Jump to content

jrx

Vanad Olijad
  • Content count

    4,563
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Everything posted by jrx

  1. VÕIMLA

    Sellel aastal tulevad avalikkuse ette ka teised spordiklubi VÕIMLA sportlased, kes regulaarsemalt lisaks trennitegemisele ja võistlemisele ettevalmistuse osana ka tarka toidulisandite tarvitamist näevad. Siin alateemas hakkan ka mina ise kajastama oma sporditegemisi eriti kui need toimuvad koos mu tiimikaaslastega. Enda isikliku jauramise jätan enda alateemasse, sest vahel on seda spetsiifilisemalt nt psühholoogiavaldkonnast vms. Teemat alustame osaliste tutvustamisega, aga seda teevad nad lähipäevil ise. Meie kõigi treeningrutiinid, toitumisrutiinid ja -harjumused järgivad osas sama joont, aga üldiselt oleme ka üsna erinevad nii et arutelu peaks jätkuma. Minu enda järgmine fookus on debüüt Eesti Meistrivõistlustel vabamaadluses juba pühapäeval. Istun siin kesköösel arvuti taga paksude riietega, sest kaalureguleerimine on natuke hilja peale jäänud. Õnneks võistluskaal on üsna mugav -70 kg. On palju neid, kes arvavad, et ma olen noorena maadelnud, aga tegelikult pole see tõsi. Maadlusega tegin tutvust natuke hiljem kui alustasin brasiilia jiu jitsuga, aga alguses oli arusaam ja maadluse õppemetoodika meie seltskonnas veel hullem kui muudel MMA osaaladel. Enda teadmiste kasvuga käis kaasas see, et sai hakata treenima koos päris maadlejatega. Ilmnes, et ka paljudel maadlejatel endil ei ole pedagoogika pool eriti süsteemne. Mingil hetkel hakkas maadlus spordialana ja selles suhtes, kuidas ta on MMA ja BJJ kontekstis rakendatav teemana huvitama ja eks ma nii seda õppinud olen. Viimasel ajal oleme leidnud ka hea koostöö spordiklubi Kalev/Englasega, mille egiidi alt ka maadluses võistlemas käime ja kus treenimine vanadele oskustele nüansse ja lihvi annab ja veel uusi teadmisi lisaks. Kunagi sai avalikult mudaMMAadeldud. See oli päris lõbus Loodetavasti saab laupäeval mõnele mehele samasuguse lennu korraldada.
  2. Toitumine peale trenni

    Söö lihtsalt palju niipea kui mugav on Mugavusega võivad aidata ka nt toidulisandid (taastusjoogi kokteil peale trenni kohe + banaan, siis 1,5 - 2,5 tunni pärast pärissöök).
  3. Jorgen Matsi

    Team FASTil on uus liige: Jorgen Matsi. Kes ma olen ja miks ma siin olen? Proovin anda vastuse esimeses postituses Fitness.ee portaalis asuva blogi jaoks. Alustuseks üks väike lugu: Mõned aastad tagasi võistles üks mu sõpradest ja klubikaaslastest ja selliste spordialade nagu brasiilia jiu jitsu ja sportlik vabavõitlus (ehk Mixed Martial Arts ehk MMA) pioneeridest Lauri Ülenurm ühel tai poksi võistlusüritusel, kus ka sportliku vabavõitluse matše peeti. Nendest spordialadest, mis ja kuidas, tuleb edaspidi veel juttu, nii et siinkohal jään veel põhiloo juurde. Niisiis: Lauri võistles ja mina olin talle läbi võistlusettevalmistuse treeningpartneriks ja treeneriks. Tema vastaseks oli Toni Talvitie, üks Soome tegijamatest noortest tulijatest sel hetkel. Matš sujus ise sedasi, et vastupidiselt igasugusele plaanile lõi Lauri oma vastase (kelle sissetulemislauluks muide oli Prodigy „Smack My Bitch Up“) umbes 30 sekundi jooksul nokauti. Oh seda irooniat eks? Aga ka see pole veel see lugu, mis siia praegu käima peab. Soome võistlejate ja kahevõitlusalade edendajatega oleme alati hästi läbi saanud ning mõned tunnid enne matši ajasin juttu ühe Toniga kaasas olnud treeneriga – Tuomas Murdoch’iga, kes on oma ala tõeline veteran ja pioneer Soomes ja igati muhe kuju ja vana tuttav. Tuomas küsis muuhulgas, et millal siis mind jälle ringis või puuris näha võib. Kui mina vastasin, et mul on õpingud ja samas et spordi mõttes tahaks teha nii erinevaid maasvõitlusalasid (brasiilia jiu jitsu ja lukumaadlus) ning natuke ka ikka püstivõitlusspordialasid, et üldist sportliku vabavõitluse mängu edasi viia ja samas ennast treenerina arendada, siis Tuomas katkestas minu heietuse ja küsis muiates: „So... you’re one of those guys that wants to suck at EVERYTHING?“ Ma pidasin hetkelise mõttepausi ja siis vastasin naerdes: „Yes.“ Ja see iseloomustabki mind vist päris hästi. Ja see on ilmselt ka põhjuseks, miks ma teatud mõttes „esimese omataolisena“ ehk siis kahevõitlusspordialadega tegelejana ja võistlemise mõttes absoluutselt kulturismimaailma välise tegelasena siin nüüd olen. Spordi mõttes olen ilmselt Eestis üks inimestest, kes järjepidevalt kõige kauem tegelenud kahe Eestis ja mujal maailmas populaarsust koguva maasvõitlusala brasiilia jiu jitsu ja lukumaadluse treenimise ja teiste õpetamisega. Sama kehtib ka kolmanda spordiala – sportliku vabavõitluse – kohta. Kuidas see algas on omaette lugu. Hetkel võistlen veel aktiivselt sportlikus vabavõitluses poolprofitasemel ja plaanis on ka sel sügisel vähemalt üks võistlus teha. Nagu ikka, siis „elu segab sporditegemist“, aga raskused on ületamiseks. Teine minu peamine tegevusvaldkond on psühholoogia. Õpin hetkel Tartu Ülikooli psühholoogiainstituudi doktoriõppes. Aga õpingud on hetkel veidi tagaplaanile surutud töö poolt. Peamiselt on see Tartu Ülikooli spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituudis assistenditöö. Reaalselt tähendab see peamiselt õppetöö läbiviimisega seotud kohustusi - kõik, mis kehakultuuriteaduskonnas seondub psühholoogiaga ehk siis peamiselt spordipsühholoogia teemad. Teisalt huvitab mind ka see, mida võibolla enamik peavad „päris“ psühholoogi tööks ehk vahetu töö inimestega. Hetkel võtan psühholoogina vastu kliinikus Ambromed. Psühholoogia kõrvalt meeldib mulle kursis olla loomulikult sporditeadustega oma spordi- ja treeneritegevusega seotult ning sellele lisaks on üks minu „kursisolemishobidest“ just toitumine. Toitumine – see on meie igapäevane tegevus, mis sõna otseses mõttes hoiab meid elus Kuidas selles tegevuses leida tasakaalu, mis toetaks sooritusvõimet ja tervist ning samas pakuks rõõmu ja naudingut – need on suured küsimused, millele vastuste otsimist ei lõpeta ma vist kunagi. Oma üldisemad mõtted toitumisest sai jupp aega tagasi kirja pandud oma „erablogisse“ aadressil http://jorks.wordpress.com. Ka toidulisandid on toit. Hoolimata sellest, et nende kõigi paki peal on kirjas, et nad ei asenda täisväärtuslikku toitumist, on tegemist siiski asjadega, mida on võimalik süüa ja mis koguni just selleks ongi mõeldud. Pole saladus, et FAST toodab toidulisandeid ning siinkohal saabki tänaseks postituseks seotud minu isik ja FAST. TEAM FAST liikmena on mul hetkel enda jaoks kolm konkreetsemat eesmärki, mida kavatsen kajastada muuhulgas Fitness.ee blogis: Esiteks avastada ja katsetada edasi enda jaoks toitumise ja toidulisandite põnevat maailma. Seda olen alati teinud kahe nurga alt – ühest küljest mööda teadus-, reklaam- ja arvamusartikleid surfates ja otsides erinevaid põhjendusi ja arvamusi selle kohta miks ja milleks ja kas midagi üldse toimib ja kas ainult rottide või ka inimeste peal, kas ainult nende peal, kes lisandi toimivusse usuvad või ka uskmatute peal. Teisest küljest siis enda teadmised, usk ja lootus siduda käitumiseks ehk siis üht-teist reaalselt ka tarbida ning kogemus paberile ja kõrva taha panna. Siinkohal kavatsen säilitada joont, mida olen hoidnud seni: räägin asjadest nii nagu tõesti arvan ning oma teadmiste põhjal usun. Teiseks ja esimesest tulenevalt arendada enda soovitusi ja jagatavaid teadmisi toitumise ja toidulisandite koha pealt, sealhulgas aidata Fitness.ee meeskonnal kokku panna erinevatele võitlusalade tegijatele soovitatavaid „pakette“ ja neid harida selle koha pealt, mida poes soovitada kui sellise ala mehed ja naised külla tulevad. Kolmandaks saada ennast võimalikult heasse treeningvormi ja loodetavasti ka võistlusvormi. FAST toidulisandid saavad olema selle (loodetavasti eduka) teekonna osa. Järgmises postituses kirjutangi natuke ajaloost – ei veel mitte mõne spordiala ajaloost vaid hoopis enda senistest kogemustest toidulisanditega. PILT: Raju 6 kaalumisjärgselt. Salvesti porgandimehu - suurepärased elektrolüüdid, süsivesikud ja MAITSE. Üsna pea järgnes sellele ... (järgmises postituses:)
  4. Jorgen Matsi

    Pikk eetrivaikus. Suured muutused. Olen nüüd topeltisa. See on topelthõivav Teisest küljest olen laiemalt hakanud oma arvamusi-teadmisi teistega jagama. Eelmisel reedel rääkisin Teadlaste Ööl sellest, miks inimesed kardavad loomi... pühapäeval spordiklubis VÕIMLA treeningmotivatsioonist... teisipäeval Ida-Virumaal jutustasin terviseseminaril sellest, mida mina pean tervislikuks toitumiseks ning kuidas seda enda ellu sisse võimalikult lihtne korraldada oleks. Kui hommikul vara sõitma tuleb hakata ning hommikust pole aega ega isu süüa. siis sõidu peale FAST Protein Block piima ja kohviga toimib täitsa hästi Nüüd tuleval laupäeval teen avaliku loengupäeva Tallinnas Arctic spordiklubis. See võib vabalt olla minu viimane treeneritele suunatud koolitus Tallinnas sel aastal, mis on kompaktne, ei kurna väga rahakotti ning kuhu igaüks saab väga lihtsasti tulla. Kuuldavasti pidid sinna olema veel mõned vabad kohad... miks mitte sina? Täpsem info: http://www.arcticsport.ee/tallinn/uudised?news_id=1247 Küsimusele vastuseks: Võitlustrenni ajal tarbin tavaliselt vett, kui koormus läheb üles siis FAST Intrat või HPRi sõltuvalt sellest, kas rõhk onrohkem kaalu langetamisel (Intra) või taastumise efektiivsusel (HPR).
  5. Merlini -40kg.

    See on mõnus ring. Käin ise seal tihti jalutamas. Loodetavasti varsti ka jooksmas
  6. Suhkur vs aspartaam

    Ooo, põnev teema! ... Oh wait... backs off slowly...
  7. Jorgen Matsi

    Huuh pagan, ma jõuan siia nii harva, sest sõitmist ja sebimist on palju. Igatahes praegu koolitan Pärnus, kus olen jälle oma uued mõtted pakkinud värskesse vormi. 12.30 alustan, kes tahab jõuab veel vabakuulajaks Sütevaka Gümnaasiumis. FAST sheiker saab igatahes olema käepärast, sest hüdreeritud on vaja olla. Proovin siia pärast mõned mõtted üles visata, vanemaid ja uuemaid uudiseid on ka.
  8. Küünarvarre lõikusest taastumine

    Füsioterapeut. Ise ka sellesama murega hädas. NB! SA EI TOHI teist külge eest ära arendada! (Või noh, tohid... kui sulle meeldivad vigastused ja valud tulevikus.)
  9. VÕIMLA

    Phuuh. Kaks Eesti meistri tiitlit Team FAST Võimlale! Kaupo Kokamägi ja Sten Saaremäe! Alar Hutrov pidi seekord Steni järel leppima poodiumi teise kohaga. Kokku spordiklubile VÕIMLA tuli KUUS seitsmest välja antud tiitlist (meil ei olnud raskekaalus ühtki meest välja panna ja seal läks ära) ja sellega koos ÜHEKSA neljateistkümnest üldse välja antud medalist ning sellega ka minu vist seni kõige kallim karikas - esimeste Eesti Meistrivõistluste parim klubi! Värsket Eesti meistrit Kaupot saab juba homme näha Eesti Maaülikooli spordiklubis FAST toodete degusteerimist läbi viimas - kes tahab dieedi- ja treeningnippe teada, astuge läbi!
  10. VÕIMLA

    Kogu esimese päeva videomaterjal ja sellega ka tulemused teie ees! Kahjuks VÕIMLA sportlased pidid tegema mitu maši teineteise vastu. VÕIMLA Team Fast liikmetest oli võidukas Kaupo Kokamägi, kes liikus tänasesse finaali. Ja siis on täna veel tõeliseks maiuspalaks võitlusspordi sõpradele Eesti tippude, klubikaaslaste Saaremäe ja Hutrovi vaheline matš, millest ka siin juba juttu olnud. Läbirääkimiste tulemusena olen mina nurgameeskonnas Hutrovil, aga selles matšis minul lemmikut ei ole ning raske on anda nõu Steni vastu. Ühest küljest on väga hea meel, et samas kaalus kaks nii head sportlast on mõlemad minu õpilased, teisest küljest on kahju, et võitlema peavad nad teineteisega. Sport juba kord on selline
  11. VÕIMLA

    TÄNA on esimesed Eesti Meistrivõistlused sportlikus vabavõitluses. Omajagu aega on võtnud see, et treenida oma spordiklubis VÕIMLA KÜMMET vaprat sportlast, kes minu spordiklubist välja astuvad lahingutesse meistritiitlite nimel. Tahad verd näha? Siis vaata hoopis seda pilti... (See on minu käsi, operatsioonil 1. veebruaril. Taastumise esimene ots on läbitud, nüüd tuleb taastada funktsionaalsus tasemel, mis lubaks jälle sporti teha Soovitage häid füsioterapeute Tartus, kelle konsultatsioonidest võiks mulle kasu olla!) ...aga kui tahad näha tuliseid sportlikke lahinguid, siis jälgi Eesti Meistrivõistluseid Sportlikus Vabavõitluses täna ja homme! Siit artiklist saad ürituse kohta kogu vajaliku info: http://sport.delfi.ee/news/voitlussport/uudised/tana-delfi-tv-s-sportlikus-vabavoitluses-selgitatakse-esmakordselt-valja-eesti-meistrid?id=71149227
  12. VÕIMLA

    Kaupo on päris vapralt võistluskaalu saanud, nüüd tuleb vorm realiseerida Ja siis hoolitseda selle eest, et järgmine kord natuke lihtsam oleks. Inimesena, kes annab toitumisalast nõu erinevatele inimestele ei poolda ma kindlasti seda, et mitu mitu korda aastas kaalu kõigutada ei spordi- ega muudel põhjustel. Profisport seab muidugi omad piirangud, aga seni kuni tegemist ei ole põhitegevusala ja profispordiga saab asjadega ikka palju lihtsamini ja tervislikumalt hakkama. Nii kehale kui vaimule.
  13. Jorgen Matsi

    https://m.youtube.com/?client=mv-google#/watch?v=fGnHqT_rv2s Pikemalt asjadest homme, aga ma olen just praegu mängusaates Puhata ja mängida Homme podcast Raadio1 aga nüüd laiv.
  14. VÕIMLA

    Viskan siia kiire uuenduse VÕIMLA Team FAST tegemistest sellal kui kõik kulturismihuvilised on Lõuna-Eesti karikavõistlustel tegeleme meie hoopis muuga Ise viskan enda tegemistest pikema postituse peagi oma isiklikku kirjanurka. Vaikselt peale operatsiooni saan taas hakata trenni tegema, aga fakt on see, et lihtsam on võtta asja nii, et ehitan taas end kui sportlast nullist üles. Sport olemuslikult on kord selline, et kogu aeg ongi vastutuult rühkimine ja tagasilööke rohkem kui edasiminekuid. Peamiselt tegelen treeneritööga - järgmisel nädalavahetusel Kuna olen aktiivsest liigutamisest hetkel pausil, siis stabiilselt võtan lisanditest vaid FAST Omega 3 - hea hinna ja kvaliteedisuhtega O3 rasvhapped. Katsun nüüd toitumise ka paika timmida, et aktiivsele sooritusele naastes liialt vormist väljas ei oleks. Tõll Simson, keda Tartus degusteerimistel näha olnud võistles täna Tallinnas 3D Rull võistlusel, mis on kontrollvõistluseks tema esimesele katsele suurtel tiitlivõistlustel. Mees läheb 2 nädala pärast Soome Lahtistele Meistrivõistlustele, kus võitjatele tagatakse lennupiletid Maailmameistrivõistlustele! Tõll on juhindunud minu toitumissoovitustest ja toidulisandinõuannetest ning on edukalt saanud madalamasse kaalukategooriasse võistlema. Ruuben Suits, kes meid ka degusteerimistega aidanud ja varem aktiivselt sporti tegi on natukene kooliasjadega hõivatud, aga proovib minu nõuannete järgi jõunäitajaid kasvatada ja massi lisada - oma teekonnast kirjutab ise pikemalt. Kolm ülejäänud aktiivset tiimiliiget Sten Saaremäe, Alar Hutrov ja Kaupo Kokamägi on võistlustules järgmisel nädalavahetusel esimestel Eesti Meistrivõistlustel amatöörklassi sportlikus vabavõitluses! See saab olema võimas üritus! Otseülekanne Delfis, kommentaatorid, kaks päeva. Ürituse info Facebookis on siin: https://www.facebook.com/events/1412442072384438/ Pilt koondise treeningult - käisime TÜASK poksisaalis valmistumas ringis toimuvateks võistlusteks. Kokku osaleb Tartu VÕIMLAst suurim ühe klubi esindus eestikatel - kümme sportlast kuues kaaluklassis. -120 kg kategooriasse pole meil kahjuks ühtki meest välja panna pole. Äkki mõni siinsetest jõumeestest tuleb meile treenima ja järgmisel aastal läheb juba välja ?
  15. VÕIMLA

    Ebaõnn. Seoses kolme võistleja võimetusega võistelda mängiti mitu matši ümber. Aga pileteid ainult üks euro. Esimene matš vähem kui tunni pärast Kokku neli lahingut.
  16. VÕIMLA

    Kes veel pole tähele pannud, siis homme Sisekaitseakadeemia poksisaalis Kase 61, Tallinn saab näha MMA'd ja seal sees ka värskeid Team Fast VÕIMLA liikmeid. Ruuben Suits ja Tõll Simson, kes neljapäeval Tartus degusteerimist läbi viisid. Mõlemad on -70.3 kg kehakaalu poolfinaali erinevates otstes, seega on võimalus finaalis rematšiks. Möödunud juunis võitis nende omavahelise lahingu Tõll, eks homme näis kuidas läheb nüüd
  17. Kas on mu kaal OK ? ( mis arvate )

    Hakka MMA trenni tegema - seal on sellistel pikkadel kõhnadel hea potentsiaal ja saab lihast ja peale
  18. Kusjuures mõlemad mehed, kes degusteerimist läbi viivad lähevad laupäeval ringi Tallinnas võistlusel 3D Liiga! Saab pärida, kuidas dieedilõpp läinud on - nad annavad hea kontrasti: Tõll Simson pidi natuke kaalus alla võtma, et mahtuda -70.3 kategooriasse. Ruuben Suits pingutab iga hinna eest juurde võtta, et sinna -70.3 lähedale saada. Klubikaaslased Tõll ja Ruuben tegid eelmise aasta juunis omavahel matši, mis oli mõlema jaoks esimene. Tollel korral väljus võitjana kohtunike otsusega Tõll. Loodetavasti nüüd laupäeval saavad mehed kellegi teise vastu kätt proovida ja vennatapusõda enam ei tule
  19. Intermittent fasting

    Siiski - kas ei eksisteeri üldiseid seaduspärasid? Jooksmine on parem aeroobse võimekuse arendamiseks kui istumine? Tõstes raskemat kangi saab tugevamaks kui tõstes kerget kangi? Igaühel on kaks kätt, kaks jalga üks pea jne. Jube raske oleks kui igaüks peaks alustama nullist Ühtset tõde on ja seda saab olema järjest rohkem.
  20. Intermittent fasting

    Vaata rahustuseks see video ära, siis räägime
  21. Intermittent fasting

    Aitab küll, on siia teemasse saanud piisavalt. Head aega
  22. Intermittent fasting

    Jah, jah olen. Kirjutasin sellest eelmisel lehel. Sa ei vaevu isegi lugema? (mida järgmiseks? Punane, paks ja veel suurem kiri?)
  23. Intermittent fasting

    Ma ei räägigi talle vaid teistele Seda nimetatakse "edurtainment"
  24. Intermittent fasting

    No võibolla see on minu üks massohistlikke meelelahutusvorme... Muide, Nummi (ja kesiganes su alter egod) - mul on ka isiklik kogemus. Pikim täisketogeenne periood on 4 kuud. Tead, mis sellest muutus? Mitte midagi Olin ikka sama terve. Sain sama moodi kõhu täis... jäin sama kergeks / raskeks. Siiski - kaks erinevust juhtus: 1) juhtme ajas kokku natuke, sest paljusid mõnusaid mugavaid ja maitsvaid asju ei saanud süüa 2) võimekus teha võimsat intervall-tüüpi treeningut (nii erialast kui ÜKE) langes ikka kõvasti. See oli ka peamine põhjus, miks loobusin ja enam ei katseta - tehniline areng jäi aeglasemaks võimsuse vähenemise tõttu. Nii selle ajal kui sealt eraldi olen ka kasutanud 14-24 tunniseid paaste vahepeal (hetkel teadlikult ei tee). Vahel väga mugav. Oluline kogemus - enam paanikasse ei satu kui mingil põhjusel jääb näljaperiood. Tahan või kui olukord nõuab, siis olengi pikalt söömata... ja see on OK. Mingil hetkel teeb ärksamaks... teisel hetkel aga hakkab nälg hoopis segama, nii et õigesti peab nälga doseerima. Kindlasti mõnedele inimestele hea vahend kaalu reguleerimiseks. Minu isiklik subjektiivne muutus üldises keskmises enesetundes, tervises, rasvaprotsendis, töövõimes? NULL.
  25. Intermittent fasting

    See, et sa kirjutad paksus ja suures kirjas ei tee sinu juttu õigemaks.
×