Jump to content
Sign in to follow this  
kristen.

kõhulihased NB! Lisatud 10-pack pilt

Recommended Posts

Mis mõte on teha üldse kõhulihaste harjutusi kui on teada, et kõhulihased saab kätte siis kui kõhu pealt rasva põletad (jooksmine, mingi mu areeobne parimad põletajad). Tean, et kui kõhulihastele harjutusi teed põleb ka ju mingi osa kaloritest ,aga see on nii väike võrreldes sellega mis tund aega jooksmine teeb ning rasv põleb ju üle kogu keha mitte sealt ,mis lihas parasjagu tööd teeb. Seega kas keegi selgitaks ära mis mõte kõhulihaste harjutusi üldse teha on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõhulihas on samuti lihas. Kui seda treenida, siis ta muutub tugevamaks, omab paremad kontuurid ( olgugi et seda vb rasvakihi all) ja ajapikku ka muutub massiivsemaks ( treening + toitumine ). Kõhulihastel on sinu keha keskosa tugevdamisel oluline roll. Kui keha keskosa on nõrk, ega suuri raskuseid liigutada väga ei kannata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõhulihas on samuti lihas. Kui seda treenida, siis ta muutub tugevamaks, omab paremad kontuurid ( olgugi et seda vb rasvakihi all) ja ajapikku ka muutub massiivsemaks ( treening + toitumine ). Kõhulihastel on sinu keha keskosa tugevdamisel oluline roll. Kui keha keskosa on nõrk, ega suuri raskuseid liigutada väga ei kannata.

Nii et tugevuse mõttes oleks siis juba parem lisaraskusega teha? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igal juhul oleks parem lisaraskusega teha...

Naksitrall ütles väga hästi:)

Aga alati ei pea kõike lisaraskusega tegema... kui korralikult läbi mõtlete, siis kõhulihasel on erinevates liigutustes erinev funksioon, seega oleks mõtekas seda võimalikult mitmekesiselt treenida... nii staatiliselt, kui keharaskusega, kui tõesti vahel ka lisaraskusega.

Mõtteainet: paljudes harjutustes peab kõhusirglihas töötama staatiliselt, ta ülesanne on hoida vaagnat neutraalasendis!

See on öeldud, pidades silmas selja tervist! Kõhul on selja biomehaanikas oma roll täitsa olemas ja kõhuharjutustega annab seljahädasid leevendada/kaotada.

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

gmaster juba selja kohta kirjutas, lisan veel, et kui sa tahad jõutõmmet hästi sooritada, siis pead ikka kõhtu ka juurde tegema. Samuti kui tahad sprindiga tegeleda, isegi surumisel läheb kõhtu vaja:) Põhimõtteliselt kõht on su keha keskosas, kui see koht on nõrk, siis kõik on nõrk- vaata kui keti nõrgimat lüli! Ja ma usun, et sa oled nõus, et treenitud kõhulihased paistavad rohkem madala rasvaprotsendiga välja kui treenimata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis mõte on teha üldse kõhulihaste harjutusi kui on teada, et kõhulihased saab kätte siis kui kõhu pealt rasva põletad (jooksmine, mingi mu areeobne parimad põletajad). Tean, et kui kõhulihastele harjutusi teed põleb ka ju mingi osa kaloritest ,aga see on nii väike võrreldes sellega mis tund aega jooksmine teeb ning rasv põleb ju üle kogu keha mitte sealt ,mis lihas parasjagu tööd teeb. Seega kas keegi selgitaks ära mis mõte kõhulihaste harjutusi üldse teha on?

Kui kõhulihaseid on vähe treenitud, siis ei tule ka peale rasvapõletust midagi eriti nähtavale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas nii?

Kõhulihas on ju ka lihas. Ega siis sa ainult rasvapõletusega omale punnis biitsepse või suuri rinnalihaseid ka ei saa. Enne tuleb need ikka treenida ja siis nähtavale tuua, kui nad juba nähataval ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On olemas kulturiste, kes ka peale peki mahavõtmist ei oma erilisi kõhulihaseid, mitte et nad neid ei treeniks, vaid inimese geneetika on selline. Kuid kõhulihastel on võimalik arendada samamoodi massi nagu muudel lihastel ,st, muuta need "kõhu plokid" paksemaks ja peki eemaldudes on kontuurid sügavamad ja lihased eristuvad paremini jättes võimsama visuaalse mulje. Selle jaoks ei ole vaja teha väga pikki seeriaid ja nagu mainiti võib kasutada ka lisaraskusi. Samas ei ole ise neid lisaraskusi ma kunagi ise kasutanud - lihtsalt teen sellise tehnikaga ja valin sellised harujtused kus ei ole vaja lisaraskust olnud panna.

Laiemas plaanis tugev kõht ja alaselg annavad palju juurde ka muudes baasharjutustes ja harjutustes kus on vaja keha kas stabiliseerida või hoida keha mingi mindla nurga all. Kõht ja alaselg reguleerivad üla ja alekeha vahelist liikumist ja see funktsioon muudab nende vajalikuse olulisemaks kui tihti arvatakse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, kõhulihaste kuju, sügavus ja muud näitajad ei ole teinekord inimese enda teha. Oma praktikas olen näinud küll 4, 5, 6, 7, 8, 9 kui ka 10-packe. On olnud kulturiste, kellel kõhulihas puudub täielikult kuigi terve ülejäänud keha on olnud tasemel vormis. Panen siia üles ka mõned pildid erinevatest kõhulihastest ja siin leiate ka isegi 10-packi!

post-50-0-29290300-1326039087.jpg post-50-0-30736800-1326039096.jpg post-50-0-87331000-1326039101.jpg

post-50-0-88927600-1326039107.jpeg post-50-0-52217300-1326039113.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darrem Charles treenib kõhtu ainult 1 kuu aastas.

sp_Darrem_Charles.jpg

Eks see ongi väga individuaalne. Siin foorumis on teinekord erinevad enesepiinajad kirjeldanud, kuidas nad on treeninud kõhulihaseid jalgupidi laes rippudes, raudrüü seljas ja Edgar süles, aga mida ei ole on kõhulihas. Mina ise treenin kõhtu praegu bodypumpis 4-5 korda nädalas umbes 5 minutit järjest ning hoiab hästi vormis küll.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darrem Charles treenib kõhtu ainult 1 kuu aastas.

sp_Darrem_Charles.jpg

Ise ka pole suur kõhutreenija. Vahepeal satun ajaviiteks tegema, aga muidu ka kahe-kolme kuu jooksul korra teen 2-3 seeriat.

083726705bfa7d.jpg

Edited by Sarge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina olen see õnnelik, kellel ka suure rasvaprotsendiga näeb 6-packi, kuid 8-packi jaoks peab ikka pekki põletama :D. Üldiselt sain aru, et ei ole mõtet seda kõhtu nii palju piinata, vähemalt enda puhul, piisab sellest, kui teed trenni lõppu 4-5 seeriat erinevaid harjutusi. Kunagi tegin peale igat harjutust kohe kõhtu vahele, kuid see võtab pigem jõudu ära ja põhiharjutustes ei ole seda enam nii palju :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagu juba õeldi kõhulihas toetab vägagi oluliselt su keha ja ka rühti, teine tähtis lihas on ka seljasirutaja. Treenides ainult kõhtu ja mitte seljasirutajat oled varsti kõver ja valudes.

Mitte ainult kulturistidel ei ole tugev kõht ja alaselg oluline vaid minu arust kõigil spordialadel, eriti aga neil kes harrastavad pikamajooksu. Erinevus on ainult treenimis viisides.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üks hea kõhu ja triitsepsi harjutus kodus treenijatele:

Krt, mehel on stiili B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naksitrall ütles väga hästi:)

Aga alati ei pea kõike lisaraskusega tegema... kui korralikult läbi mõtlete, siis kõhulihasel on erinevates liigutustes erinev funksioon, seega oleks mõtekas seda võimalikult mitmekesiselt treenida... nii staatiliselt, kui keharaskusega, kui tõesti vahel ka lisaraskusega.

Mõtteainet: paljudes harjutustes peab kõhusirglihas töötama staatiliselt, ta ülesanne on hoida vaagnat neutraalasendis!

See on öeldud, pidades silmas selja tervist! Kõhul on selja biomehaanikas oma roll täitsa olemas ja kõhuharjutustega annab seljahädasid leevendada/kaotada.

Noh sa võid ju teha lõputult istesse tõuse ja ennast halliks mõeldes otsida uusi asendeid jne , et mingit koormust lihasele saada ning loota , et sellest ka mingit kasu tõuseb . Võibolla tõusebki , aga kindlasti mitte niipalju , kui lisaraskusega suhteliselt madalate kordustega . Lisaks sellele on esimene variant aja raiskamine , muidugi kui sa ei kuulu selle 1 % hulka kes kaifib kõhulihaste treenimist (isiklik arvamus , mingeid kilomeetriseid uuringuid ei hakka välja tooma). Nagu öeldud , kõhulihas on lihtsalt lihas nagu iga teinegi .

Mõtteainet: paljudes harjutustes peab kõhusirglihas töötama staatiliselt , mis ideed kannab siis endas tema veel eraldi staatiline piinamine?

Fakt on ka see , et soliidsete raskustega baasharjutused panustavad sinu kõhulihase arengusse tunduvalt enam , kui lõputud istessetõusud , dragon flyd ja muud mambo-tšambod...

Ja mis puutub geenidesse siis kuskilt lugesin hea tsitaadi , mis kõlas umbes nii : " Geenidel on omadus paraneda vastavalt sellele , kui palju sa vaeva näed ja tööd teed.."

See , et lihaste düsbalanss on kole asi mida tuleb vältida ei tohiks kellelegi üllatus olla . Lihtsaim viis selleks lihaste antagonistidele samaväärset tähelepanu pöörata (pluss venitamised ja muu teema)

Lõpetuseks ma ütleks pigem nii : kõhulihasel on erinevates liigutustes erinev funksioon, seega oleks mõtekas seda võimalikult mitmekesiselt treenida... nii lisaraskusega, kui keharaskusega, kui tõesti vahel ka staatiliselt. :huh:

all good...no bad feelings..

Edited by Okk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mis puutub geenidesse siis kuskilt lugesin hea tsitaadi , mis kõlas umbes nii : " Geenidel on omadus paraneda vastavalt sellele , kui palju sa vaeva näed ja tööd teed.."

Sa võid näha lõputult vaeva ja ennast lolliks töötada, aga kui sul on ebasümmeetriline kõhulihas siis ideaalseks seda ei saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×