Jump to content
Sign in to follow this  
Ahto112

Kükkimine

Recommended Posts

Kumb kükkimine on ohutum liigestele....kas kükk natuke alle paralleeli või siis sügavkükk, mis läheb nii sügavale kui võimalik ja siis üles. Küsin kuna ise teen enamasti nn kükki, mitte sügavkükki, kuid on erinevaid arvamusi sellest. Usun et kui koguaeg sügavkükki teha, siis ei pea põlved kaua vastu....just nn tavalisel jõusaalikülastajal. Eks lihase seisukohalt on ta kindlasti natuke arendavam...aga jah...ootaks just treeneritelt/teadjatelt arvamust:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kumb kükkimine on ohutum liigestele....kas kükk natuke alle paralleeli või siis sügavkükk, mis läheb nii sügavale kui võimalik ja siis üles. Küsin kuna ise teen enamasti nn kükki, mitte sügavkükki, kuid on erinevaid arvamusi sellest. Usun et kui koguaeg sügavkükki teha, siis ei pea põlved kaua vastu....just nn tavalisel jõusaalikülastajal. Eks lihase seisukohalt on ta kindlasti natuke arendavam...aga jah...ootaks just treeneritelt/teadjatelt arvamust:)

paralleeli ikka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ise olen ka sama meelt, kuid meil ühe sõbraga tekib koguaeg vaidlus selle peale :D Mina olen paralleeli poolt ja tema tulihingeline sügavküki pooldaja...et alla ja kiiresti üles.... et enamus treenereid ikka nii soovitab jne....mina jälle kuulen soovitusi koguaeg, et nõks alla paralleeli....saan aru et tõstespordis see oluline. Nüüd üritangi siin teadjate käest küsides tõele lähemale jõuda ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Seda minagi mõtlen:D aga mõtlen seda nn tavalise jõusaalikülastaja koha pealt, kes teeb näiteks 1 x nädalas kükke ja neid ka ainult sügavaid.

Kui oled lihtne harrastaja, siis pean oluliseks mitmekesisust.

Kükk, poolkükk, rinnal kükk, poolkükist üles hüpped kangiga, käärkükk, jalapress, kõiksugused staatika harjutused jalgadele, pausiga kükid ....jne. Kõik oleneb sinu eesmärgist, kuhu tahad jala treenimsiega jõuda.

Klassikalise tõstmise harrastajana on minu leib - sügavkükk...;) muidugi saab ka seda teha mitmel erineval viisil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tõesti need vaidlused meie saalis tüütavad ära juba. ;) Nii palju kui mina artikleid lugenud ja ennast kursis hoidnud siis sügavkükk on siiski klassikalise tõstmisega tegeljatele. Sest sealt on vaja sügavalt üles tulla. Kahtlemat sp ka Kuningas seda suure häälega soovitas, sest tema on tõstja, kuid me kõik ei ole seda. Eesmärgid on erinevad. Mina jään oma täisküki juurde mitte ei hakka nüüd teiste soovitusel sügavkükki tegema. Olen 5 aastat saalis käinud ja näen ning tunnen, mis minule on hea ja õige. Kindlasti tasub ka muid variante proovida aga kui ei sobi siis ei sobi.

Valiku küsimus...ideaalset harjutust ei ole olemas ehk räägime jälle kükist...II osa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täpselt nii, tõde on kusagil poolküki ja täisküki vahepeal ;))). Nagu juba oma artiklites ütlesin, arvan, et täiskükki soovitatakse mingist inertsist oluliselt rohkem, kui seda praktikas tegelikult tehakse. Ise soovitan sulle jääda lihtsalt kükkimise juurde. Definitsiooni, mida pean kükiks saad siit:

http://www.fitness.ee/main.php?main=artikk...mp;top=top.lime

http://www.fitness.ee/main.php?main=artikk...mp;top=top.lime

Kumb on liigesele ohutum??? Kahtlustan siiski, et kui põlvesid silmas pidada, siis kükk on mõnevõrra leebem, kuna maksimaalsele sügavusele minnes ei saa te seda teha nii, et põlved varvastest ei mööduks. Te kukute lihtsalt pikali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ise olen sellega nõus täiesti ;) ise ma teen nii et alla paralleeli nõks ja väga harva ka sügavaid ning leian et sügavatele peaksid keskenduma põhiliselt just tõstjad ning treenin ka niimoodi edasi....aga mis sellest arvata kui näiteks naine, kes pole kunagi kükk ega jõutrenni teinud pannakse kohe sügavkükke tegema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tõesti need vaidlused meie saalis tüütavad ära juba. ;) Nii palju kui mina artikleid lugenud ja ennast kursis hoidnud siis sügavkükk on siiski klassikalise tõstmisega tegeljatele. Sest sealt on vaja sügavalt üles tulla. Kahtlemat sp ka Kuningas seda suure häälega soovitas, sest tema on tõstja, kuid me kõik ei ole seda. Eesmärgid on erinevad. Mina jään oma täisküki juurde mitte ei hakka nüüd teiste soovitusel sügavkükki tegema. Olen 5 aastat saalis käinud ja näen ning tunnen, mis minule on hea ja õige. Kindlasti tasub ka muid variante proovida aga kui ei sobi siis ei sobi.

Valiku küsimus...ideaalset harjutust ei ole olemas ehk räägime jälle kükist...II osa

Ma tean jah juba tglt sinu arvamust :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ise olen sellega nõus täiesti ;) ise ma teen nii et alla paralleeli nõks ja väga harva ka sügavaid ning leian et sügavatele peaksid keskenduma põhiliselt just tõstjad ning treenin ka niimoodi edasi....aga mis sellest arvata kui näiteks naine, kes pole kunagi kükk ega jõutrenni teinud pannakse kohe sügavkükke tegema?

Kohe alguses vast ei oleks hea panna sügavkükke tegema, muidugi kui ta saab neid ilusti teha miks mitte- aga paljudel ei ole puusad piisavalt painduvad selle jaoks,et nii madalale laskuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina nt ei saagi alla paralleeli, "ass to the grass" kükkida, st põhimõtteliselt keha ei lase ka ilma kangita võtta asendit, kus reied on vastu säärt, aga alaselg poleks kumer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui oled lihtne harrastaja, siis pean oluliseks mitmekesisust.

Kükk, poolkükk, rinnal kükk, poolkükist üles hüpped kangiga, käärkükk, jalapress, kõiksugused staatika harjutused jalgadele, pausiga kükid ....jne. Kõik oleneb sinu eesmärgist, kuhu tahad jala treenimsiega jõuda.

Klassikalise tõstmise harrastajana on minu leib - sügavkükk...:P muidugi saab ka seda teha mitmel erineval viisil.

kuidas see rinnal kükk käib, et peab raskust rinna kõrgusel hoidma?

ise teen seda harjutust

täitsa alla mina küll ei suuda lasta

10.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lydon112 on õigus - teha tuleb mitte küki niisama, vaid kõikvõimalikke variatsioone sellest.

"Kükk, poolkükk, rinnal kükk, poolkükist üles hüpped kangiga, käärkükk, jalapress, kõiksugused staatika harjutused jalgadele, pausiga kükid" - minu lemmik on kükk rinnal, sest siis ei ole võimalust, et kükk muutub seljakallutuseks.

Kui teha alljärgnevat kükki, siis on kükk ikka kükk.

Deep_squat_position_3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Kükk, poolkükk, rinnal kükk, poolkükist üles hüpped kangiga, käärkükk, jalapress, kõiksugused staatika harjutused jalgadele, pausiga kükid" - minu lemmik on kükk rinnal, sest siis ei ole võimalust, et kükk muutub seljakallutuseks.

Või siis kõige raskem kükk üldse, peakohal kükk:

doyle_overhead_squat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha.. minu jaoks uus ja kõige haigem kükk SISSY SQUAT (mis see eesti keeles olla võiks?)

1gironda-sissy-squat.jpg

video ka -

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma isikilikult arvan, et kui tehnikat mõistad ning pead ennast vähegi sportlaseks, siis ikka kükkida nii sügavale kui venivus võimaldab. Ehk siis jah sügavkükki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hahaha.. minu jaoks uus ja kõige haigem kükk SISSY SQUAT (mis see eesti keeles olla võiks?)

video ka -

Mulle tundub, et sellise kükiga lõhub ennast väga kiiresti ära.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hahaha.. minu jaoks uus ja kõige haigem kükk SISSY SQUAT (mis see eesti keeles olla võiks?)

video ka -

Kas see mitte pole juhend, kuidas saada strippariks?:( Meenutab nagu tantsiks...

Edited by smack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×