Jump to content
maximus89

Toitainete jaotus

Recommended Posts

Rasvarikas toitumine - järjekordne, mitte just moeröögatus, vaid pigem üks tõusulaine suures toitumisviiside meres.

Selliseid fenomene on ikka olnud ja neid tuleb veelgi. Mõned aastakümned tagasi toimus nö süsivesikute revolutsioon, mõni aeg tagasi valkude oma.

Eks me näe kuhu tulevik meid viib.

Selliseid mõttesähvatusi saavad endale lubada need, kes ei ole kursis inimese füsioloogiaga ega anatoomiaga.

Mis siin ikka uskuda - terve põlvkond inimesi on kasvatatud üles teadmisega, et süsivesikud on energia allikas ja rasvad on pahad, ning kahjuks on selle teadmise omaks võtnud ka üks koolkond toitumisspetsialiste. Lisaks on tohutud rahad mängus toiduainetööstusel (näit. rasvavabad tooted) ning ravimitööstusel, ja kui kõik hakkaks tervislikult sööma, siis ei oleks enam midagi teha kolesteroolitaseme mõõtjatega, vererõhutablettidega ja kõigi nende muude vidinate ja rohtudega, mis ennast süsivesikutest haigeks söönud inimesed igapäevaselt vajavad. Võib võtta aastaid, enne kui praegused trendid muutuvad.

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Selliseid mõttesähvatusi saavad endale lubada need, kes ei ole kursis inimese füsioloogiaga ega anatoomiaga.

Mis siin ikka uskuda - terve põlvkond inimesi on kasvatatud üles teadmisega, et süsivesikud on energia allikas ja rasvad on pahad, ning kahjuks on selle teadmise omaks võtnud ka üks koolkond toitumisspetsialiste. Lisaks on tohutud rahad mängus toiduainetööstusel (näit. rasvavabad tooted) ning ravimitööstusel, ja kui kõik hakkaks tervislikult sööma, siis ei oleks enam midagi teha kolesteroolitaseme mõõtjatega, vererõhutablettidega ja kõigi nende muude vidinate ja rohtudega, mis ennast süsivesikutest haigeks söönud inimesed igapäevaselt vajavad. Võib võtta aastaid, enne kui praegused trendid muutuvad.

mhm..Mul yks statiinis6ltlane peres olemas ja peaks mainima, et ei ole sugugi kerge nende sydamearstidega s6dida.

Yks hea raamat, mis seda teha aitab on siin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anelka võib sulle populaarteaduslikus vormis rääkida liigse insuliini kahjulikkusest. :)

See kõlaks umbes nii:

Läksin eile tanklsse autole bensiini lisama. Tegemist oli UNO-X automaattanklaga. Samal hetkel kui raha masinasse torkasin, nägin silti kolesteroolivaba. Reageerisin kiirelt, kuid oli juba hilja... Robot pumpas paagi s**** täis. Eemal oli veel suur lipp "Kolesteroolivaba" ja mingi pilbas sildiga "Hea südamele". Viimane tankimine UNO-X tanklas. USA-s on väga populaarsed kolesteroolivabad tooted: mineraalvesi, sõõrikud jne. Rinnapiimas on kõrge kolesterooli sisaldus - arvate, et Emake Loodus eksis?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siinsed rasvarikka toitumise soovitajad on juba nagu mingi sekt, hullemad juba kui Jehoovakad vms.

:):);)

Eestisse jõuab igasugune info mitmeaastase hilinemisega, mõnda kohta jõuab varem.

Kulturistid-fitnessistid loevad miskipärast Pubmedi palju rohkem kui arstid ja mainstream-toitumisteadlased.

Inerts on igal pool suur. Ja tehtud investeeringud tuleb tasa teenida.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See kõlaks umbes nii:

Läksin eile tanklsse autole bensiini lisama. Tegemist oli UNO-X automaattanklaga. Samal hetkel kui raha masinasse torkasin, nägin silti kolesteroolivaba. Reageerisin kiirelt, kuid oli juba hilja... Robot pumpas paagi s**** täis. Eemal oli veel suur lipp "Kolesteroolivaba" ja mingi pilbas sildiga "Hea südamele". Viimane tankimine UNO-X tanklas. USA-s on väga populaarsed kolesteroolivabad tooted: mineraalvesi, sõõrikud jne. Rinnapiimas on kõrge kolesterooli sisaldus - arvate, et Emake Loodus eksis?

Toitumises ja meditsiinis valitsevad arusaamad on nii absurdsed ja inimvaenulikud, et mulle meenub aeg-ajalt, kuidas laulis ühes oma loos Morrissey:

"..come, come nuclear war"..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mainin, et praeguseks olen toitunud 40% rasvad, 25% valk ja 35% süsivesikud ja ~3000kcal päevas, 5 toidkorda päevas.Olen tulemusega rahul ja six-pack on juba ilusti väljas.Trenni 4x nädalas jõusaal ja ülejäänud 3 päeval jooksen 15km.Lihtsalt tagasisideks, kui kedagi huvitab, kuidas toimis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma küsiks vahel, et kui toituda nii et süüa palju valgurikkaid toite (kana, muna, tuunikala) ja toorsalatit oliiviõliga kõrvale , siis kas sinna oleks vaja veel süsivesikuid või tohin ma rasva alandamise mõttes niimoodi toituda ?(lühidalt siis : Palju valku,Normaalselt rasva ja vähe süsivesikuid)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma küsiks vahel, et kui toituda nii et süüa palju valgurikkaid toite (kana, muna, tuunikala) ja toorsalatit oliiviõliga kõrvale , siis kas sinna oleks vaja veel süsivesikuid või tohin ma rasva alandamise mõttes niimoodi toituda ?(lühidalt siis : Palju valku,Normaalselt rasva ja vähe süsivesikuid)

Ma niimoodi toitungi, ainult hommikul söön ühe korraliku süsivesikurikka täisterapudru jogurtiga, peaaegu pool päevastest süsivesikutest tuleb hommikul.Lõuna on rasvarikas, sealt ma saan enamuse päevaseid küllastunud rasvu, enamasti lõunal söön kartulit ja mingit liha.3. söögikord on 135g tuunikala, 2 klaasi piima, puuvilja ja oliiviõli omajagu, 4. on 3 muna, oliiviõli, 2 klaasi piima ja jällegi puuvilju ja õhtul söön 250 grammi maitsestamata kohupiima.Kõigil söögikordadel tuleb ~35g valku, muud toitained varieeruvad.

Edited by maximus89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toitumises ja meditsiinis valitsevad arusaamad on nii absurdsed ja inimvaenulikud, et mulle meenub aeg-ajalt, kuidas laulis ühes oma loos Morrissey:

"..come, come nuclear war"..

Mumeelest oli see küll "Come, Come, Come - nuclear bomb" aga potaato poteito. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma küsiks vahel, et kui toituda nii et süüa palju valgurikkaid toite (kana, muna, tuunikala) ja toorsalatit oliiviõliga kõrvale , siis kas sinna oleks vaja veel süsivesikuid või tohin ma rasva alandamise mõttes niimoodi toituda ?(lühidalt siis : Palju valku,Normaalselt rasva ja vähe süsivesikuid)

Lühidalt siis: normaalselt valku, palju rasva ja vähe süsivesikuid - ei ole otstarbekas kasutada valku energiaallikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lühidalt siis: normaalselt valku, palju rasva ja vähe süsivesikuid - ei ole otstarbekas kasutada valku energiaallikana.

Okei, ma proovin niimoodi.Kas rasvana sobiks kasutada oliiviõli lõunal supilusikatäis ja õhtul kalaõli.... hommikuti ei tarbiks muud rasva kui piimas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×