Jump to content
Vilps

Lapsed jõusaalis

Recommended Posts

Tere.

Hetkel tegelen 92-94 aastal sündinud poiste korvpalli treeningutega. Kuna poiste füüsis ja kehalised võimed on kehvad, samuti on mõned väiksemad, kui eakaaslased, siis mõtlesin, et peaks neile jõusaali tutvustama. Annan korvpalli neile kolm kord nädalas ja hakkasin alles 1.5 kuu eest nendega tegelema. Varem on trennis käinud aastaid ühe teise treeneri käe all.

Esialgu teeks nendega jõusaalis trenni kord nädalas. Siis ehk 1.5-2 kuu pärast tõstaks seda kahe korra peale. Hetkel on ka hooaja lõpp, seega järgmist hooaega silmas pidades tuleks jõusaal kindlasti kasuks.

Lugesin mõnda artiklit laste jõusaalis treenimise kohta. Tegin sellise kava ja tahaks teada teie arvamust, et kuidas see sobib. Artiklites mainiti, et tuleks teha üks seeria igat harjust ja korduste arv 10-15.

- lamades surumine kangiga (rind)

- hantlitega surumine (õlg)

- allasurumised plokil (õlavarre kolmpealihas)

- tõmbed plokil ülalt kukla taha (selg, lailihas)

- kangiga käte kõverdamised (õlavarre kakspealihas)

- kükk kangiga???!!! (reie- ja tuharalihased)

- säärte sirutused (sääre lihased)

- kõhulihased - näiteks jalgade tõstmised või keretõsted kaldpingil

1. Tahaks küsida küki kohta. Kas sobiks seda neile teha? Esialgu kindlasti

paneks neil õige tehnika paika ja laseks seda tühja kangiga proovida, kuidas

välja tuleb.

2. Millised võiksid olla puhkepausid harjutuste vahel, kui igat harjutust teha üks seeria. 1-1.5 minutit?

Ise olen aastaid jõusaalis käinud ja tehnikaga erinevate harjutuste puhul probleeme pole.

Keegi julgeb kommenteerida?

Kindlasti unustasin midagi kirjutada, eks lisan, kui meelde tuleb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14-16 aastastele algajatele soovitaks ringtreeningut, kordused 12-20.Vastavalt individuaalsele võimekusele ka korduste arv, kõik teevad sama raskusega, siis on vähem ajakulu vahetamise peale.Kindlasti peaks ring algama raskemate harjutustega nagu kükk ja jõutõmme, pausid harjutuste vahel minimaalsed, aga iga ringi lõpus on pikem paus.Kõhulihased võiks teha eraldi ja lõppu.Seda ringi tuleks ka pidevalt muuta, et rutiini ei tekiks.Ma omast käest võin öelda, et kui ma veel paar aastat tagasi käsipalli mängisin ja samas vanuses olin, ega keegi eriti ei viitsinud jõusaalis ennast liigutada, mängida oli huvitavam.Seega peaks seal jõusaalis samuti olema sees võistlusmoment ja pinge, mitte tavaline igav raskuste kangutamine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14-16 aastastele algajatele soovitaks ringtreeningut, kordused 12-20.Vastavalt individuaalsele võimekusele ka korduste arv, kõik teevad sama raskusega, siis on vähem ajakulu vahetamise peale.Kindlasti peaks ring algama raskemate harjutustega nagu kükk ja jõutõmme, pausid harjutuste vahel minimaalsed, aga iga ringi lõpus on pikem paus.Kõhulihased võiks teha eraldi ja lõppu.Seda ringi tuleks ka pidevalt muuta, et rutiini ei tekiks.Ma omast käest võin öelda, et kui ma veel paar aastat tagasi käsipalli mängisin ja samas vanuses olin, ega keegi eriti ei viitsinud jõusaalis ennast liigutada, mängida oli huvitavam.Seega peaks seal jõusaalis samuti olema sees võistlusmoment ja pinge, mitte tavaline igav raskuste kangutamine.

Kõik tuleb teha risti-vastupidi eelpool soovitatule.

- kordused 4-6, kuna jõu vastupidavust algajatel nagunii ei ole

- tuleb treenijatest moodustada paar-kolm gruppi enam-vähem ühesuguste kehaliste jõunäitajate poolest, et saaks trenažööridel teha ühe raskusega harjutusi

- pausid harjutuste vahel kuni pulsi taastumiseni, kuna sellises vanuses on väga suur oht südame ülekoormuseks

- kõhulihased treeningu lõpus, kuna valusad kõhulihased võivad takistada teiste harjutuste sooritamist

- võistlusmoment segab õige tehnikaga harjutuste sooritamist, mis eriti algajatel võib löppeda traumaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Targemad parandagu, aga minu arvates oleks väga kasulik harjutus korvpalluritele švunkimine kangiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere,

Minu arvates ei ole foorum koht, kus küsida laste treeningkava kohta!

Murelik lapsevanem

Minu arvates ei ole scubamonkey koht üldse selles foorumis.

Murelik foorumilugeja. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võibolla on Teil õigus. Isegi mõtlen igapäev, miks ma seda foorumit loen ja arvamust avaldan. Kohati tundub, et osad postitused peaksid minema otsejoones delfi naljanurka, aga on ka asjalikke arvamusi.

Lasteaias oli kunagi juhtum, kus kasvataja minuga riidles, mille peale arvasin, et tema on ka kole. Vabalt võiks tõmmata nüüd paralleeli minu ja Oldmani postituse vahele. Aga eks igalühel ole oma arvamus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere,

Minu arvates ei ole foorum koht, kus küsida laste treeningkava kohta!

Murelik lapsevanem

Kus on see õige koht siis? Kas situatsioon, kus ei küsitagi ja lahmitakse lapsi tappa on parem?

PS

Mäletan oma korvpallitreeninguid. Kui pooleteisest tunnist viimased 30 minutit sai mängida, siis oli lihtne trenn ja "pidu". Muidu ikka jagus mänguaega u 15 minutit. Ülejäänud aeg kulus tehnika, kiiruse, hüppe, hiljem ka kombinatsioonide jms harjutamiseks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Publiku tungival nõudmisel arvan siis uuesti.

Katsetada võid enda kehaga, riputa see kasvõi konksu otsa või tee 500 kg kükke. Minu arvates peab treeneril olema ette näidata erialane diplon. Nagu oldmänil näiteks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võibolla on Teil õigus. Isegi mõtlen igapäev, miks ma seda foorumit loen ja arvamust avaldan. Kohati tundub, et osad postitused peaksid minema otsejoones delfi naljanurka, aga on ka asjalikke arvamusi.

Lasteaias oli kunagi juhtum, kus kasvataja minuga riidles, mille peale arvasin, et tema on ka kole. Vabalt võiks tõmmata nüüd paralleeli minu ja Oldmani postituse vahele. Aga eks igalühel ole oma arvamus.

Enne, kui ma oma pildi avatari üles panin, vaatasin tükk aega peeglisse ja mõtlesin ..., aga mõne puhul ei aita peegel ka. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuba, olen n6us, et osad su postitused on kyll inspireeritud kusagilt Delfi naisteka taolisest paigast. Ja nyyd ongi see koht, kus tuleb meenutada Alani B'stardi kuldseid s6nu kohupiimasaia prygikasti pillamise kohta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Publiku tungival nõudmisel arvan siis uuesti.

Katsetada võid enda kehaga, riputa see kasvõi konksu otsa või tee 500 kg kükke. Minu arvates peab treeneril olema ette näidata erialane diplon. Nagu oldmänil näiteks.

Ma mõtlesin ka, et kui inimene on juba treener, siis järelikult on tal vastav tõend ja selle saamiseks pidi ta õppima selgeks paljud põhitõed. Mul pole näiteks isegi veel treeneridiplomit, aga juba 1 astme treeneri õpikus on juttu laste treeningu eripäradest, näiteks, kui vanalt võib alustada jõusaalitreeningutega jne.

Aga samas ei tea mina midagi korvpallist ning kui ma tahan ka kunagi lastega korvpalli mängida, siis pean ka kuskilt mujalt infot otsima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma mõtlesin ka, et kui inimene on juba treener, siis järelikult on tal vastav tõend ja selle saamiseks pidi ta õppima selgeks paljud põhitõed. Mul pole näiteks isegi veel treeneridiplomit, aga juba 1 astme treeneri õpikus on juttu laste treeningu eripäradest, näiteks, kui vanalt võib alustada jõusaalitreeningutega jne.

Aga samas ei tea mina midagi korvpallist ning kui ma tahan ka kunagi lastega korvpalli mängida, siis pean ka kuskilt mujalt infot otsima.

Tahaks väga seda paberit ära "vormistada," raskusi selle saamisega ilmselt ei tekiks. Lihtsalt juba väga pikka aega pole koolitusi toimunud. Ja kevadel lõpetan kehakultuuri eriala bakalaureuse õppe.

Teadmised jõusaali treeningu kohta on olemas, lihtsalt ei tea veel, kuidas lastega seal alustada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kõik tuleb teha risti-vastupidi eelpool soovitatule.

- kordused 4-6, kuna jõu vastupidavust algajatel nagunii ei ole

- tuleb treenijatest moodustada paar-kolm gruppi enam-vähem ühesuguste kehaliste jõunäitajate poolest, et saaks trenažööridel teha ühe raskusega harjutusi

- pausid harjutuste vahel kuni pulsi taastumiseni, kuna sellises vanuses on väga suur oht südame ülekoormuseks

- kõhulihased treeningu lõpus, kuna valusad kõhulihased võivad takistada teiste harjutuste sooritamist

- võistlusmoment segab õige tehnikaga harjutuste sooritamist, mis eriti algajatel võib löppeda traumaga.

Aitäh vastuse eest, aga mida sa sellest artiklist arvad? Seal mainiti just, et üks seeria ja kordused 10-15. Oleks väga vale sellega alustada?

http://www.fitness.ee/main.php?main=artikk...mp;top=top.lime

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aitäh vastuse eest, aga mida sa sellest artiklist arvad? Seal mainiti just, et üks seeria ja kordused 10-15. Oleks väga vale sellega alustada?

http://www.fitness.ee/main.php?main=artikk...mp;top=top.lime

Õpetlik artikkel.

14-16 aastased on sellises vanuses, et nemad tahavad juba ruttu tulemusi näha. Jõu arendamiseks on korduste vahemik 4-6 efektiivsem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma mõtlesin ka, et kui inimene on juba treener, siis järelikult on tal vastav tõend ja selle saamiseks pidi ta õppima selgeks paljud põhitõed. Mul pole näiteks isegi veel treeneridiplomit, aga juba 1 astme treeneri õpikus on juttu laste treeningu eripäradest, näiteks, kui vanalt võib alustada jõusaalitreeningutega jne.

Põhitõed sageli aeguvad kiiresti ja võivad olla liiga jäigad. Hea treener on ikka paindlik ja mõtleb oma peaga. Foorumis arutamine aitab mõtlemisele ainult kaasa ja võib neid põhitõdesid ka edasi arendada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×