Jump to content
tsanm

Laktoositalumatus või piimavalgutalumatus

Recommended Posts

kogu mu senine toitumne põhines siit foorumist saadud soovitustel (hommikuks omleti kõrvale tomati-hapukoore salat, kohv vahukoorega, õhtuti kohupiim või kodujuust, maitsestamata jogurt marjadega, isegi liha-ja juurviljawokile lisasin nö kastmeks kohupiimajuustu jne) ja nüüd ei oska ma enam midagi süüa, ainult liha/ kala ja juurviljad on üksluised, piimatooted olidki põhilised, mida tarbisin, kuid edasi on mu pea tühi. millega asendada kodujuust ja hapukoor? ma ei taha kohvi ka ilma kooreta. sojatooteid pole proovinud, aga olen näinud poes vaid sojajogurteid-ja piima. kas pean edaspidi ainult tofujäätist sööma? masendav ju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kogu mu senine toitumne põhines siit foorumist saadud soovitustel (hommikuks omleti kõrvale tomati-hapukoore salat, kohv vahukoorega, õhtuti kohupiim või kodujuust, maitsestamata jogurt marjadega, isegi liha-ja juurviljawokile lisasin nö kastmeks kohupiimajuustu jne) ja nüüd ei oska ma enam midagi süüa, ainult liha/ kala ja juurviljad on üksluised, piimatooted olidki põhilised, mida tarbisin, kuid edasi on mu pea tühi. millega asendada kodujuust ja hapukoor? ma ei taha kohvi ka ilma kooreta. sojatooteid pole proovinud, aga olen näinud poes vaid sojajogurteid-ja piima. kas pean edaspidi ainult tofujäätist sööma? masendav ju.

Poes müüakse Zero Lactose piima ka ju : ) , aga ma ei tea kas need on tõesti laktoosivabad.

Piima saad kohvi sisse panna, piima saad omleti kõrvale juua, piima saad vahepalaks juua.

Edited by Arnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
kõike kolme oleks vaja, kuid eelkõige rasvu. ja äkki oskab keegi öelda, miks ei või süüa hapendatud piimatooteid? ma arvasin seni, et loobuma peab ainult nö tavalisest piimast, kuid tuleb välja, et võin ainult juustu süüa :)

Kaltsiumi saad juustust, 100 g Parmesani juustu annab päevaks vajaliku Ca koguse. Ca saad samuti munakoortest, kalaluudest (konservid, praetud räim), seesamiseemnetest. Ca paremaks imendumiseks on vaja D-vitamiini, mida saad kalamaksaõlist.

Häid rasvu saad kalast, kookospiimast, seda saad lisada ka kohvile.

Valku saad munadest.

http://www.tarbija24.ee/060607/esileht/olu...rvis/264742.php

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaltsiumi saad juustust, 100 g Parmesani juustu annab päevaks vajaliku Ca koguse. Ca saad samuti munakoortest, kalaluudest (konservid, praetud räim), seesamiseemnetest. Ca paremaks imendumiseks on vaja D-vitamiini, mida saad kalamaksaõlist.

Häid rasvu saad kalast, kookospiimast, seda saad lisada ka kohvile.

Valku saad munadest.

http://www.tarbija24.ee/060607/esileht/olu...rvis/264742.php

Kala (lõhe, tursk) söön ma 3-4 korda nädalas, ega ma ei pea lisaks võtma kalamaksaõli kapsleid vms?

Lakosivaba piima ei pannud poes tähele, küll aga oli riisi-ja sojapiima, esialgu ma ei suuda neid osta, ega ma piimast ei tunnegi puudust, vaid kodujuustu-hapukoort tahan, kuid sojajogurti proovin siiski ära. Kookospiimaga proovin pärast kohvi juua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kala (lõhe, tursk) söön ma 3-4 korda nädalas, ega ma ei pea lisaks võtma kalamaksaõli kapsleid vms?

Lakosivaba piima ei pannud poes tähele, küll aga oli riisi-ja sojapiima, esialgu ma ei suuda neid osta, ega ma piimast ei tunnegi puudust, vaid kodujuustu-hapukoort tahan, kuid sojajogurti proovin siiski ära. Kookospiimaga proovin pärast kohvi juua :)

Nendel päevadel, kui menüüs ei ole kalatoitusid, siis võta kalamaksaõli. Päevane D-vitamiini vajadus on 10 mikrogrammi.

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Unn

Tervist, ma tahaksin kasvatada oma lihasmassi ja suurendada kaalu. Mul on laktoositalumatus, mistõttu ma ei saa tarvitada mass2 jms tooteid, mis sisaldavad piimavalke. Mida te soovitaksite mul tarbida, mis aitaks hästi kasvatada lihasmassi ja samas aitaks taastuda peale trenni ning oleks sobilik ka laktoositalumatusega inimestele ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laktoos on piimasuhkur, ehk süsivesik, mille talumatus sul täpselt on, kui ainult laktoosi, siis valgutooteid peaks ju kannatama, kus reeglina seda olematult. Samuti kohupiim ja kodujuust suhteliselt süsivesikuvabad ja saab kaseiini ning mingil määral vadakut...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Põhjenda palun.

Kuna teema on Fredi kaustas, siis tema on soja teemat kommenteerinud järgmiselt:

On väga palju teaduslikku tõendusmaterjali, et sojavalgu pidev tarbimine viib häireteni meeste ja laste endokriinnäärmete talitluses - testosterooni produktsioon saab häiritud. Ka naiste puhul on soja kasulikkus pandud viimasel ajal kahtluse alla. Põhjused, miks sojavalku ja sojaõli igale poole lisatakse, on puhtalt ärilised - majanduslikud: sojauba on tulus kasvatada, sest ta järele on tekitatud vajadus, haipides tohutult tema küsitavaid positiivseid omadusi (kolestroolivaba, rasvavaba) ja vaikides maha kahjulikud mõjud. Pealegi on enamus maailmas toodetud sojast geneetiliselt muundatud.

Puberteediealised poisid ja mehed - kui te harva mõnda sojatoodet tarbite, siis ei juhtu veel midagi, kuid parem on temast siiski eemale hoida, rääkimata regulaarsest tarbimisest. Ja lapsevanemad peaksid hoolega vaatama, et imikute toitesegud ei sisaldaks sojavalku, sest selle manustamine takistab väikelapse normaalset hormonaalset arengut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

proovisin sojajogurtit ja vaniljemaitselist sojadesserti ning peaks mainima, et jogurt ei kõlband küll kuskile, dessert oli enamvähem, kuid kuna ma ei taha magusat eriti süüa, siis ega rohkem ei osta ka neid. või siis väga harva. kookospiima ostsin kohvile, kuid proovinud veel pole. avastasin poes ka riisipiima ja ilmselt kaera? piima, pole täpset tõlget otsinud, kuid tundus nagu kaera(helbe?) piim, samuti vahustatav sojakreem. kitsepiima on, ka laktoosivaba piima, kuid hind on väga soolane. üldse kõik hea ja tervislik maksab palju rohkem kui tavatoit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on ka laktoositalumatus. Koor kohvi peal ei tee midagi hullu, kuna selles "tilgas" on tegelikult võrdlemisi vähe laktoosi. Minule isiklikult ei tee midagi.

Kas arst ütles, et võid piimatoodetest ainult juustu süüa? On sul kergem või raskem laktoositalumatuse vorm?

Kergema laktoositalumatuse puhul võib tarbida piimatooteid, kuna laktoos hapendades laguneb. Keefir, jogurt, kohupiim jms sisaldavad laktoosi nii vähesel määral, et ei tekita vaegusid. Mina isiklikult pidin loobuma ainult rõõsast piimast. Kui sa aga hapendatud piimatooteid ka ei talu, siis on küll kahju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma jah võin ainult juustu süüa piimatoodetest.

proovisin kookospiima kohvile, ei olnud hullu midagi, kuid siiski mõtlesin, et hakkaks jälle mustalt kohvi jooma. puudust tunnen just hapukoorest ja kodujuustust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma pole siis nüüd mitu nädalat peale juustu mingit muud piimatoodet tarbinud, ka kookospiima mitte, kohvi joon mustalt ja imekombel on koos piimaga ka kilod minema hakanud.

einoh, tore ju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ma pole siis nüüd mitu nädalat peale juustu mingit muud piimatoodet tarbinud, ka kookospiima mitte, kohvi joon mustalt ja imekombel on koos piimaga ka kilod minema hakanud.

einoh, tore ju :)

Rasva või lihase arvelt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rasva või lihase arvelt ?

Vesi, ma pakun. Igati positiivne. Selle p2rast tehaksegi toidutalumatuse teste ja saadakse ka v2ga positiivseid tulemusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaks laktoosile ei talu paljud ka kaseiini. Juurviljadest ja köögiviljadest omastab organism kaltsiumit tunduvalt paremini kui piimast/piimatoodetest. Juurviljades ja köögiviljades on tihti magneesiumit isegi rohkem kui kaltsiumit. Näiteks 100g juustus on kaltsiumi 1000mg ja magneesiumi vaid 40mg. Arvatakse, et suur kaltsiumi suhe magneesiumi üle kahjustab veresooni ja südant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jahutooteid ei tarbi ma üldse ja ka suhkrut minimaalselt, põhitoit on kala- liha ja köögiviljad ning paar puuvilja, kuid veel kuu aega tagasi sõin palju kodujuustu ja vahukoort( suhkruta) ning hapukoorega kurgi-ja tomatisalatit, siis nüüd olen piimatoodetest (välja arvatud juust) loobunud, siiski sinihallitusjuustu olen suht palju sööma hakanud, umbes korra nädalas söön sojapudingit ning veider shokolaadiisu on tekkinud, kuigi ma pole kunagi olnud mingi shoksisõber, aga ma söön siis 70 %-list shoksi kui üldse söön. jäätisest ja jogurtitest imekombel ei huvitu enam kuigi kartsin, et neist loobumine saab kõige raskem olema. ja vett joon päris palju, kuid seda ma jõin ka enne piimast loobumist kuna meil on siin kuiv õhk

aga ma olen rahul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
küsimus siis selline, et kui on laktoositalumatus, siis millega asendada piimatooted? hapukoort ja vahukoort näiteks?

Sellisel puhul on olemas nüüd kaerapõhjal valmistatud tooted. vaata www.elujanu.ee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terv,

Alustasin just GOMADiga (gallon of milk a day), kuid olen laktoositalumatu. Isegi klaasike piima tõmbab põhja alt nii et võin morssi s*tuda 15min hiljem.

Küsimus siis selline, kas piima juues tuleb ta kohe välja või omastab mu keha sealt ka midagi? Enne joomist tõmban kaks erinevat laktaasiensüümi tabletti sisse, et natukenegi seedimisele lihtsamaks seda teha, kuid asi on ikkagi päris jama. GOMADi ajal ei saa kodust väga kaugele minna, sest iga hetk peab sh*tterisse jooksma ja kraanid lahti keerama : D

Olen hardgainer & tõstmisega tegelenud 5a. GOMAD või roidid tunduvad hetkel ainukesed võimalused juurde võtta.. : ()

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terv,

Alustasin just GOMADiga (gallon of milk a day), kuid olen laktoositalumatu. Isegi klaasike piima tõmbab põhja alt nii et võin morssi s*tuda 15min hiljem.

Küsimus siis selline, kas piima juues tuleb ta kohe välja või omastab mu keha sealt ka midagi? Enne joomist tõmban kaks erinevat laktaasiensüümi tabletti sisse, et natukenegi seedimisele lihtsamaks seda teha, kuid asi on ikkagi päris jama. GOMADi ajal ei saa kodust väga kaugele minna, sest iga hetk peab sh*tterisse jooksma ja kraanid lahti keerama : D

Olen hardgainer & tõstmisega tegelenud 5a. GOMAD või roidid tunduvad hetkel ainukesed võimalused juurde võtta.. : ()

Ma pakun, et kui asi ikka ni hull on, siis ei ole mõtet seda piima endale sisse ajada. Ja õige toitumisega paneb peaaegu eranditult kõik inimesed kaalus juurde või maha võtma. Somatotüübi ebasoodsus ei ole ületamatu takistus!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
õige toitumisega paneb peaaegu eranditult kõik inimesed kaalus juurde või maha võtma.

s!tusin just 4l piima välja. lol.

apteeker:" jaa jaa võib ühe tableti võtta ja kõik korras, ei ole neid koos vaja võttagi, see üks on piisavalt tugev."

*võtsin erinevaid laktaasitablette + 3 söetabletti. 30 min pärast s*tusin( ok see pole isegi õige sõna) 4 liitrit piima välja.

strong genetics are strong. never gonna get huge like this..

toitumine on õige muidu aga kogused ei ole nii suured, ma ei jaksa süüa lihtsalt (oksendaks välja selle kõik selle jama). mingi 500g liha+pakk kohupiima+salat+kodujuust+oatmeat+2 sheiki trenni vahel+öösel kaseiin. sellest on kõht enamgi kui täis. kusjuures kui ma mingil perioodil tõmban suvalisi asju krõpsu etc on kõht täiest korras..

piima sisse ajada toidu kõrvalt oleks tunduvalt lihtsam : ()

Edited by captjones

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×