Jump to content
whoopster

Soovitusi kaalu langetamiseks; kas jooksmine on sobiv mulle?

Recommended Posts

Tervist

Olen aastaid juba istuval eluviisil olnud ja omajagu rasva kogunud ning asi on üsnagi nutune. Üritan siin tasapisi tervislikumate eluviiside juurde tagasi tulla aga ei ole päris kindel, kas minu olukorras võiks ka olla vastunäidustusi nt jooksmisel. Nimelt on kaaluks ~102kg 174cm juures (3 nädalaga 3kg alla tulnud). Eesmärk on kuskil 1-1,5kg nädalas kaotada kuniks jõuan kuskile 80..85kg piirile ja siis edasi vaadata ja ehk siis juba ka süveneda rohkem jõutreeningutele, igatahes see on tulevikumuusika juba, ei tahaks ette rutata. Umbes 2 nädalat tagasi alustasin ka pidevamat liikumist pedomeetri abiga - panin eesmärgiks 8000 sammu päevas ja hetkel on keskmine ~10,500 päevas. Alguses andis jalgadel hommikul ikka tunda, kuid nüüd on juba vaikselt jalad koormusega harjuma hakanud.

Toitumisel ilmselt väga suuri probleeme pole praeguse seisuga - rämpstoidu fanaatik pole kunagi olnud ja üldiselt niipalju kui olen uurinud tuttavatelt ja netist siis on minu toitumisvalik mõõdukalt tervislik (kadarbiku mahlad, mineraalvesi, kodujuust, juurviljad, puuviljad, salatid, supid, ühepajatoidud, teed, sh roheline, kanaliha, kala, riis, piimatooted jne). Viimasel ajal olen üritanud veelgi juurikaid toidulauale tuua ja pisut rohkem saiatooteid vältima hakata. Muidugist ei saa eirata, et vahepeal ka endale nipet näpet luban aga mitte midagi hullumeelsetes kogustes. Ka toitumine on veel hetkel pisut ebaregulaarne, kuid üritan end ära harjutada stabiilsele 3-4 korda päevas rutiinile.

Ühesõnaga päris ekstreemsusteni minna ei soovi aga mõõdukas tempos sooviks enda füüsist parandada.

Tegin täna üle aastate esimese proovijooksu lühikesel distantsil, et aru saaks üldsegist kuidas tunne on. See oli üle aastate kui üldse kiirkõnnist kiiremini liikusin. Läbitud 1,2km, keskmine kiirus 8,6km/h, 1200 sammu. Viimased 100m ja pärast jooksu oli tunda ~15 minuti jooksul kopsus raskemat hingamist (selline tunne, nagu miskit suruks peale), hilgeldama või pistma jooksust ei hakanud, võiks lausa öelda, et muudes aspektides tekkis hea enesetunne. Pigem on mu kõige suurem mure jalgade pärast, kui nad iga sammu pealt mu massi peavad vastu võtma. Joostes oli põrutust tunda asfaldi peal, muru peal pisut vähem - kokkuvõttes pisut hirmutav ja ebameeldiv aga otseselt distantsi läbimist ei häirinud. Võimalik, et ka viga tehnikas. Kas tasuks pisut veel oodata ja kaotada kaalu või võib julgelt edasi vaikselt distantsi suurendades joosta?

Teisalt ei teeks ka paha mõne lisa nipi omandamine kuidas kaalu kaotada või oma olukorda üleüldiselt parandada - sellised igapäevased lihtsad asjad mida nt ei panegi tähele. Paar päeva tagasi loobusin lifti kasutamisest ja liigun nüüd 10 korrust mööda treppe, muidugist juhul, kui väga kiire pole.

Prioriteet on siiski probleemide teket/kasvu ennetada, mis vanusega võivad välja kujunema hakata (teisisõnu, mõistus tuli koju).

Samuti küsiks kohe ära, et kuidas on leivatoodetega? Peenleib, must leib, seemneleivad, rukkipala? Kas pigem hoiduda, mõistlikus koguses või on need lausa soovituslikud?

Edited by whoopster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooksmine sobib kaalualandamiseks neile,kes jaksavad piisavalt kaua joosta ja kelle keha selle välja kannatab.Ehk siis kergematele kodanikele või ,kui sinu kaalukategooriast rääkida,siis sportlastele.

Sina nende hulka ei kuulu.Sa ei ole võimeline jooksma ~45min piisava tempoga ja peamine - kardetavasti ei pea su jalad,eriti põlved,koormusele vastu.

Sinu jaoks oleks parim ujumine,jalgratas(velotrenazhöör),sõudeergomeeter etc.

Jõusaali mine kah - lihased ei ole veel kedagi seganud,pealegi,kui kaalu alandama hakkad,siis nahal palju vähem kokku tõmbuda,kui peki all juba lihased ootamas, :)

Veidi aja pärast võid juba vähehaaval ka jooksmist alustada.

Teraviljatooteid ei ole sul üldse vaja,kartulit kah mitte.

Kuna oled ilmselt endomorf,soovitaks teraviljatoodete ja kartuli tarbimine hoida elu lõpuni range kontrolli all.

Kaalu alandatakse eelkõige köögis.

Sa ei toonud ära oma vanust,nii et vaata "tööriistade" alt ise,mis su BAV on.Sellest vähem süüa ei tohi sa mingil juhul!

Praegune kaalualandamise tempo,1kg nädalas,on täiesti OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jooksmine sobib kaalualandamiseks neile,kes jaksavad piisavalt kaua joosta ja kelle keha selle välja kannatab.Ehk siis kergematele kodanikele või ,kui sinu kaalukategooriast rääkida,siis sportlastele.

Sina nende hulka ei kuulu.Sa ei ole võimeline jooksma ~45min piisava tempoga ja peamine - kardetavasti ei pea su jalad,eriti põlved,koormusele vastu.

Sinu jaoks oleks parim ujumine,jalgratas(velotrenazhöör),sõudeergomeeter etc.

Jõusaali mine kah - lihased ei ole veel kedagi seganud,pealegi,kui kaalu alandama hakkad,siis nahal palju vähem kokku tõmbuda,kui peki all juba lihased ootamas, :)

Veidi aja pärast võid juba vähehaaval ka jooksmist alustada.

Teraviljatooteid ei ole sul üldse vaja,kartulit kah mitte.

Kuna oled ilmselt endomorf,soovitaks teraviljatoodete ja kartuli tarbimine hoida elu lõpuni range kontrolli all.

Kaalu alandatakse eelkõige köögis.

Sa ei toonud ära oma vanust,nii et vaata "tööriistade" alt ise,mis su BAV on.Sellest vähem süüa ei tohi sa mingil juhul!

Praegune kaalualandamise tempo,1kg nädalas,on täiesti OK.

Aga miks peab jooksma piisava tempoga > 45 min?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga miks peab jooksma piisava tempoga > 45 min?

Mitte ei keegi pea tegema mitte midagi.

Kõik maailma naistekad on täis äärmiselt toredaid imedieete ja -vahendeid,kus rasv hakkab kohe niisama ja ülikiirelt põlema('uvitav,mis temperatuuril küll) ...

ja midagi pole teha vaja ...

peale papi välja köhimise, :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina soovitaks igal juhul jõutreeningu sisse tuua. Kui jõusaali minna kohe kuidagi ei taha või pole rahalisi võimalusi - siis tee kasvõi kodus kõige lihtsamaid harjutusi. Kätekõverdused, istulitõusud, kükid jne.

Jõutreening on väga effektiivne rasvapõletuseks. Kõigele lisaks on kaalukaotusel vähe mõtet, kui selle peki all pole lihaseid. Võtad kaalus alla aga oled lihtsalt paksmao asemel kribu. Nii pole ka hea. ;)

Jooksmise koha pealt - jah, sinu kaalu juures asfaldil jooksmine on põlvedele veidi liiga koormav.

Soovitaks pigem rahulikku sörki maastikul. Ma ei tea, kas sul elukoha lähedal sellist võimalust on, aga uuri. Lisaks pehme pinnase positiivse mõjuna sinu jalgadele on maastiku langused ja tõusud suurepärane viis HIIT (Kõrgintensiivne intervalltreening) praktiseerimiseks, mis omakorda omab väga suurt mõju rasvapõletusele - ehk kiirendab seda kenasti. Alustada võid kasvõi kiirkõnniga ning võhma paranedes lisad tempot.

Õige jutt on ka see, et kaalu-langus on suuresti sinu köögis kinni. Kuid see jutt läheks väga detailseks. Sinu toiduainete baasil vähemalt jääb mulje, et sööd õigeid asju ning see, et kaal langeb 1kg nädalas näitab ka, et sööd piisavalt. (Kui nüüd tõstad treeningkoormust, siis söö ka veidi rohkem - sinu senine kaalulangetustempo on päris hea, ära seda kiiremaks sunni - see ei tee midagi head)

Teraviljatoodetele jah väga rõhku ei paneks. Samas mõni viil täistera rukkileiba ei tee ka midagi halba, kuid päris tervet einet selle peale üles ei ehitaks.

Edu igal juhul. Ega vormi muutuseks polegi vaja tihtipeale metsikuid muutusi teha. Enamikele piisab sellest, kui rämps menüüst välja jätta ning iga päev end veidi liigutada. Pole keeruline. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leibade puhul väldi peenleibu ja musta leiba - kohe kindlasti. üldiselt tasuks eelistada täisterarukkijahust leiba, mis on hea aeglase süsivesiku allikas ning aeg-ajalt ka teraleiba, kus on tänu teradele nii mõndagi head. samas pane tähele, et selle võrra on ka nende kalorsus suurem.

siiski, väga leiba sisse ahmida pole mõtet. paar viilu päevas on täiesti piisav (ja alla mõne viilu ka loomulikult).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänud vastuste eest

Paraku jah väga ligidal sellist murupeal jooksmist harrastada ei saa, parim on ilmselt ~2km kaugusel sütiste mets või siis kuidagi nibin-nabin leida marsruudid, kus oleks võimalik tee kõrval liigelda. Siin oleks see 2km kiirkõndi ilmselt aga just hea soendus. Siiski jalgade huvides ilmselt ootaks kuniks mõni kilo veel kukub ja siis hakkan vaatama uuesti jooksmise poole.

Sellist esmast kodust jõutreeningut olen pisut harrastanud, kuid jätsin mainimata kuna kindel rutiin on sisse kujundamata ja praegusel kiirel ajal see nii lihtne polegi. Siiski niipalju, kui teinud olen on märgatvalt jõudu juurde tulnud. Üritan siin lähitulevikus pisut aega leida, et mingisugune rutiin endale leida ja esmane kava sisse tuua.

Leivatoodete all ei pidanudki võileivameistriks hakkamist, vaid ~1-2 võileiba üle päeva/kahe. Alati lihtsalt ei jõua või jaksa midagi täisväärtuslikumat leida.

Share this post


Link to post
Share on other sites
leibade puhul väldi peenleibu ja musta leiba - kohe kindlasti. üldiselt tasuks eelistada täisterarukkijahust leiba, mis on hea aeglase süsivesiku allikas ning aeg-ajalt ka teraleiba, kus on tänu teradele nii mõndagi head. samas pane tähele, et selle võrra on ka nende kalorsus suurem.

siiski, väga leiba sisse ahmida pole mõtet. paar viilu päevas on täiesti piisav (ja alla mõne viilu ka loomulikult).

Põikaks korra siin kõrvale ning küsiksin, et miks just peaks vältima musta leiba? Olen kogu aeg mõelnud, et see on hea... Aga eks siis peab nüüd hakkama teist leiba ostma. :lol:

Teema algatajale muidu edu ja jaksu! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Põikaks korra siin kõrvale ning küsiksin, et miks just peaks vältima musta leiba? Olen kogu aeg mõelnud, et see on hea... Aga eks siis peab nüüd hakkama teist leiba ostma. :lol:

Teema algatajale muidu edu ja jaksu! B)

Ega KÕIK ei pea leiba vältima.

Jutt suures ülekaalus inimestest;nemad võiks teraviljatoodeteta läbi saada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Archangel, miks on jõusaali trenn efektiivne rasvapõletuseks?

Jõusaalis läheb pulss anaeroobseks ja lihastesse tekib laktaat, mis pärsib rasvapõletust. Jooksmisel aga laktaadi tootmine ja hävitamine on tasakaalus.

Edit: Rasvapõletuse alus on siiski toitumine.

Edited by Sarge

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitte ei keegi pea tegema mitte midagi.

Kõik maailma naistekad on täis äärmiselt toredaid imedieete ja -vahendeid,kus rasv hakkab kohe niisama ja ülikiirelt põlema('uvitav,mis temperatuuril küll) ...

ja midagi pole teha vaja ...

peale papi välja köhimise, :lol:

Naistekad eelistavad pigem just jooksmist 45 min, 2 tundi jne.

Aga parem ikka kui teleka vaatamine.

Ma ise jooksen parem vähe ja kiiresti.

Jõusaalis läheb pulss anaeroobseks ja lihastesse tekib laktaat, mis pärsib rasvapõletust.

Midaa? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mhm. :lol:

Selles suhtes, et energiat ei võeta rasva arvelt.

Järelpõlemine on suurem kui aeroobsel.

Edited by PumaZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Põikaks korra siin kõrvale ning küsiksin, et miks just peaks vältima musta leiba? Olen kogu aeg mõelnud, et see on hea... Aga eks siis peab nüüd hakkama teist leiba ostma. :lol:

Teema algatajale muidu edu ja jaksu! B)

minu andmete järgi peaks musta leiva puhul olema tegu ühega kõige hullematest "solkleibadest" (karm väljend, aga lihtsasti mõistetav).

ka ise ei osanud mustast leivast veel aastake tagasi midagi halba aimata, kuid üks tuttav valgustas mind selle leivatüübi tootmisprotsessi osas. nimelt kasutatakse musta leiva tegemisel üldiselt rafineeritud jahusid (kipuvad kiired lihtsüsivesikud olema, mitte korralikud täisterajahud), lisaks veel suhkrut ja nisujahu juurde... ning siis see must värvus saavutatske lihtsalt teatud siirupit (täpselt ei mäleta, millist) lisades. ehk siis see leib kõrvetatakse siirupi abil mustaks, muidu on tegu sisuliselt tavalise peenleivaga. kahju muidugi, sest ka mulle väga meeldib must leib.

pole küll ekspert antud teemas ja ei tea 100% täpseid nimetusi ja särke-värke, aga umbes nii ta käib.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mhm. :lol:

Selles suhtes, et energiat ei võeta rasva arvelt.

Piimhappelist trenni propageeritakse just parima rasvapõletajana. Ilmselgelt ikka võetakse. Eriti trennijärgselt, aga trenni ajal läheb ka veri korralikult rasvhappeid täis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×