Jump to content
Margus Silbaum

Sparta POWERLIFTING TEAM - kerge kükk 365kg....!

Recommended Posts

Tere,

Teen siis ka oma esimese sissekande siia blogisse kuna kuulun samuti Sparta Powerlifting team´i.

Võistlusteni pole enam palju aega, 22 oktoober lamades surumise emv. Võistlen kaalukategoorias -74kg (mehed). Vaatasin hommikul üle registreerunud sportlaste nimekirja. Minu kategoorias on toimunud mõningased muudatused, mõned võistlejad on vahetanud kaalukategooriat, mõni nimi hoopis kadunud. Ühesõnaga -74 kategoorias kokku 14 võistlejat, eelenvat oli võislejaid rohkem. Minule see sobib, et võistlejaid vähem, sest muidu oleks veninud katsete vaheline paus liiga pikaks. Kui eelmine aasta tulin -75kg kategoorias neljandaks tulemusega 162,5kg, siis see aasta tahan kindlasti parandada tulemust nii koha kui kangiraskuse suhtes. Numbreid hetkel ei hakka välja ütlema kuna olen selle kohapealt küllaltki ebausklik. Pisut on probleeme ka särgiga kuna kogemust veel vähe.

Lisaks on veel vaja maha võtta kiloke pekki, et 74 siise saada. 2,5 kg olen juba maha võtnud ja hetkel olen nn. dieediga graafikus. Kaks nädalat saab veel teha tugevat trenni ja viimane nädal on plaanis nädala algul teha veel kerge proov särgiga, et paika panna algraskus. Võibolla ka kaks kerget trenni nädala esimeses pooles ja nädala teine pool juba täiesti trennivabad päevad enne võistlusi.

Muidu näeb minu treeningnädal välja järgmine: 4 jõusaali trenni + 2-3 aeroobset trenni. Reeglina vaatan enesetunde järgi kuidas taastumisega kuid tunnen, et üks trennivaba päev nädalas tuleb teha. Lisaks jõusaalile käin siis jooksmas (korraga 45-60) minutit või siis rattaga sõitmas (1,5h tugevat treeningut). Aeroobset treeningut soovitan kõikidele jõutõstjatele kuna mõeldes kolmevõistluse peale, kus võistlus kestab terve päeva. Keha peab olema valmis pikaks võistluspäevaks ja tugev aeroobne põhi on selle aluseks!

Taavi

Edited by Ottoson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere.

Vahepeal oli kiiruslik surumise trenn, aga täna oli kükk. Praegu käsil selline kava, kus iga nädal küki paku kõrgus kasvab. Eelmine nädal tegin 20 cm paku pealt, siis see nädal oli 30 cm paku pealt. Trenn järgmine:

1. kükk 30 cm pakult kolmestega ülesse 3x205 kg

2. zezheri kükk 8x3 tõusva raskusega 105 kg-165 kg

3. kummardused ohutu kangiga 3x8/ 100 kg

4. lailihas ülevalt tõmbed kitsalt 5x8

5. kaelkirjak 3x15

6. kõht rippes 4x15 ja edasi stabikad

Toidulisandid Htr, dextro, betakas ja kreatiin. Partii hakkab otsa ka lõppema ning peab varusid täiendama.

Kaal kuskil 103,5. Margusega arutasime, et märtsiks tuleb kaal kuskil 107-108 peale saada. Ei tea milline ma siis küll väljanäeks. Täielik kuupmeeter vist :o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervitus.

Tänases trennis siis tegin särgiga surumist. Trenni eesmärgiks ei olnud mitte suuri raskuseid suruda, vaid saada väikesed raskused 100% reeglitepäraselt surutud. Ehk siis jalad maas, tagumik pingil ja 3 käsklust.

Algus oli suhteliselt vähetõotav, kuna juba 90kg surudes tõusis tagumik pingilt mitu korda üles ja kangi liikumine oli väga ebastabiilne. Aga ma ju pidin selle korralikult ära suruma kasvõi ühe korra. Kui olin 5x proovinud, siis kuues kord oli täiesti reeglitepärane. Siis proovisin veel kinnitamiseks päris mitu korda sama raskust ja proovisin veel 95 ja 100. Sujus ilusti.

Järeldus nüüd- enne võistlusi soojendusel tuleb kõigepealt algraskust 5x suruda ja alles siis esimesele katsele minna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohohoo, ja selja pärast ei ole 360 sul midagi teha, ma ei tea kuidas sa need näpud pidama saad.... :D Powerit on sees küll kui vaadata seda kükki mis tegid, siis tõmme ja ka surumist (viimasel oli küll probleeme rinnale saamisega, kuid suudad ikkagi juba selgelt suuremat raskust kätele võtta ja küll sa enda kohta ka uued numbrid ette saad selles tõsteviisis). Hea on näha videosid - see annab palju juurde numbritele, sest need lähevad nii suureks et ei saa enam kohati aru... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sai täna siis proovitud ka maailmarekordit

Ja eile surusin 240kg, 250kg

Tõmme on vägagi lubav. Loodetavasti realiseerid ära ka MMil, aga eks sinna ole veel aega. Mis särgiga Sa surusid muidu kui saladus pole (maru väike tundus) ja kas rinnale on ka tulnud midagi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii nagu kükki pole ma ka surumis särki 3 kuud proovinud ja see oli nagu kohtumine tundmatu objektiga. Särk oli meeletult väike num 44 ise olen hetkel 96kg. Lasin alguses 220kg 7cm pakule ja see lendas nagu rakett üles. Üldiselt on vaja lihtsalt särgiga harjuda ja õppida uuesti juhtima. Ei hakka pilvedes hõljuma oleksin õnnelik kui saaksin MMil 230 kirja.

Jõutõmbes oli takistuseks ranne olen viimastel päevadel seda spets harjutustega kõvasti väsitanud ja see andis ka kohe tunda. Kartsin alguses et 3 kuulise küki pausi järel ei jõua ma midagi maast lahti tõmmata aga 325kg oli nagu kepp. Siis mõtlesin et miks mitte proovida MR kui ei saa maast lahti siis on kõik nii nagu arvasin. Aga asudes erilise usuta 360kg tõmbama üllatusin isegi kui kerge see seljale oli. Tundsin muidugi kohe, et seda ma lõpuni ei hoia ja nii ka läks. Kui ranne ei pea siis annad tõmbe kiiruses kohe järgi et mitte kätt kohe lahti tõmmata.

Ohohoo, ja selja pärast ei ole 360 sul midagi teha, ma ei tea kuidas sa need näpud pidama saad.... :D Powerit on sees küll kui vaadata seda kükki mis tegid, siis tõmme ja ka surumist (viimasel oli küll probleeme rinnale saamisega, kuid suudad ikkagi juba selgelt suuremat raskust kätele võtta ja küll sa enda kohta ka uued numbrid ette saad selles tõsteviisis). Hea on näha videosid - see annab palju juurde numbritele, sest need lähevad nii suureks et ei saa enam kohati aru... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sai täna siis proovitud ka maailmarekordit

Ja eile surusin 240kg, 250kg

Tõmbes ei jäänud küll palju puudu! See oleks ühtlasi Eesti abs. rekord ka!

Surumisel on kangi raske rinnale saada. Ma usun, et kui 3 kilo maha saad, siis tuleb äkki paremini rinnale ka.

Video põhjal tundub, et 46 jääks suureks vist kohe kindlasti. Vb 46/44 oleks kõige loogilisem lahendus.

Igatahes kõvad numbrid!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ise loodan sama et 3 kg alla ja siis võiks ehk 230 rinnale tulla

Tõmbes ei jäänud küll palju puudu! See oleks ühtlasi Eesti abs. rekord ka!

Surumisel on kangi raske rinnale saada. Ma usun, et kui 3 kilo maha saad, siis tuleb äkki paremini rinnale ka.

Video põhjal tundub, et 46 jääks suureks vist kohe kindlasti. Vb 46/44 oleks kõige loogilisem lahendus.

Igatahes kõvad numbrid!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuigi praegu on tähelepanu treeningutes koondunud surumise EMV-ks valmistumisele olen teinud ka kükki ja tõmmet. Mõni sõna ka neist.

1. Kükk. Kuna vana jalavigastus kohati vaevab, siis varustuseta suurte raskusteni pole läinud. Seega olen kasutanud kükis trikioo abi, et jalga säästa ja raskustunnetust tõsta. Reedel sai siis proovitud kükk. Max. raskused polnud eemärk ja nii hakkasin minema:

Soendus 75kg 2x3. Edasi trikoo selga ja 2x125, 2x145, 2x175. Kuna Margus arvas, et paneme trkool õlapaelad ka peale, siis olin nõus. Edasi läks sealt 2x195. Kuna see tundus kerge, sai kangile pandud oma siiani kõige suurem tulemus 205kg. Arvasin, et seda ma kükkida ei suuda kuid lõpptulemuseks jäänud 4x205kg oli meeldiv üllatus. Turjal raske ei olnud ja seega on lootust, et need numbrid kasvavad veelgi. Täpsustuseks niipalju, et raskuest 50kg moodutavad ketid. Kuna kang oli all suht kerge, siis sügavus polnud päris reelgite pärane kuid sinna lähedale. Antud hetkel polnud see ka eesmärk. Kui raskused edaspidi suurenevad, siis on ka kergem loetavat katset teha. Kunagi oli mõte 300ni jõuda. Arvan, et see polegi väga utoopia. Pigem on kannatust vaja :blink:

2. Tõmme. Ka siin on see vigastus tunda ja segab kuid viimsal ajal stabikaid jms. tehes on olukord tunduvalt paranenud. Mäletan kui ei suutnud 70kg kangigi maast lahti saada. Täna mõtlesin, et proovin trikood ja vaatan palju tuleb. Eesmärk oli ka siin tunnetust saada ja proovida, kas jalg annab tunda. Tegin siis kergelt soenduse 10x20kg, 5x50kg, 3x100kg. Edasi trikoo selga ja 2x140, 2x160. Siis Trikool õlapaelad peale ja 1x175, 1x185 ja 1x195kg koos kettidega.

Kokkuvõtteks võib öelda, et need kaks tõstet on üllatavalt edasi läinud. Eriti hämmastas mind tõmme ja see, et maksimumist oli veel omajagu puudu. Igatahes võib rahule jääda. Kahju et ühtegi videot ei ole aga kindlasti järgmistes trennides teen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere olen Argo Erit,

Alustan ka trennide blogimisega,

Täna sai siis esimest korda proovitud küki ja tõmbe trikood!

Kükis läksin ilma varustuseta 200kg'ni ja siis trikoo selga!

220kg oli kerge.

siis sai proovitud 250kg.

raske ei olnud aga ebakindel veidi!

järgmiseks 280kg.

esimest korda trikooga tehtuna tundus ülimalt kerge.Aga ülesse hetkel minema ei hakanud.. vöökoht on sellel trikool suur mulle!

Sai proovitud ka tõmmet 300kg trikooga esimest korda! raskus oli kerge suhteliselt , ainult probleemiks oli hetkel sile kang(sellest ka käe libisemine) ja ei hakanud hetkel ringi ka vahetama.

Edited by arxxx86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere olen Argo Erit,

Alustan ka trennide blogimisega,

Täna sai siis esimest korda proovitud küki ja tõmbe trikood!

Kükis läksin ilma varustuseta 200kg'ni ja siis trikoo selga!

220kg oli kerge.

siis sai proovitud 250kg.

raske ei olnud aga ebakindel veidi!

järgmiseks 280kg.

esimest korda trikooga tehtuna tundus ülimalt kerge.Aga ülesse hetkel minema ei hakanud.. vöökoht on sellel trikool suur mulle!

Sai proovitud ka tõmmet 300kg trikooga esimest korda! raskus oli kerge suhteliselt , ainult probleemiks oli hetkel sile kang(sellest ka käe libisemine) ja ei hakanud hetkel ringi ka vahetama.

Kas sa Argo oled kevadega teinud meeletu arengu ( 70kg ) või annab trikoo nii palju juurde. 280 kükil oli kindlasti varu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas sa Argo oled kevadega teinud meeletu arengu ( 70kg ) või annab trikoo nii palju juurde. 280 kükil oli kindlasti varu!

Kui ma kevadel toorelt soojendusel proovisin kükki teha siis sain 200 väga napilt kätte ja kõvera seljaga:D

Hetke rekord on 220 sidemeteta , mis tähendab et 20 kilo on küll juurde tulnud. Aga kui mäletad siis kevadel tegin ainult sidemetega ja sain 210 kirja .. 225 oli ka kerge aga sügavust ei saanud õieti kätte kogemuse puudumise tõttu!

Aga jah endale üllatavalt varustusega kükk oli suht kerge, esimese korra kohta olen ülimalt rahul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sai täna tehtud siis särgiga surumist. Soojendusel tegin kuni 190x1raw, siis särk selga!

210x1 3sele pakule 220x1 3 sele pakule 230x1 3 sele pakule siis 230x1 2sele pakule ja siis proovisin rinnale.

Aga midagi väga head ei tulnud. Tehniliselt on veel palju vajaka seda siis rinnale saamise ja jalgade poolepealt!

Jalgu tuleb ka kontrollida rohkem need värisevad nagu haavalehed:D

Video 3est katsest!

Trenni lõpus mõtlesin, et prooviks ära ka raw 200kg paraku video on kaheks jupiks ja põhi osa puudub:P

Mingi hetk teen uue katse ja üritan korralikult kaadrisse saada!

Surumine 200kg poolikult filmitud

Ja lisaks proovisin 150x korduseid ja 12x tuli vähemalt ära mis jäi ka korralikult videosse!

Edited by arxxx86

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 tuli justkui kergelt ja siis lõikas nagu noaga.... väga tubli baasjõud on tugevam kui enamusel, nüüd on vaja suuta ka 1 korduse max viia selgelt uuele tasemele ja see eeldab juba õiget metoodikat ja tehnikat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võimas! Vaata ette, et varsti teised treenerid ei tule sind kangide kõveraks väänamises süüdistama. :D

:)Kusjuures see oht on alati olemas, et hakatakse nurisema kui keegi meeste raskustega trenni teeb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väga kõva laks poisil sees, nädal nüüd puhkust ja äkki võlub puhkuse pealt 5kg juurde :D

Omale tulu just meelde kuidas ma oma esimesel võistlusel 2008 sügis sain 190 peal nulli, oli ise siis Gunnarist poole raskem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 päeva tagasi proovitud maailmarekord jäi kripeldama ja samas tekkis huvi ka suuremate raskuste vastu. Nii siis sai täna proovida raskusi mis olid 360+. Alustasin nagu ikka tühjast kangist. Ilma trikoota tegin veel 275kg sealt edasi läksin trikooga. Viimane soojendus raskus oli 325kg, mis küll eriti head tunnet ei jätnud. Jalg oli natuke väsinud, sest tegin 6 päeva tagasi 325kg kükke. Siis läksin midagi sellist proovima mis igas mõttes oli üle piiri. Mõtlesin, et proovida ju võib. Kangile läks siis 375kg, esimesel katsel ei saanud maast lahti aga ma ei jätnud jonni ja proovisin kohe uuesti siis sain kettad lahti, kuid see oli ka kõik. Sain aru, et kui pole 3 kuud kükki teinud, siis võib sellisest raskusest ainult und näha. Peale seda läks kangile 360kg, mis tõmbe ajal ei tundunud raske olema, käsi pidas, aga päris lõpus kadus tasakaal. Seda on ka videost näha panin 8x aeglustatud video üles. Peale seda proovisin uuesti 360kg, kuid seda tõmbasin ainult põlvedeni, väsimus lõi välja.

Selle trenniga sain kinnitust, et olen valmis MR tõmbama ka 28 päeva pärast MMil.

Nüüd keskendun natuke kükile ja põhiliselt surumisele on ju vaja kang rinnale ka saada enne kui võistlustele lähen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×