Jump to content

Recommended Posts

TSITAAT(AlanBStard @ 21 Mar 2011, 04:23)

Ei tundu kuigi tõsiseltvõetav jutt.

Mis selles nii raskesti usutavat on, et vahetatud neer 3g C-vit ära ei kannatanud? Vahetatud neer on nagu oleks pool neeru ju tongue.gif

Seda neeru, oksalaadi jms osa peaks uurima.

Aga muudel loomaliikidel on C-vitamiini toodang kümnetes-sadades grammides, elevandil oletatavasti kilogrammi suurusjärgus, inimesel on kliinistes uuringutes soodsat mõju täheldatud annustes 3-5g päevas, presenteerida nüüd annust üle 2g kui midagi ekstreemset on lihtsalt naeruväärne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

United States vitamin C recommendations[107]

Tolerable Upper Intake Level (adult male) 2,000 mg per day

"A tolerable upper limit (UL) of vitamin C was set at 2 grams for the first time in the year 2000, referencing this mild laxative effect as the reason for establishing the UL. This 2 g UL restricts the acceptance of formal vitamin C megadose trials by Institutional review boards."

Piirangud on toredad ja vahvad, kas pole.

Although vitamin C can be well tolerated at doses well above the RDA recommendations, adverse effects can occur at doses above 3 grams per day though overload is unlikely. Possible adverse effects of megadoses include diarrhea, increased oxalate excretion and kidney stones

...

In addition, one case has been noted of a woman who had received a kidney transplant followed by high-dose vitamin C and died soon afterwards as a result of calcium oxalate deposits that destroyed her new kidney. Her doctors concluded that high-dose vitamin C therapy should be avoided in patients with renal failure.[34]

"There is a longstanding belief among the mainstream medical community that vitamin C causes kidney stones, which seems based little on science.[28]"

Now where have I heard this sentence before :D

Jne. http://en.wikipedia....in_C_megadosage nagu Otter kirjutas.

Sinder, see uus foorumisoft ja layout on saatana kätetöö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No contribution of ascorbic acid to renal calcium oxalate stones

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9429689

Even though a certain part of oxalate in the urine derives from metabolized ascorbic acid (AA), the intake of high doses of vitamin C does not increase the risk of calcium oxalate kidney stones due to physiological regulatory factor: gastrointestinal absorption as well as renal tubular reabsorption of AA are saturable processes, and the metabolic transformation of AA to oxalate is limited as well. Older assays for urinary oxalate favored in vitro conversion of AA to oxalate during storage and processing of the samples. Recurrent stone formers and patients with renal failure who have a defect in AA or oxalate metabolism should restrict daily vitamin C intakes to approximately 100 mg. But in the large-scale Harvard Prospective Health Professional Follow-Up Study, those groups in the highest quintile of vitamin C intake (> 1,500 mg/day) had a lower risk of kidney stones than the groups in the lowest quintiles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lugu selline, et eksamisessiooni ajal olen vahel võtnud tarvitada karbi või kaks Neurozani. Olen aga mitmel viimasel korral täheldanud positiivset mõju hoopis jõunäitajatele :D ma ei kujuta ette, kas see on juhus või mitte aga kahel viimasel kuuri tegemise korral on pärast ~2 nädalat Neurozani tarbimist tulnud näiteks rinnalt surumises +10kg(ja eelnevalt on olnud kuu-kaks seisak).

http://www.vitabioti...an_formula.aspx

...samas kui koostist vaadata, siis ega väga ei imestagi.

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere!!

Olen paljudest kohtadest kuulnud ja lugenud, et kõige vajalikumad toidulisandid on multivitamiinid ja omega rasvhapped.

On palju tavalisi multivitamiine ja siis on need, kus on veel igast muud värki sees. Nt. Animal PAK, seal on B6 vitamiini 9000% päevavajadusest, C-d on 1667% ja lisaks veel kõik teised vitamiinid ja asjad. Kui seda müüa tohib siis järelikult ta ju otseselt ei tohiks kahjulik olla. Kuidas sellised kogused neerudele mõjuda võivad? Mis arvate, kas on mõtet võtta nii suures koguses vitamiine, või pole see nii hull, kui tundub?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere!!

Olen paljudest kohtadest kuulnud ja lugenud, et kõige vajalikumad toidulisandid on multivitamiinid ja omega rasvhapped.

On palju tavalisi multivitamiine ja siis on need, kus on veel igast muud värki sees. Nt. Animal PAK, seal on B6 vitamiini 9000% päevavajadusest, C-d on 1667% ja lisaks veel kõik teised vitamiinid ja asjad. Kui seda müüa tohib siis järelikult ta ju otseselt ei tohiks kahjulik olla. Kuidas sellised kogused neerudele mõjuda võivad? Mis arvate, kas on mõtet võtta nii suures koguses vitamiine, või pole see nii hull, kui tundub?

Use of vitamin and mineral supplements does not improve measures of performance in people consuming adequate diets.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez/15212745?dopt=Abstract&holding=f1000,f1000m,isrctn

Athletes will not need vitamin and mineral supplements if adequate energy to maintain body weight is consumed from a variety of foods.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11128862

No vitamin and mineral supplements should be required if an athlete is consuming adequate energy from a variety of foods.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11421152

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ega jah, eriti mõtet end neid mikrosid täis võtta pole.

Mõned üksikud vbl olenevalt inimestest. D-vitamiin aga peaks vist küll 99% inimkonnast kohustuslik lisand olema. Paljudele oleks ka Kaltsium, magneesium soovitatav. Vbl ka tsink. Omega-3 on kindlasti paljude menüüsse hea lisa.

Enda N=1 kogemustele toetudes on uni kordades parem ning ka energiat rohkem ülalmainitud lisandite tarbimiste juures. Kuid ma pole kindlasti ainuke.

C-vit megadoos võib omada mingeid positiivseid mõjusid teatud olukordades. Glutamiin samuti teatud olukordades. Selline lühiajaline immuunsüsteemi tugevdamine, mis pikemas perspektiivis ei pruugi soovitud toimet omada või on pigem kahjulik.

Aga jah - väga suur osa mikro-toitaineid saadakse täisväärtuslikest toitudest ja just õigetes vahekordades ja kogustes. Ehk kui süüa mitmekülgselt, siis on vajadus lisandite järgi ikkagist suhteliselt minimaalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päris ei nõustu kõigega. Vit-D puhul peaks Tolerable limit olema isegi 2x suurem. Ning arvatavasti kuna enamik kannatab puuduse all, siis võib suht pikalt kasvõi 5x doose laksata. Aga see on asi mida peaks arstiga kooskõlastama.

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=110

http://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-HealthProfessional/

http://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-QuickFacts/

Kindlasti tuleks meeles pidada, et päikesevalgusest D-vit üledoosi ei saa kuna keha reguleerib seda ise ning peatab omandamise, kui asi ohtlikuks kipub minema.

***

Aga veidi veel lugemist mõnede vitamiinide/mineraalide kohta. Väga palju infi, igasugu arutelusid.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=137752253&page=4&highlight=multivitamin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tore, aga praktika näitab, et nende kasutamine tõstab sooritusvõimet märgatavalt.

Mille kasutamine?

Kui räägid mingist multivitamiinidest siis jääb selgusetuks, mis täpsemalt aitab. Ma täiesti usun, et sportlastele mõni spetsiifiline mineraal/vitamiin tõesti kasu annab, eriti kui menüü on puudulik. Mis VÄGA PALJUDEL ka on. (Ehk süüakse liiga ühekülgselt ja nii aastaringselt)

Kuid nõksa nõme on lahmida igasugu multivitamiine ja riskida mürgitustega selleks, et elimineerida ühe vitamiini või mineraali defitsiiti, mida saaks "ravida" ainult ühe spetsiifilise lisandiga või siis menüü rikastamisega. :)

Rääkimata sellest, et praktiline kogemus on kehv näide igal juhul. Liialt palju eeldatakse ning kuna puudub adekvaatne meetod veresisalduste jms mõõtmiseks, siis rapsitaksegi lampi ning arvatakse, et see või too aine omab kasulikku mõju. Kuigi tegelik töömehhaanika on võib-olla mujal või üldse platseebo.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nende" all pidasin silmas näiteks seda toodet, mida teema algataja silmas pidas. Me võime siin teoretiseerida, aga ma ei tunne kedagi, kes väidaks, et tema puhul pole taolised tooted tulemusi andnud. Seda siis võistluseelse suure treeningkoormuse puhul.

Ei saanud päris aru, miks see "nõksa nõme" on, kui inimesed mingil põhjusel ei ürita täpselt välja selgitada, mis vitamiinist või mineraalist organism puudust tunneb või millise vitamiini-mineraali suurema doosi manustamine võiks positiivselt mõjuda. Siin tuleb veel arvestada seda, et keegi ju päris täpselt ei tea, mis see optimaalne kogus on ja kas optimaalne kogus üldse eksisteerib. Igatahes, paljud leiavad, et lihtsam ja kindlam on manustada mingit suuri doose sisalduvat toodet, mis kataks liiasusega kõik vajadused ära ja mille puhul oleks põhjust arvata, et selle koostis on tootja poolt läbi mõeldud. Seejuures tuleb muidugi loota, et liiga suurte dooside manustamine kuidagi halvasti ei mõju. Kindlasti on ka mugavam osta 1 purk, mis sisaldab kõike (olgugi et liiasusega), selle asemel, et osta 25 purki ja arvutada (kui see üldse arvutatav on), palju mingit "asja" vaja on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nende" all pidasin silmas näiteks seda toodet, mida teema algataja silmas pidas. Me võime siin teoretiseerida, aga ma ei tunne kedagi, kes väidaks, et tema puhul pole taolised tooted tulemusi andnud. Seda siis võistluseelse suure treeningkoormuse puhul.

Ei saanud päris aru, miks see "nõksa nõme" on, kui inimesed mingil põhjusel ei ürita täpselt välja selgitada, mis vitamiinist või mineraalist organism puudust tunneb või millise vitamiini-mineraali suurema doosi manustamine võiks positiivselt mõjuda. Siin tuleb veel arvestada seda, et keegi ju päris täpselt ei tea, mis see optimaalne kogus on ja kas optimaalne kogus üldse eksisteerib. Igatahes, paljud leiavad, et lihtsam ja kindlam on manustada mingit suuri doose sisalduvat toodet, mis kataks liiasusega kõik vajadused ära ja mille puhul oleks põhjust arvata, et selle koostis on tootja poolt läbi mõeldud. Seejuures tuleb muidugi loota, et liiga suurte dooside manustamine kuidagi halvasti ei mõju. Kindlasti on ka mugavam osta 1 purk, mis sisaldab kõike (olgugi et liiasusega), selle asemel, et osta 25 purki ja arvutada (kui see üldse arvutatav on), palju mingit "asja" vaja on.

Viimase aja trend teadusliku külje alt seabki kahtluse alla just sellise käitumismalli. Kus detaile teadmata süüakse sisse igasugu multivitamiine, lootuses nii ühe hoobiga kõik vajadused katta.

Mõned uuringud näitavad, et selline käitumine viib hoopiski tervisenäitajate langemiseni ning võib olla ohtlik.

Iga inimene on ju erinev ning erinev nii elustiili aktiivsuse kui ka toitumise koha pealt. Seega on tobe eeldada, et oleks võimalik luua multivitamiin, mis sisaldaks kõiki aineid sellistes kogustes, et sobiksid kõigile.

Mõni järab vbl päevas meeletutes kogustes erinevaid puuvilju ja juurikaid ning lisades võimsa multivitamiini on võimalik, et mõne vitamiini üleküllus ületab kõik piirid ning jõuame juba tervisekahjustusteni.

Sama kehtib mistahes ühekülgse toituja kohta.

Kui ikka suur osa menüüst on üles ehitatud nii, et eelistatakse teatud toite, siis millegi üleküllus või defitsiit on vägagi reaalne. Lihtsalt umbropsu igasugu aineid sisse endale kallata ja loota, et kõik on Super, on veidikene naiivne. ;)

Seega uuem trend vitamiinide/mineraalide koha pealt seab esimeseks kõige tähtsamaks asjaks mitmekülgse toitumise ning seejärel iga inimese spetsiifikast tulenevalt ka lisandite vajaduse.

Mitte nii, et igaüks sööb nagu jumal juhatab ning siis laksab paar multit, et kõik korras oleks. :D

MIs aga puutub sellese, et:

Ei saanud päris aru, miks see "nõksa nõme" on, kui inimesed mingil põhjusel ei ürita täpselt välja selgitada, mis vitamiinist või mineraalist organism puudust tunneb või millise vitamiini-mineraali suurema doosi manustamine võiks positiivselt mõjuda.

Umbes sama, mis omada autot, ning absoluutselt ei koti, mida bensiinipaaki lased või kuidas täpselt töötab - peaasi, et töötab ilusti. Ning siis, sellise teadmistepagasiga samu soovitusi ka teistele edasi anda - olenemata auto margist, mootoritüübist või ilmastikuoludest.

Ehk teinekord tasub siiski asja sügavuti uurida, et mõista mis on hea, mis on halb. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umbes sama, mis omada autot, ning absoluutselt ei koti, mida bensiinipaaki lased või kuidas täpselt töötab - peaasi, et töötab ilusti. Ning siis, sellise teadmistepagasiga samu soovitusi ka teistele edasi anda - olenemata auto margist, mootoritüübist või ilmastikuoludest.

Ehk teinekord tasub siiski asja sügavuti uurida, et mõista mis on hea, mis on halb. :)

No minu arvates selleks, et autoga sõita, ei peagi peensusteni teadma, kuidas töötab sisepõlemismootor. Ja kui auto ilusti töötab, siis väga ei kotigi, mida sinna paaki lasta tuleb - kui ilusti töötab, siis järelikult on õige asi ju.

Aga jah, pikas perspektiivis mingi vitamiini üleküllus võib-olla viibki mingi tervisehädani, kuid neid megadoose keegi aastaringselt ei võtagi. Kui sa aga 30 päeva aastas võtad suuremaid doose, siis vaevalt, et see su tervise ära rikub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minul tekkis aga hoopis säärane küsimus, ma ei tea, ilmselt küsin vähe valest kohast. Aga enne pikke kestvusalasid - kas nädalajagu enne oleks mõistlik võtta kasutusele lisamineraalid ja vitamiinid. Pean siinkohal silmas triatlone, maratone jms. Kas see reaalselt võib aidata hoida ära krampe ja säästab organismi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magneesium vedelel kujul peaks tulema sel juhul pigem võistluspäeval kaasa ja tagataskusse, et seda iga mõne aja tagant manustada? Aga minu mõte pigem selles, et kui Näveren soovitab süsikarikast toitu juba 2-4 päeva enne kurnavat jooksu, siis kas peaks tegema ka mineraalide jms asjadega eelnevat tutvust?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selle kohta on hästi öeldud: kõige rohkem ostavad vitamiine need, kellel neid kõige vähem vaja on (neil, kellel neid tegelikult enim vaja oleks, pole selle jaoks raha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma küsiks kah siin teemas targematelt ära, et milline D vitamiini lisand oleks kõige mõistlikum. Ja kas paljuks ei lähe toidulisandeid, kui nii võtan juba Fast omega3 (1tbl päevas), Küüslaaugu kapslid( 2tbl päevas, üks hommikul, teine õhtul) Fast Green Tea kapslid(1tbl päevas) Kõrvitsaõli kapsli(1tbl päevas). Plaan oli siis hakata võtma veel: D-vitamiini, magneesiumi ja kaltsiumi.

Teen nädalas 3 korda trenni ja peale ja enne trenni võtan ka muscle+i. Hetkel küll trennis mingi aeg käija ei saa kuna pimesoole opp oli just... :D

Et siis kas selline toidulisandite nimekiri on OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma küsiks kah siin teemas targematelt ära, et milline D vitamiini lisand oleks kõige mõistlikum. Ja kas paljuks ei lähe toidulisandeid, kui nii võtan juba Fast omega3 (1tbl päevas), Küüslaaugu kapslid( 2tbl päevas, üks hommikul, teine õhtul) Fast Green Tea kapslid(1tbl päevas) Kõrvitsaõli kapsli(1tbl päevas). Plaan oli siis hakata võtma veel: D-vitamiini, magneesiumi ja kaltsiumi.

Teen nädalas 3 korda trenni ja peale ja enne trenni võtan ka muscle+i. Hetkel küll trennis mingi aeg käija ei saa kuna pimesoole opp oli just... :D

Et siis kas selline toidulisandite nimekiri on OK?

See sõltub kui hästi ja mitmekesiselt üldse sööd ning mida Tee spordis saavutada tahad.Tipp spordil ja tervise spordil on suuur vahe !

Share this post


Link to post
Share on other sites

See sõltub kui hästi ja mitmekesiselt üldse sööd ning mida Tee spordis saavutada tahad.Tipp spordil ja tervise spordil on suuur vahe !

Tipp sporti ei tee, lihtsalt füüsilise vormi pärast teen trenni ja toidulisaneid võtan, et tervis korras oleks ning igast maailma hädasi kallale ei kipuks. Ei tahaks aga midagi liiga palju ka võtta ja tühja välja kuseda...Ja ei tea kuidas need komponendid üksteisele koos ka mõjuvad? Söön suht mitmekesist toittu ja erilist arvet kalorite peale ei pea. Ehk siis hommikuti kas puder või forelli saia koos piparmündi teega ja meega. Lõunal praad, see mis tavaliselt päevapraena menüüs on, kõrvale keefir. Peale tööd ka mingit sooja sööki(suht vähe) magustoiduks kohupiima või tarretist, joogiks piim. Enne magama minekut puuvilju, banaani, mandariine jms. Viimasel ajal on enne magama minekut kombeks olnud omale vutimune ka sisse ajada, jubedalt maitseb :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×