Jump to content
MrsDodge

Jooksmine.

Recommended Posts

Ma sooviks siis teada, et mitu nädalat( ja korda nädalas ) peab jooksma, enne kui ümbermõõdud vähenema hakkavad? Mõtlen just ümbermõõtu, mitte kaalu.

Kui keegi käib jooksmas, siis võiks oma muutustest rääkida.

Ise käisin 2 nädalat jooksmas, kuid võtsin puusale +1kg ja taljele +1 kg juurde. Veits imelik. laugh.gif Sõin küll tervislikult.

Kaua teil läks, enne kui teie ümbermõõt vähenema hakkas?

Seda ma muidugi tean algselt jooksmisega kaal pisut tõuseb, kuid kas ümbermõõdud samuti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pane siia kirja oma toitumine koos kogustega. 2 nädalat on suhteliselt lühike aeg, et mingeid konkreetseid tulemusi näha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma panen siia kirja üldise toitumise.

Hommikul, 2 keedumuna või praemuna. Kella 3-4 ajal söön tavaliselt vorsti või juustu saiaga (4 viilu). Kella 18.00 või 18.30-ne ajal söön suppi, praekartuleid, makarone, riisi või tatart.. kuidas kunagi( kogust ei oska täpsemalt öelda, ehk umbkaudu 200g-350g ). No ühesõnaga olenavalt isust. :D Kell 20.00 söön vahest võileibu. :D

No ja nii ma toitungi. Ei suuda dieete pidada. Kaal muidu 62-63kg, pikkus 168cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma panen siia kirja üldise toitumise.

Hommikul, 2 keedumuna või praemuna. Kella 3-4 ajal söön tavaliselt vorsti või juustu saiaga (4 viilu). Kella 18.00 või 18.30-ne ajal söön suppi, praekartuleid, makarone, riisi või tatart.. kuidas kunagi( kogust ei oska täpsemalt öelda, ehk umbkaudu 200g-350g ). No ühesõnaga olenavalt isust. :D Kell 20.00 söön vahest võileibu. :D

No ja nii ma toitungi. Ei suuda dieete pidada. Kaal muidu 62-63kg, pikkus 168cm.

Taolise menüüga kipub rasvaprotsent kasvama jah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mind huvitab, kuidas sa seda puusa ja taljet kaalusid :P?

Valkude rasvade süsivesikute suhted paika.. artiklites seda väga põhjalikult puudutatud :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljud inimesed kehalise aktiivsusega alustades enesele märkamatult suurendavad toidukoguseid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma panen siia kirja üldise toitumise.

Hommikul, 2 keedumuna või praemuna. Kella 3-4 ajal söön tavaliselt vorsti või juustu saiaga (4 viilu). Kella 18.00 või 18.30-ne ajal söön suppi, praekartuleid, makarone, riisi või tatart.. kuidas kunagi( kogust ei oska täpsemalt öelda, ehk umbkaudu 200g-350g ). No ühesõnaga olenavalt isust. :D Kell 20.00 söön vahest võileibu. :D

No ja nii ma toitungi. Ei suuda dieete pidada. Kaal muidu 62-63kg, pikkus 168cm.

Arvutasin su enda kirjeldatud menüü enamvähem välja.

Võtsin hommikusöögiks 2 keedumuna. Lõunasöögiks 4 saia vorstiga, õhtusöögiks 300g kartuleid ja 3 kanapihvi ja ööooteks 2 saia juustuga. Enamvähem nii nagu sa ütlesid. Kokku tuli 1225kcal energiat, millest süsivesikuid 41,25%, valke 18,29% ja rasvu 40,46%.

Võimalik, et sa ei ole enda vastu päris aus, sest 1225kcal ei tohiks küll sulle ülekaalu põhjustada olgu need toiduainete vahekorrad kuidas on. Kiire arvutus näitas, et sul on põhiainevahetuseks juba 1480kcal vaja + lisaks aktiivsusest sõltuv energiavajadus.

Samas KMI näitab sul ka 22.3 - 20-25 loetakse normaalseks, niiet sul on see number põhimõtteliselt ideaalne. Normaalsel inimesel võiks see ju mingis-mõttes adekvaatset tulemust ka näidata...?! Muidugi KMI puhul on see probleem, et kui sul on nn. rasvavaba mass väga väike siis isegi kui rasvaprotsent tõuseb üle normaalsuse piiri näitab KMI, et kõik on korras.

Miks sa täpsemalt neid ümbermõõte vähendada tahad?

Jooksmisega on nii, et oleneb kui regulaarselt sa suudad seda teha. Samuti kui kiiresti sa jooksed ning kui pikalt sa seda teed ja kas ning kuidas see jooksmine su toitumist mõjutab.

Edited by kalmer87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma panen siia kirja üldise toitumise.

Hommikul, 2 keedumuna või praemuna. Kella 3-4 ajal söön tavaliselt vorsti või juustu saiaga (4 viilu). Kella 18.00 või 18.30-ne ajal söön suppi, praekartuleid, makarone, riisi või tatart.. kuidas kunagi( kogust ei oska täpsemalt öelda, ehk umbkaudu 200g-350g ). No ühesõnaga olenavalt isust. :D Kell 20.00 söön vahest võileibu. :D

No ja nii ma toitungi. Ei suuda dieete pidada. Kaal muidu 62-63kg, pikkus 168cm.

Taolise menüüga kipub rasvaprotsent kasvama jah.

Tahaks teada, mis mu menüüs on ebasobilik, mis tuleks välja jätta?

Alati ei olegi probleem, et "mis?". Samapalju kaalu on ka küsimusel, et "kuidas?".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaalunumbriga olen üldiselt rahul. Asi hoopis selles, et reied ja tagumik on ülakehast kogukamad, mitte väga palju, aga mul riivab küll silma. Mul koguneb rasv just tagumikule ja reitele.

Jooksmas käisin muidu 5 päeva nädalas, iga päev 45 minutit.

Edited by MrsDodge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaalunumbriga olen üldiselt rahul. Asi hoopis selles, et reied ja tagumik on ülakehast kogukamad, mitte väga palju, aga mul riivab küll silma. Mul koguneb rasv just tagumikule ja reitele.

Jooksmas käisin muidu 5 päeva nädalas, iga päev 45 minutit.

Nii tiheda jooksmisega peaks ju ilusti pepu ja reied trimmi saama. Eelmine aasta ma jooksin 3x nädalas pluss veel kergelt jõuharjutusi ja mu jalad ja tuharad olid ilusti trimmis. Muidugi ma treenisin ka pikamaajooksu seega menüüs olid ülekaalus süsivesikud. Kaalunumbritest rääkides siis mina kaotasin kogu suve jooksul oma kehakaalust 2 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii tiheda jooksmisega peaks ju ilusti pepu ja reied trimmi saama. Eelmine aasta ma jooksin 3x nädalas pluss veel kergelt jõuharjutusi ja mu jalad ja tuharad olid ilusti trimmis. Muidugi ma treenisin ka pikamaajooksu seega menüüs olid ülekaalus süsivesikud. Kaalunumbritest rääkides siis mina kaotasin kogu suve jooksul oma kehakaalust 2 kg.

Ma käisin ainult 2 nädalat, sest mul tulid vahepeal muud tegemised vahele ja jooksmiseks ei jäänud aega. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma käisin ainult 2 nädalat, sest mul tulid vahepeal muud tegemised vahele ja jooksmiseks ei jäänud aega. :)

No nii vähese ajaga sa ei sa vist jah tulemusi. Algselt hakkab keha toitaineid ja vett kinni pidama. Mäletan et kui jooksudistantsile kulunud aeg oli veel alla tunni siis olid jalalihased ilusad suured, hiljem kui aeg hakkas juba ülatuma üle tunni muutusid lihased sitkemaks ja saledamaks.

Harjutamine pidi meistriks tegema, soovitaks teha HIIT-i või siis tõusu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm. Nüüd kus aega rohkem, peaks uuesti jooksmist alustama. Paraku tuleb aga talv, jää peal vist ilmselt joosta ei tasu. :D

Edited by MrsDodge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Järelikult tuleb hakata suusatama, uisutama :)

Uisutamine oleks väga hea, polegi nii ammu seda teinud.

Tahaks teada selle kohta ka, et kas neid 8-minutilisi kõhulihase treeninguid tasub iga päev teha, kas 8 minutit on piisav aeg?

Muidu teen kõhulihaseid, aga täiesti tavalisi istessetõuse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teglikult saaksid küll kui sa omale naelad ostaksid :) . Näiteks mina soetasin endale eelmine talv Yaktrax Pro jooksuketid :) . Samas Eestis saab vist igasuguseid talvealasid harrastada, nagu juba ka eespool mainiti. Siin on ju öeldud et ülepäeviti, üldiselt ühte lihasegruppi ei soovita teha igapäev, lihas ei taastu :mellow: . Soovitaks teha erinevaid harjutusi, siis lihas ei harju rutiiniga ära. Tehes kõhulihastele vabaraskusega pikki seeriaid kurnad lihast ja seega areng aeglustub ja see tagab sileda ja tugeva lihase. Muidugi rasvakihist kõhul saad lahti aind toitumise ja aeroobsega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See ei ole küll mingi vabandus, et talv tuleb. Käi mõnes spordiklubis ellipstrenažööri või lindi peal jooksmas, suusata või käi ujulas ujumas. Kasvõi jaluta regulaarselt 2-3 korda nädalas tund või kaks. Prioriteedid tuleb paika seada.

Need 8 minuti kõhulihaste programmid on päris jõhkrad, tegin neid ka vahepeal aastakese. Õigesti tehes vaevalt sa seda lõpunigi suudad teha aga kui suudad siis iga päev küll ei tasu. Kui iga päev suudad teha siis sa ei tee õigesti neid harjutusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis puutub kõhulihastesse, siis teen neid 5-l päeval nädalas. Tõsi ta on, see 8-minutiline programm pole just kergemate killast, mõni harjutus võtab ikka täitsa läbi, aga saan hakkama. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kuidas see kõhulihaste treenimine su tuharaprobleemi lahendama peaks? Alaseljavalud saad ainult, nii ühekülgse treenimise juures.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See 8. minutit mõjub sulle 2-3x nädalas samamoodi minu arust,kui praegusel 5. korral nädalas.Ma ise tegin suvekuudel seda 2 korda nädalas kodus/õues,sest ei tahtnud umbses jõusaalis passida.

Ja talvel ongi lõbusam jooksmas käija, meeled on ekrsamad,sest kukkumisoht on kõrge :P . Peaasi,et külm ei oleks ning jooksurada ukseette tagasi tooks,et mitte ei jääks higisena poole teepeale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma loodan, et kõhulihaseid tehes sa ei unusta teha ka seljasirutajat. Tasakaal peab ju paigas olema. Jooksmisel on eriti suur tähtsus nii kõhu kui ja seljasirutajal, rühihoidmisel.

Mis puutub tuharalihaste treenimisel siis seal tuleb abiks tõusul jooksmine kui ka selili lamades puusad üleval jalgade kordamööda tõsted.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×