Jump to content
dubster

kalaõli, kalamaksaõli, omega -3

Recommended Posts

Apteegis tahtis müügiagent kalamaksaõli kapsleid pähe määrida ettekäändel, et kapsel jõuab korralikult makku aga õli läheb osaliselt kaduma - kõlab mingis mõttes loogiliselt aga ma eelistaks ikkagi seda Mölleri õli pigem. Mis arvate?

Ilus jah, kui anatoomiat ei tea.

Apteekri "müügiagendi" käest peakski üle küsima, et kuskohast siis meil ikkagi toitained ja vedelikud imenduvad, ja mis selle kaotsiminemise taga on.. kas läheb tõesti suust mööda nagu mainiti või siis kopsu :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

No c'mon, see lihtsalt kõlas (mitte ei tundunud) loogiliselt, triviaalloogika põhjal, ilma asja ideese süvenemata (üle mõtlete :o) muidugi egas ma seda janti uskuma ei jäänud :o

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hea tõlge. Tegelen ise ka samalaadse artikli tõlkimisega, kus samast uuringust juttu.

Pakun, et sinu artikli tegija sai innustust just Martin'i käest, kes lahkas selle uuringu mitu korda põhjalikumalt läbi juba Mai kuus. :o

http://www.leangains.com/2011/05/omega-3-f...cle-growth.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mille poolest just see firma niiväga hea peaks olema?

Ja miks sa arvad, et juhul, kui sa välismaalt tellida kavatsed, sa selle kätte saad ^_^

Tegemist on ju Eesti mõistes ravimiga ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalset D-vit ma ei näinud eesti omas ja omega3 puhul eelistan ma kapslisse ajamise hirmkalli protsessi eest mitte maksta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaltsium (Ca) on kõige külluslikumalt leiduv mineraal kehas, 99% selles asub luudes ja hammastes. Seetõttu soovitatakse tarbida hästi palju kaltsiumit, teadmata seda, et kaltsium ei tööta üksi. Kaltsiumi ja magneesiumi vahekorra muutus kaltsiumi kasuks viib hüübimise suurenemisele. Kui magneesiumi on vähe, siis nii Ca kui Na kuhjuvad rakus ioonpumpade töö põhimõtte tõttu.

Päevane ohutu ülempiir kaltsiumil on 1500 mg, aga pidage meeles, et liig on ohtlikum kui puudus. Kaltsiumi liia korra tekib depressioon ja väsimus, kontsentreerumisraskused ning kaltsium ladestub veresoontes, neerudes ja mujal. Kaltsium üksi ei lähe luudesse. D-vitamiin küll soodustab tema imendumist, aga see ei aita kaltsiumi luudes hoida. Kaltsiumi ja D-vitamiini aitab omastada magneesium, see suurendab ka Ca lahustuvust uriinis, vähendades neerukivide teket. Ilma magneesiumita ei jää kaltsium luudesse. Lisaks on vaja veel tsinki ja K-vitamiini, sest luumaatriks moodustub vaid K- vitamiini juuresolekul.

Suurtes kogustes üksnes kaltsiumi ja D- vitamiini tarbmine mõjub luustumise vastaselt. Kui tarbite Ca preparaati, siis võtke kindlasti juurde multimineraali, magneesiumi ja omega-3 rasvhappeid lisaks (preparaadis peab olema kindlasti boor, räni, tsink, K-vitamiin - vt Super Osteofood).

Uuringud näitavad, et piimatooteid palju tarbivatel inimestel ei ole tegelikult tugevaid luid. Liigne loomne valk viib kaltsiumi kehast välja. Ka häirib kaltsiumi ladestumist toitudes sisalduvad fosfaadid (eriti palju on seda karastujookides ja lihatoitudes). Loomne toit on ka kehas happelist reaktsiooni tekitav, mis tõmbab mineraale luudest välja nende happelisuse neutraliseerimiseks. Head kaltsiumi allikad, mida vähem tuntakse: pruunvetikas jt mereannid, rohelised lehtviljad (kapsas, lehtkapsas, kaalikas/naeris(lehed), eriti rooskapsas. Head allikad on pähklid ja seemned (mandel ja seesam), tofu, aprikoos, sojauba, spinat, võilille lehed, mädarõigas, till, petersell jt maitsetaimed, luudega kalad (sardiin, räim, kilu, eriti koos luudega).

Missugused on head kaltsiumi preparaadid?

Lithothamnion calcarea ehk nn merekaltsium on levinuim preparaat, mida saadakse vetikatest. Hea imenduvusega on ka need mineraalid, mis on seotud Krebsi tsükli vaheainetega, tsitraadid, fumaraadid, malaadid, suksinaadid ja aspartaadi vormis, mis on seotud mineraalide transpotööri EAP-ga.

True Foodi sarjas rikastatakse nn bio-transformeeritud Saccharomyces cerevisiaga (toidupärmiga), milles nad on orgaaniliselt seotud pärmiraku külge ja organism võtab teda kui toitu. Pärmi rakud on eelseeditud ananassi ensüümiga, mis kaotab ära pärmi allergeensuse. Need sobivad ka pärmile tundlikele isikutele. Ei sobi aga B vitamiini talumatuse korral

Dolomiit ehk Ca karbonaat praktiliselt ei imendu.

SEDA TEKSTI LUGEDES TULEB VÄLJA ET AINULD CA JA D VITAMIINI TARBIMISEL POLE MÕTET. MIS ARVAD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jokeri käest saab suht odavalt korraliku D3-vit'i.

Kalaõli kõige parema hinna/sisu/mugavuse suhte olen leidnud ikkagist Mölleri kalaõli pudelitest. Vahepeal oli päris pikalt mingi soodus, nüüd vist mingi 9 euri 250ml.

Kui väga korralikult võtta - nii mingi 2-3g EPA/DHA-t siis üks supilusikatäis ja olemas. Ca. kahe nädala varu niimoodi võttes. Kui soov väiksemaid doose võtta siis jällegi kapslid mugavamad. Bonsunas ka nüüd müügil mingi 500 kapsline purk - tundub suht okei väärtusega olevat, kes niisama profülaktika ja üldise tervise jaoks veidi võtta soovivad.

Kes aga tuntavat mõju tahavad suurte doosidega siis jah. Edu mingi 20-30 kapsli alla kugistamisega. Lihtsam lusikatäis õli võtta. ;)

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kass

Tere,

Küsimus kalaõlikapslite Vitamar 1000 (vt http://www.tervisepo...tailid.php?1629i) kohta.

Mida tähendab rasvhapped etüülestritena ehk E-EPA ja E-DHA? Millepoolest erineb, on parem/halvem kui teised? Muidu rasvhapete sisaldus 1 kapsli kohta tundub ju väga soodne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere,

Küsimus kalaõlikapslite Vitamar 1000 (vt http://www.tervisepo...tailid.php?1629i) kohta.

Mida tähendab rasvhapped etüülestritena ehk E-EPA ja E-DHA? Millepoolest erineb, on parem/halvem kui teised? Muidu rasvhapete sisaldus 1 kapsli kohta tundub ju väga soodne.

Etüülester on vähem efektiivne kui naturaalne õli. Glütseriin on asendatud etanooliga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oskab keegi öelda, kuidas on olukord sellega, et kui võtta näiteks vitamiini, mis aadressil http://www.ifit.ee/Toidulisandid/Vitamiinid-Mineraalid/Multivites-100-tabs. Mulle endale tundub, et lisaks võiks veel võtta Mölleri kalamaksa õli (et saada D-vitamiini hulk kätte), kuid Mölleri pakile on selgelt kirjas: "Üleannustamise vältimiseks mitte kasutada samaaegselt teisi A- ja D- vitamiini preparaate".

Ehk siis on neid mõtet koos võtta või pigem mitte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

D vitamiiniga on tõsiselt raske ülepingutada. Selleks peavad kogused ikka meeletult suured olema.

+1.

Küll aga ei tasu üle pingutada A vitamiiniga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.newnordic...ndex.php?id=210 palun kommentaare selle toote kohta

Eesti keeles on see krilliõli. On küll parem kui kalaõli ja tegelikult kalaõli kasulikud koostisosad ja kala roosa värv pärinevadki krillist keda kala nõrkemiseni sööb.

Kasvandustes vist ei söö nii et tont teab kas kasvanduselõhe üldse EPA ja DHA tüüpi omega-3 sisaldab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ise tarbin hetkel taimseid kapsleid (linaseemne õlist, rapsiseemne õlist ja kuningakepi õlist).

Üks kapsel sisaldab 221 mg Omega 3; 133 mg Omega 6; 88,5mg Omega 9.

Ja tekkis küsimus, et kuna tavatoidust tuleb niigi üpriski suur kogus omega 6 ning kusagilt jäi meelde, et see soodustab ka rasvade ladustamist, kas mul tasuks hetkel kasutuses olevad kapslid vahetama ainult omega-3 sisaldavate kapsilte vastu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×