Jump to content
gmaster

Vigastuste ennetamine, taastusravi jm

Recommended Posts

9 ja 10 mai olen Tartus seminaril ja ilmselt kui vaja, siis võin ka mõne inimese vastu võtta, niiet võtke julgelt ühendust, ka vanad kliendid :)

Muidu kirjutan jätkuvalt lõputööd jooga mõjust tervisenäitajatele ja lihaste biomehaanilistele omadustele, aga kui keegi väga mingil teemal arutada tahab, siis andke tuld :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upitan veidi teemat ja täpsustan et tartlastel on siis võimalik veel homme ja ülehomme (10-11 juuni) minu teenuseid kasutada, peale seda paraku mul Tartusse enam väga asja ei ole...

Niiet kõik kellel midagi kurta või kontrollida on vaja - georg@teiping.ee või 53 836 066.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii, ühe etapiga siis ühel pool, lõputöö kaitstud.. Lõpetamine siis 21.06

Aga ega siin pikka pulli pole, homme juba tööpäev uues kohas, kuigi mõned teised kohad on veel huvi üles näidanud. Esialgu asun tööle Adeli Eesti Rehabilitatsioonikeskusesse, kus siis põhiklientuur tugiliikumisaparaadi- ja neuroloogiliste probleemidega patsiendid. Kolm esimest nädalat möödub kohe LOKOMAT-kõnniroboti peal.

client-with-JP.jpg

Lokomat_1.jpg

Minu teada peaks neid täiskasvanuvariante eestis 2 olema, ja 1 lasteversioon veel Mustamäel lastehaiglas.

Aga jätkuvalt võtan eraviisiliselt vastu nii valutavaid kontoritöölisi kui jõusaalijõmme, vähemalt lähiajal.

Panen siia siis paljudele huvipakkunud lõputöö ka.. Kaalun ka seda, et kui mu fotokas euroopa turneelt tagasi tuleb, siis teha videopostitus sellest, mis need tulemused reaalselt tähendavad. Tulemused olid tõesti väga huvitavad.

Tavalugejatel tasuks siis lugeda läbi kirjanduse ülevaade ja lõpust arutelu, saab ka veidi aimu.

LÕPUTÖÖ FAIL GEORG LAASIK.pdf

Edited by gmaster
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei saa ikkagi aru, miks nende vererõhud tõusid. Osad neist olid enne suht alakaalulised, aga ikkagi.

Kahju, et nii vähe uurimisaluseid oli. Sedasi on ikka keeruline rallit sõita, kui sul on 8 inimest ja neist osad veel ei käi kohal ka korralikult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei saa ikkagi aru, miks nende vererõhud tõusid. Osad neist olid enne suht alakaalulised, aga ikkagi.

Kahju, et nii vähe uurimisaluseid oli. Sedasi on ikka keeruline rallit sõita, kui sul on 8 inimest ja neist osad veel ei käi kohal ka korralikult.

See jäi müstikaks jah, aga võis olla ka sellest, et nad varem olid täiesti inaktiivsed, ja siis koormuse tõusuga ka väike vererõhu tõus. Vererõhk jäi

ikkagi tegelikult mõne ühiku kaugusele ideaalist nende keskmise vanuse kohta. Aga näed, kõigil kellel tõusis vererõhk, paranes ka energilisus.

Pm ei saa seda pisikest tõusu isegi negatiivseks nimetada, minumeelest pole tingimata nii et tõus-halb, langus-hea.

Pilootuuringu kohta isegi palju uuritavaid :lol: Kahju muidugi, et paljud üle lasid.. aga c'est la vie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii, ühe etapiga siis ühel pool, lõputöö kaitstud.. Lõpetamine siis 21.06

Aga ega siin pikka pulli pole, homme juba tööpäev uues kohas, kuigi mõned teised kohad on veel huvi üles näidanud. Esialgu asun tööle Adeli Eesti Rehabilitatsioonikeskusesse, kus siis põhiklientuur tugiliikumisaparaadi- ja neuroloogiliste probleemidega patsiendid. Kolm esimest nädalat möödub kohe LOKOMAT-kõnniroboti peal.

client-with-JP.jpg

Lokomat_1.jpg

Minu teada peaks neid täiskasvanuvariante eestis 2 olema, ja 1 lasteversioon veel Mustamäel lastehaiglas.

Aga jätkuvalt võtan eraviisiliselt vastu nii valutavaid kontoritöölisi kui jõusaalijõmme, vähemalt lähiajal.

Panen siia siis paljudele huvipakkunud lõputöö ka.. Kaalun ka seda, et kui mu fotokas euroopa turneelt tagasi tuleb, siis teha videopostitus sellest, mis need tulemused reaalselt tähendavad. Tulemused olid tõesti väga huvitavad.

Tavalugejatel tasuks siis lugeda läbi kirjanduse ülevaade ja lõpust arutelu, saab ka veidi aimu.

attachicon.gifLÕPUTÖÖ FAIL GEORG LAASIK.pdf

Kas sellele linki, mida jagada ei saa juurde lisada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leidsin hea uuringu.

Lühikokkuvõte: Uuring viidi läbi 180 kaelast põhjustatud pea- ja ülajäseme valudega naisel. Eesmärk oli võrrelda staatiliste ja dünaamiliste jõuharjutuste ja dünaamiliste vastupidavusharjutuste mõju, mõlemad tegid ka venitusi. Kolmas grupp tegi ainult venitusi.

Tulemused: 12 kuu pärast oli jõutreeningu grupil peavalu vähenenud 69% protsendi võrra, vastupidavusgrupil 58% ja venitusgrupil 21% võrra. Ülajäseme valu vähenes esimeses grupis 58%, teises 70% ja kolmandas 21%.

Kokkuvõte: Kõik meetodid vähendasid peavalu.
Venitamine, mida väga tihti sellistel puhkudel soovitati, vähendas valu vähem kui vastupidavus- või jõutreeninguga kombineeritult.

Ylinen, J. jt. (2010). Effect of neck exercises on cervicogenic headache - a randomised controlled trial.

Journal of rehabilitational medicine, 42: 344-349

Nii et kui teil selline probleem on, siis pöörduge spetsialisti poole, kes teile vastava kava koostab :)

Edited by gmaster
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vahepeal sai siis kool lõpetatud, ma nüüd siis paberitega füsioterapeut.

post-2813-0-86386800-1371904574_thumb.jp

Ja eks muid uudiseid ka, aga neid juba mõne päeva pärast :)

Seniks ilusat nädalavahetust ja toredat jaanipäeva, ärge siis seda rahvussporti (teatud ujumist) liiga usinalt harrastage. Teist rahvussporti, vettehüppeid võõras kohas võite ka veidi vältida :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heihopsti, jõumehed!

Kaua mul seal rehabilitatsioonikeskuses töötada ei lastud -
Asjad on nimelt vahepeal nii arenenud, et nüüdsest töötan ma sellise märgi all

119_1362.JPG

Aga jätkuvalt tegelen ka teiste klientide massaaži ja kinesioteipimisega :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole kuskil konkreetselt müügil küll näinud :D

Tõenäoliselt liigub see asi rohkem meditsiini-veterinaariatarvetega, ehk siis pigem kuskilt sealt uurida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jalkalainel jätkame:

Täna toimus siis Estonia teatris jalgpalligala, kus minu meeskond sai Esiliiga A-s III koha ehk pronksi :)!
Mina hoolitsen siis oma meeskonnaliikmete vigastustest taastumise, sooritusvõime parandamise ja toitumise eest, niiet tegevust mul jagub :)!

Nüüd siis väike puhkus ja järgmisel hooajal proovime veelgi paremat tulemust, kuna kõva tiim on koos :)

post-2813-0-06008000-1385323292_thumb.jp

post-2813-0-75877500-1385323510_thumb.jp

Aga vaatamata sellele põhitööle tegelen jätkuvalt väga aktiivselt ka eraklientidega - nii jõumeeste kui kontoritöötajatega!

Edited by gmaster
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Küsin üle oma õlaprobleemi kohta: Nimelt suutsin trennis venitada paremat õlalihast, ajal mil tegin lõuatõmbeid. Üritades lailihast maksimaalselt venitada kadus neg. faasi lõpus pinge õlalihasest ning pos. faasi alguses käis lihtsalt kerge valu läbi. Paistetus puudub, sammuti ei ole ka teravat valu erinevaid igapäevaseid liigutusi tehes - peale küünarnuki tõstmist õla kõrgusele, a'la lendamist tehes. Saab suruda nii rinnalt, kui rööbaspuudelt ilma ebamugavuseta. Ette ja kõrvale saab tõsta sirget kätt probleemivabalt, aga kui kõverada kätt küünarnukist selliselt, et käsi on horisontaane maapinnaga, siis tekib õlalihasesse valu. Soe ja erinevad kreemid vähendavad sümptomeid, aga ei ravi põhjust.

Tean,et on vaja puhkust anda ning otseselt ma ei treenigi õlga, aga rinnale ja seljale tehes kaasatakse ka need õlalihased. Kuidas ma peaksin taastuma sellest, kas lisaks harjutustele õlale, peaks andma täielikku puhkust ülakehale? Kas teipimine kiirendaks taastumist?

Lisasin pildi ka, nimelt valu tekib selles ringisiseses piirkonnas.

2qmddnt.jpg

Edited by Ak_47

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere!
Harjutuste tegemine oleneb veidi sellest, mis lihas sul hädane on, kas tõesti delta või midagi muud. Et ma soovitaks läbi tulla ja vaataks üle, teibiks ka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis siis vahepeal uut..?

Osalesin ühe minu silmis eesti parima ortopeed-manuaalterapeudi koolitusel manuaalteraapiast ja täiendasin oma teadmisi lülisamba ja vaagna diagnostikast ning manuaalsest ravist. Teadupärast on õige diagnoos ravi aluseks ja võib öelda, et selles osas olen nüüd tunduvalt targem. Nüüdsest ühendan neid võtteid ja meetodeid nii oma massaaži kui füsioteraapiaprotseduuridega.

Paljud manuaalterapeudid ei töötle enne või peale liigesmanipulatsioone lihast (aktivatsioonid, inhibitsioonid, teipimine), mis oleks ka dr Ilvese sõnul väga soovitatav. Samuti ei kasuta paljud füsioterapeudid manuaalteraapiat.

Olen õpitut ka juba praktikasse pannud ning juba on ka mitmeid rahulolevaid kliente!

post-2813-0-66102300-1391641497_thumb.jp

post-2813-0-21563500-1391641512_thumb.jp

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algatuseks vaheta ratas mingi muu masina vastu välja ja palun lõpeta edasine reie masinate kasutamine,kui sind edasine abi huvitab, siis saada sõnum palun ja teeme su terveks :)

See reite lähendamine masinaga on vale jah. Ma netist jälgin Athlean Xero programmi seal soovitab kummagi jala alla rätik ja siis libistad põrandal jalgu lahku ja kokku. Või siis Athlean X kummilint õmber reite ja surud jalgu harki seistes või siis hantlitega kõrvale asteid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sai siis taas end veidi täiendatud, seekord spordimassaaži võtete vallas.

post-2813-0-39764800-1393886959_thumb.jp

Kindlasti on paljude meelel küsimus, mis vahet on spordi- ja klassikalisel massaažil?

Klassikalise/ravimassaaži ja tavalise spordimassaaži vahe osas on palju erinevaid arusaamu, kuid peamiselt oleneb see ikkagi tegijast. Teine vahe on ka töödeldud lihaste hulk - spordimassaažis võib tunniga teha praktiliselt terve keha nii eest kui tagant (loomulikult olenevalt kliendi soovist ja tarvidusest), mistõttu ei pruugi jääda aega probleemsete kohtadega tegelemiseks ja nendest "lennatakse üle". See-eest mõjub selline kogukeha töötlus koormusjärgsele taastumisele väga hästi ning see sobib see väga hästi ka diagnostikaks - võib leida potentsiaalselt probleemseid kohti, millest klient teadlikki ei olnud. Ravimassaažil on see-eest rahulikum tempo ning võtted pole niiväga "ette kirjutatud". Pole harvad ka juhused, kus teen 1h vaid ülaselga ja kaela.

Suurem vahe massaažiliikide vahel tuleb sisse aga koormuseelse ja koormusaegse spordimassaaži puhul, kus kasutatakse rohkem aktiviseerivaid võtteid.

Kas spordimassaaž peaks olema valus?

Minu seisukoht on, et spordimassaaž ei peaks kindlasti olema väga valulik, kuna valu just tekitab lihaspingeid, mida tavaliselt massaažiga just vähendada üritatakse.

Kuidas valida spordi- ja ravimassaaži/klassikalise massaaži vahel?

Loomulikult loeb kliendi isiklik soov, kuid terviseprobleemide või valu puhul tasuks kindlasti enne massaaži läbiviijaga konsulteerida. Tervele sportlasele võib aga paremini sobida just spordimassaaž, eriti võistluse järgselt. Valude puhul on tihti parima tulemusega kombinatsioon füsioterapeutilisest lähenemisest (hindamine, võtted), ravi- ja spordimassaažist.

Tervitades,
füsioterapeut Georg Laasik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuemad uudised:

1) Läbisin koolituse pehmekoeteraapiad kaela ja õlavöötme probleemide korral. Mis selles nii erilist on? Koolituse viis läbi üks eesti tippfüsioterapeute Lauri Rannama ning põhiteemaks oli antud piirkonna füsioteraapia väga efektiivse Stecco punktide teraapiaga. Stecco punktid on teatud liigutuse või piirkonna jaoks tähtsad punktid, mida mõjutades võib vähendada valusid või parandada mingit funktsiooni (see võib olla mingi konkreetne liigutus, nagu käe tõstmine või siis hoopis õlaliigese stabiilsus). Tegemist pole siis mingi hookuspookusega vaid tõenduspõhise ja neuroloogilise mõjutusega (science, bish!)

http://www.fascialmanipulation.com/en/about-fascial-manipulation.aspx?lang=en


2) Pakun füsioteraapiateenust nüüdsest ka Revali spordiklubis. Seal siis pakun peamiselt hindamist, treeningu modifitseerimist vastavalt vigastusele ja, personaalse ennetava või- ravivõimlemiskava koostamist.
NB! Kava saab ainult koos personaalse treninguga ning kava koostamise eest lisatasu ei lisandu!
Teenus on mõeldud siis inimestele, kel on varem vigastused olnud või soovivad keha paremas korras hoida ning vigastuseohtu tulevikus vähendada. Ka kunagine alaseljaprobleem võib viia õlaprobleemini või vastupidi!

Lisaks lõikusteks ettevalmistus ning nendest maksimaalne taastumine.

http://revalsport.ee/index.php?article_id=795&page=128&action=article

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli korraks kirjutamishoog peale:

Tervist lugupeetud lugejad!

Seljaprobleemidega klientide toimetuleku parandamiseks võtsin ülesandeks uurida ergonoomilise mööbli teemat ning leidsin väga huvitava poe jakobsoni tänavalt. Olin just minemas Tool & Tool kauplusesse, kui avastasin selle kõrval hoopis sellise koha nagu Ergonomik. Tuleb välja, et see on väike büroo, mis tegeleb nagu nimi ka vihjab, ergonoomilise mööbli ning kontoritarvetega (www.ergonomik.ee)

Aga asjast lähemalt - diskiprobleemid pole küll peamised seljavalu põhjustajad, kuid just selle probleemi käes vaevlevad inimesed peavad ergonoomikat eriti täpselt jälgima. Eks loomulikult on see tähtis ka teiste probleemide puhul, aga diskiprobleemide puhul on see vast kõige "põletavam".

Ehk siis diskiprobleemi käes olnud või vaevlevad inimesed (võimaluste korral muidugi ka teised) võiks kindlasti oma keskkonda ergonoomilisemaks ehk kehale sobivamaks muuta, minu isiklik soovitus ja eelistus oleks sadultool ja muudetava kõrgusega laud.

Odavamad sadultoolid algasid selles salongis 120 eurost ning muudetava kõrgusega laud soovitud mõõtmetega maksis seal kriipsuke alla 400 euro. Sel sadutoolil sai muuta ka istme nurka, mis on minu silmis väga tähtis ning seda näppides sain kätte ka tunde "vot see on õige nurk". Mõne teise sadultooliga ma seal seda õiget "tunnetust" kätte ei saanud ning neil sai siiski lösutada. Niiet kindlasti peaksid ise kõik erinevad variandid läbi proovima ja vajadusel konsulteerima füsioterapeudiga, ehk oskavad ka selle koha töötajad abistada. Salong-kontori teenindus oli äärmiselt meeldiv ning toodete hinnad väga soodsad.

Seega kui vähegi vajalik või võimalik, muutke oma elu ergonoomilisemaks, et oleks võimalik tervist nautida ka vanemas eas. Ergonoomilise asendi säilitamiseks peaks erineva pikkusega inimestel olema ka laua ja toolikõrgus erinev. Seadistatava lauaga võib üks inimene töötada istuvas asendis ning teine kasutaja soovi korral seisvas. Olen ise seda proovinud ja see on tegelikult väga mõnus! Mina näiteks olin seisvas asendis töötades palju tegusam kui istudes.

Video ka sellest, kuidas selline laud välja näeb.

http://www.youtube.com/watch?v=wwvLscXlGQk

Tegemist ei ole reklaamtekstiga ja mingit rahalist kasu ma sellest ei saa :)

Olge terved!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huvitav jutt. Hiljuti sai seistes töötamine ära proovitud. Laud oli tavaline, aga ehitasin selle moodulite abil endale sobivalt kõrgemaks. Mõned päevad oli väga hea, aga siis hakkas pinge ülaselga/kaela/trapetsisse kogunema. See oli ikka päris hull. Pidin seismise eksperimendi ära lõpetama. Teine asi, mida panin tähele - pikemalt seistes hakkasin ühele jalale toetuma - see vist ei mõju ka seljale hästi?

Töötasin arvutiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas käte kõrgus oli? Kahtlustan, et tööpind oli äkki liiga kõrge. Ise töötasin seistes u. aasta.

Mis puutub ühe jala eelistamisse toetamisel.. ideaalis võiks seda muidugi mitte teha - aga samas vaata, kuidas inimesed istudes on - tihti just üks jalg üle teise, keharaskus paremal puusal ja küünarnukil, ülaseljast kalle vasakule, tihti parem õlg kõrgemal. Mina ütleks, et selline asend on palju hullem kui seistes ühele jalale toetumine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×