Jump to content
Sign in to follow this  
samuil

Hommikusöök

Recommended Posts

ee...rasvade ladustamine maksas? Äkki keegi natuke valgustaks mind. Lihtsalt puht huvi pärast paari lausega, sest muidu liiga teemast mööda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ee...rasvade ladustamine maksas? Äkki keegi natuke valgustaks mind. Lihtsalt puht huvi pärast paari lausega, sest muidu liiga teemast mööda.

No türgel, füsioloogia...eriti veel selle konkreetse teema valdamine pole just minu trump ega eriala, aga proovin. Mõni suurem ekspert oskab ehk veel vajadusel lisada või mind parandada.

Kõigepealt maks, mille ülesandeks on vere puhastamine - veri käib ju sealt läbi. Teiseks, maksas sünteesitakse kolesterooli. Kolesterooli on ka kaht sorti, üks niiöelda "hea" ja teine "halb" - siinkohal ei tule meelde nende lühendid. Ühesõnaga hea kolesterooliga peaks maks hakkama saama, aga halb ladestub maksas seintele ning takistab verevoolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervist! Sooviksin küsida,mida arvate minu hommikusöögist. Söön viimasel ajal suhteliselt rutiinselt hommikuti ca 350g putru(kas siis manna,kaerahelbe,hirsi jne) ja 4 muna peale. Kokku teeb see päeva esmase söömaga ca 1000 kcal. Siit küsimus kas seda on natukene palju? Samas saali minnes tunnen,et jöudu oleks nagu natukene juures,kui hommikul kõhu tõsiselt täis söön.

Oleks tore,kui keegi oskaks hommikuks ka mingisuguseid variatsioone välja pakkuda, sest pidevalt ühte moodi süüa on kuidagi rutiine ja isu hakkab täis saama. :(

Olen 19 a, pikkus natuke alla 2m ja kaalun 74 kg.Saalis käin vähemalt 4 korda nädalas,pluss teistel päevadel aeroobset.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mis on pudru kuivainekogus? kuidagi tõrgub mu mõistus vastu võtmast seda, et 350g kuivainest puder on hommikusöögiks. munadest saadav kalorite kogus on minu arvestuste järgi seal 240 kcal juures, pudrust siis veel 760 kcal? kui võtta kuivaines 350g täisterakaerahelbeid, siis on see 1207 kcal. kokku hommikusöök pea 1,5 tuhat kcal. mnjah, kui endalgi selline kogus hommikul sisse mahuks, siis kasvaks nagu mühin vast... ning seda rasvakihi võimsa vohamise arvelt - on ju selles toidukoguses ikkagi oma 240g süskareid.

ennem kui hakkaks midagi muutma/lisama ja rohkem kommenteerima - palun kinnita, et see 350g on mannajahu/kaerahelveste/hirsi ilma keetmata koguse kaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaevalt sa 350g putru sisse jõuad ajada. Pudruhelbeid kaalutakse ikka KUIVAINENA. Kui puder peale keetmist paar korda rohkem kaalub vee arvelt siis see ei loe.

100g putru ja 4 muna annab aga 600 kcal kanti, mis on normaalne kaloraaz.

Mune võid keeta, praadida jne. Helbeid, millest putru teed, vaheta ka edaspidi, maitsesta erinevalt. Muidugi võid pudru asemel süüa ka sama koguse süsivesikuid andva koguse leiba nt. Munade asemel võid ka kohupiima/kodujuustu tarbida jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mis on pudru kuivainekogus? kuidagi tõrgub mu mõistus vastu võtmast seda, et 350g kuivainest puder on hommikusöögiks. munadest saadav kalorite kogus on minu arvestuste järgi seal 240 kcal juures, pudrust siis veel 760 kcal? kui võtta kuivaines 350g täisterakaerahelbeid, siis on see 1207 kcal. kokku hommikusöök pea 1,5 tuhat kcal. mnjah, kui endalgi selline kogus hommikul sisse mahuks, siis kasvaks nagu mühin vast... ning seda rasvakihi võimsa vohamise arvelt - on ju selles toidukoguses ikkagi oma 240g süskareid.

ennem kui hakkaks midagi muutma/lisama ja rohkem kommenteerima - palun kinnita, et see 350g on mannajahu/kaerahelveste/hirsi ilma keetmata koguse kaal.

350g putru on ikka keedetud kujul(2,5% piimaga).Nüüd avastason ka,et olin arvutamisel vea teinud,see annab ca 500 kcalHuvitav http://www.ampser.ee/index.php?page=18 arvuti järgi näitab,et 4 muna 297 kcal. No pudrule liasks on ka korralikult toormoosi,kkindalti 100kcal eest.:( Sisse läheb see kõik ilusti, isu nagu loomal. Samas ei ütleks,et rasva nii väga koguneks, kuna nagu pikkusest ja kehakaalust näha, olen ikka kiir ainevahetusega ja rasva nii lihtsalt ei tule.

Positiivne aga see,et kaalu tasapisi tuleb,mis ka eesmärgiks ning siiani tundub,et rasva sellest vähe :). Olgu öeldud ka,et BAV mul kusagil 2900 ning üritan kaloraaži kaalu tõstmiseks seal 3300 kandis hoida. Sellepärast sai ka küsitud targemate arvamust,et kommikusöök moodustab juba ca 1/3 päevasest koguhulgast ja vb on seda palju :D. Muidu toitun korralikult ja 5-6 korda päevas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vaevalt sa 350g putru sisse jõuad ajada. Pudruhelbeid kaalutakse ikka KUIVAINENA. Kui puder peale keetmist paar korda rohkem kaalub vee arvelt siis see ei loe.

100g putru ja 4 muna annab aga 600 kcal kanti, mis on normaalne kaloraaz.

Mune võid keeta, praadida jne. Helbeid, millest putru teed, vaheta ka edaspidi, maitsesta erinevalt. Muidugi võid pudru asemel süüa ka sama koguse süsivesikuid andva koguse leiba nt. Munade asemel võid ka kohupiima/kodujuustu tarbida jne.

Kindlasti kuivainena ma 350g pluss piim sisse ei suudaks ajada.:) Aga piima sisse panen kuivainet ikka nii palju,et puder korralikult paks tuleks(usun,et 150 g ikka).Pudru kaal koos piimaga tuleb 350g ja (http://www.ampser.ee/index.php?page=18) arvuti järgi näitab,et see valmis puder annab kusagil 500 kcal. Muidugi see natukene võib erineda,sest ma ei tea palju neil kuivainet seal oli, aga mitte oluliselt ma usun. Põhimõtteliselt võiks ju tavalisi võileibu teha küll, selle puhta ära unustanud.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olgu öeldud ka,et BAV mul kusagil 2900 ning üritan kaloraaži kaalu tõstmiseks seal 3300 kandis hoida. Sellepärast sai ka küsitud targemate arvamust,et kommikusöök moodustab juba ca 1/3 päevasest koguhulgast ja vb on seda palju :). Muidu toitun korralikult ja 5-6 korda päevas.

kui su baasainevahetus on 2900 kcal ning sööd 3300 kcal, siis 4 korda nädalas saal ja teised päevad aeroobset, jääb sellest minu arvates väheks, et keha ära toita. samas, kui kaal natuke juurde tuleb, siis on veel OK.

hommikune toidukord ei tundu liigselt suur olevat. Pigem võiks päeva peale natuke rohkem süüa ja testida, mida see teeb kaalu ja nahaaluse polstriga. kui hakkab juurde tulema, siis vähenda uuesti päeva peale söödava hulka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kui su baasainevahetus on 2900 kcal ning sööd 3300 kcal, siis 4 korda nädalas saal ja teised päevad aeroobset, jääb sellest minu arvates väheks, et keha ära toita. samas, kui kaal natuke juurde tuleb, siis on veel OK.

hommikune toidukord ei tundu liigselt suur olevat. Pigem võiks päeva peale natuke rohkem süüa ja testida, mida see teeb kaalu ja nahaaluse polstriga. kui hakkab juurde tulema, siis vähenda uuesti päeva peale söödava hulka.

Isegi väheks ? Assa nugis :(. Tuleb kaalu tasapisi jah, ostsin natukene aega tagasi serious massi ka,peale trenni on sellest ikka tublisti abi, kuigi vütan poole annusest.Võiks vist rohkem süüa tõesti, siis peab hakkama ümber korraldama päeva, sest olen hiline magama mineja ja seetõttu ka hiline ärkaja. Samas aga tundub raske süüa kuidagi üle 6 korra päevas,sest söön ju iga 3 tunni tagant. Võtame näiteks trennivaba päev : ärkan 7.30, söön 8.00. siis 11.00;14.00;17.00;20.00;23.00 ja siis nagu peaks magama minema,et järgmiseks päevaks ilusti välja puhata.

Olen nagu arusaanud,et tihemini kui 3 tunni tagant ei tasu süüa,see pidavat optimaalne olema.Ausalt öeldes ei kujuta ettegi veel tihedamalt, sest siis ela ainult kauss käes ja millegiks muuks aega nagu ei jäägi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Isegi väheks ? Assa nugis :(. Tuleb kaalu tasapisi jah, ostsin natukene aega tagasi serious massi ka,peale trenni on sellest ikka tublisti abi, kuigi vütan poole annusest.Võiks vist rohkem süüa tõesti, siis peab hakkama ümber korraldama päeva, sest olen hiline magama mineja ja seetõttu ka hiline ärkaja. Samas aga tundub raske süüa kuidagi üle 6 korra päevas,sest söön ju iga 3 tunni tagant. Võtame näiteks trennivaba päev : ärkan 7.30, söön 8.00. siis 11.00;14.00;17.00;20.00;23.00 ja siis nagu peaks magama minema,et järgmiseks päevaks ilusti välja puhata.

Olen nagu arusaanud,et tihemini kui 3 tunni tagant ei tasu süüa,see pidavat optimaalne olema.Ausalt öeldes ei kujuta ettegi veel tihedamalt, sest siis ela ainult kauss käes ja millegiks muuks aega nagu ei jäägi :).

testi toidukoguseid, mis sulle parim oleks, et kaal suureneks, aga polster jääks samaks. Mingis cutleri soovituses oli selleks kord nädalas kaalumine ja samamoodi kord nädalas vööümbermõõdu mõõtmine. kui kaal tõuseb ja vööümbermõõt ei muutu, siis jätka samade koguste söömist. kui vööümbermõõt ka suureneb, siis vähenda toiduratsioone. toitu 6 korda päevas - pole midagi selle vastu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
350g putru on ikka keedetud kujul(2,5% piimaga).Nüüd avastason ka,et olin arvutamisel vea teinud,see annab ca 500 kcalHuvitav http://www.ampser.ee/index.php?page=18 arvuti järgi näitab,et 4 muna 297 kcal. No pudrule liasks on ka korralikult toormoosi,kkindalti 100kcal eest.:( Sisse läheb see kõik ilusti, isu nagu loomal. Samas ei ütleks,et rasva nii väga koguneks, kuna nagu pikkusest ja kehakaalust näha, olen ikka kiir ainevahetusega ja rasva nii lihtsalt ei tule.

Positiivne aga see,et kaalu tasapisi tuleb,mis ka eesmärgiks ning siiani tundub,et rasva sellest vähe :). Olgu öeldud ka,et BAV mul kusagil 2900 ning üritan kaloraaži kaalu tõstmiseks seal 3300 kandis hoida. Sellepärast sai ka küsitud targemate arvamust,et kommikusöök moodustab juba ca 1/3 päevasest koguhulgast ja vb on seda palju :D. Muidu toitun korralikult ja 5-6 korda päevas.

Sinu antud andmete põhjal on Su BAV siiski ca 2000 kalorit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×