Jump to content
Davinson

Põlveprobleemid

Recommended Posts

Mul ragiseb parem kõrv väga kõvasti teatud asendis.Nagu kurki või midagi sellist murraks pooleks. Arst ütles et seal käib mingi raskvkeha millegi vastu. Kuna valu ei tee (valutas kuskil kuu aega, kui asi algas pooleteist aastat tagasi) ja trenni ei sega, siis arst ütles, et viga ei ole midagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lihtsalt muuseas,ka skorra kükitades? voi oled ka kangiga kükki teinud ja kraksatab? minul sama jama et trennis küll seda janti pole aga raskuseta kükitades vahel harva ikka nii teinud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minul trennis ei ragise, teen ka kükki. Ragiseb siis, kui ma ilma mingi raskuseta jalga liigutan ning samal hetkel lihaseid pinges hoian. Mida rohkem vasakule poole jalga keeran, seda valjemini ragiseb. Seda teeb ainult parem jalg. Trepist alla minnes ka ragiseb, üles minnes mitte.

Edited by Aken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul sama probleem põlvedega,ragisevad ja on valusad kui kükke teha.Kui kasvõi natuke põlv ära lüüa annab ikka päris valusalt tunda .Kui kaua aega istuda ja jalgu mitte sirutada, hakkavad põlved väikest pidevat valu tekitama B)

Eks tuleb kah arsti juurde minna ........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võite mulle vastu vaielda, aga fastumiga te igatahes midagi ei ravi. Olen seda kasutanud suht 8 kuud (sõjaväes), sest põlvedega on probleemid. Peale valu võtmise muud kasu polnud.. ikka sama seis. Teised liigeseravimid (arthryl ja glükoosamiin) aga toimivad väga hästi B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul sama probleem põlvedega,ragisevad ja on valusad kui kükke teha.Kui kasvõi natuke põlv ära lüüa annab ikka päris valusalt tunda .Kui kaua aega istuda ja jalgu mitte sirutada, hakkavad põlved väikest pidevat valu tekitama :P

Eks tuleb kah arsti juurde minna ........

Mul sama asi põhiliselt,ma arvan.

---

Kuskilt lugesin ,et kui teha mingeid tavalisi harjutusi ,siis jalg läheb aina tugevamaks ja lihast tuleb samuti juurde ja ei ole enam nii valus?Mis arvate ?

Mis harjutusi teha jalgadele(ilma raskuseta)?Ma ise olen suht peenike ja lühike B) ja hakkasin alles paar kuud tagasi jõusaalis käima,et äkki mul ei ole jalad piisavalt tugevad vms..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võite mulle vastu vaielda, aga fastumiga te igatahes midagi ei ravi. Olen seda kasutanud suht 8 kuud (sõjaväes), sest põlvedega on probleemid. Peale valu võtmise muud kasu polnud.. ikka sama seis. Teised liigeseravimid (arthryl ja glükoosamiin) aga toimivad väga hästi <_<

Ise ka aru saad, mida kokku kirjutasid?

Fastum Geli kasutataksegi valu vaigistamiseks ja põletike raviks. Glükoosamiin + Fastum Gel + kalaõli nim. kompleksravimiseks. Naljamehed. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aiai

teen bodypumpi 2-3 korda nädalas, viimased kaks nädalat peale trenni põlved valutavad.

Konsulteerisin treeneriga, tema arusr tehnika paigas, et vbl ei sobi jala etteasted... Äkki keegi kogenum oskab arvata, milles asi võib olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Põlved ei tohiks kükkide ja etteastete ajal sama jala varvastest kaugemale ulatuda. Mida taga pool, seda parem.

Täpselt ei tea, kus sul põlvel valus on. Kas sees või ees-peal. Viimase korral on kindlasti abi sellest, kui hakkad reie nelipealihast regulaarselt venitama - peaks leevendama probleemi. Kui häda kuskil sees, siis on asi tõsisem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas sa arstile ka oled oma muret kurtnud?

Kui põlveliigestes probleem, siis söö glükoosamiini (ArthoStop Plus või tavaline Glükoosamiin).

Ja BP-s võid asendada väljaasted kükkidega, siis on raskus põlvele väiksem ehk siis ühtlasemalt jagunenud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul hakkasid ka põlved valutama kui 3x nädalas bodypumpi tegin. Väidetavalt pumpi poolkükid ei ole põlveliigsetele üldse head. Peale pumpimise lõpetamis on asi paremaks läinud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huvitav lugu nende põlvedega. Mul endal hakkavad põlved kõige muu peale valutama peale BP. Ju me oleme siis erinevalt ehitatud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Põlved ei tohiks kükkide ja etteastete ajal sama jala varvastest kaugemale ulatuda. Mida taga pool, seda parem.

See pole t6ene vaide!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venitusharjutused, mis arendavad hüppeliigest liigutavate lihaste venivust ning hüppeliigese liigese enda sidemete venivust vähendavad koormusi põlveliigesele. Sellealaseid harjutusi leiad netist otsingusõnad "ankle moblity" alt.

Kõik lihased, mis töötavad sääre kõrverdamisel reie suhtes hoiavad liigest stabiilsena, kui tehakse nelipealihastega tööd. Päris hea harjutus on nende treenimiseks istudes säärte kõverdamine paeltega. Link:

Muidugi ühe harjutusega ei tasu piirduda, vaid otsi netist lisainfot selle kohta, mida täpsemalt on mõttekas teha lisaks nende lihaste tugevadamiseks (ma pole seda ise rohkem uurinud, kuna vajadus puudus).

Enda kogemusest oskan öelda, et ka puusaliigese ümber olevad lihased (lähendajad, sirglihas, tuharalihased, sh külgmine tuharalihas) võivad mõjutada põlveliigeste tööd. Puusade venitamine on seega ka kasulik. Kusjuures ei piisa ainult nn klassikaliste venituharjutustega, sest need venitavad liigest konreetsetes väga kitsastes suundades. Oluline on kogu liikumisulatuses võrdväärse mobiilsuse saavutamine. Selle jaoks on igasugused liikumisharjutused, kus tehaks ime-kujudega sirutusi, pöördeid jms.

Lisaks tasub väljaselgitada, kas nelipealihase kõik lihased on võrdselt arenenud. Mul oli endal külgmine pakslihas sisemisest pakslihasest kunagise jalgpalli huvi tõttu nõrgem ning seetõttu kiskus tugevam lihas jalga natuke viltu. Lahendasin selle ühe konkretse harjutuse abil (lateral squats inglise k.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terekest, selline probleem siis, et alates sellest kevadest (aprillist-maist) vaikselt ka BP-ga tõsisemalt tegelema hakatud (alguses 1x nädalas, hiljem 2x, muu trenni kõrvale, harrastan veel jooksu, ujumist, harvem jõusaali). Aga nüüd juulikuu algusest põlvevaludega kimpus. Kahtlustan, et just bodybumpist, kuna muu trenni osas pole juba aastaid midagi drastiliselt muutnud. Et siis just nendest BP kükkidest ja/või väljaastetest ehk, kas kellelgi on kogemusi? Spordiarstile praegu puhkuste aegu ka järjekorrad, niiet olen nüüd juba 2 nädalat täitsa kodune ja trennid vahele jätnud.. mida teha?? BP iseenesest väga meeldis ja tunnen juba väga puudust..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis pinnase peal jooksed? Soovitav metsaradade või muru peal. Kõva pinnas on täielik põlve tapja. BP kükkide ajal vähenda raskust kangil ning vaata tehnika üle, kas ikka kükitad ilusasti tahapoole, mitte otse alla, liigutades põlve ettepoole. Väljaastete ajal ära kasuta step-pinki vaid tee harjutusi ma peal ja vähenda liigutuse amplituuti. Sama moodi ka vaata raskused üle, mida kasutad.

Soovitan ka nagu Toivo 295 sulle, et kasutada mõnda liigesetoitu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terekest, selline probleem siis, et alates sellest kevadest (aprillist-maist) vaikselt ka BP-ga tõsisemalt tegelema hakatud (alguses 1x nädalas, hiljem 2x, muu trenni kõrvale, harrastan veel jooksu, ujumist, harvem jõusaali). Aga nüüd juulikuu algusest põlvevaludega kimpus. Kahtlustan, et just bodybumpist, kuna muu trenni osas pole juba aastaid midagi drastiliselt muutnud. Et siis just nendest BP kükkidest ja/või väljaastetest ehk, kas kellelgi on kogemusi? Spordiarstile praegu puhkuste aegu ka järjekorrad, niiet olen nüüd juba 2 nädalat täitsa kodune ja trennid vahele jätnud.. mida teha?? BP iseenesest väga meeldis ja tunnen juba väga puudust..

BP-s tehakse ju poolkykke ja valjaasteid ilma et p6lv yle varvaste liiguks, pole ime et hada p6lvedega!

Share this post


Link to post
Share on other sites
BP-s tehakse ju poolkykke ja valjaasteid ilma et p6lv yle varvaste liiguks, pole ime et hada p6lvedega!

Ee.. väljaastetel ei tohigi ju põlv üle varvaste liikuda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BP-s tehakse ju poolkykke ja valjaasteid ilma et p6lv yle varvaste liiguks, pole ime et hada p6lvedega!

Väljaastete kohta ei oska midagi öelda, kuid poolkükk on küll põlvede surm, kuna see paneb suurema koormuse põlvedele ,kui puusadele, täiskükiga on just vastupidi, suurem koormus puusadele (mida puusad väga hästi välja kannatavad) ja väiksem põlvedele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njah, kunagi sai ka harrastatud- sama teema. Ei ütleks et just algaja olin või tehnika viga, andsin ise samal ajal ka teistelele mõningaid aeroobikatunde ja vastav koolitus ka läbitud. Ju see intensiivsus lihtsalt ei sobinud. Praegu, tehes juba mituaastat korralikku ja kõva jõutrenni, ei ole mingeid probleeme. Raskusi kannatavad liigesed väga hästi, ka superseeriate puhul.

Kui palju sa jooksed? Võibolla hoopis sellest valud? Palju puhkust on? Jooks ja rattasõit mõjusid endalegi omal ajal, sai üle pingutatud, valel pinnasel ja palju joostud, olid põlvevalud, mis lõppesid põletikuga .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tohib/peab!

Seleta lähemalt, miks?

Siinses harjutustepangas ja foorumipostitustes on öeldud, et jalg peab põlvest peab olema 90-kraadise nurga all, mitte rohkem. Bodybuilding.com artiklites hoiatatakse, et põlv ei tohi üle varvaste minna. Googeldamine "proper lunge technique" andis esimese 3 tulemuse seas samuti sama hoiatuse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×