Jump to content
Guest Kirsi-Mari

Miks kaal trenniga tõuseb

Recommended Posts

Guest Kirsi-Mari

Tere,

hakkasin u 3 nädalat tagasi käima shapingu trennis, mis toimub 2x nädalas ainult ning sellest ajast saati kas kaalunumber seisab või siis hoopis lisandub nii paarisaja grammi kaupa. Toitun endistviisi ning võib öelda, et isegi vaatan rohkem mida söön ja millal söön. MIKS see nii on- shaping on ju trenn, mis pigem mõeldud kaalu alandamiseks??? Paar aastat tagasi tegin bodypumpi ning siis sama lugu, aga sellest saan ma aru, kuna lihas hakkas kasvama jne. Ma olen tõeliselt hämmingus.

Ootan mõistlikke vastuseid inimestelt, kes tõepoolest kaasa oskavad rääkida ning nõu anda :D Tänud ette!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaalulanguseks on toitumine. Ka shapingus saab mõningal määral kaalu lihaste arvelt suurendada.

Ega Sa shapingu toitumisnõuandeid ei kuula? Mina tegin seda kunagi ja raiusin mehele vastu, et treener ju ütles, et pärast trenni ei tohi süüa. Tulemuseks oli rasvasem keha. Kui meest kuulda võtsin ja normaalselt sööma hakkasin, kadus ka rasv.

Kirjuta siis, mida ja millal Sa sööd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere,

hakkasin u 3 nädalat tagasi käima shapingu trennis, mis toimub 2x nädalas ainult ning sellest ajast saati kas kaalunumber seisab või siis hoopis lisandub nii paarisaja grammi kaupa. Toitun endistviisi ning võib öelda, et isegi vaatan rohkem mida söön ja millal söön. MIKS see nii on- shaping on ju trenn, mis pigem mõeldud kaalu alandamiseks??? Paar aastat tagasi tegin bodypumpi ning siis sama lugu, aga sellest saan ma aru, kuna lihas hakkas kasvama jne. Ma olen tõeliselt hämmingus.

Ootan mõistlikke vastuseid inimestelt, kes tõepoolest kaasa oskavad rääkida ning nõu anda :D Tänud ette!

No ei hakanud see lihas sul BP kasvama nii mühinal midagi:) Kaalulangetamiseks on põhiline osa kanda siiski toitumisel, trenn vaid toetab seda ja lubab rohkem süüa. Seega pead oma toitumise korraldama nii, et organism ei jääks nälga (stressi) ega hakkaks kümne küünega oma varudest (rasvast) kinni hoidma. Samas tuleks jälgida, et kasvanud isu tõttu jälle üle ka ei sööks :D On ka teada, et korrastatud toitumisele (regulaarsele ja tasakaalustatud) üle minnes kulub organismil veidi aega, et teha nö restart. Esialgu võib kaal ka tõusta, kuid see on individuaalne. Umbes 3..4 nädalaga peaks olema selge, mis organismis toimub ning saab hakata tegema korrektuure toitumises.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on normaalne kui kehakaal kõigub. Peale intensiivset trenni süües süsivesikurikast toitu, salvestatakse süsivesikud lihastesse glükogeenina ning kuna suhkrud seovad endaga vett, siis võid minna mõnisada grammi raskemaks

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ei hakanud see lihas sul BP kasvama nii mühinal midagi:) Kaalulangetamiseks on põhiline osa kanda siiski toitumisel, trenn vaid toetab seda ja lubab rohkem süüa. Seega pead oma toitumise korraldama nii, et organism ei jääks nälga (stressi) ega hakkaks kümne küünega oma varudest (rasvast) kinni hoidma. Samas tuleks jälgida, et kasvanud isu tõttu jälle üle ka ei sööks :D On ka teada, et korrastatud toitumisele (regulaarsele ja tasakaalustatud) üle minnes kulub organismil veidi aega, et teha nö restart. Esialgu võib kaal ka tõusta, kuid see on individuaalne. Umbes 3..4 nädalaga peaks olema selge, mis organismis toimub ning saab hakata tegema korrektuure toitumises.

Organism nälga küll jääda ei tohiks ning üle ka omast arust ei söö, nagu eelnevalt kirjutasin, et söön nii nagu ennegi, vahe ainult selles, et nüüd olen võileivad asendanud juurviljadega lõuna ajal :D Lihtsalt ei saa aru, kuidas see võimalik on, et olen füüsiliselt aktiivsem ja tulemus on just vastupidine.

Kaalulanguseks on toitumine. Ka shapingus saab mõningal määral kaalu lihaste arvelt suurendada.

Ega Sa shapingu toitumisnõuandeid ei kuula? Mina tegin seda kunagi ja raiusin mehele vastu, et treener ju ütles, et pärast trenni ei tohi süüa. Tulemuseks oli rasvasem keha. Kui meest kuulda võtsin ja normaalselt sööma hakkasin, kadus ka rasv.

Kirjuta siis, mida ja millal Sa sööd.

Jaa, mul see "viga" küll, et peale trenni ei söö, sest olen arvanud, et mis mõte siis treeningul oli, kui peale seda veel sööma kukun. Ma ei teagi, kuidas õigem oleks toimida edaspidi. Kuigi ma ei ütleks, et ma kusagilt rasvasemaks oleks läinud, lihtsalt kui kaal nii edasi tõuseb, siis tekib hirm ikka küll :)

See on normaalne kui kehakaal kõigub. Peale intensiivset trenni süües süsivesikurikast toitu, salvestatakse süsivesikud lihastesse glükogeenina ning kuna suhkrud seovad endaga vett, siis võid minna mõnisada grammi raskemaks

Ja iga kord siis peale trenni paarsada grammi juures või? Ma tahaks ikka pigem paarsada grammi alla peale iga treeningut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja iga kord siis peale trenni paarsada grammi juures või? Ma tahaks ikka pigem paarsada grammi alla peale iga treeningut :D

See on ajutine, sest see on vee arvelt. Mis sa sellest kaalunumbrist taga ajad, pigem jälgi ennast peeglist, saad kõige parema ülevaate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See on ajutine, sest see on vee arvelt. Mis sa sellest kaalunumbrist taga ajad, pigem jälgi ennast peeglist, saad kõige parema ülevaate.

Loll harjumus ennast iga päev kaaluda :D ja nüüd veel iga päev ehmatada ka, kui kaalunumber JÄLLE suurem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaa, mul see "viga" küll, et peale trenni ei söö, sest olen arvanud, et mis mõte siis treeningul oli, kui peale seda veel sööma kukun.

See on viga ja ilma jutumärkideta! Pärast treeningut on vaja taastuda, selleks tuleb süüa ja puhata. Pärast trenni söömine ei ole mitte kuidagi takistuseks kaalulanguse juures, määrav on kogu toitumine. Liiati ei tähenda pärast trenni söömine seda, et võiksid valimatult õgida.

Kirjuta palun, milline Su päevane toitumine välja näeb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaa, mul see "viga" küll, et peale trenni ei söö, sest olen arvanud, et mis mõte siis treeningul oli, kui peale seda veel sööma kukun.

Keegi ütles et mingi Revali treener pidi seda õpetama ? Keegi igatahes õpetab sest iga natukese aja tagant ilmub uus kevadekuulutaja kes on veendunud, et enne ja pärast trenni ei tohi süüa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keegi ütles et mingi Revali treener pidi seda õpetama ?

Minu kogemusel kõik Revali shapingutreenerid. Käin ka veel praegu aeg-ajalt seal võimlemas, tunni lõppedes hüütakse meeldetuletuseks üle saali, et pärast trenni kaks tundi ei söö!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaa, mul see "viga" küll, et peale trenni ei söö, sest olen arvanud, et mis mõte siis treeningul oli, kui peale seda veel sööma kukun. Ma ei teagi, kuidas õigem oleks toimida edaspidi. Kuigi ma ei ütleks, et ma kusagilt rasvasemaks oleks läinud, lihtsalt kui kaal nii edasi tõuseb, siis tekib hirm ikka küll :D

Kuidas toituda enne ja pärast treeninguid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaa, mul see "viga" küll, et peale trenni ei söö, sest olen arvanud, et mis mõte siis treeningul oli, kui peale seda veel sööma kukun. Ma ei teagi, kuidas õigem oleks toimida edaspidi. Kuigi ma ei ütleks, et ma kusagilt rasvasemaks oleks läinud, lihtsalt kui kaal nii edasi tõuseb, siis tekib hirm ikka küll :D

Mille ees see hirm täpselt tekib?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagu mina aru saan siis väga paljudel naistel on sissejuurdunud psühholoogiline hirm kaalutõusu ees. Et suurenenud kaal tähendab, et ta paks, kole ja keegi teda ei taha.

Absoluutselt keeldutakse teadvustamast, et kaal on vaid üks mõõtevahend vormi kontrollimisel ning mingeid järeldusi ainult kaalust saab teha väga ekstreemsetel juhtudel.

Peale trenni on vaja süüa, et taastuda. Keha vajab peale trenni energiat ning ehitusmaterjali (valke), et alustada koheselt taastustöödega ning säilitada olemasolevaid lihaseid.

Paljud naised näevad mistahes treeningut kui lihtlabast moodust põletada kaloreid. Ning nende jaoks on arusaamatu, miks käia trennis kaloreid põletamas kui pärast sööd seda enam ning kõik need kalorid tulevad tagasi.

Lihtsalt keegi ei ole neile õpetanud mida treening tegelikult endas hõlmab. Lihaste kohanemist raskustega mille tagajärjel muutud tugevamaks, lihased suuremaks ja vastupidavamaks. Ning tänu sellele paraneb üldine elukvaliteet ning kõik see soodustab omakorda rasvapõletuse effektiivsust. (Mille jaoks siiski väga täpset toitumiskava vaja).

Naistele lihtsalt meeldib lugeda kaloreid ning mõõta oma kaalu ning nende jaoks väga tihti midagi muud ei eksisteeri. Trenn põletab kaloreid, ehk kaal langeb. Õnnetunne tõuseb (Isegi kui keha tunneb ennast kehvemini) ning niimoodi minnakse edasi aastast, aastasse...

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites
See on viga ja ilma jutumärkideta! Pärast treeningut on vaja taastuda, selleks tuleb süüa ja puhata. Pärast trenni söömine ei ole mitte kuidagi takistuseks kaalulanguse juures, määrav on kogu toitumine. Liiati ei tähenda pärast trenni söömine seda, et võiksid valimatult õgida.

Kirjuta palun, milline Su päevane toitumine välja näeb.

Oh, ma ei pane kunagi kirja, mida ma söön, et ei jäägi kõik meelde nii- see tundub jube tüütu, kui pean veel kõik oma ampsud üles kirjutama. Võin ütelda, et hommikul söön kõige tugevamalt, siis ma ennast ei piira. Edaspidi iga toidukord lahjem ning õhtul enne magamaminekut üldjuhul ei söö, kui siis mingi puuvili või lahja keefir lusikatäie kamaga. Ma ei keela endale midagi, kui siis vaatan, et üle ei pinguta. Peaks täna tõesti kõik kirja panema ja siis üle vaatama, mida ma siis kõik ära olen söönud :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh, ma ei pane kunagi kirja, mida ma söön, et ei jäägi kõik meelde nii- see tundub jube tüütu, kui pean veel kõik oma ampsud üles kirjutama. Võin ütelda, et hommikul söön kõige tugevamalt, siis ma ennast ei piira. Edaspidi iga toidukord lahjem ning õhtul enne magamaminekut üldjuhul ei söö, kui siis mingi puuvili või lahja keefir lusikatäie kamaga. Ma ei keela endale midagi, kui siis vaatan, et üle ei pinguta. Peaks täna tõesti kõik kirja panema ja siis üle vaatama, mida ma siis kõik ära olen söönud :D

Kui hommikul trenni ei lähe, siis pole mõtet üle kah pingutada söömisega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh, ma ei pane kunagi kirja, mida ma söön, et ei jäägi kõik meelde nii- see tundub jube tüütu, kui pean veel kõik oma ampsud üles kirjutama. Võin ütelda, et hommikul söön kõige tugevamalt, siis ma ennast ei piira. Edaspidi iga toidukord lahjem ning õhtul enne magamaminekut üldjuhul ei söö, kui siis mingi puuvili või lahja keefir lusikatäie kamaga. Ma ei keela endale midagi, kui siis vaatan, et üle ei pinguta. Peaks täna tõesti kõik kirja panema ja siis üle vaatama, mida ma siis kõik ära olen söönud :D

Enne magamaminekut võiks just süüa. Keefir ei ole ise-enesest halb, kuid veidi nadiks jääb see niisama.

Pakk lahjat/5% kohupiima klaasi keefiriga siis juba. Enamik taastamisest mida keha teeb, toimub ikka öösel - kui sel ajal midagi ei söö siis teed samuti pisikese karuteene endale. Rääkimata sellest, et kuidas üldse magada saab kui enne ei söö? Ma võin endale kõhu nii täis toppida kui annab aga ikka on poole öö pealt kõht tühi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enne magamaminekut võiks just süüa. Keefir ei ole ise-enesest halb, kuid veidi nadiks jääb see niisama.

Pakk lahjat/5% kohupiima klaasi keefiriga siis juba. Enamik taastamisest mida keha teeb, toimub ikka öösel - kui sel ajal midagi ei söö siis teed samuti pisikese karuteene endale. Rääkimata sellest, et kuidas üldse magada saab kui enne ei söö? Ma võin endale kõhu nii täis toppida kui annab aga ikka on poole öö pealt kõht tühi. :D

No ma ei tea, kas naisterahvas just peaks enne magamaminekut kõhu täis sööma, üldjuhul on nii olnud, et kui seda teen, siis hakkan ikka juurde ka võtma- seda pole ju vaja. Meesterahvas, kes regulaarselt trenni teeb, on see tõesti ehk vajalik. Mina käin ainult 2x nädalas shapingus- rohkem lihtsalt pole võimalik väikese lapse kõrvalt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ma ei tea, kas naisterahvas just peaks enne magamaminekut kõhu täis sööma, üldjuhul on nii olnud, et kui seda teen, siis hakkan ikka juurde ka võtma- seda pole ju vaja. Meesterahvas, kes regulaarselt trenni teeb, on see tõesti ehk vajalik. Mina käin ainult 2x nädalas shapingus- rohkem lihtsalt pole võimalik väikese lapse kõrvalt :D

Täis mugida kindlasti pole vaja. Kuid ma ei näe põhjust miks enne magamaminekut toidukord ära jätta? :)

Liiguta oma muid toidukordi lihtsalt niimoodi ümber, et viimane toidukord oleks siis magamaminekule veidi lähemal. Aga ega me sul midagi teha ei käsi - mis vormi paranemise poole viib, seda ka tee. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul on tõeliselt hea meel, et nii palju mõistlikke vastuseid ja häid nõuandeid saanud oma nö murele :D

Raivo märkis minu arust kõik ilusti ära.

Lihas kaalub rohkem kui rasv - trenni tulemusena kõigele muule lisaks on võimalik, et rasv kaob ning lihast tuleb juurde. Ehk kaalukaotus on minimaalne või hoopis tõuseb.

Ning nagu ma ei väsi korrutamast siis viska see kaal aknast välja, kui muidu hakkama ei saa. :D

Jälgi peegelpilti ning jälgi enesetunnet. Kui kõik on hea ja mõnus siis milleks paanitseda.

Siinkohal nõustun mõne inimese arvamusega (mida vahest on öeldud), et enamikel naistel oleks asja pigem psühaatri juurde, mitte treeneri - kuna nii mõnigi naine keeldub isegi treenerit uskumast - sest paarsada grammi kaalutõusu mingil kaalul omab sügavamat psüühilist mõju kui aastakümneid treenerina töödanud isiku arvamused... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raivo märkis minu arust kõik ilusti ära.

Lihas kaalub rohkem kui rasv - trenni tulemusena kõigele muule lisaks on võimalik, et rasv kaob ning lihast tuleb juurde. Ehk kaalukaotus on minimaalne või hoopis tõuseb.

Ning nagu ma ei väsi korrutamast siis viska see kaal aknast välja, kui muidu hakkama ei saa. :D

Jälgi peegelpilti ning jälgi enesetunnet. Kui kõik on hea ja mõnus siis milleks paanitseda.

Siinkohal nõustun mõne inimese arvamusega (mida vahest on öeldud), et enamikel naistel oleks asja pigem psühaatri juurde, mitte treeneri - kuna nii mõnigi naine keeldub isegi treenerit uskumast - sest paarsada grammi kaalutõusu mingil kaalul omab sügavamat psüühilist mõju kui aastakümneid treenerina töödanud isiku arvamused... :)

Täiesti nõus kusjuures :) Psüholoog vast aitaks tõesti, et väärtustada muid asju kui kaalunumber :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liiati ei tähenda pärast trenni söömine seda, et võiksid valimatult õgida.

Aga samas trennijärgne aeg on see, kus valimatult õgimine kõige vähem kahju teeb

Minu kogemusel kõik Revali shapingutreenerid. Käin ka veel praegu aeg-ajalt seal võimlemas, tunni lõppedes hüütakse meeldetuletuseks üle saali, et pärast trenni kaks tundi ei söö!

Kinnimajja sellised kahjurid! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×