Jump to content
Sign in to follow this  
maxcar

Kettaheide.

Recommended Posts

No 17 aastaste võistlstel on ikka mingi 60m esikoht :D Aga ise ei viska ül 20m oda ei meeldi eriti odavise ketas tõmbab rokem :P

Maakonnas mulle kuuils vastast pole. 7 kg kuuli tõukan 13,50 :P 6 kg tõukan 16m

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nojah, aga laias laastus Track&Field mehed saavad ikka hakkama ka.

Ma olen 11.6 jooksnud, siis olin 96kg ja ketas lendas ka hästi.

kui pikk sa olid? 96kg 11.6 tundub uskumatuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kui pikk sa olid? 96kg 11.6 tundub uskumatuna.

189cm

Sel õppeaastal kavatsen rünnata kooli rekordit ka, mis vanaisa nimel: 11.3sek.

See aga vanusekategooriate järgi ongi viimane aasta sisuliselt mul seda teha. Üleüldine meeste rekord koolis on vist isegi alla 11.

Edited by big poppa pump

Share this post


Link to post
Share on other sites
189cm

Sel õppeaastal kavatsen rünnata kooli rekordit ka, mis vanaisa nimel: 11.3sek.

See aga vanusekategooriate järgi ongi viimane aasta sisuliselt mul seda teha. Üleüldine meeste rekord koolis on vist isegi alla 11.

Suht utoopiline see alla 11seki jooksmine minu jaoks:D

Ketast ka ei heida palju, kuna tehnika on vast kiviajast:D, ühe sõnaga : puudub:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suht utoopiline see alla 11seki jooksmine minu jaoks:D

Ketast ka ei heida palju, kuna tehnika on vast kiviajast:D, ühe sõnaga : puudub:D

Jah, aa ega kettas ilma tehnikata ei teegi midagi ära. Mingist hetkest hakkab isegi kõige vägevam koha pealt heitja peksa saama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
misasi on jänn?

"Jänn ette" on selline harjutus, kus hoitakse kahe käega kuuli, ollakse näoga heite suunas, tõstetakse kuul pea kohale, langetatakse alla jalge vahelt läbi ja tagasi üles viimisel tehakse maksimaalse kiiruse ning jõuna heide ette suunas. Üheaegselt rakendatakse tööle jala-, kehatüve- ning käelihased.

"Jänn taha" on sisuliselt samasugune, kuid seistakse seljaga heite suunas ja heidetakse üle pea.

Kettaheitjad teevad trennis sprindilõike ka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

17 aastastel on ketas heal päeval võidu tulemuseks 50m. Uuri enne asja kui suu lahti teed. 53m. umbes oli üldse aasta parim tulemus.

Kui sa just maailma tasemel tulemustest ei räägi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 aastastel on ketas heal päeval võidu tulemuseks 50m. Uuri enne asja kui suu lahti teed. 53m. umbes oli üldse aasta parim tulemus.

Kui sa just maailma tasemel tulemustest ei räägi.

60m on jah utoopia. 50 on ka ikka väga kõva heitja mark selles vanuses.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 aastastel on ketas heal päeval võidu tulemuseks 50m. Uuri enne asja kui suu lahti teed. 53m. umbes oli üldse aasta parim tulemus.

Kui sa just maailma tasemel tulemustest ei räägi.

48-49 on tavaliselt võidutulemus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tehnika peaksid selgeks saama siis alles vajalikke lihaseid treenima hakkama

See ei ole küll õige, mõlemad peavad käsikäes käima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 aastastel on ketas heal päeval võidu tulemuseks 50m. Uuri enne asja kui suu lahti teed. 53m. umbes oli üldse aasta parim tulemus.

Kui sa just maailma tasemel tulemustest ei räägi.

Ja kui sa mõtled seda 60m võidutulemus mis enne kirjutasin see on oda kohta loe enne kui midagi kirjutad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilma piisava füüsilise vormita ei ole võimalik head tehnikat saavutada. Ei oska öelda, kuidas see juunioride tasemel on, aga meeste tipus on küll nii, et kui jõudu ei ole, siis ei tule tehnika ka välja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ilma piisava füüsilise vormita ei ole võimalik head tehnikat saavutada. Ei oska öelda, kuidas see juunioride tasemel on, aga meeste tipus on küll nii, et kui jõudu ei ole, siis ei tule tehnika ka välja.

Esimine lause on väär.

Teine lause on õigem, kuna meeste ketas ja juunioride 1,5kg on hoopis erinevad, alustades massist, mis meeste ketta puhul tähendab seda, et seda korralikult lendama saada( maailma meeste tasemel) vajab väga head väljalennu kiirust.

Miks ma ütlesin "õigem", sest jõud(mõtlesid sa maksimaaljõudu?) ei ole määrav. Määravaks saab sünergiline liikumine ehk kui hästi keha suudab erinevaid jõude(maks. jõud, plahvatuslik jõud) kasutada ja ühest jõust üle minna teisele.

Antud näitel(15-aastane noormees) ei soovita ma jõusaalis rassida, kui siis teha kergelt( 50-60%) et keha harjuks.Miks? Millegi pärast ei ole tule ükski juunioride MM-er meeste klassi aksepteeritavate tulemustega üle. Seda ma lahata ei oska miks, kas siis tapetakse organism liigse jõusaaliga ära või on siin mingid muud põhjused. Huvitav oleks kuulda mõne targema inimse arvamust selle kohta.

Veel üks tähelepanek, lihas millel on palju jõudu ei tähenda seda et see lihas tugev oleks. Seepärast treenitakse keha mitmekülgselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, pole juuniorite tasemega kursis. Aga tean seevastu päris hästi, mis toimub meeste klassis. Ja seal liigutakse hooaja jooksul suhteliselt maksimaaljõu lähedale. Mingitel hetkedel on jõuseeriates 3-5 kordust, mis pole tõepoolest puhas maksimaalse jõu treening, aga sinna kanti ta kipub juba olema küll.

Absoluutne maksimum ei näita tõepoolest midagi. Tean vene kettaheitjat, kelle jõusaali näitajad on paremad kui mitmel meie mehel, kuid tulemused on vaevu 60m kanti. Siiski jään aga selle juurde, et kui enda tasemel olev sportlane kaotab mingil põhjusel olulise osa jõust, siis laguneb tehnika ka ära. See sünergilisuse jutt on muidu tore küll, aga millises väljaku spordialas me saaksime rääkida, et läheb vaja ainult ühte tüüpi jõudu? Seal on igal pool mängimine jõuõla pikkuse, rakenduvate jõudude ning kiirendustega.

Üks asi on ikkagi jõusaal ja teine kõik need jännid ja sprindid ja heited erinevate vahenditega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jah, pole juuniorite tasemega kursis. Aga tean seevastu päris hästi, mis toimub meeste klassis. Ja seal liigutakse hooaja jooksul suhteliselt maksimaaljõu lähedale. Mingitel hetkedel on jõuseeriates 3-5 kordust, mis pole tõepoolest puhas maksimaalse jõu treening, aga sinna kanti ta kipub juba olema küll.

Absoluutne maksimum ei näita tõepoolest midagi. Tean vene kettaheitjat, kelle jõusaali näitajad on paremad kui mitmel meie mehel, kuid tulemused on vaevu 60m kanti. Siiski jään aga selle juurde, et kui enda tasemel olev sportlane kaotab mingil põhjusel olulise osa jõust, siis laguneb tehnika ka ära. See sünergilisuse jutt on muidu tore küll, aga millises väljaku spordialas me saaksime rääkida, et läheb vaja ainult ühte tüüpi jõudu? Seal on igal pool mängimine jõuõla pikkuse, rakenduvate jõudude ning kiirendustega.

Üks asi on ikkagi jõusaal ja teine kõik need jännid ja sprindid ja heited erinevate vahenditega.

Sa ei peagi juuniorite klassi tulemustega kursis olema, sest need omavad vähe tähtsust, kuna üldjuhul pole neist kellesti meeste hulgas asja, erand on hetkel Nesterenko, kes meeste ketta on ka üle 60m heitnud, aga näis mis temast tuleb, kas boldilik talent või lihtsalt ere sähvatus. Võta või Margus Hunt, kuidagi ei tahtnud meeste ketas lennata, kuigi 1,5 lendas, oioi, kaugele.

Kuidas siis aastane treeningplaan üles on ehitatud kui sa tead kuidas meeste klassis asi käib?

See sünergilisuse ei ole ainult ilus jutt, vaid see sportlase sooritust mõjutabki. Seda ma ütlesingi et erinevad jõud ja nendelt üleminek soorituse hetkel määravadki tulemuse.

Aga oled sa minuga nõus et jõusaal, ilma jännide ja värkideta ei too olulist tulemust?

Mina olen kindel, et see kes teeb jänne ja erinevaid sooritusi heidab kaugemale kui see kes rassib jõusaalis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×