Kuna harjutused muutuvad ebameeldivaks tavaliselt seepärast, et sooritustehnika on vale, siis järelikult ei tohiks bodypumpis eriti ebameeldivaid harjutusi olla(4), sest vale tehnika korral märkab ja korrigeerib seda treener. Trenni tehakse üldjuhul hea muusika saatel, mis kostub kõvasti üle saali(6). Kuna bodypump on hoogne treening ning vaevu jääb aega üleüldse lihasgruppide vahel puhata, siis punkt (7) üle filosofeerimine langeb üleüldse ära :D Kuna bodypump ei toimu jõusaalis, saab ka (8) täidetud ja samuti ka (9) kuna selle rühmatreeningu puhul on tegemist lihasvastupidavustreeninguga. Ilmselgelt on täidetud ka (10). Pealegi pärast esmakordset bodypumpi tõenäoliselt tõded, et jõusaalis treenida ei olegi nii raske.

(1)-(10) on viited blogis väljatoodud punktidele.

Palju sõltub muidugi ka bodypumpi treeneri olemusest. Kui on sellise vaikse loomuga inimene, siis jääb teema poolikuks. Kui aga niigi segane treener on päevaga ära joonud 2 pudelt energiajooki, siis hakkab meeleolu vaikselt tulema küll :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inimesed on erinevad, teisest küljest on hädaldav(oma arengu seisukohast) treeningpartner just hea õppimiskoht personaaltreeneri tasandil wink.png

Seda küll. Ju ma siis ei osanud sellest õppust võtta. Eks see oli ka üle 10 aasta tagasi ja minu empaatiavõime oli vähemarenenud. Sel ajal oli ka see probleem, et kuidas ajastada koos käimisi, üks hakkas teisest sõltuma, temal oli auto ja minul mitte, tihti jäi viimasel hetkel trenn ära kuna mingi asi tuli mul õvi tal vahele jne. Sellised olmelised probleemid hakkasid tekkima. Naistreeningkaaslane oli ka kunagi, temaga tekkis jälle suhe, nii et kuidagi ei ole nagu vedanud nende treeningpartneritega. Viimasega vedas muidugi teises mõttes aga see on teine teema ka. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on just nii, et iga trenn tahaks ikka endast maxi anda, kui veel hea muusika klappidest mängib ja üldine õhkkond lihtsalt, annad endast 110%...Praegu jäin natuke haigeks, aga tahaks juba trenni minna :D. See üldine tunne lihtsalt on võimas, kui näiteks viimase seeria viimased kordused juba teed nii, et tunned, et kukud kokku varsti(osade harjutuste puhul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palju sõltub muidugi ka bodypumpi treeneri olemusest. Kui on sellise vaikse loomuga inimene, siis jääb teema poolikuks. Kui aga niigi segane treener on päevaga ära joonud 2 pudelt energiajooki, siis hakkab meeleolu vaikselt tulema küll :P

Kas ka pidevalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aastast aastasse kükki-püsti-kükki-püsti või kangi üles-alla-üles-alla liigutamine võib ikka vahest kopa ette visata küll ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aastast aastasse kükki-püsti-kükki-püsti või kangi üles-alla-üles-alla liigutamine võib ikka vahest kopa ette visata küll ^_^

Iga korduv liigutus võib "kopa ette visata", kuid siinkohal täidab mainitu ju mingit väga kindlat (ehk isegi mitut) konkreetset eesmärki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maailm ei varise kokku, kui seda eesmärki siin ja kohe ei täida. Ma tahan et ka kulgemine oleks huvitav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@htilga: Mida sa selle all täpselt mõtled, et antud teema saab kokku võtta sellega, et asi algab vääruskumustest ja mõtlemisvigadest?

Ja Bodypump on tõesti päris hea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IVARK: Loomulikult ei pea midagi. Aga ma näen elu ette nii, et ideaalis on umbes 16 tundi päevast kõik väga lõbus ja mõnus (kaheksa tundi on magamist). Ehk eesmärk on pidevalt tõsta seda kui palju sa mingitest tegevustest meelelahutust ja heaolu saad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IVARK: Loomulikult ei pea midagi. Aga ma näen elu ette nii, et ideaalis on umbes 16 tundi päevast kõik väga lõbus ja mõnus (kaheksa tundi on magamist). Ehk eesmärk on pidevalt tõsta seda kui palju sa mingitest tegevustest meelelahutust ja heaolu saad.

Elu on kannatus ja inimene areneb vaid läbi kannatamise, seega jõutreening peabki olema kannatus ja raske katsumus. Kuhu me lõbu taga ajades jõuame, Rooma impeerium lagunes selle pärast lõppude lõpuks! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@htilga: Mida sa selle all täpselt mõtled, et antud teema saab kokku võtta sellega, et asi algab vääruskumustest ja mõtlemisvigadest?

Ja Bodypump on tõesti päris hea.

Mõtlen selle all seda, et kui rääkida inimestest, kellele jõutreening ei meeldi (aga seda siiski teevad), siis tegelik probleem asetseb kuskil mujal.

Natuke kaugemal: omatakse näiteks vääruskumust, et kaalunumber peab pidevalt langema, misjuures peab keha alati ka suuremale treeningmahule vastu pidama (eks neid taolisi ole oma eri variatsioonides palju). Kui aga sellist eesmärki alati saavutada ei suudeta, siis võib ehk kujuneda negatiivne sund-mõte, mis järgmisel korral trenni tegema minnes haamerdab midagi taolist nagu, et "ma niikuinii ei suuda, mõttetu pingutada" vms, ja tulemus on seeläbi vastavalt mõtlemisveale kahekordselt negatiivne.

Veel kaugemal: minnakse näiteks jõutrenni tegema (kuigi see ei meeldi) madalat enesehinnangut kompenseerima (või siis mingil muul põhjusel, mille jaoks on jõutreening vaid leevendus, mitte lahend).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina lähen trenni, et oma viimast rexi üle teha, see on juba korralik motivatsioon ja kui õnnestub, siis võtab jala tatsuma küll :)

Samuti kui pidada liiga suurt vahet (ütleme et oled nädal aega haige), siis mõnel tagasi trennijuurde naaseda on päris raske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma olen juba vana ja nõder ning ei ole kursis mida kõike internetis tarka kirjutatakse kuid mulle jääb täiesti arusaamatuks "jõutreeningu lõbusamaks tegemine". Pulli võib vabal ajal teha palju soovid. Trenni tuled mõtetega mida ja kui palju tegema hakkad. Ma ei näe ega kuule enda kõrval kedagi kui tegelen süvenenult oma treeninguga.

Laste puhul peab tõesti muutma treeningu mänguliseks sest nemad omandavad uusi oskusi kõige paremini just läbi mängu.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina lähen trenni, et oma viimast rexi üle teha, see on juba korralik motivatsioon ja kui õnnestub, siis võtab jala tatsuma küll :)

Samuti kui pidada liiga suurt vahet (ütleme et oled nädal aega haige), siis mõnel tagasi trennijuurde naaseda on päris raske.

endal sama point, ja toimib juba pea kaks aastat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IVARK: Loomulikult ei pea midagi. Aga ma näen elu ette nii, et ideaalis on umbes 16 tundi päevast kõik väga lõbus ja mõnus (kaheksa tundi on magamist). Ehk eesmärk on pidevalt tõsta seda kui palju sa mingitest tegevustest meelelahutust ja heaolu saad.

Saan aru kontseptsioonist, et elus võiks tegeleda ennast huvitavate asjadega ja ideaalis sellega ka leiba teenida kuid mõnus pole see enamus ajast, sest tööd peab tegema mehemoodi. Lõbus ja mõnus on võibolla osa päevast, õhtul kui õlle lahti teed ja rahulolevalt kordaläinud päevale mõtled. Ideaal on omaette teema, st. teoorias tore aga elus ei kehti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nautige siis trenni tegemist. Minu jaoks on trenn mõnus. Eriti meeldiv, kui selle trenni jooksul ka mingi uus rekord sünnib.

Samas sunniviisiliselt selle mõnusaks-mänguliseks tegemine on keeruline ehk kui seda teed, siis tihti ei saavuta eesmärki (parem keha, madalam kaal jms), Jõusaalis tehakse tööd, aga kui see on meeldiv, siis on see lihtsalt lisaboonus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eesti keeles ei ole sõnal "lõbus" väga hea varjund selles kontekstis. Risto, sa Csikszentmihalyi kirjutatuga "flow" ehk "vookogemuse" kohta oled kokku puutunud? Vist eesti keeleski midagi saadaval rääkimata internetist ja inglise keelest. Ma arvan, et ei saaks öelda, et "flow" on "lõbus", aga see on küll midagi, mida trennis rohkem tahaks:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×