Jump to content
Sign in to follow this  
Saaresass

Lisarakus jooksmisel

Recommended Posts

Õhtust, ma uurisin foorumit aga ei leidnud otseselt seda, mida ma oleks tahtnud teada, et nüüd kui ma esitan oma küsimuse siis palun ärge käratama kippuge, kui see teema on juba olemas.

Mul on tekkis huvi lisaraskuse lisamine jooksmisele. Ma tahaks teada, et kas keegi on kunagi kaustanud lisaraskusi jooksmisel ja kuidas see on mõjutanud treeningut? Kas oli efektiivsem jalgadele ? Kuidas oli enesetunne pärast ?

Pmst saab tegelt igale treeningule lisaraskusi lisada naug ka jooksule ilmselt, aga ma tahaks teada veel, et kui ma peaksin lisama endale lisaraskuse, et kas need jala ümber käivad lisaraskused rihmadega on sobivad, mis on aga ei pruugi olla kõigis jõusaalides kasutusel.

Veel olen ma näinud et asetatakse mingeid silindri kujulisi metallist raskusi vöö kohale, mis on spetsiaalsel vööl vb. ma eksin ja valetan, aga kui see peaks olema tõsi ja keegi teab sellest midagi, siis võiks mind natuke valgustada.

Tänud :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikka maad joostes on kerge põlvi ja muud üle koormata-põrutada.

Lühikest maad jõuvõimete arendamiseks - tehakse. Aga siis ka päris suure raskusega ja pigem taga (kelk) kui küljes.

Mäest üles kiirkõndida on võimalus - jälle põrutust vähemaks. (70 kilo turjal 60 meetrine lõik mäest üles = päris intensiivne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üks poiss kandis lisaraskusena põrsast. Mida aeg edasi, seda raskemaks põrsas läks ja seda tugevamaks poiss muutus. Lõpuks proovis joosta ka ilma seata- tulemus oli hämmastav. Nii sai poisist küla kõige väledam tüüp :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Üks poiss kandis lisaraskusena põrsast. Mida aeg edasi, seda raskemaks põrsas läks ja seda tugevamaks poiss muutus. Lõpuks proovis joosta ka ilma seata- tulemus oli hämmastav. Nii sai poisist küla kõige väledam tüüp :D

ups :P ?

Edited by rainisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina olen kasutanud käte külge käivaid nn liivapomme. Olid abiks küll. Varasematel jooksmistel ei osanud käsi kusagile paigutada, sai suht suvaliselt neid kaasa vibutatud, aga pommidega muutus käte liikumine oluliselt korrektsemaks.

Pärast intensiivsemaid jooksutrenne olid koju jõudes pommide kasutamisel pigem käed väsinud kui jalad... :D

Jala omi paraku proovinud pole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Õhtust, ma uurisin foorumit aga ei leidnud otseselt seda, mida ma oleks tahtnud teada, et nüüd kui ma esitan oma küsimuse siis palun ärge käratama kippuge, kui see teema on juba olemas.

Mul on tekkis huvi lisaraskuse lisamine jooksmisele. Ma tahaks teada, et kas keegi on kunagi kaustanud lisaraskusi jooksmisel ja kuidas see on mõjutanud treeningut? Kas oli efektiivsem jalgadele ? Kuidas oli enesetunne pärast ?

Pmst saab tegelt igale treeningule lisaraskusi lisada naug ka jooksule ilmselt, aga ma tahaks teada veel, et kui ma peaksin lisama endale lisaraskuse, et kas need jala ümber käivad lisaraskused rihmadega on sobivad, mis on aga ei pruugi olla kõigis jõusaalides kasutusel.

Veel olen ma näinud et asetatakse mingeid silindri kujulisi metallist raskusi vöö kohale, mis on spetsiaalsel vööl vb. ma eksin ja valetan, aga kui see peaks olema tõsi ja keegi teab sellest midagi, siis võiks mind natuke valgustada.

Tänud :D

Mis eesmärk? Jooksmisel langeb jalgadele koormus, mis võrdub 3-5 x kehakaal kg. Mida suurem kehakaal, seda suurem koormus ka liigestele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Üks poiss kandis lisaraskusena põrsast. Mida aeg edasi, seda raskemaks põrsas läks ja seda tugevamaks poiss muutus. Lõpuks proovis joosta ka ilma seata- tulemus oli hämmastav. Nii sai poisist küla kõige väledam tüüp :D

Poisist sai nii küla kõige väledam tüüp, aga arvatavasti hakkasid tal juba 40 aastaselt põlved valutama ja temast sai küla kõige aeglasemini liikuv tüüp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis eesmärk? Jooksmisel langeb jalgadele koormus, mis võrdub 3-5 x kehakaal kg. Mida suurem kehakaal, seda suurem koormus ka liigestele.

Tänan selle teade eest.

Ausaltöeldes jääb päris rumal tunne praegu, sest ma ei oskagi öelda kindlat eesmärki, miks seda vaja oleks, huvi tekkis mul lihtsalt sellest, et olin kuulnud ja näinud lisaraskusi jooksmisel.

Ma võibolla panen nüüd puuse selle väitega, et kui ma jooksen ja lisan endale natukene lisaraskusi, siis see sunnib mu keha rohkem pingutama, mis omakorda treenib minu lihaseid rohkem. Tulemuseks peaks olema parem vastupidamine? Ma nüüd ei tea kas see väide on õige või vale, kui ma eksin siis võiksid mind parandada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milon Krotonist:)

Know ur histories:P

Milon

He would train in the off years by carrying a newborn calf on his back every day until the Olympics took place.

"Calf" vist pole siga, aga mingi kits siis ilmselt?

---

Olen näinud, et kergejõustiklased seovad omale nööriga (ca 5m?) kangiketta-sarnase asja järgi, siis see libiseb põrandal, ja nad teevad siis lühemaid spurte.

Sõjaväes jookstakse varustus seljas, sarnane asi.

ilmselt siis arendab lihaseid omamoodi, mäkke jooks sisuliselt sarnane asi vist, et jalalihased lihtsalt teevad rohkem tood nende näidete korral, et sisi sedalaadi võhma treenimine vist, kus raskus veidi suurem kui lihtsalt paljalt joostes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ise kasutan 1kg lisaraskusi rattasõidul ja jooksmisel ning aitab väga väga hästi.

Jalad kasvavad kergemini ja tugevamad on ka , soovitan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Calf" vist pole siga, aga mingi kits siis ilmselt?

---

Olen näinud, et kergejõustiklased seovad omale nööriga (ca 5m?) kangiketta-sarnase asja järgi, siis see libiseb põrandal, ja nad teevad siis lühemaid spurte.

Sõjaväes jookstakse varustus seljas, sarnane asi.

ilmselt siis arendab lihaseid omamoodi, mäkke jooks sisuliselt sarnane asi vist, et jalalihased lihtsalt teevad rohkem tood nende näidete korral, et sisi sedalaadi võhma treenimine vist, kus raskus veidi suurem kui lihtsalt paljalt joostes.

Calf on lehma varss :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma hakkasin uuestaastast 10kg seljasjooksma. Peamiselt sellepärast, et aegajalt käin militaarvõistlustel(kuigi viimasel ajal kooli pärast pole saand eriti kuskil käia). Aga Kaitseliidu õppustel on ka head vormi vaja. Ja kõige suurem põhjus on muidugi jooksu vormi parandada. Põlvede kohta ei oska küll öelda mis neist saab. Põlvede pärast tahaks rohkem joosta raskus järel lohisemas aga pole proovind veel, teine asi mis oleks hea on trepijooks(Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poisist sai nii küla kõige väledam tüüp, aga arvatavasti hakkasid tal juba 40 aastaselt põlved valutama ja temast sai küla kõige aeglasemini liikuv tüüp.

Ei, poisist sai kuuekordne antiikolümpia võitja selleasemel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui ei ole just eesmärk treenida lisaraskusega jooksmiseks, siis ma kuulaks ROtterit ja hoiaks enda põlvi ja ei jookseks raskusega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kui te ikkagi otsustate joosta koos raskusega, siis vaadake, et te põlvesidemeid kasutate ja pehmel pinnasel jooksete. Aga ei näe sellisel jooksmisel mõtet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ise olen ka mõtlema hakkand põlvedele rohkem. Elu ees ikkagi ju ja lonkamist või mingit muud jama ma küll ei taha :D

Väga tark otsus, ei ole just kõige meeldivam kui põlv tuksis on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, väike parandus: jooksukiirusel on peamiseks piiravaks teguriks sammukiirus jooksmisel.Jooksukiirus ise oleneb sellestsamast sammukiirusest (mis ei olene üldse lihaste jõust) ning võimest enda massikeset kõrgemale tõugata iga sammuga (mis oleneb lihasjõust).Enamikel jooksjatel ei ole probleeme selle viimase teguriga, vaid parandada on vaja sammukiirust.

Edited by maximus89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×