Jump to content
rinaldo

Piimatoodetest ei saa kaltsiumi

Recommended Posts

Kuulsin just sellist infot, et piimatoodetes on kaltsiumi, kuid keha ei omasta seda absoluutselt. Lisaks kuulsin, et täiskasvanud inimese jook on vesi ja südame jaoks vajalikku kaaliumi saab vaid kohvist. Seda juttu rääkis keegi, kes töötab toitumise alal.

Öelge oma arvamus asjast. Minu arvates on see täielik bullshit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuulsin just sellist infot, et piimatoodetes on kaltsiumi, kuid keha ei omasta seda absoluutselt. Lisaks kuulsin, et täiskasvanud inimese jook on vesi ja südame jaoks vajalikku kaaliumi saab vaid kohvist. Seda juttu rääkis keegi, kes töötab toitumise alal.

Öelge oma arvamus asjast. Minu arvates on see täielik bullshit!

Seda, et täiskasvanu jook on ainult vesi olen ma ka erinevatest kohtadest kuulnud. Tundub ka loogiline, sest looduses ka ju ainult beebid joovad piima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas kohv just kaltsiumi ei pidanud väljutama?

Enne saab keha kaltsiumi piimatoodetest kui kaltsiumitablettidest, milles on dolomiidi(teate küll, see kivi)kaltsium.

V-a. juhul kui eraldi märgitud, nt kaltsiumtsitraat.

Seda enam, et piimatooteid on kogu aeg soovitatud kaltsiumi jaoks. Pigem uskuda metsikult pikka praktikat kui mingit ühte uut uuringut, mis võib ükskõik kelle poolt rahastatud olla, kasvõi kaltsiumitabletitootjate poolt :(

aga see aint minu arvamus, ootan ka teisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et kust me siis saame kaltsiumi? Tavaline vastus oleks piim või piimatooted. Tavalise piima kaltsiumi sisaldus on 300mg ühes tassis ehk esialgu see paistab kõige loogilisem variant. Üks asi, mis takistab piima tarbimist on laktoositalumatus, mis tänapäeval kogub populaarsust. Laktoos on sisuliselt suhkur (hape), ehk see on kindel koorem su kehale Teiseks on piimas suur kogus küllastatud rasva, mis pole hea ühelegi inimesele. Kolmandaks, piim sisaldab suurt kogus proteiini, mille neutraliseerimiseks on vaja kaltsiumi. Tänu sellele 50% kaltsiumist läheb kohe kehast välja. Tänapäeva dieet on üldse suure proteiini (liha dieet) sisaldusega, ehk väga palju kaltsiumit kehasse alles ei jää.

Kaltsiumi omandamisel on tähtis magneesiumi olemasolu, mida enamasti tavalises piimas ei ole. Seetõttu võib-olla ainult 1/3 võimalikust kaltsiumist suudab keha üldse omandada koos kõige selle lisaga, mida sai mainitud. Et suurendada kaltsiumi omandamist peaks olema kaltsiumi ja magneesiumi suhe 2:1 . Kui seda ei ole või on ühes või teises suunas, siis see on koorem su kehale, sest süsteemis on midagi üle ja kui on üle, siis peab keha selle endast oma ressurssidega välja viima.

Tänapäeva inimesed on unustanud, et ka värske roheline sisaldab kaltsiumi. Värske rohelise eluviisi harrastades ei tohiks olla puudust kaltsiumist. Eriti kui uskuda, et ainult 300mg kaltsiumit on üldse vaja. Üks suuremaid kaltsiumi sisaldus on seesami seemned (959mg). Kui need ühendada magneesiumiga (suuremad pakkujad on pähklid, seemned, oad), siis saab päevase koguse kätte ilma, et piima tarbima peaks. Kui mõelda, siis lehm ise ju ei tooda kaltsiumi, vaid tarbib värsket rohelist, millest lõpuks tuleb piima. Miks mitte ise siis tarbida ka rohelist või soovite „rohelist“, mis on maohapetest läbi käinud?

Sellised mõtted pühapäeva hommikul :rolleyes: Mina ei pea piima ammu enam kaltsiumi allikaks ja luud ei ole ka nõrgemaks läinud ;)

Tervisi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teiseks on piimas suur kogus küllastatud rasva, mis pole hea ühelegi inimesele.
Küllastunud rasvad - mida enamus üritab vältida, ei põhjusta moodsaid haiguseid. Küllastunud rasvad mängivad väga tähtsat rolli inimese organismis.

Küllastunud rasvad moodustavad vähemalt 50% rakumembraanidest. Nad annavad rakkudele vajaliku jäikuse ja kaitse.

Küllastunud rasvad omavad elutähtsat rolli inimese luude tervises. Luude effektiivseks moodustumiseks peab küllastunud rasva hulk olema vähemalt 50% toidurasvast.

Küllastunud rasvad kaitsevad organismi südamehaiguste eest, maksa alkoholi ja teiste toksiinide eest.

Küllastunud rasvad tugevdavad organismi immuunsüsteemi.

Mida rohkem süüa küllastunud rasvu, seda paremini säilib omega-3 rasvhape kudedes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minagi olen kuulnud seda, et piimatoodetest ei pidavat kaltsiumi saama erinevalt vastupidisest laialt levinud arvamusest. Ja seda põhjendati teadmisega, et ca omastamiseks on vaja magneesiumi.

Kahjuks ma ei leia enam seda interneti lehe linki üles vaid google märksõna otsingu peale. Kui leian, siis saadan lingi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See, et loomade seas joovad ainult beebid piima, ei ole mingi argument.Paljudel inimestel on juba tuhandeid aastaid tagasi loodusliku valiku tõttu tekkinud kohastumus, mis võimaldab laktoosi lagundada ka täiskasvanuna.Seda sellel lihtsal põhjusel, et varasematel aegadel surid näljahädades suurema tõenäosusega need, kes ei suutnud piima ja piimatooteid tarbida, seega vähenes nende toiduvalik veelgi.

Tõsi küll, kaltsiumi omastamiseks on magneesiumi vaja, aga siinkohal meenutaks märksõna mitmekülgne toitumine.See, et piimast teatud aineid ei saa, ei ole põhjus teda mitte tarbida."Ideaalset toiduainet" ei olegi olemas, kust kõike saaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täiskasvanud koerad, kassid, siilid, sead ja veel kindlasti palju teisi loomi joovad piima. Isegi suured lehmad joovad oma piima. Linnud nokivad hapupiima, aga ma ei tea kas päris piima ka.

Seda, et täiskasvanu jook on ainult vesi olen ma ka erinevatest kohtadest kuulnud. Tundub ka loogiline, sest looduses ka ju ainult beebid joovad piima.
Edited by uskumatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muide Arnold Schwarzenegger ütles Pumping Ironis, et tema piima ei joo ning piim on beebidele. Samas ta on päris Austriast ning seal pole täiskasvanutel kombeks piima juua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×