Jump to content
Davinson

Põlveprobleemid

Recommended Posts

Aga kuidas siis kõhrepindade kulumist vältida? Või ennetada... Või seda protsessi aeglustada...

Kõhrepindade kulumist ei õnnestu nagunii täielikult vältida.

Protsessi aeglustamiseks tuleb:

-vältida vähest koormust

-vältida suurt koormust

-mitte kanda ülemääraseid raskusi, nt. jõumeeste võistlustel

-hoida kehakaal normi piires

-mitte tegeleda selliste spordialadega nagu tennis, korvpall, jooksmine asfaldil, trepijooks

-mitte külmetada põlveliigeseid nt. mootorrattaga sõitmine

-tarbida regulaarselt glükosamiini sisaldavaid preparaate

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kas kellegil äkki ka harjutuste ajal käib ühes põlves kuuldev ragin läbi? Minul on nii ja arst ütles, kuni valu pole, on korras. Katsus ka igat pidi ja ütles et ehk saab ise korda. Trenni teen sellest hoolimata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooksmine on mulle täielik piin. Aga mõnikord ikka käin.

Ja tennist mängin ka, peaaegu lemmikspordiala. "Tänu" sellele on ka randmetega muresid.

Hakkasingi abi glükoosamiinist otsima, samas kuulsin, et nii kaua, kui seda tarbida, on ka vaevused väiksemad, kui aga lõpetada, siis tuleb kõik tagasi.

Aga see selleks, kui kõike vältida, kartes, et midagi juhtub, siis ju elada ei saakski.

Aitäh OldManile heade nõude eest:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jooksmine on mulle täielik piin. Aga mõnikord ikka käin.

Ja tennist mängin ka, peaaegu lemmikspordiala. "Tänu" sellele on ka randmetega muresid.

Hakkasingi abi glükoosamiinist otsima, samas kuulsin, et nii kaua, kui seda tarbida, on ka vaevused väiksemad, kui aga lõpetada, siis tuleb kõik tagasi.

Aga see selleks, kui kõike vältida, kartes, et midagi juhtub, siis ju elada ei saakski.

Aitäh OldManile heade nõude eest:)

Mul oli ka vasak põlv nii läbi, et 100 meetrit ka ei saanud joosta...Hakkasin siis glükoosamiini tablette ja pulbreid sööma ´+ geelitasin ja kasutasin trennis alati elastiksidet. Kuu aega mässasin, ei midagi. Ja alles nüüd kui 1,5 kuud glükoosamiini söödud, on asi paremaks läinud. Ja nüüd jooksen vabalt tund aega ja häda midagi, kuid glükoosamiini pulbrit tarvitan edasi, aga tablette enam lisaks ei võta :D Eriti naljakas on see, et paranemine toimus nagu üleöö.Loodan, et see üleöö tagasi ei tule :D

Edited by Angel-liis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul ragisevad suht paljud liigesed : Vabatahtlikult saan ragistada mõlemaid õlgu, ühte rannet, lõuga. Kätekõverdusi tehes ragiseb vasak küünarnukk, kükitades ragisevad põlved jne.

Samas, valus ei ole kuidagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

endal ka igasugused liigesed ragisevad. arst ütles, et sellest pole miskit ning et see halba ka ei tohiks teha. endal on suht ebamugav, kui liigutades jälle ragin läbi käib, olgu see siis alaseljast, põlvedest või õlgadest.

kuid peale selle on veel põlvedes pidevad valud, eriti jsut vasakus. eks ma mingi aeg võtan tee arsti juurde, seni aga kasutan Litozini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alustasin hiljuti treeningutega, neiu pikkusega mõned sentimeetrid alla 170 ning kaal 55-60 vahel kõigub, vanus 20. Esimesed korrad bodypumpis käidud ning vahepeale sai proovitud ka vesispinni. Bodypumpi 2xnädalas, mitte tihemini kui üle päeva. Põlved valutavad kohutavalt, hoolimata asjaolust kas proovin bodypumpi kaasa teha raskustega või ilma raskusteta. (Just kõverdamise hetkel). Samas näiteks pikkadel autosõitudel või kinos - kui jalad on liiga pikalt kõverdatud - annavad nad samuti tunda. Kas vaikselt välja kannatada lootuses, et läheb üle või peaks hakkama kuidagi ravima?

Kõik kasulikud soovitused on oodatud! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kõik kasulikud soovitused on oodatud! :D

Endal oli ajateenistuses sama lugu - bussisõitudel valutasid kohutavalt, vahel lausa nii jubedalt, et oleks tahtnud ulguma hakata. Nüüd annab siiani aeg-ajalt tunda.

Need BP kiirelt tehtud ja kehva tehnikaga harjutused on muideks väga head põlvekillerid :rolleyes:

Kindlasti soovitaks külastada ortopeedi ja klubis mõnelt targemalt treenerilt nõu küsida, sest diagnoosi läbi foorumi on raske panna ja pole ka vastavat haridust, et seda teha.

Aga kui spekuleerida, siis pakuks, et tavaline põlevede ülekoormus.

Esialgu peaks alustama staatiliste harjutustega (põlvedele ikka).

Kindlasti otsesest koormusest loobuma - mingiks 2-3 nädalaks (st kükid, väljaasted, jooks ja muud põrutusi sisaldavad harjutused). Püüa rohkem ujuda ja jalgrattaga sõita, see aitab põlvedel taastuda.

Lisanditest kõige parem on Artho Stop PLUS (glükosamiin + kondroitiin + MSM).

Lisaks võib kasutada ka põletikuvastaseid ja valuvaigistavaid geele (deep relife, voltaren), aga need pole mõeldud pikaajaliseks kasutamiseks.

Edaspidistest vaevustest (pärast seda kui oled asja korda sanud) päästab korralik ja tasakaalus olev treeningakava.

Personaaltreener pole luksus, vaid peaks olema iga treeningutega tegelema hakkava inimese esimene valik.

Head paranemist!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alustasin hiljuti treeningutega, neiu pikkusega mõned sentimeetrid alla 170 ning kaal 55-60 vahel kõigub, vanus 20. Esimesed korrad bodypumpis käidud ning vahepeale sai proovitud ka vesispinni. Bodypumpi 2xnädalas, mitte tihemini kui üle päeva. Põlved valutavad kohutavalt, hoolimata asjaolust kas proovin bodypumpi kaasa teha raskustega või ilma raskusteta. (Just kõverdamise hetkel). Samas näiteks pikkadel autosõitudel või kinos - kui jalad on liiga pikalt kõverdatud - annavad nad samuti tunda. Kas vaikselt välja kannatada lootuses, et läheb üle või peaks hakkama kuidagi ravima?

Kõik kasulikud soovitused on oodatud! :rolleyes:

Kõigepealt hakka tarvitama glükoosamiini sisaldavaid preparaate, nt. Arthrostop, Litozin.Veel võid kontrollida jalanõude sobivust vastavaks treeninguks, samuti lampjalgsust. Liigne koormus, vähene koormus, vale jalalaba asend kõndimisel - kõik koos ja ka eraldi võivad tekitada valusid põlveliigestes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaks toidulisanditele teeks alustuseks põletiku vastu ühe retseptivaluvaigistikuuri ka, sest kirjelduse järgi tundub seis üsna nigel.

Ja trennis võib põlvesidemetest abi olla.

Mõned söövad Cissus quadrangularist, kas see peale valu vaigistamise liigestele muud ka head teeb, pole uuritud. Luumurde parandab küll.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lisaks toidulisanditele teeks alustuseks põletiku vastu ühe retseptivaluvaigistikuuri ka, sest kirjelduse järgi tundub seis üsna nigel.

Ja trennis võib põlvesidemetest abi olla.

Mõned söövad Cissus quadrangularist, kas see peale valu vaigistamise liigestele muud ka head teeb, pole uuritud. Luumurde parandab küll.

Ei pruugi veel põletik olla, probleem väheses treenituses. Esialgu piisab ka käsimüügis olevatest valuvaigistitest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Külaline_raX_*

Tegin täiskükki, 3x12 ja nüüd on 3 päeva pärast seda 1 põlveliiges valutanud. Mida soovitate edasi teha ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tegin täiskükki, 3x12 ja nüüd on 3 päeva pärast seda 1 põlveliiges valutanud. Mida soovitate edasi teha ?

sama siin , mul kah peale kükki põlved õhtul valutavad , kas tuleks midagi muuta või see harjutus ültse kavast välja jätta ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma teen poolkükki ja ei kurda. Kardan et kui täisküki tehnika on halb ja/või luustiku tõttu ei on seda halb teha, siis tuleb see pigem kahjuks kui kasuks. Isiklikult ei julge küll täiskükki teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennetamiseks:

-tee reie biitsepsit. s.t lihaseid, mis töötavad vastu kükile.

-Venita sääri, nii lukkus põlvedega kui ka kõverdatud põlvedega. Esimene aitab lihaseid venitada, teine sidemeid, mis seovad hüppeliigest. säärte ebapiisav venivus tekitab põlveliigestele lisakoormust.

- treeni sääremarju ning sääretoru pealseid lihaseid, sest need kinnituvad üle põlveliigese reiele ning osalevad samuti liigese stabiliseerimises kükkimisel.

-puusaliigest liigutavad kõik lihased vajavad treenimist igast võimalikust suunast. S.h need nö "naiste" harjutused nagu põlvede kokkuviimine, põlvedelahku viimine istudes masinal. See tõstab puusaliigese stabiilsust ning seeläbi ei teki ülekoormusolukordi nii palju põlveds mõningtes asendites. Päris hea harjutus on näiteks ühe jala peal aeglaselt täiesti põhjanid kükkide tegemine, sest kui aeglaselt teha, siis vaikselt väsivad kõik puusa ümbritsevadl lihased ära ning arenevad tugevamaks. Kindlasti tuleb pärast venitada. Samas see harjutus võib osutuda suuremakondiliste tüüpide korral liiga raskeks ning võib omakorda midagi vigastada....

Kui trauma on juhtunud, siis natuke aega ära tee trenni lihtsalt, esimesed 24h jahutus edasipidi soojendus. Soojedusena aitab kõige paremini minu arvates viinakompress, sest sellel tugev põletikuvastane mõju. Niipea kui valu läinud paar päeva juba, siis alusta venitamisega. Venitamine koormab vaikselt mõõdukalt liigest ning seeläabi stimuleerib taastumist.

Viimast lõiku võta kui sellist üldist rahvameditsiini, kuid kui asi hullem, siis kindlasti arsti poole pöörduda. Kõige suurem viga on edasi teha sellise suhtumisega "ma natuke teen". See süvendab trauma korral põletikku, millest lahtisaamine on hiljem oluliselt piinarikkam protsess.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pane kindlasti põlvesidemed kükki tegemise ajaks peale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi selles ,et lapsest saati on nii olnud ,et kui kükitan käivad põlvedes kraksud ,kõrvaga on kuulda ja põlved lähevad valusaks.Ise ei ole arstil käinud ,aga see probleem on olnud ammu,et kas asi on midagi põlvekehretes?Andke linke ,kust saaks lugeda sellest.Ja kas tohiksin jalgadega raskusi tõsta?On see ravitav?

Aitäh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asi selles ,et lapsest saati on nii olnud ,et kui kükitan käivad põlvedes kraksud ,kõrvaga on kuulda ja põlved lähevad valusaks.Ise ei ole arstil käinud ,aga see probleem on olnud ammu,et kas asi on midagi põlvekehretes?Andke linke ,kust saaks lugeda sellest.Ja kas tohiksin jalgadega raskusi tõsta?On see ravitav?

Aitäh.

Kindlasti mine ja näita arstile. Endal on ka põlvedega jama olnud sidemed katki,patella all põletik ning nagisevad isegi soojana.

Olen saanud magnet - ja elektriravi kuid peale MRT uuringut ja ortopeedi visiiti arvati, et peaks ikka lõikusele minema ;)

nii et mine kiirelt arstile ja hakka ravima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama siin, tegelen kiiruisutamisega juba väiksest peale, tegin täiskükke iga päev lolli peaga veel.

Arsti juures öeldi, et on kasvuraskused, käisin siis veel võrkpallis, öeldi, et võta vähemalt 8 kuud vabaks, las põlved puhkavad. Siis oli kõige hullem seis ka, kükitada (kandade peal istuda vms) ei saanud eriti, sest põlved hakkasid valutama lihtsalt, ei paindunud. See läks enamvähem korda, aga põlved ragisevad siiamaani. Kui leiad abi/lahenduse, anna ka meile, või vähemalt mulle teada. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ma pean vist kunagi arsti aja kinni panema ,siis näeb.Aga ma ei arva ,et asi väga tõsine on ,sest kui ma käteringe teen ,siis käivad ka kraksud ,samuti varvastega ,kui kõverdan suuri varbaid.Natuke veider jah ,aga ju mõndadel on nii :( .Ma saan isegi pöialdega krakse teha ,ei tea miks ,maybe seda kraksuvärki saab kasuks pöörata Freakshow :( .Mul on see loomulik ,aga veits imelik on ,et põlved lähevad valusaks.Central sul läks see valu ära ,kui tegid pikaajalise pausi?Mul jälle erinev ,et lapsena ma ei harrastanud sporti ,sellest see probleem ei ole.Aga see ei sega eriti ,kuna kui ma kõnnin ,siis valus ei ole ja ei mingeid krakse ,aga kükitamisel on raskus läheb jalgadele ,siis käivad kraksud ja läheb valusaks raskuse tõttu ,ma arvan ,kui loogiliselt mõelda .

Leidsin ka samast probleemist kõneleva posituse,kui kedagi huvitab http://arst.ee/?sid=0cf9fabf5fc04bb8621c5d...wer&id=7340

Edited by nope

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui kedagi huvitab ,siis on asi paranenud .Leidsin fastum geeli vms oli kodus olemas ja proovisin järgi -paari päeva pärast tundsin ,et kükitades ei ole enam eriti valus.Ma ei ole arsti juurde ikka läinud B) laiskus..Aga asi paraneb.

---

Tahaks küsida ,et mul käivad kraksud põlvedes ,et kui kükitan (venitades selgroos jne) .Et kas mul on siis soolad põlvedes või?Kuidas sooli saab välja?Andke linke ,kui viitsimist. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×