Jump to content
JungaTroll

Üle koormatud jalad?

Recommended Posts

Juba pikemat aega piinab jalgade lihasvalu probleem. Praktiliselt üldse ei saa asuda normaalse jalatreeningu juurde, st. raskustega, mis omaks mingit väljakutset. Valu avaldub rahuolekus üldise reie nelipealihase "sooja", tervet lihast hõlmava valuna. Treenima asudes on valu tunda eriti reie nelipealihase põlve juures asuvate sisemiste peade juures.

Hetkel teen 4x nädalas BodyPumpi, kuna olen treener ja 2x nädalas jõutreeningut, 1x nädalas aeroobset intervalltreeningut. BodyPumpis on kükkides raskused 42-47 kg, st. sellised, millega veel väga võhmale ei võta. Normaalses, valuta perioodil on normaalne kükkimisraskus ca 120-140kg. Jalapress 180-200kg. Kuid just viimast ei saagi eriti harrastada, kohe kui valu kadunud tundub olevat ja jõusaali minna, on nelipealihase valu tagasi. Teistel lihastel, sh. säärtel, ülakehal sellist valu ei ole iial olnud. Toitun 4x päevas, kasutades tasakaalustamiseks valgupulbrit, muus osas toitained tavapärastest toitudest. Mingeid muid lisaaineid ei tarbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnika on sul kindlasti vale! Tuhar ja hammstrig nõrgad ning puudulikud venivuses, vastus medialis nõrk ja/või ylekoormatud. Puusa painutajad ka kindlasti pinges! Soovitax nendesse syveneda, ning valulikke harjutusi mitte sooritada!!! Jalga saab ka muud moodi koormata, nt. Sprintimine, tabatha stiilis harjutused....

Kõige mõtekam olex sul kylastada inimest kellelt vastust ootad :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hetkel teen 4x nädalas BodyPumpi, kuna olen treener ja 2x nädalas jõutreeningut, 1x nädalas aeroobset intervalltreeningut. BodyPumpis on kükkides raskused 42-47 kg, st. sellised, millega veel väga võhmale ei võta. Normaalses, valuta perioodil on normaalne kükkimisraskus ca 120-140kg.

Kui pikka aega sa oled treener olnud, tundub, et tehnika vale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heh, vaata, mis ise kirjutasid?

Tehnika on sul kindlasti vale!

Ma kirjutasin esimesena, et tehnika vale ja sa kordasid(sealt tuligi topelt ei kärise), mis ta staaz siia puutub on kerge mystika, kui aga sul see huvi pakub, siis kuidas on teie staaziga lood?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga ma ei saa üldse aru, kuidas saab öelda kindlalt, et tehnika vale. Ta ei maininud kordagi oma tehnikast, vaid raskust millega teeb. Kas puhtalt selle järgi on tänapäeval võimalik öelda tehnika sooritamispuhtust :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga ma ei saa üldse aru, kuidas saab öelda kindlalt, et tehnika vale. Ta ei maininud kordagi oma tehnikast, vaid raskust millega teeb. Kas puhtalt selle järgi on tänapäeval võimalik öelda tehnika sooritamispuhtust :o

No siin sellised spetsialistid, et kohe pannakse diagnoos ära.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tehnika on sul kindlasti vale! Tuhar ja hammstrig nõrgad ning puudulikud venivuses, vastus medialis nõrk ja/või ylekoormatud. Puusa painutajad ka kindlasti pinges! Soovitax nendesse syveneda, ning valulikke harjutusi mitte sooritada!!! Jalga saab ka muud moodi koormata, nt. Sprintimine, tabatha stiilis harjutused....

Kõige mõtekam olex sul kylastada inimest kellelt vastust ootad :o

Hmm, enda arvates venivuses probleemi ei ole. Lihtsad ja soovitatud testid reie ja tuharalihaste venivuse ja õige pikkuse kohta näitavad, et need on normis. Näiteks sääre painutamine lamades tuharani jms. kontrolltestid näitavad, et reie nelipealihase lihaste pikkused on normis. Samuti venitan lihaseid põhjalikult peale treeninguid. Reie nelipealihase ja reie kakspealihase jõud on omavahel ka enam-vähem proportsioonis. Mis tehnikasse puutub, siis olen seda lasknud kontrollida enda arvates pädevate treenerite poolt ja need on öelnud, et kükkimise jm. tehnika on perfektne.

Tegelikult oli küsimuse mõte selles, et lihasvalu tekib selliste koormuste juures, mis iseenesest ei tekita muus osas probleeme ja on ebaproportsionaalne muude kehaosadega.

Samuti on ehk informatiivne, et valu ei leevenda põletikuvastased salvid vms, kuid efekt tundub olevat hepariinil.

Kuid juhul, kui on tõene, et tuhar on nõrk, siis kuidas seda isoleeritult arendada ilma reit koormamata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm, enda arvates venivuses probleemi ei ole. Lihtsad ja soovitatud testid reie ja tuharalihaste venivuse ja õige pikkuse kohta näitavad, et need on normis. Näiteks sääre painutamine lamades tuharani jms. kontrolltestid näitavad, et reie nelipealihase lihaste pikkused on normis. Samuti venitan lihaseid põhjalikult peale treeninguid. Reie nelipealihase ja reie kakspealihase jõud on omavahel ka enam-vähem proportsioonis. Mis tehnikasse puutub, siis olen seda lasknud kontrollida enda arvates pädevate treenerite poolt ja need on öelnud, et kükkimise jm. tehnika on perfektne.

Tegelikult oli küsimuse mõte selles, et lihasvalu tekib selliste koormuste juures, mis iseenesest ei tekita muus osas probleeme ja on ebaproportsionaalne muude kehaosadega.

Samuti on ehk informatiivne, et valu ei leevenda põletikuvastased salvid vms, kuid efekt tundub olevat hepariinil.

Kuid juhul, kui on tõene, et tuhar on nõrk, siis kuidas seda isoleeritult arendada ilma reit koormamata?

Kas ma sain 6igesti aru, et tegemist on valuliku reie nelipealihasega?

Vali harjtused, mis koormavad reie kakspead + tuhar + alaselg ... n2iteks

Lugesin su posti uuest.. sa kirjutad, et Treenima asudes on valu tunda eriti reie nelipealihase põlve juures asuvate sisemiste peade juures.

Mulle tundub see kyll nagu pigem vigastuse moodi... Ylekoormusest tingitud. Rahu ja vaikust ja paranemist oleks vaja :o

Edited by Aile

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm, enda arvates venivuses probleemi ei ole. Lihtsad ja soovitatud testid reie ja tuharalihaste venivuse ja õige pikkuse kohta näitavad, et need on normis. Näiteks sääre painutamine lamades tuharani jms. kontrolltestid näitavad, et reie nelipealihase lihaste pikkused on normis. Samuti venitan lihaseid põhjalikult peale treeninguid. Reie nelipealihase ja reie kakspealihase jõud on omavahel ka enam-vähem proportsioonis. Mis tehnikasse puutub, siis olen seda lasknud kontrollida enda arvates pädevate treenerite poolt ja need on öelnud, et kükkimise jm. tehnika on perfektne.

Tegelikult oli küsimuse mõte selles, et lihasvalu tekib selliste koormuste juures, mis iseenesest ei tekita muus osas probleeme ja on ebaproportsionaalne muude kehaosadega.

Samuti on ehk informatiivne, et valu ei leevenda põletikuvastased salvid vms, kuid efekt tundub olevat hepariinil.

Kuid juhul, kui on tõene, et tuhar on nõrk, siis kuidas seda isoleeritult arendada ilma reit koormamata?

See on vähe tõenäoline, et tuharalihas nõrk on kui kükke ja sprinti teed.

Alajäsemete tagarühma lihased ( tuharalihased, reie kakspealihas jne.) võtavad osa kõikidest puusaliigestes toimuvatest liigutustest - kükkimine, jõutõmme, "good morning", hüppamised, tõus mäkke või trepist üles.

Isoleeritult saab tuharalihast koormata jala tahaviimisel plokil või trenažööril, reite eemaldamine trenažööril.

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites
See on vähe tõenäoline, et tuharalihas nõrk on kui kükke ja sprinti teed.

Alajäsemete tagarühma lihased ( tuharalihased, reie kakspealihas jne.) võtavad osa kõikidest puusaliigestes toimuvatest liigutustest - kükkimine, jõutõmme, "good morning", hüppamised, tõus mäkke või trepist üles.

Isoleeritult saab tuharalihast koormata jala tahaviimisel plokil või trenažööril, reite eemaldamine trenažööril.

Tundub, et ise küsin, ise vastan. Selles mõttes, et tihti on kellelegi teisele probleemi seletamine ka lahenduseks, sest nii oled sunnitud asju sõnastama. Nüüd peale paari jalatrenni võib vist öelda, et ilmselt oli asi ikka reielihase trenniga liialdamises. Valu (mitte trenni ajal, vaid pidevalt rahuolekus) põhjustas ilmselt laktaadi kuhjumine, mis andis tunda eriti sundasendis istudes, kui jalg on 90 kraadi paigal.

BodyPumpis, tehes seda kaks päeva järjest, seejärel ühepäevase vahega jälle ja 40-45kg saavad reied päris korraliku mahu mis on võrreldav keskpärase jõutreeninguga (120x45 + 100x25 + mõni veel = 8000kg) - jämedalt mahu poolest sama mis 150kg x 4-5 seeriat.

Kuid jalapäeval lisasin sinna veel sääre sirutused pingil 4x10, kükid 4x10, jalapressi 4x10 + reie tagaosa + sääred. Kui lisada siia veel jõudsalt laktaati tekitav anaeroobse piiri taha minev intervalltreening sõudeergomeetril 30 min, siis ilmselt saab ülekoormuse mingi aja jooksul tekitada küll.

Jätsin nüüd jalapäeval ära sääresirutused ja piirdusin kükkidega, 6x9. Samuti asendasin mingiks hetkeks tugeva anaeroobse intervalltreeningu veidi leebema, allpool anaeroobset läve treeninguga, mis ilmselt aitas samuti ainevahetust jalas kiirendada ja viis jääkaineid välja.

Samuti vaatasin üle valgutarbimise, selgus et teise pulbri peale üle minnes eksisin mahuga ja olin nõrgalt puuduses.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tundub, et ise küsin, ise vastan. Selles mõttes, et tihti on kellelegi teisele probleemi seletamine ka lahenduseks, sest nii oled sunnitud asju sõnastama. Nüüd peale paari jalatrenni võib vist öelda, et ilmselt oli asi ikka reielihase trenniga liialdamises. Valu (mitte trenni ajal, vaid pidevalt rahuolekus) põhjustas ilmselt laktaadi kuhjumine, mis andis tunda eriti sundasendis istudes, kui jalg on 90 kraadi paigal.

BodyPumpis, tehes seda kaks päeva järjest, seejärel ühepäevase vahega jälle ja 40-45kg saavad reied päris korraliku mahu mis on võrreldav keskpärase jõutreeninguga (120x45 + 100x25 + mõni veel = 8000kg) - jämedalt mahu poolest sama mis 150kg x 4-5 seeriat.

Kuid jalapäeval lisasin sinna veel sääre sirutused pingil 4x10, kükid 4x10, jalapressi 4x10 + reie tagaosa + sääred. Kui lisada siia veel jõudsalt laktaati tekitav anaeroobse piiri taha minev intervalltreening sõudeergomeetril 30 min, siis ilmselt saab ülekoormuse mingi aja jooksul tekitada küll.

Jätsin nüüd jalapäeval ära sääresirutused ja piirdusin kükkidega, 6x9. Samuti asendasin mingiks hetkeks tugeva anaeroobse intervalltreeningu veidi leebema, allpool anaeroobset läve treeninguga, mis ilmselt aitas samuti ainevahetust jalas kiirendada ja viis jääkaineid välja.

Samuti vaatasin üle valgutarbimise, selgus et teise pulbri peale üle minnes eksisin mahuga ja olin nõrgalt puuduses.

Treeningujärgne lihasvalu:

http://forums.fitness.ee/index.php?showtopic=23191

http://forums.fitness.ee/index.php?showtopic=2180

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jajah, nendel linkidel tooduga olen tuttav, samuti seal viidatud teadustööga. Kui asi oleks olnud lihtsas DOMS valus, võiks ju hõisata - trenn mõjus. Kuid paraku oli tegemist pikalt taanduva, eriti rahuolekus ja eriti jalga 90 kraadi all hoides (istudes) tekkiva kuuma põletava valuga, mis muutus ca tunniga väga tugevaks. Ma olen aastaid treeninud - ilmselt siis varem vähe - kuid sellist valu ei ole kogenud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heh, vaata, mis ise kirjutasid?

Tehnika on sul kindlasti vale!

ei julge nüüd londoni küsimusele vastata? poiss küsis ju ausa küsimuse, kui paned teistele nägemata diagnoosi et alles treener siis..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm, enda arvates venivuses probleemi ei ole. Lihtsad ja soovitatud testid reie ja tuharalihaste venivuse ja õige pikkuse kohta näitavad, et need on normis. Näiteks sääre painutamine lamades tuharani jms. kontrolltestid näitavad, et reie nelipealihase lihaste pikkused on normis. Samuti venitan lihaseid põhjalikult peale treeninguid. Reie nelipealihase ja reie kakspealihase jõud on omavahel ka enam-vähem proportsioonis. Mis tehnikasse puutub, siis olen seda lasknud kontrollida enda arvates pädevate treenerite poolt ja need on öelnud, et kükkimise jm. tehnika on perfektne.

Tegelikult oli küsimuse mõte selles, et lihasvalu tekib selliste koormuste juures, mis iseenesest ei tekita muus osas probleeme ja on ebaproportsionaalne muude kehaosadega.

Samuti on ehk informatiivne, et valu ei leevenda põletikuvastased salvid vms, kuid efekt tundub olevat hepariinil.

Kuid juhul, kui on tõene, et tuhar on nõrk, siis kuidas seda isoleeritult arendada ilma reit koormamata?

See test on ju assisteeritud!

Väga tahaks teada kuidas sa hammstrngi venitad?(pilt oleks hea venitusest)

Ei ole kindel selle treeneri pädevuses, kui ta ei osanud sind kohe aidata. Kui see küki versioon mida demonstreerisid tollele treenerile oligi perfektne, siis ei pruugi see sulle sobida(m6tlesin et mainin ära end, mu küki tehnika on ka perfektne, kuid alaselja iseärasus ei luba raskeks minna, seega ma ei tee seda mis mulle ei sobi!)

Tuharat ma ei soovitaks isoleerida, vaid treenida kergemate raskustega ja keskenduda tunnetusele ning hetkel treenida erinevalt! st. mitmekylgselt, low step ups, cross over step ups, sprindid, kettlebell swings....................... ja jaota jala treeningu koormus nädala peale, nt 2-3 päeva peale, pole vaja korraga palju hetkel teha! Veel kord, TEHNIKA, kui sa ei tunneta lihast mida treenid, siis sa ei treeni seda õigesti(jutt käib hetkel tuharast)

Soovitan ka massazi valulikule piirkonnale, seda v6id ise teha ka, midagi yli erilist pole vaja, lihtasalt pinget leevendada ja verevarustust aidata.

You tubist vaata vastus medialis kohta ja harjutusi mida mainisin.

Kui mu jutt osutub BS-iks, vabandan ette, kellegiga vaidlema ei hakka, sest need on minu kogemused ;)

PS! Jätsin 90% kirjuamatta, kuna alustasin algusest...

Share this post


Link to post
Share on other sites
See test on ju assisteeritud!

Väga tahaks teada kuidas sa hammstrngi venitad?(pilt oleks hea venitusest)

Ei ole kindel selle treeneri pädevuses, kui ta ei osanud sind kohe aidata. Kui see küki versioon mida demonstreerisid tollele treenerile oligi perfektne, siis ei pruugi see sulle sobida(m6tlesin et mainin ära end, mu küki tehnika on ka perfektne, kuid alaselja iseärasus ei luba raskeks minna, seega ma ei tee seda mis mulle ei sobi!)

Tuharat ma ei soovitaks isoleerida, vaid treenida kergemate raskustega ja keskenduda tunnetusele ning hetkel treenida erinevalt! st. mitmekylgselt, low step ups, cross over step ups, sprindid, kettlebell swings....................... ja jaota jala treeningu koormus nädala peale, nt 2-3 päeva peale, pole vaja korraga palju hetkel teha! Veel kord, TEHNIKA, kui sa ei tunneta lihast mida treenid, siis sa ei treeni seda õigesti(jutt käib hetkel tuharast)

Soovitan ka massazi valulikule piirkonnale, seda v6id ise teha ka, midagi yli erilist pole vaja, lihtasalt pinget leevendada ja verevarustust aidata.

You tubist vaata vastus medialis kohta ja harjutusi mida mainisin.

Kui mu jutt osutub BS-iks, vabandan ette, kellegiga vaidlema ei hakka, sest need on minu kogemused :P

PS! Jätsin 90% kirjuamatta, kuna alustasin algusest...

Kõik õige mis puutub sellesse, kuidas sellisest valust lahti saada. Alati aitab puhkus, raskuste vähendamine jms. St. lahti ma oskan sellest saada. Mind huvitab rohkem sellise valu olemus. Ehk, see ei ole klassikaline DOMS ehk treeningjärgne valu. Mind huvitab, mis toimub lihase sees. Kirjanduses (ja ka siin viidatud linkidel) räägitakse enamasti treeningjärgsest lihase taastumisega seotud valust või siis juba otseselt vigastustest. Võib-olla ma ei oska lihtsalt otsida, kuid ma ei oska sõnastada seda küsimust inglise keeles, et näiteks otsida Googlest vastavat terminit. Väga huvitaks sellised lingid, mis asja selgitaksid - mitte ei räägiks sellest, kuidas seda tekitada või ainult sellest, kuidas seda ravida.

Muide, mis puutub tuharasse, reitesse ja säärtesse, siis nagu ma enne ütlesin, jättes BodyPumpi 4x ndl tehes ära sääresirutused masinal, taandub valu reie nelipeas kiirelt ja tuharates, säärtes ja reie kakspeas ei ole probleeme tunnetuse ja treeningefekti tekitamisega.

Aga huvitama jääb sellise valu mehhanism - mis ained, produktid vms. kõrvalekalded lihases seda tekitavad? Ilmne, algpõhjus on ülekoormus (vahet ei ole, kas tehnika tõttu ebaproportsionaalne või suur raskus) - kuid mis mehhanismid ülekoormus täpsemalt vallandab? Viited, lingid?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juba pikemat aega piinab jalgade lihasvalu probleem. Praktiliselt üldse ei saa asuda normaalse jalatreeningu juurde, st. raskustega, mis omaks mingit väljakutset. Valu avaldub rahuolekus üldise reie nelipealihase "sooja", tervet lihast hõlmava valuna. Treenima asudes on valu tunda eriti reie nelipealihase põlve juures asuvate sisemiste peade juures.

Hetkel teen 4x nädalas BodyPumpi, kuna olen treener ja 2x nädalas jõutreeningut, 1x nädalas aeroobset intervalltreeningut. BodyPumpis on kükkides raskused 42-47 kg, st. sellised, millega veel väga võhmale ei võta. Normaalses, valuta perioodil on normaalne kükkimisraskus ca 120-140kg. Jalapress 180-200kg. Kuid just viimast ei saagi eriti harrastada, kohe kui valu kadunud tundub olevat ja jõusaali minna, on nelipealihase valu tagasi. Teistel lihastel, sh. säärtel, ülakehal sellist valu ei ole iial olnud. Toitun 4x päevas, kasutades tasakaalustamiseks valgupulbrit, muus osas toitained tavapärastest toitudest. Mingeid muid lisaaineid ei tarbi.

Tegu peaks olema häirega reie piirkonna lümfiringes, mis avaldub kogu probleemse piirkonna valulikkusena ja reite puhul annabki end tunda kõige rohkem just vastus medialise juures. Põhjuseks on muidugi treenimisega liialdamine..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tegu peaks olema häirega reie piirkonna lümfiringes, mis avaldub kogu probleemse piirkonna valulikkusena ja reite puhul annabki end tunda kõige rohkem just vastus medialise juures. Põhjuseks on muidugi treenimisega liialdamine..

Ilmselt midagi sellist võib olla. Kuid jätkasin otsinguid internetist ja kirjandusest, samuti eelkõige www.pubmed.org pealt vastaval teemal uuringute leidmiseks. Ja lõpuks üks Wikipedia artikkel võttiski asja hästi kokku. Kui treeningmetoodika osas tundub juba enam-vähem mingi konsensus tekkivat vähemalt treenituse tekke osas, DOMS puhul on ka tehtud teatav läbimurre, siis kõikvõimalike mitte-vigastusest tulenevate valude osas valitseb hetkel veel suur tume maa. Erinevaid teooriaid on palju, päris täpselt ja üheselt keegi veel mehhanismi diagnoosida ei oska. St. hetkel ei ole olemas ühest mõõtmisviisi vms. millega täpselt määrata nt. taastumise või ülekoormuse esinemine või tase.

Seega ei ole hetkel erilist mõtet põhjuste üle juurelda ja reaalses treeningus tuleb tegeleda ikkagi koormuse ja taastumisvahenditega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
valu ei leevenda põletikuvastased salvid vms, kuid efekt tundub olevat hepariinil.

Hepariin on ka tegelikult põletikuvastane, ja mõnevõrra meeldivama mehhanismiga kui valuvaigistid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See on vähe tõenäoline, et tuharalihas nõrk on kui kükke ja sprinti teed.

Alajäsemete tagarühma lihased ( tuharalihased, reie kakspealihas jne.) võtavad osa kõikidest puusaliigestes toimuvatest liigutustest - kükkimine, jõutõmme, "good morning", hüppamised, tõus mäkke või trepist üles.

Kanni peaks saama osaliselt välja lülitada küll vale tehnikaga (puus kaldub ette), mul endalgi kipub veidi probleemiks olema. Üks tunnusmärk olevat see kui jõutõmbes ei teki selget lõpumomenti.

Kanni "aktiveerimine" ehk tunnetuse arendamine võiks aidata.

Ma olen näinud päris huvitavat tehnikat kükis ja sellega seoses hiigeljämedat alaselga ja olematut kanni. Väiksemate vigade tabamiseks peab väga osav silm olema, see kipub rohkem kunst olema ja kõvemad vennad on selle kunstigai ravinud väga müstilisi seljaprobleeme, millega arstid aastaid pole osanud midagi peale hakata. Diagnostikaaparatuur kipub seljaprobleemidega üldse kasutu olema, loeb inimene (arst, treener või kes iganes) ja tema andekus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×