Jump to content
Sign in to follow this  
Diip

Taastumine peale intensiivseid trenne

Recommended Posts

Tervist kõigile!

Probleem seisneb siis selles, et olen 16 aastat vana ja tahan peale pikemat puhkust uuesti alustada mma treeninguid. Eelmine aasta tegin tehnilist trenni 4-5 korda nädalas ja mahutasin sinna kohati ka HIIT-i ja aeroobset. Pidasin selle koormusega pea 3-4 kuud väga hästi vastu, kuid järsku tuli tõsine ülekoormus, enam ei jõudnud midagi teha, juhe oli pidevalt nö. koos ja mitte kuidagi ei suutnud trenni minna - sellest oli tingitud pea kuuaegne lihtsalt kodus magamine. Kuid nagu alguses öeldud, tahaksin siiski uuesti alustada treenimist, vähemalt 3-4 korda nädalas ja sinna vahele võiks siis arvestada ka aeroobse ja vastupidavustreeningu enne võistluseid.

Olen koguaeg vältinud puhtalt teadmatuse pärast kõikvõimalikke toidulisandeid, süües võimalikult tervislikult, kuid nagu näha siis sellest ei piisanud. Küsimus seisneb siis selles, et mida oleks kõige parem taastumise suhtes võtta? Kõige lihtsaim oleks vist lihtsalt taastusjooke osta? Trennist olen ka kuulnud, et aminohapped on hea valik kuna nad kiirendavad taastumist ning jätavad ka lisaruumi lihaste arenemisele, aga kuidas need mõjuvad noorele organismile?

Ette tänades,

Diip

Share this post


Link to post
Share on other sites

soovitan kõigepealt üle vaadata puhkehetked. palju öösel magad ja trennipäevade vahel peaksid olema ka puhkepäevad, eriti peale rasket treeningut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üldiselt on nii, et nädalas on 1-2 sellist rahulikumat treeningut, aeroobse poole rohkem, 1 korra on jõuline trenn, pulss ja vererõhk üsna laes pidevalt ja siis on veel 1 pigem tõsiselt võhmale ajav trenn, kus eriti palju otsest punnimist pole. Une pikkus on tavaliselt 7-8 tundi, aga üritan peale kooli teha umbes tunnise uinaku, et trennis värskem tunne oleks.

Võib siis välja lugeda, et tuleks rohkem magada, toitumist jälgida ja jätta esialgu keemia sinnapaika?

Ette tänades,

Diip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keemiale ära üldse mõtle, pigem kasuta ikka toidulisandeid(süsivesikud, valgud..) kui treeningkoormus on suur(3-4trenni nädalas + veel vahele aeroobset + kool on minumeelest üsna kurnav). Aminohapped teevad noorele organismile vaid head kuna kasvamiseks ja arenemiseks(taastumiseks) neid niiehknii vaja - ja tegu pole üldsegi keemiaga vaid täiesti vabalt toidus esinevad ühendid - lihtsalt intensiivselt treenival inimesel on nende defitsiit tihtipeale :lol:. Ülekoormus tekib rutemini ka mineraalide ja vitamiinide defitsiidist. Ning taastumise(nii keha kui ka vaimu) koha pealt on väga oluline ka piisavalt pikk ja hea UNI! Ise küll nii raskelt ja intensiivselt trenni ei tee, kuid alla 8-9h magada ei taha - ei taastu ära muidu ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma arvan, et kõigepealt oleks sul vaja mingit taastusjooki vahetult peale trenni(30 min jooksul) tarbimiseks. Kuna ei tegele ainult jõusaaliga võiks sulle soovitada näiteks Reco2. Seal on juba ka lisa glutamiin sees, mis ka üks levinumaid taastumise kiirendajaid. Veel aitab lisaks glutamiinile kiiremini taastuda BCAA, mis ongi siis ühed tähtsamad aminohapped aga esialgu soovitan ma Reco2 proovida, peaks piisama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei tea küll su päevamenüüd aga lisaks mingi üheks- kaheks vahepalaks päevas 1-2 pakki kohupiima ! kui sa seda juba ei tee

Enda tulemuste parandamiseks tuleb vastavalt ka puhata.

4-5 korda nädalas umbes 2 tunnised intevsiivsed trennid, ilma toidulisanditeta, viivad väga kergesti ületreenigusse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×