Jump to content
Sign in to follow this  
annimann

veel kaloritest

Recommended Posts

Kui minu põhiainevahetuseks on vaja 1600 kcal ja aktiivse liigutamisega kulutan päevas 700-1400 kcal, kui palju kaloreid ma peaksin siis päevas sööma? Aktiivse liigutamise all mõtlen sportlikke tegvusi, näiteks rattasõitu, ujumist ja käimist. Nendeks tegevusteks kuluvaid kaloreid oskan juba enam-vähem arvutada, aga ega ma ju ülejäänud päeva ka voodis ei lesi. Mu töö ei ole eriti aktiivne, pigem selline istuv ja kestab ca 4 h tavalisel päeval. Tööl käin enamasti rattaga (30 min sinna ja 30 min tagasi mõõduka tempoga) Ülejäänud päev on sisustatud tavaliste naisterahva tegemistega: toidupoes käimine, söögitegemine, nõudepesemine, pesupesemine. Vabal ajal loen või olen arvutis, aga seda vaba aega just palju pole. Olen oma toidukordade arvu suurendanud 5-le korrale päevas, aga ma ei ole aga siiski kindel, kui palju kaloreid ma päeva jooksul sööma peaksin. Oletame, et on selline päev, kus ma söön u 2300 kcal, sõidan 1,5 h rattaga kekmises tempos (mis arvutuste järgi kulutab u 820 kcal) ja jalutan õhtul 1 h (mis peaks kulutama u 260 kcal), ehk siis aktiivse liigutamisega kulutan kokku 1080 kcal. Aga on ju veel päevased toimetused. Kas minu söödud kaloritest piisab? On ka päevi, kus söön vähem kaloreid ja liigutan sama palju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas mina olen loll või on su arvutused kuluvatest kaloritest valed.

"Kalorite hulk, mida organism kasutab baasainvahetuses, moodustab kuskil 70% aktiivse ööpäevaga kaloraasist. 10% kulutame toidu seedimisele ja 20% kulub töötades või sportides. Selline oleks jaotus kui tegeleme spordiga ja toitume korralikult. Seega kulub baasainevahetusele lõviosa vajminevast energiast."

Edited by V8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas mina olen loll või on su arvutused kuluvatest kaloritest valed.

"Kalorite hulk, mida organism kasutab baasainvahetuses, moodustab kuskil 70% aktiivse ööpäevaga kaloraasist. 10% kulutame toidu seedimisele ja 20% kulub töötades või sportides. Selline oleks jaotus kui tegeleme spordiga ja toitume korralikult. Seega kulub baasainevahetusele lõviosa vajminevast energiast."

Pagan küll, see asi on minu jaoks uus ja keeruline :rolleyes: Kas se siis lihtsalt tähendab, et peaksin rohkem sööma???? Või on ikkagi see trenniga kulutavate kalorite suurusjärk vale? (Et 85 kg kaaluv inimene kulutab näit. 20 min rattaga sõites kiirusega 20-25 km/h ca 230 kcal)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui palju sa peaksid sööma?

Kõigepealt küsiks su käest, mis su eesmärk on.

Pane söödud toit kirja nädala jooksul ja arvuta välja ning ongi käes sul kaloraazh.

Eesmärk on kaalust alla võtta ja kaloreid ju panen kirja. Küsimus oli, et kas ma söön piisavalt??? Ma ei oska ligikaudseltki arvestada, kui palju kulub kaloreid igapäeva tegevuste peale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eesmärk on kaalust alla võtta ja kaloreid ju panen kirja. Küsimus oli, et kas ma söön piisavalt??? Ma ei oska ligikaudseltki arvestada, kui palju kulub kaloreid igapäeva tegevuste peale.

Kui kaal ei lange siis on palju, kui langeb siis norm. Aga tohi liiga kiiresti langeda. Kaalu iga hommik peale kemmerkut käimist ja saadki teda, kas oled õigel või valel teel. Polegi sul vaja millimeetri täpsusega neid cal ajada, ega sa kulturist pole :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kaalu kaotad sa ju kalorite defitsiidist. Minu teadmiste kohaselt on 3500 kalorit umbes 1 kilo.

Seega kui su baasainevahetus on 1600 kcal ja treenimisega kulutad lisaks ca 800, siis mina sinu asemel sooksin 1900 kcal oopaevas ja jataksin 500 kcal defitsiiti. Selliselt peaks loogiliselt kaotama nadalas kilo. Voi kui tahad kiiremini, siis sooksin 1400 kcal ja kaotaks nadalas ca 2 kilo.

Minu puhul vahemalt selline loogika toimib (kui viitsin nii kaua oodata ja tervislikult kaalu alandada)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No kaalu kaotad sa ju kalorite defitsiidist. Minu teadmiste kohaselt on 3500 kalorit umbes 1 kilo.

Seega kui su baasainevahetus on 1600 kcal ja treenimisega kulutad lisaks ca 800, siis mina sinu asemel sooksin 1900 kcal oopaevas ja jataksin 500 kcal defitsiiti. Selliselt peaks loogiliselt kaotama nadalas kilo. Voi kui tahad kiiremini, siis sooksin 1400 kcal ja kaotaks nadalas ca 2 kilo.

Minu puhul vahemalt selline loogika toimib (kui viitsin nii kaua oodata ja tervislikult kaalu alandada)

Mis asja :rolleyes: Kilo rasva kaotamiseks peab kulutama 9300 kalorit, mitte 3500

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry, ajasin sassi kg ja lb. Tegelikkuses 1 lb kaotamiseks tuleb jaada defitsiiti 3500 kcal kui 1 kg jaoks 7700 (kuid siiski mitte 9300!! viiteks fyysika yhikute tabel http://whatis.techtarget.com/definition/0,...551931,00.html

parandasin linki [alessandro]

Ole hea mees ja tee endale ennem selgeks ja jäta meelde, kui palju sisaldab kalorites :

1 gramm valku = 4,1 kcal

1 gramm süsivesikuid = 4,1 kcal

1 gramm rasva = 9,3 kcal

1 gramm puhast alkoholi = 7,2 kcal

1 gramm kiudaineid = 0 kcal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×