Jump to content
Sign in to follow this  
KiluKalur

Tsükliline süsivesikudieet

Recommended Posts

Mida arvata tsüklilisest süsivesikudieedist? http://www.fitness.ee/main.php?main=artikk...amp;textID=4025 Jätab loogilise mulje. Paar küsimust aga tekkis. Olen toitumise asjus täielik uhuu ega tea neist kaloritest ega grammidest mitte midagi. Kui tahan seda dieeti järgida, kuidas ma enda jaoks need kalorid välja arvutan? Ma ei saa hästi neist tabelitest aru. Seal on protsendid, kalorid ja grammid. Tundub, et kalorid on arvutatud grammideks. Mida teha, kui ma ei oska lihtsalt arvutada? Kooli tagasi? Kas kuskil on mingi lihtne kirvemeetod, kuidas selliseid tehteid sooritada? :) Mul on see probleem pidevalt õhus, et tahaks põletada rasva ja saada juurde ilusaid lihaseid, aga kalorites ma ei orienteeru. Seepärast tundub, et käin jõusaalis küll, aga erilist tulemust näha ei ole. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esitad ühes teemas kasks väga mahukat küsimust: Tsükliline süsivesikudieet ja kuidas arvutada kaloreid. Nii sa ei saa mõistlikku vastust. Pealegi on tsükliline süsivesikudieet juba nö teist järku raskusastmega dieet ja pead kulukaluri maailmas juba piisavalt ujuda oskama. Seetõttu vastan siin vaid sinu teisele küsimusele, kuidas arvutada kaolreid.

1kcal (kilokalor) on energia hulk, füüsikaliselt on see defineeritud kuidagi nii, et 1kcal on energia hulk, mis on vajalik 1l vee temperatuuri tõstmiseks 1C kraadi võrra või midagi taolist.

Kilokalor on siis energia hulk. Energiat saame toidust. Toitained on laias laastus jaotatud kolme gruppi: süsivesikud, valgud ja rasvad. Kui organism neid toitaineid lagundab, siis vabaneb energia (seda vabanenud energiat mõõdetaksegi kilokalorites).

Erinevad ained sisaldavad erinevas koguses energiat. Näiteks 1g valke ja 1g süsivesikuid sisaldavad mõlemad u. 4kcal, 1g rasva aga sisaldab 9kcal. Ehk kui sa sööd ära 1g rasva siis sa saab üle kahe korra rohkem energiat kui süües ära näiteks 1g süsivesikuid.

See kcal hulk, mis toiduainete pakenditel on on tavaliselt 100g selle toote energia sisaldus, kus on juba kokku võetud nii rasvadest, süsivesikutest kui ka valkudest saadav energia kogus.

Ja enamasti on toodete pakendil eraldi välja toodud süsivesikute, valkude ja rasva kogused 100g toote kohta.

Näiteks 100g 2,5% piimas on: valke 2,9g; rasvasid 2,6g ja süsivesikud 4,9g. tehes nüüd eelkirjutatu põhjal lihtsa arvutuse 2,9*4+2,6*9+4,9*4=54,6kcal

Erinevate tootjate piimade näitajad võivad natuke erineda, aga põhimõte jääb alati samaks.

Aga see on alles esimene samm dieedi mõistmisel - nö. tähtede selgeks õppimine. Nüüd tuleb veeta päevi ja päevi artikleid ja uurimusi lugedes. Lihtsaim ja efektiivseim viis on tellida omale toitumiskava http://shop.fitness.ee/product_info.php?cP...products_id=151 ja siis järgida juba ette antud dieeti, mis arvestab sinu vajadusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänan! Sain veidi targemaks. Süsivesikudieet tundus esmapilgul loogiline ja lihtne: üks päev sööd süsivesikuid, teine päev ei söö. Rasv kaob ja lihas tuleb välja. :) Kui hakata aga arvutama, on selge, et tean sellest valdkonnast liiga vähe. Toitumiskava saaksin oma spordiklubist tellida. Tuleks vist see samm lõpuks ära teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×