Jump to content
fitness007

Rasvaprotsendi vähedamine

Recommended Posts

Tere olen 18 190cm pikk ja kaal 109.Olen tegelenud jõusaaliga peaaegu juba aasta.Praegu üritan rasvaprotsenti vähemaks saada tehes 3 korda nädalas hiiti ja jälgides toitu mida söön(jälgisin ennemgi aga võtsin natuke lõdvemalt massi kasvatamise ajal).Probleem sellest et kaal ei taha eriti lagenda(BAV 2380).Hoian valke kuskil 1-1.2 kg kohta ja süsivesikud kuskil 160 ja rasvad 50-70 juures.Suvel kaal langeb kaal päris kiiresti ilma mingite eriliste pingutusega ja siis talvel tuleb see kaal tagasi.Enne magamaminekut ma umbes 2 tundi ei söö.Ma kardan et mu toitumises(söön äkki liiga vähe või palju) või milleski muus on mingi viga.Sooviksin teie arvamusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis see kaloraaž siis kokku teeb? Tundub rämedalt vähe.

Minu 65kg kaaluv 170cm naine sööb ka rohkem sina, kui trenni teeb vähem. Seega veidi mõtlemisainet sulle. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kui sa ka ise arvad, et su toitumises on mingi viga, siis ehk tooksid ka selle siin täpsemalt välja? ;)

---

Hetkel näib su kaloraaž olevat ~1660kcal?

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

eks ta sinna 2000kcal alla on jah.Ma ei tea võibolla ma söön liiga lahjasid toite(kohupiima päris palju).Üritan süüa umbes 5 korda päevas.Jõudu nagu on ja jõusaalitulemused paranevad aga kaal ei taha langeda.Vähemalt mu jaoks on suht raske seda õiget kaloraaži täis süüa.Ma ei tea kas äkki organism on juba kriisiseisu läinud ja juba rasvasid hoidma hakkanud ,et liiga vähe toitun.Kõht vähmalt tundub kohuaeg täis olevat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eks ta sinna 2000kcal alla on jah.Ma ei tea võibolla ma söön liiga lahjasid toite(kohupiima päris palju).Üritan süüa umbes 5 korda päevas.Jõudu nagu on ja jõusaalitulemused paranevad aga kaal ei taha langeda.Vähemalt mu jaoks on suht raske seda õiget kaloraaži täis süüa.Ma ei tea kas äkki organism on juba kriisiseisu läinud ja juba rasvasid hoidma hakkanud ,et liiga vähe toitun.Kõht vähmalt tundub kohuaeg täis olevat.

Sa ju nälgid, mitte ei pea dieeti rasvaprotsendi vähendamiseks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palju peaks siis kcal olema ,et oleks dieet mitte enam nälgimine?Peaks valku veel tõstma?

~10%-line negatiivne kaloraaž

ehk

(BAV+(0,3*BAV)+ ~500kcal *n)*0,9 ; kus n=treeningtundide arv.

---

Ja ideaalis läheks BAV kalkulaatorisse kehakaal rasva osakaalu arvestamata, sest viimane pole aktiivne kude ja seetõttu ei vaja energiat(kcal).

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

kas selline jaotus oleks õige ?

2500kcal

hommik 700kcal 40 valku 100 süsivesik 11 rasva

lõuna 500kcal 40 valku 70 süsivesik 11 rasva

vaepala 500kcal 40 valku 60 süsivesik 11 rasva

õhtusöök 500kcal 30 valku 50 süsivesik 11 rasva

hiline õhtusöök 300kcal 30grm valku 17 süsivesikut 11 rasva

või tuleks veel midagi muuta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kas selline jaotus oleks õige ?

2500kcal

hommik 700kcal 40 valku 100 süsivesik 11 rasva

lõuna 500kcal 40 valku 70 süsivesik 11 rasva

vaepala 500kcal 40 valku 60 süsivesik 11 rasva

õhtusöök 500kcal 30 valku 50 süsivesik 11 rasva

hiline õhtusöök 300kcal 30grm valku 17 süsivesikut 11 rasva

või tuleks veel midagi muuta?

Lol. Ega sa robot pole, et täpselt kella järgi peab vastav kogus toitaineid sisse kallama, muidu lähed katki. :D

Tore, kui sulle selline pedantsus istub, aga millegi pärast on tunne, et enamike jaoks on see ilgelt tüütu ja tobe järgida. Hakata nüüd menüüd niimoodi hakkima ja pakkima, et täpselt sellised numbrid tuleks. :D

Löö numbrid kokku ja vaata, mis summad näitavad. Ning siis jaga niimoodi päeva peale ära, kuid sulle endale paremini istub.

Mina näiteks lööks hommikusöögi kohe minema ning paneks selle õhtusöögile otsa. Aga eks maitse ja tunnetamise asi. Mõnel ei tule trennist mitte muhvigi välja, kui kõhus kasvõi üks rosinake on. Mõni teine aga ei saa muidu trenni tehagi, kui varem pole kõht korralikult täis puugitud.

Seega säti asju nii nagu sulle paremaid tulemusi annab. KUi hommikul isu pole, siis ära söö. Kui meeldib trenni teha vähe tühjema kõhuga siis söö trennieelne toit varem või koguseliselt väiksem ja peale trenni siis rohkem näiteks.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samas kui raskused trennis suurenevad ja jõudu tuleb juurde, siis võib-olla kaal ei lange tänu sellele, et lihasmassi tuleb vaikselt juurde(neg. kaloraaži juures :rolleyes: ) ja rasv tasapisi väheneb. Kuigi asi võib ka olla ainevahetuses või siis see söök, mida sa sööd, et ülalmainitud toitained kätte saada, on kiirtoit vms :D

Üldiselt soovitan süsivesikuid süüa veidi vähem(kuigi neid juba praegu vähe ja tarbida enamjaolt aeglaseid süsikaid) ja selle arvelt suurendada valgukogust (ja ka rasva). Joo palju vett, väldi lihtsuhkruid, tarbi kasulikke rasvu(kala,pähklid, õlid jms), käi korralikult trennis ja trennis pinguta korralikult, küll siis kaal kukkuma hakkab ja rasvaprotsent langema ;) Pole vaja nii täpselt ka neid numbreid ja toidukordade aegu taga ajada, peaasi et päeva peale vajalikud ained kätte saad :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol. Ega sa robot pole, et täpselt kella järgi peab vastav kogus toitaineid sisse kallama, muidu lähed katki. :D

Tore, kui sulle selline pedantsus istub, aga millegi pärast on tunne, et enamike jaoks on see ilgelt tüütu ja tobe järgida. Hakata nüüd menüüd niimoodi hakkima ja pakkima, et täpselt sellised numbrid tuleks. :D

.......

Mina näiteks lööks hommikusöögi kohe minema ning paneks selle õhtusöögile otsa. Aga eks maitse ja tunnetamise asi. Mõnel ei tule trennist mitte muhvigi välja, kui kõhus kasvõi üks rosinake on. Mõni teine aga ei saa muidu trenni tehagi, kui varem pole kõht korralikult täis puugitud

.......

.

Ei tohiks ju olla hirmus keeruline aru saada , et kui inimene kirjutab "hommik-500kcal " ei eelda ta , et ajabki endale punkti pealt 500kcal sisse . Mingi tugipunkt arvutamiseks peab ju olema. Kellaaegu ma ka kuskil ei hoomanud . See et sulle meeldib 2000 kcal korraga sisse ajada on sinu isiklik teema , aga ikka viitsid igas teemas uuesti ja uuesti "lolle" harida , enamikule kaasneb sellega si.emast si.em enesetunne. Einestad viis korda ja enamjaolt tead palju kaloreid tuleb , lihtne . Ei hooma siin mingit pedantsust. Muidugi "kas selline jaotus oleks õige ?" on tobe kysimus , aga ....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

eks ta sinna 2000kcal alla on jah.Ma ei tea võibolla ma söön liiga lahjasid toite(kohupiima päris palju).Üritan süüa umbes 5 korda päevas.Jõudu nagu on ja jõusaalitulemused paranevad aga kaal ei taha langeda.Vähemalt mu jaoks on suht raske seda õiget kaloraaži täis süüa.Ma ei tea kas äkki organism on juba kriisiseisu läinud ja juba rasvasid hoidma hakkanud ,et liiga vähe toitun.Kõht vähmalt tundub kohuaeg täis olevat.

Kui räägid et su BAV on 2300, ning jutust tuleb välja et kcal jäävad sinna alla 2000 siis on igati õigustatud kahtlustada et sööd natuke vähe! Aga kaal peaks langema sellegipoolest! Kõik oleneb kui kaua sa oled üritanud kaalu langetada-rääkides 2-3 nädalast ei pruugi tulemusi olla. Kaalu langetamiseks peab ergutama ainevahetust, tihedate ja väiksemate toidukordadega, ja see nö ergutamine võib võtta mõne nädala enne kui kaal langema hakkab vaikselt. Soovitan rohelist teed proovida või mugavuse pärast rohelise tee ekstrakti tablette. Aga eks see kaalulangetamine ongi keerulisem kui kaalust juurde võtmine! Nie et edu igaljuhul!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nüüd kui mõni aeg normaalselt söönud olen cirka 2500kcal on kaal hoopis vaikselt tõusnud.Ma kohe ei tea kas ma pingutan mingi asjaga üle või keha punnib lihtsalt vastu.Söön 5 korda päevas.(Kas peaks võtma endale toitumiskava profi poolt?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nüüd kui mõni aeg normaalselt söönud olen cirka 2500kcal on kaal hoopis vaikselt tõusnud.Ma kohe ei tea kas ma pingutan mingi asjaga üle või keha punnib lihtsalt vastu.Söön 5 korda päevas.(Kas peaks võtma endale toitumiskava profi poolt?)

Kui soovid kindlasti kaalu vähendada, siis ei teeks ju ka paha toitumiskava tellimine http://www.fitness.ee/veebitreener ,eks kogenum silm oskab ju erinevate nüanssidega mängida ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×