Jump to content
Sign in to follow this  
Guest tamma

maksimumaeg

Recommended Posts

Guest tamma

Tere.

Olen lugenud, et ühe lihasgrupi kahe trenni vahele peab jääma VÄHEMALT 48 h. Palun öelge aga, mis see maksimumaeg on? Massitsüklis on kirjas, et nädalase vahega võiks teha. kas nädal ongi selline maksimumaeg, et kui jääb 9 päeva nt, siis enam ei ole kasu?

Aitäh!

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasu on trennitegemisest pea igaljuhul. Kõige tavalisem aeg sama lihasgrupitreenimise vahel ongi nädal, enamasti sellest pikemat aega ei kasutata. Kuidas su treeningkava välja näeb, esmaspäeval teed näiteks rinda ja siis järgmine kolmapäev ka rinda? :D Huvitav jaotus. Kõik oleneb sellest, kui kaua aega su organism vajab, et eelnevast trennist taastuda. Nädala ajaga taastuvad enamuste inimeste lihased kindlasti treeningutest ära, sellest pikem aeg oleks lihtsalt trennist kõrvalehiilimine. Kui muidugi taastumisega tõsiseid probleeme pole. Kui käid jõusaalis ennast lihtsalt kergelt vormis hoidmas, siis ega need kaks lisa puhkepäeva sind ei tapa, samas kui oled puhanud siis miks mitte teist trenni peale teha. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere.

Olen lugenud, et ühe lihasgrupi kahe trenni vahele peab jääma VÄHEMALT 48 h. Palun öelge aga, mis see maksimumaeg on? Massitsüklis on kirjas, et nädalase vahega võiks teha. kas nädal ongi selline maksimumaeg, et kui jääb 9 päeva nt, siis enam ei ole kasu?

Aitäh!

S

Ma soovitan kõik lihased teha kord nädalas läbi, minul see on toonud kõva arengu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui on kasutusel mõningate lihaste puhul nö. kergete ja raskete päevade süsteem, siis ka 2 trenni nädalas lihasele (1 kerge, 1 raske). Päris algaja muidugi võib algul mõnda aega 2-3x nädalas kõiki lihaseid läbi teha, terve keha korraga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ka teisi variante peale 1x või 2x nädalas. Mina näiteks treenin igat lihasgruppi kusagil 4-6 päeva tagant, ehk umbes 1.5 korda nädalas keskmiselt. Inimesed, ärge olge kinni mingites üks või kaks korda nädalas mõtteviisides, on ka vahepealseid variante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pole võimalik kindlalt öelda, et nüüd on või nüüd ei ole kasu, aga üldiselt on nii, et teatud aja jooksul on lihas "tippvalmiduses" töö tegemiseks, ja kui uut koormust peale ei saa, siis ta valmidus hakkab vaikselt langema. Aga see on väga individuaalne ja tunnetuse küsimus. Kindlasti pole nii, et kui teed iga 7 päeva tagant siis areneb, aga kui teed 8 päeva tagant, siis on täiesti mõttetu.

Midagi sellist:

image001.gif

Sellega on ka nii, et mida kõrgem tase, seda paremini peab ajastama treeninguid. Alguse puhul on pole vahest paari päevase kõikumise puhul midagi hullu, aga tipptasemel võib see juba suurt rolli mängida. Aga selle tunnetuse saad ka ise kätte pikkamööda.

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah loomulikult pole mingit kindlat "valemit" olemas, tuleb ise tunnetada. Üldine põhimõte on tavaliselt siiski selline, et mida väiksem treeningstaaz ja väiksem lihas, seda tihedamini võib ühte lihast uuesti treenida (kuni 3x nädalas). Järjest staaži (sh. kasutatavate raskuste) suurenedes ja lihase kasvades peaks kasvama ka puhkuse aeg (kuni u. 1x nädalas)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×