Jump to content
Sign in to follow this  
staccatomach

raskuste suhe seeriatel

Recommended Posts

kui oluline on see kui palju ma pingutan. kas tuleb enamvähem seerija lõpus viimast välja pigistada või võtta vähe lõdvemalt. mul läheb 80kg rinnalt siis kas on õige teha 70kg-ga (x6) seerijaid või peaksin tegema seda kergemate raskustega? kui tähtis on viimane seerija? kas sellest on oluline võtta viimast, või kas tuleks jätta varu, et mitte lihast üle koormata? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kui oluline on see kui palju ma pingutan. kas tuleb enamvähem seerija lõpus viimast välja pigistada või võtta vähe lõdvemalt. mul läheb 80kg rinnalt siis kas on õige teha 70kg-ga (x6) seerijaid või peaksin tegema seda kergemate raskustega? kui tähtis on viimane seerija? kas sellest on oluline võtta viimast, või kas tuleks jätta varu, et mitte lihast üle koormata? ;)

See kui suurt suhtelist raskust (ehk mitu protsenti su max'ist) sa kasutad ja mitu kordust sellega teed sõltub eesmärkidest. Kui tahad jõudu siis pigem lühemad seeriad, suuremad raskused ja ka rohkem seeriaid.

Iga kord oma lihased täiesti viimaseni ära väsitada pole vast küll väga hea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui tahad jõudu arendada, siis tee 3x5 ja ~2 kordust peaks varuks jätma. Täiesti viimse piirini ära tee ühtki harjutust. Kui sul on 80kg max, siis tee 50..65 kg seeriaid.

Edited by smack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui tahad jõudu arendada, siis tee 3x5 ja ~2 kordust peaks varuks jätma. Täiesti viimse piirini ära tee ühtki harjutust. Kui sul on 80kg max, siis tee 55..65 kg seeriaid.

Need viimased kaks kordust ongi kõige magusamad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Need viimased kaks kordust ongi kõige magusamad.

Ja kõige valusamad:D No esiteks sa ei taha, et närvisüsteem oleks läbipekstud, vaid tahad et oleks stimuleeritud. Seega järgmine kord oleksid võimsam kui eelmine kord, mitte et lohistad enda jäänused jõusaali. Pluss jõu arendamisel, suurte raskuste liigutamisel viimased välja pigistatud kordused kipuvad tulema kehva tehnikaga ja kehv tehnika toob kergesti vigastusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja kõige valusamad:D No esiteks sa ei taha, et närvisüsteem oleks läbipekstud, vaid tahad et oleks stimuleeritud. Seega järgmine kord oleksid võimsam kui eelmine kord, mitte et lohistad enda jäänused jõusaali. Pluss jõu arendamisel, suurte raskuste liigutamisel viimased välja pigistatud kordused kipuvad tulema kehva tehnikaga ja kehv tehnika toob kergesti vigastusi.

Meh...

Tahad lihaseid ja tahad jõudu siis tuleb kasutada ka suuri raskusi. Mida suuremad on raskused siis võib teinekord ka veidi mustemalt harjutust sooritada, et raskust liigutada. Pea-asi, et vorm niipalju korralik on, et vigastusi ei tuleks.

Ma ei näe erilist mõtet viimases tööseerias küll mingit varu jätta, kui just spetsiaalselt kava seda ette ei näe.(Näiteks 5x5 kava 6 nädala peale. Ilmselgelt kõige esimene nädal ei olegi mõtet valida raskust kus juba saavutad suutlikuse - järgmine nädal vaevalt suurt midagi lisada suudad)

Aga jah. Muidu tuleb ikka lihasest kõik välja panna, mis panna annab. Kui jätad piisava varu sisse, siis ei ole ka lihasel niivõrd suurt vajadust areneda. Jõudu jäi ju veel varuks - milleks ikka lihast tugevamaks ehitada. ;)

A'la Arnold stiilis biitsepi tegemine kangiga. :P

post-7558-1296091103_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõik jõukavad, mida lugenud, ütlevadki et tuleks 1..2 kordust varuks jätta v.a. biitsepsi ja triitsepsi tõstetel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×